Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Small World Zestaw dodatków 1 - Nie bój nic + W pajęczej sieci
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Small World Zestaw dodatków 1 - Nie bój nic + W pajęczej sieci
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
×
10
10
P
ro
c
o
l
u
d
k
i
P
ro
c
o
l
u
d
k
i
P
ro
c
o
l
u
d
k
i
×
14
14
×
11
11
×
10
×
10
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Sk
ago
w
i
e
Sk
ago
w
i
e
Sk
ago
w
i
e
Skags
(Skagowie)
and
Soul-T
ouch
(Wskrzeszające
)
are
licenses
from
Borderlands
& Borderlands
2
–
©
2009-2017
Gearbox Softwar
e,
LLC.
Borderlands
& Borderlands
2
are
published
by
2K
Games,
Inc.
All
trademarks
are
property
of their
respective
owners.
All
rights
Reserved.
Sk
ago
w
i
e
Sk
ago
w
i
e
Sk
ago
w
i
e
(zaprojektowani
przez
Randy‘ego
Pitchforda)
Za
każdym
razem,
gdy
utracisz
żeton
Pigmejów
,
rzuć
kością Posiłków i
weź
z
zasobnika
tyle
żetonów
Pigmejów, ile wypadło oczek na kości (ale nie więcej, niż pozostało
w
zasobniku).
Rozłóż
je na
planszy
na
koniec
tury
aktywnego
gracza.
×
11
11
P
P
P
ig
m
e
je
ig
m
e
je
ig
m
e
je
ig
m
e
je
ig
m
e
je
ig
m
e
je
Barbarzyńcy
nie
mogą
przegrupowywać
oddziałów
na
koniec
tury.
Jeśli
ostatni
Podbój
będzie
nieudany,
niewykorzystane ż
etony Barbarzyńców odłóż na bok.
Możesz
ich użyć dopiero w swojej następnej turz
e.
×
16
16
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
Podczas
przegrupowania
zostaw
tylk
o
po
1
żetonie
W
różek w każdym regionie,
jaki zajmują.
Poz
ostałe żetony trzymaj obok planszy aż do swojej
kolejnej tury
.
×
15
15
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Ho
mun
k
u
l
u
s
y
Za
każdym
razem,
gdy
zestaw
Rasy i
Zdolności
Specjal-
nej
Homunkulusów
zostaje
pominięty
podczas wyboru
nowej
armii,
oprócz
wymaganej
1
monety
należy
na
nim
położyć
również
żeton H
omunkulusów
wzięty z
zasobnika
(
jeśli
znajdują się w nim jeszcz
e żetony).
Gracz,
który
wybierze
zestaw
z
Homunkulusami,
zabiera
także
wszystkie dodatk
owe żetony.
W
każdym
regionie,
który
podbijasz,
umieszczasz
1
zakryty znacznik
Łupów wybrany
losowo
z puli
tych
znaczników
.
W
olno Ci
na niego
spojrzeć
dopiero
wte-
dy,
gdy
zostanie
już
wylosowany
i
położony
na plans
zy.
Kiedy
przeciwnik
podbija
jeden
z
należących
do
Ciebie
regionów
,
odsłoń
znacznik
Łupów.
Jeśli
na
odwrocie
znacznika
znajduje
się
ikona
A
taku
Skagów,
podbijanie
regionu
zostaje
anulowane i przeciwnik traci jeden
z atakujących żetonów
.
Nie
wolno
mu ponownie
zaatakować
tego r
egionu podczas
tej tury
.
W
innym
przypadku
przeciwnik
otrzymuje
nagr
odę
pokazaną
na
odwrocie znacznika
w
postaci
monet
zwycięstwa. Gdy
opuszczasz
region zawierający znacznik
Łupów, pozostaw
go na miejscu.
Kiedy
Skagowie
stają się
Wymierającą
Rasą,
a
także
na k
oniec
T
wojej
ostatniej
tury
,
jeśli
są
Rasą
Aktywną,
zdejmij
z
planszy
wszystkie
znaczniki Łupów
z k
ontrolowanych
przez Ciebie
regionów
i pobierz
pokazane na nich monety zwycięstwa.
×
11
11
×
16
16
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Sk
rz
a
t
y
Podczas
przegrupowania
oddziałów
połóż
po
1
Garnku
ze
Złotem
w
dowolnych
(albo
nawet
wszystkich)
regionach zajmowanych prz
ez Skrzaty.
