Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Pory roku Ścieżka Przeznaczenia

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Pory roku Ścieżka Przeznaczenia

Wróć
1
„Ścieżka Przeznaczenia” to drugie rozszerzenie
do gry „Pory roku”. Zawiera 21 nowych kart Mocy
(po dwie kopie każdej karty), które można łączyć
ze wszystkimi innymi kartami. Rozszerzenie
zawiera także 6 dodatkowych żetonów zdolności
specjalnych, które wyróżnią Twojego czarnoksiężnika
spośród innych, a także 10 nowych kart Czarów.
Wśród tych ostatnich są i takie, które pozwolą
Ci uwolnić tajemne moce kości Przeznaczenia!
Przygotuj się więc na nowe wyzwania i czary!
Zasady gry
14
3
6
2
8
5
7
2
1 4242 karty Mocy
2 kość Przeznaczenia
3 66 żetonów zdolności
specjalnych
4 2020 znaczników punktów
Przeznaczenia
5 1010 kart Repliki
6 1010 kart Czarów
7 22 znaczniki Uwięzienia
8 2 2 znaczniki Zamknięcia
Przygotowanie Przygotowanie
Grając z rozszerzeniem
Ścieżka Przeznaczenia,
możecie włączyć do
rozgrywki jeden, wszystkie albo tylko niektóre z poniższych elementów.
Karty Mocy
Dodajcie karty Mocy z niniejszego rozszerzenia do kart używanych
na poziomach trudności rozgrywki przeznaczonych dla początku-
jących i zaawansowanych graczy (karty od 1 do 30) albo na poziomie
dla mistrzów (karty od 1 do 50), tworząc nowy, powiększony stos do-
bierania.
Możecie także dodać do gry karty z rozszerzenia
Zaczarowane Królestwo
.
Możecie swobodnie utworzyć stos dobierania według własnych prefe-
rencji.
Karty Mocy z rozszerzenia
Ścieżka Przeznaczenia
mają specjalny
symbol , aby łatwo je było odróżnić od pozostałych kart.
Promocyjna karta Mocy – „Igramul Karcący
Igramul Karcący
to kompan, którego znajdziecie w
Ścieżce Przeznaczenia
.
KOMPONENTYKOMPONENTY
Działanie tej karty zostało zaprojektowane przez Federica Latiniego
w ramach konkursu zorganizowanego we wrześniu 2013 roku.
1
Boskie fatum
3
6
Siła przeznaczenia
+3
3
3
Karty Czarów
Przed pierwszą fazą gry (Preludium) wylosujcie jedną z 10 kart
Czarów i połóżcie odkrytą na stole w taki sposób, aby wszyscy
gracze widzieli jej treść.
Uwaga! Uwaga! Opcjonalnie gracze mogą umówić się na wybór konkretnej
karty.
Każda karta Czaru zmienia zasady gry dla wszystkich graczy
na czas trwania rozgrywki. Gracze powinni wziąć pod uwagę jej
efekty, planując swoje strategie.
Przed wyborem karty możecie połączyć karty Czarów z rozsze-
rzenia
Ścieżka Przeznaczenia
z kartami Czarów z rozszerzenia
Zaczarowane Królestwo
.
Karty czarów z rozszerzenia
Ścieżka Przeznaczenia
mają specjalny
symbol , aby łatwo je było odróżnić od pozostałych kart.
Karty Czarów akość Przeznaczenia
Kość Przeznaczenia jest wykorzystywana,
gdy w rozgrywce jest obecna jedna z kart
Czarów:
Boskie fatum
albo
Siła przeznacze-
nia
.
Kość Przeznaczenia pozwala graczom na
zdobywanie punktów Przeznaczenia. Akcje
wskazane przez kość Przeznaczenia zastę-
pują akcje wskazane przez wybraną przez
gracza kć Pory Roku.
Gdy wszyscy gracze wybiorą po jednej kości Pory Roku, gracz może
na początku swojej tury zdecydować się na rzut kością Przeznaczenia
zamiast wykonywać akcje z wybranej kości Poru Roku. Gracz realizuje
akcje wskazane przez kość Przeznaczenia i otrzymuje odpowiednią
liczbę punktów Przeznaczenia.
Każdy gracz decyduje indywidualnie, czy chce rzucić kością
Przeznaczenia zamiast wykonywać akcje ze swojej kości Pory
Roku.
3
+3
+1
4
Gracz, który na koniec gry posiada najwięcej punktów Przeznaczenia,
otrzymuje 20 punktów prestiżu.
W przypadku remisu wszyscy remisujący gracze otrzymują 10 punk-
tów prestiżu.
Efekty kości przeznaczenia
Otrzymujesz 1 dowolny
żeton energii i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz 2 dowolne
żetony energii i 1 punkt
Przeznaczenia.
Zwiększasz poziom
mocy przywołania o 1
i otrzymujesz
1 punkt Przeznaczenia.
