Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Small World Zestaw dodatków 2 - Wielkie damy + Royal Bonus + Przeklęci

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Small World Zestaw dodatków 2 - Wielkie damy + Royal Bonus + Przeklęci

Wróć
Możesz podbijać regiony Wymierających Ras liczbą
żetonów o
1
mniejszą od wymaganej.
Nadal potrzebujesz co najmniej
1
żetonu.
Zbierasz wszystkie żetony Ras tracone w wyniku Pod-
bojów (żetony Zaginionych Plemion, Bestii i żetony
wszystkich Ras graczy).
Na początku swojej tury możesz wymienić je na nowe
żetony Igorów. Płacisz za każdy żeton Igorów liczbą
zdobytych żetonów Ras w zależności od liczby graczy w grze (przy
4 graczach otrzymujesz
1
żeton Igorów za każde 4 wymienione że-
tony Ras). Jeśli posiadasz wystarczającą liczbę żetonów Ras, możesz
kupić więcej niż
1
żeton Igorów na turę.
Wszystkie regiony Lasów, w których znajdują się Krza-
czki, stają się odporne na Podboje przeciwników oraz Zdolności
Specjalne i umiejętności ich Ras.
×11
11
×15
15
×11
11
GoblinyGoblinyGobliny
IgorowieIgorowieIgorowie
KrzaczkiKrzaczkiKrzaczki
(zaprojektowane przez Gustava Åkerfelta Finlandia)
Podczas fazy Przegrupowania dobierz
1
żeton Rasy za
każdy region, który podbiłeś w tej turze. Ofi ary Twoich
Podbojów również otrzymują
1
żeton swojej Rasy za każdy utracony
region, który został przez Ciebie podbity.
×18
18
FaunowieFaunowie
Faunowie
GoblinyGoblinyGobliny
GoblinyGoblinyGobliny
(zaprojektowane przez Gustava Åkerfelta Finlandia)
IgorowieIgorowieIgorowie
Nie możesz zajmować ani podbijać regionów liczbą
Koboldów mniejszą od 2.
Gdy Koboldy stają się Wymierającą Rasą, pozostaw w każdym re-
gionie po
1
żetonie.
×16
16
KoboldyKoboldyKoboldy
KoboldyKoboldyKoboldy
KoboldyKoboldyKoboldy
KoboldyKoboldyKoboldy
(zaprojektowane przez Jörga Krismanna Niemcy)
×9
9
(zaprojektowane przez Jasona Omana Australia)
Gdy Kapłanki stają się Wymierającą Rasą, weź po
1
żetonie z każdego zajętego przez nie regionu
i utwórz z nich stos, formując Wieżę z Kości Sło-
niowej”, na jednym z zajmowanych regionów, rów-
nocześnie opuszczając wszystkie pozostałe. Podczas
każdej tury zdobywasz
1
monetę zwycięstwa za każdy
żeton Kapłanki w „Wieży” zamiast zwyczajowego punktowania
Rasy Wymierającej.
Lecz strzeż się! Wieża może zostać podbita jak każdy inny region
(odpowiednią liczbą żetonów albo Smokiem). Jeśli Kapłanki miały
Zdolność Warowne, „Wieżamoże stanąć na pojedynczej Twierdzy.
CCC
yy
y
C
y
CCC
y
C
y
C
y
CCC
y
C
gankiganki
ganki
y
ganki
y
y
y
ganki
y
ganki
y
ganki
yyy
ganki
y
yy
y
yy
y
gankiganki
ganki
gankiganki
ganki
y
ganki
y
y
y
ganki
y
ganki
y
ganki
yyy
ganki
y
y
ganki
y
y
y
ganki
y
ganki
y
ganki
yyy
ganki
y
(zaprojektowane przez Claya Blankenshipa USA)
Połóż
1
monetę zwycięstwa (wziętą z banku) na każ-
dym regionie, który porzucisz (zabierzesz wszystkie
żetony Rasy na rękę) w trakcie Podbojów. Podczas
swojej bieżącej tury nie możesz podbić tych regionów ponownie, ale
na jej koniec otrzymujesz wszystkie rozłożone monety.
(zaprojektowane przez Jörga Krismanna Niemcy)
Gdy Białe Damy zostają Wymierającą Rasą, stają się
odporne na Podboje przeciwników oraz Zdolności Specjalne i umie-
jętności ich Ras.
×7
7
×11
11
Możesz użyć 2 dodatkowych żetonów Hord w taki sam
sposób, w jaki używasz żetonów swojej Aktywnej Rasy.
Gdy stanie się ona Rasą Wymierającą, odrzuć żetony Hord z gry.
Po zakończeniu Podbojów (lecz przed użyciem kości Posiłków) zbierz nad-
wyżkowe oddziały, pozostawiając na każdym regionie zajmowanym przez
Grasującą Rasę po
1
żetonie Rasy, i przeprowadź Podbój raz jeszcze, tym
razem zakończony ewentualnym użyciem kości Posiłków.
Za każdym razem, gdy podbijesz region zajmowany przez Aktywna Rasę
któregoś z przeciwników, musi on zapłacić Ci
1
monetę zwycięstwa ze
swoich zasobów (chyba że żadnej nie posiada).
Ta Zdolność nie działa na Wymierające Ghule.
Na koniec tury każdy region przybrzeżny zajmowany przez Twoją Rasę
przynosi Ci dodatkowo
1
monetę zwycięstwa. Każdy region nieprzylegający