Na
początku
swojej
kolejnej
tury
zabierz
wszyst-
kie
Garnki
znajdujące
się
na
planszy.
Każdy
Garnek
wart
jest
1
monetę.
J
eśli
przeciwnik
podbije
region,
w
którym znajduje
się Garnek
ze Złotem,
to
otrzymu-
je
Garnek
na
własność.
M
ożesz
rozkładać
poz
ostałe
w zasobach Garnki
ze Złotem podczas przegrupowy-
wania
oddziałów
w
k
olejnych
turach
do
momentu,
aż wszystkie zostaną wyk
orzystane.
Procoludki
mogą
podbijać
regiony
znajdujące
się
o
2
pola
dalej
od
regionu,
który
aktualnie
zasiedlają,
pod
warunkiem,
że
podbijany
region
nie
sąsiaduje
z
innym
regionem
zajmowanym
przez
żetony ich
Rasy.
Mogą
podbijać
regiony
przez
J
eziora,
ale
nie
przez
Morza.
Za każdy region
podbijany w ten
sposób natychmiast otrzy-
mujesz
1
monetę zwycięstwa.
×
10
10
M
ro
z
i
an
k
i
M
ro
z
i
an
k
i
M
ro
z
i
an
k
i
(zaprojektowane
przez
Andrew
Capela)
Mrozianki
na
koniec
fazy
Przegrupowania
otrzymują
po
1
znaczniku
Zimy za
każdy k
ontrolowany prz
ez nie
magiczny region (
z niebieskim symbolem many).
W
raz
z
końcem
fazy
Przegrupowania
mogą
umieścić
po
1
z
otrzymanych
znaczników
na k
ontrolowanych
przez
siebie regionach
albo sąsiadujących z nimi r
egionach.
Na
każdym
regionie
może
znaleźć
się
tylko
1
znacz-
nik
Zimy,
a
każdy
z
nich
ulepsza
obronę
regionu
o
1
.
Znaczniki
Zimy
pozostają
na
planszy
tak
długo,
dopóki
Mrozianki
są
Aktywną
Rasą.
Regiony
posiadające
na
sobie
znacz-
nik
Zimy
,
które
nie
są
kontr
olowane
przez
Mr
ozianki,
zapewniają
o
1
monetę zwycięstwa mniej niż
zwykle.
×
6
6
(zaprojektowane
przez
Billa
Gurskiego)
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
-
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
-
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
-
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
-
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
-
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
-
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
Ba
r
b
a
rz
y
n
c
y
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
.
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
.
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
.
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
W
ro
z
k
i
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
K
a
t
a
pu
l
t
a
K
a
t
a
pu
l
t
a
K
a
t
a
pu
l
t
a
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
I
m
pe
r
i
a
l
n
e
K
a
t
a
pu
l
t
a
K
a
t
a
pu
l
t
a
K
a
t
a
pu
l
t
a
×
1
1
Jeśli
na k
oniec
T
wojej tury
T
woje
Imperialne
oddziały zajmują
więcej
niż
3
regiony
,
otrzymujesz
1
dodatkową
monetę
za
każdy
region
powyżej
tej liczby
.
Na
przykład, jeśli
Imperialne
oddziały
zajmują
na
koniec
tury 5
regionów,
otrzymujesz 2 monety
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
W
eź 3 monety
za każdym
razem, gdy na
koniec T
w
ojej tury należące
do
Ciebie Zabarykadowane oddziały zajmują 4 lub
mniej regionów.
Raz
na
turę
możesz
umieścić
Katapultę
w
zajmowanym
przez tę Rasę
regionie, aby podbić region
oddalony o
1
re-
gion
(ale
nie
sąsiedni)
kosztem
1
żetonu
mniej
niż
zazwyczaj.
Katapulta
może
zostać
wykorzystana
do
ataku
na
region
znajdujący
się
za
Jeziorem,
ale
nie
za
Morzem.
Region,
w
którym
znajduje
się
Katapulta,
jest
odporny na P
odboje wrogich oddziałów, jak i
na ich Zdolności Specjalne
i
umiejętności
rasowe.
Gdy
T
woja
Rasa
staje
się
Wymierająca,
zdejmij
Katapultę z
planszy.