Otrzymujesz
3 kryształy i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz
1 kryształ i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz 3 punkty
Przeznaczenia.
Żetony zdolności specjalnych
W rozszerzeniu
Ścieżka Przeznaczenia
znajdziecie
sześć nowych żetonów zdolności specjalnych. Żeton
zapewnia graczowi specjalną zdolność, z której bę-
dzie mógł skorzystać w swojej turze.
Jeśli nie posiadacie rozszerzenia
Zaczarowane Królestwo
, zastosujcie
poniższą regułę. W przeciwnym razie zastosujcie zasady z rozszerzenia
Z
aczarowane Królestwo
.
Przed rozpoczęciem fazy Preludium każdy gracz wybiera losowo
jeden żeton zdolności specjalnej, który umieszcza w wycięciu
w swojej planszy gracza.
Żeton zapewnia graczowi specjalną zdolność, z której będzie mógł
skorzystać w swojej turze po wyborze kości i realizacji wynikających
z niej akcji. Gracz może skorzystać z żetonu zdolności specjalnej
tylko raz w ciągu gry. Po wykorzystaniu żeton należy obrócić
na drugą stronę. Liczba na rewersie informuje, ile punktów prestiżu
gracz zdobędzie lub utraci na koniec gry.
Uwaga!Uwaga! Gracz nie jest zobowiązany do wykorzystania specjalnej
zdolności żetonu. Jeśli go nie użyje, nie odwraca żetonu i nie zdobywa
ani nie traci żadnych punktów prestiżu na koniec gry.
5
Gracz, który na koniec gry posiada najwięcej punktów Przeznaczenia,
otrzymuje 20 punktów prestiżu.
W przypadku remisu wszyscy remisujący gracze otrzymują 10 punk-
tów prestiżu.
Efekty kości przeznaczenia
Otrzymujesz 1 dowolny
żeton energii i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz 2 dowolne
żetony energii i 1 punkt
Przeznaczenia.
Zwiększasz poziom
mocy przywołania o 1
i otrzymujesz
1 punkt Przeznaczenia.
Otrzymujesz
3 kryształy i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz
1 kryształ i 2 punkty
Przeznaczenia.
Otrzymujesz 3 punkty
Przeznaczenia.
Żetony zdolności specjalnych
W rozszerzeniu
Ścieżka Przeznaczenia
znajdziecie
sześć nowych żetonów zdolności specjalnych. Żeton
zapewnia graczowi specjalną zdolność, z której bę-
dzie mógł skorzystać w swojej turze.
Jeśli nie posiadacie rozszerzenia
Zaczarowane Królestwo
, zastosujcie
poniższą regułę. W przeciwnym razie zastosujcie zasady z rozszerzenia
Z
aczarowane Królestwo
.
Przed rozpoczęciem fazy Preludium każdy gracz wybiera losowo
jeden żeton zdolności specjalnej, który umieszcza w wycięciu
w swojej planszy gracza.
Żeton zapewnia graczowi specjalną zdolność, z której będzie mógł
skorzystać w swojej turze po wyborze kości i realizacji wynikających
z niej akcji. Gracz może skorzystać z żetonu zdolności specjalnej
tylko raz w ciągu gry. Po wykorzystaniu żeton należy obrócić
na drugą stronę. Liczba na rewersie informuje, ile punktów prestiżu
gracz zdobędzie lub utraci na koniec gry.
Opis żetonów zdolności specjalnych
Żeton 13. Obejrzyj kartę Mocy leżącą na wierzchu stosu kart
odrzuconych i weź ją na rękę. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
utracisz na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 14. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na torze
bonusów o 1 pole do tyłu. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
zdobędziesz na koniec gry 3 punkty prestiżu.
Żeton 15. Odrzuć 5 żetonów energii ognia ze swoich
zasobów i dobierz kartę Mocy. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
zdobędziesz na koniec gry 10 punktów prestiżu.
Żeton 16. Rzuć kością Przeznaczenia i zastosuj jej efekt
oprócz realizacji akcji wynikających ze swojej kości Pory
Roku. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na koniec
gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 18. Wybierz jedną ze swoich kart Mocy leżących pod
jednym z żetonów Biblioteki (karty wybrane na drugi albo trzeci
rok) i weź ją na rękę. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz
na koniec gry 9 punktów prestiżu. Żeton nie może być użyty
w trzecim roku gry.
Uwaga!Uwaga! Ten żeton może być użyty tylko wtedy, jeśli w rozgrywce ak-
tywna jest karta Czaru
Boskie fatum
albo
Siła przeznaczenia
.
Żeton 17. Rzuć swoją kością Pory Roku raz jeszcze (zanim
wykonasz wynikające z niej akcje). Musisz wykonać akcje
wskazane w drugim rzucie. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
zdobędziesz na koniec gry 9 punktów prestiżu.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756