Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Frostpunk Pionierzy 18+

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Frostpunk Pionierzy 18+

Wróć
© 2022 11 bit studios S. A. Frostpunk™, 11 bit studios™ oraz ich logo są znakami towarowymi 11 bit studios S. A. Wszystkie prawa zastrzeżone.
© 2022 Glass Cannon Unplugged Sp. z o. o. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Pionierzy
Rozszerzenie
Ten dodatek do Frostpunk: Gry planszowej wprowadza nowe wydarzenia,
prawa i technologie, tym samym czyniąc rozgrywkę jeszcze bardziej różnorodną.
Doświadczeni gracze znajdą w nim nowe wyzwania – w rozszerzeniu znajduje się
6 nowych kart społeczności na ekstremalnie trudnym poziomie (Przetrwanie).
W pudełku znajduje się również szereg drewnianych elementów,
którymi można zastąpić ich odpowiedniki z podstawowej wersji gry.
Uwaga! Karty z tego rozszerzenia są oznaczone symbolem rozszerzenia „Pionierzy” ,
dzięki czemu można je łatwo odróżnić od kart z podstawowej wersji gry.
Zawartość i przygotowanie do gry
Za każdym razem, gdy używasz Tartaku
albo Maszyny drążącej, zdobywasz
1 dodatkowy znacznik drewna.
OBRÓBKA DREWNA
6
T10
TECHNOLOGIA
8 kart technologii
Należy potasować je razem z kartami technologii z podstawowej wersji gry.
Przygotowując scenariusz „Arki”, należy usunąć nie tylko kartę technologii
„Taktyka łowiecka”, ale również karty technologii „Techniki namierzania”
i „Zaawansowane automatony”.
Przygotowując scenariusz „Ruiny miasta Tesli”, należy usunąć nie tylko
karty technologii „Węzeł grzewczy” i „Lżejsze sanie zwiadowców”,
ale również kartę technologii „Zaawansowane automatony”.
Drewniane elementy
Należy zastąpić tekturowe elementy z podstawowej
wersji gry ich drewnianymi odpowiednikami:
1
P033
Między robotnikami a inżynierami doszło do
konfl iktu. Każda grupa twierdzi, że jest gorzej
traktowana. Z tego powodu doszło już do paru
bójek. Co powinniśmy zrobić?
Przychyl się do roszczeń inżynierów i pozwól
im odpocząć.
Umieść 1 żeton wyczerpanego inżyniera wpuli.
Dodaj kartę #Z061 do stosu zmierzchu.
2
3
Przychyl się do roszczeń robotników i pozwól
im odpocząć.
Umieść 1 żeton wyczerpanego robotnika wpuli.
Dodaj kartę #Z062 do stosu zmierzchu.
Niech sami rozwiążą ten spór.
Dodaj kartę #Z063 do stosu zmierzchu.
NIERÓWNE
TRAKTOWANIE
Jeśli nie wzniesiono Areny walk:
1 robotnik i1 inżynier chorują.
PORANEK
Z061
Jedna z frakcji ma już serdecznie dość
nierówności społecznych. Robotnicy oznajmili,
że nie wrócą do pracy, dopóki nie zapewnimy
im takich samych warunków co pozostałym.
Przystań na ich wymagania.
Tylko wtedy, gdy zużyjesz
żeton sprawiedliwości.
STRAJK ROBOTNIKÓW
Zmuś ich do pracy.
Niezadowolenie +2.
1
2
Pozwól im odpocząć.
Niezadowolenie -1.
Umieść 1 żeton wyczerpanego
robotnika wpuli.
Następnie za każdy aktywny
żeton gniewu umieść 1 żeton
wyczerpanego robotnika wpuli.
3
ZMIERZCH
PR17 A
Jeśli masz aktywny żeton apatii:
Umieść 2 żetony wyczerpanych robotników /
inżynierów w puli.
W przeciwnym razie:
Umieść 1 żeton wyczerpanego robotnika /
inżyniera w puli.
ILE ZNIESIE
CZŁOWIEK?
Mieszkańcy są tak wyczerpani dłuższymi
zmianami, że już zupełnie nie mają siły
pracować. Niektórzy mdleją, inni po prostu
nie są w stanie wstać z łóżka. Przez nasze
decyzje znaleźli się na skraju wyczerpania.
ZMIERZCH
PRAWO
PR17
Czasem musimy skupić się na bieżącym
zadaniu kosztem wszystkich innych spraw.
FAZA AKCJI:
Raz na rundę możesz zwrócić do banku do
2 żetonów wyczerpanych mieszkańców z puli.
Jeśli to zrobisz: Apatia +1.
Możesz w tej rundzie użyć pionków mieszkańców,
które zostały zdjęte ze zwróconych żetonów
wyczerpanych mieszkańców.
W momencie wprowadzenia tego prawa
możesz zwrócić do banku do 2 żetonów
wyczerpanych mieszkańców z puli.
ZMIANA AWARYJNA
SPOŁECZNOŚĆ I
Gdy podróżowaliśmy przez mroźne pustkowia,
natrafi liśmy na rodzinę uchodźców. Mając
w pamięci, jak powstała nasza grupa, pozwoliliśmy,
żeby do nas dołączyła. Ten akt dobroci sporo
nas kosztował. Musieliśmy maszerować dużo
wolniej, za to nasze zapasy kurczyły się szybciej.
Nie wszystkim członkom wyprawy się to podobało.
Docieramy do generatora w kiepskim zdrowiu
i z minimalnym zaopatrzeniem.
4 23 0
22 12 02 8 2 0
2/12/1 1
PRZETRWANIE
SPOŁECZNOŚĆ
ZAOPATRZENIE
30 kart wydarzeń
8 kart poranka
Należy potasować
je razem z kartami
poranka z podstawo-
wej wersji gry.
4 karty praw
Należy potasować
je razem z kartami
praw PR09–PR16
z podstawowej wersji gry.
Przygotowując
scenariusz „Arki”, należy
usunąć nie tylko karty
praw „Nowy Porządek”
(PR07) i „Nowa Religia”
(PR08), ale również
kartę prawa „Wspólna
wiedza” (PR18).
6 kart
społeczności
Poziom trudności
„Przetrwanie” został
stworzony z myślą
o najbardziej
doświadczonych
graczach, którzy
szukają jeszcze
większych wyzwań.
Należy użyć tych
kart dopiero po
(wygranej!) grze na
trudnym poziomie.
22 karty zmierzchu
14 standardowych
Należy je umieścić w pudełku razem
z pozostałymi kartami zmierzchu.
8 kart prawnych konsekwencji
Należy je umieścić razem z pozostałymi
kartami prawnych konsekwencji.
znacznik
żywności
znacznik
głodu
9 znaczników
niezadowolenia
9 znaczników
nadziei 3 wskaźniki zasięgu ciepła
znacznik
ciepła
znacznik
zimna
znacznik
burzy
znacznik
rundy
3 znaczniki mieszkańców
(robotnicy, inżynierowie, dzieci)
3 znaczniki zachorowań
(robotnicy, inżynierowie, dzieci)

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756