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Sk
o
r
u
m
po
w
an
e
Gdy któryś z przeciwników podbije region zajęty przez T
woją Aktywną
Skorumpowaną
Rasę, otrzymujesz od niego 1 monetę zwycięstwa.
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
N
aje
m
n
e
Za
każdym
razem,
gdy
podbijasz
region,
możesz
wydać
1
monetę,
aby
obniżyć k
oszt podboju o 2 żetony
.
Nadal potrzebujesz
co najmniej
1
żetonu. Podczas ostatniego
Podboju
możesz sk
orzystać z tej Zdolności po rzucie
kością P
osiłków.
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
×
4
4
Z
końcem
T
wojej
tury
za
każdy
zajmowany
przez
Ciebie
region
Gór
możesz
położyć
1
żeton
Lawy
w
regionie
sąsiadującym
z
tymi Górami
(wyłączając
regiony
chronione
przez Zdolności
Specjalne albo umiejętności rasowe
).
W
szystkie
żetony
z
tego
regionu
wracają
na
ręk
ę
kontrolu-
jącego je
gracza i
traktuje się
je tak, jakby
region
został właśnie podbity
(z tym wyją
tkiem, że gracz nie traci żadnych żetonów
).
Żaden z
graczy nie może podbijać
regionu zalanego Lawą aż
do T
wojej
następnej tury
.
Na
początku
swojej
następnej
tury
usuń
wszystkie
żetony
Lawy
z pl
anszy.
(zaprojektowane
przez
Alexa
Gurskiego)
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
Na
początku
każdej
swojej
tury
możesz
umieścić
znacznik
Naśladowania
przy
1
z
6
odkrytych
Zdolności
wchodzących
w skład dostępnych zesta
wów Ras i Zdolności Specjalny
ch.
T
woja
Aktywna
Rasa
otrzymuje
Zdolność
wskazaną
przez
znacznik.
Będzie
działać
do
początku
T
wojej
następnejtury
albo do momentu, aż któryś z przeciwnik
ów wybierze zestaw
z tą Zdolnością.
Kiedy
Zdolność
Specjalna
przestaje
działać,
tracisz
wszystkie
znaczniki
specjalne, które
Ci
dzięki
niej przysługiwały.
Z
wróć
uwagę
na to,
że
niektóre
Zdolności
działają
wyłącznie
w
pewnym
momencie
tury
(na
przykład
„Zamożne
”
tylk
o
na
początku
pierwszej
tury
,
„Niezłomne
”
tylk
o
podczas Wymierania Rasy itd.).
×
1
1
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
(zaprojektowane
przez
Andrew
Capela)
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
-
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
-
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
-
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
L
a
wo
t
wo
r
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
-
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
-
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
-
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
N
a
s
l
a
d
o
w
c
z
e
Kiedy T
woja Aktywna Rasa z tą Z
dolnością staje się Rasą Wymierającą,
to
o
żywia
posiadaną
przez
Ciebie
poprzednią
Wymierającą
Rasę.
W
trak
cie
swojej
następnej
tury
zamiast
wybierać
nowy
zestaw
Rasy
i Zdolności
Specjalnej aktywujesz swoją poprzednią W
ymierającą Rasę.
Możesz zatrzymać wszystkie znajdujące się na
planszy żetony tej Rasy,
obracając je na aktywną str
onę, albo zabrać je z powrotem do r
ęki.
Otrzymujesz pozostałe żetony tej Rasy (
jeśli
jakieś Ci przysługują) oraz
znaczniki
wynikające
z
posiadanej
przez
nią
Zdolności,
tak
jakbyś
wybrał
tę Rasę spośród inny
ch zestawów.
Natychmiast r
ozgrywasz nią całą turę.
(zaprojektowane
przez
Randy’ego
Pitchforda)
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
Z
a
b
a
r
y
k
a
d
o
w
an
e
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking monitorów do 800 zł [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking smartbandów [TOP10]
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking głośników Bluetooth [TOP10]
Ranking książek dla 2–latka [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
4 dyski SSD w kieszeni? Sprawdź, co potrafi obudowa OWC Express 4M2
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Uszkodzony termostat – objawy w przypadku lodówki
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Ranking proszków do prania [TOP10]
Sprawdź więcej poradników