do regionów wodnych przynosi
1
monetę mniej, niż powinien.
Otrzymujesz 3 monety zwycięstwa na koniec każdej tury, podczas której
nie atakowałeś żadnej Aktywnej Rasy.
Nie miłujesz jednak Wymierających Ghuli, więc możesz je atakować bez
utraty tego bonusu.
Otrzymujesz
1
monetę zwycięstwa za każdą Rasę Wymierającą, która
występowała na mapie w momencie, gdy wybrałeś Historyków na swoją
Aktywną Rasę.
Gdy Historycy Rasą Aktywną, otrzymujesz
1
monetę zwycięstwa za
każdym razem, gdy inna Rasa staje się Wymierająca.
Gdy wymierają Historycy, otrzymujesz dodatkową monetę po raz ostatni.
Każdej nocy (rundy o parzystym numerze) możesz podbijać wszystkie
regiony liczba żetonów o 2 mniejszą od wymaganej. Nadal potrzebujesz
przynajmniej
1
żetonu.
Ta Zdolność nie działa za dnia (rundy o nieparzystym numerze).
Musisz zapłacić 3 monety zwycięstwa zamiast
1
, aby ominąć Przeklętą Rasę
podczas wyboru nowego zestawu Rasy i Zdolności Specjalnej.
Ta Zdolność nie ma żadnego innego działania.
Możesz użyć 2 dodatkowych żetonów Hord w taki sam
Po zakończeniu Podbojów (lecz przed użyciem kości Posiłków) zbierz nad-
Za każdym razem, gdy podbijesz region zajmowany przez Aktywna Rasę
Na koniec tury każdy region przybrzeżny zajmowany przez Twoją Rasę
Otrzymujesz 3 monety zwycięstwa na koniec każdej tury, podczas której
Otrzymujesz
występowała na mapie w momencie, gdy wybrałeś Historyków na swoją
Każdej nocy (rundy o parzystym numerze) możesz podbijać wszystkie
Musisz zapłacić 3 monety zwycięstwa zamiast
HordHordHord
yyy
Hord
y
HordHordHord
y
Hord
y
Hord
y
HordHordHord
y
Hord
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
Kula OgniaKula OgniaKula Ognia
Kula OgniaKula OgniaKula Ognia
WodneWodneWodne
WodneWodneWodne
PokojowePokojowePokojowe
HistorHistorHistor
yyy
Histor
y
HistorHistorHistor
y
Histor
y
Histor
y
HistorHistorHistor
y
Histor
cc
c
yyy
yyy
c
y
cc
c
y
c
y
c
y
cc
c
y
c
(zaprojektowane przez Leifa Steiestola Kanada)
(zaprojektowane przez Daniela Zielinskiego USA)
(zaprojektowane przez Travisa Lauro USA)
(zaprojektowane przez Blaise’a Hanczara Francja)
(zaprojektowane przez Mike’a Haverty’ego – USA)
(zaprojektowane przez Philipa Hardinga Australia)
(zaprojektowane przez Paola Maoriego – Włochy)
yyy
yyy
(zaprojektowane przez Leifa Steiestola Kanada)
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
BehemotyBehemotyBehemoty
(zaprojektowane przez Daniela Zielinskiego USA)
(zaprojektowane przez Travisa Lauro USA)
Kula OgniaKula OgniaKula Ognia
PokojowePokojowePokojowe
(zaprojektowane przez Blaise’a Hanczara Francja)
yyy
yyy
yyy
(zaprojektowane przez Mike’a Haverty’ego USA)
(zaprojektowane przez Philipa Hardinga Australia)
(zaprojektowane przez Paola Maoriego Włochy)
×2
2
×4
Posiadasz 2 Behemoty (męskiego i żeńskiego). Siła każdego z nich
jest równa liczbie kontrolowanych przez Ciebie regionów Bagien,
a odzwierciedla się ją liczbą żetonów Behemotów w stosie.
Oba stosy Behemotów nie mogą być ze sobą łączone, rozdzielane
ani mieszane. Każdy ze stosów podczas ataku lub obrony jest roz-
patrywany tak samo jak ekwiwalentny stos żetonów Rasy.
Liczba żetonów w stosie zmienia się za każdym razem, gdy zdobywasz albo tracisz
Bagna. Behemotowi zawsze musi towarzyszyć przynajmniej
1
żeton Rasy, którą
kontrolujesz. Jeśli region, na którym znajduje się Behemot, zostanie podbity, tracisz
tylko żeton Rasy, który tam się znajdował, z końcem tury atakującego gracza prze-
grupuj stos wedle normalnych zasad (nie wolno Ci go jednak rozdzielić).
Podczas fazy Przegrupowania dobierz
1
żeton Kuli
Ognia za każdy zajmowany przez Ciebie magicz-
ny region (posiadający niebieską ikonę kryształów
many). Podczas kolejnych tur w trakcie podbijania
nowych regionów każda Kula Ognia liczy się jak 2 żetony Rasy.
Po użyciu każdej z nich należy ją odrzucić. Podbijając region, możesz użyć
naraz kilku żetonów Kuli Ognia, nadal jednak potrzebny jest przynajmniej
1
żeton Rasy, aby go zająć.
×6
×6
6
6

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756