Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Domek

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Domek

Wróć
INSTRUKCJA
2
Podczas gry będziecie tworzyć własny Domek, wybierając pomieszczenia, które się wnim znajdą,
i upiększając go dodatkami. Rozgrywka potrwa dwanaście rund, a w każdej znich będziecie
umieszczali na swojej planszy Domku po jednej karcie pomieszczenia. Po wyczerpaniu się talii
kart nastąpi koniec gry i punktowanie. Do tego czasu każde z Was będzie miało kompletny
Domek, a zwycięży ta osoba, która najlepiej go rozbuduje.
tor dobierania kart znacznik
pierwszego
gracza
4 plansze Domku
10 żetonów wyposażenia
4 płytki pomocy talia kart pomieszczeń
talia kart dodatków
rewers
rewers
CEL GRY
ZAWARTOSC PUDEŁKA
3
PRZYGOTOWANIE
Każde z Was bierze planszę Domku i płytkę pomocy.
Na środku stołu połóżcie planszę przedstawiającą tor dobierania kart.
– Potasujcie talię kart dodatków i umieśćcie ją zakrytą na polu A. Następnie rozłóżcie
wewskazanych miejscach 4 odkryte karty z tej talii.
– Potasujcie talię kart pomieszczeń i połóżcie zakrytą na polu B. Następnie rozłóżcie
wewskazanych miejscach 5 odkrytych kart z tej talii.
– Znacznik pierwszego gracza otrzymuje najmłodszy z uczestników zabawy.
Żetony wyposażenia połóżcie obok planszy tak, aby każde z Was miało do nich łatwy dostęp.
Warta 3 punkty obok Kuchni.
spiżarnia
13
pokój dziecięcy
2 6
składzik
1
łazienka
1
Salon
1 4 9
wiertarka udarowa
Narzędzie.
Użyj przed wzięciem kart.
Wymień kartę pomieszczenia
ze swojej planszy na kartę
pomieszczenia z toru
dobierania.
Rusztowanie
Narzędzie.
Połóż na pustym miejscu na
swojej planszy. Pozwala
budować nad Rusztowaniem.
Będziesz musiał je zastąpić
dobraną kartą pomieszczenia.
Wyposażenie.
Połóż odpowiadający karcie
żeton w Sypialni.
2
łóżko z baldachimem
1
dostawca
Pomocnik.
Na koniec gry możesz wymien
jedną kartę pomieszczenia
ze swojej planszy na kartę
pomieszczenia ze stosu
kart odrzuconych.
B
A
POLE PIERWSZEGO GRACZA
To pole jest zawsze puste.
Nie musisz czytać tej instrukcji! Poznaj zasady w wersji uproszczonej oraz wideo:
www.wydawnictworebel.pl/domek
4
Rozgrywka trwa 12 rund.
W każdej rundzie, począwszy od osoby posiadającej znacznik pierwszego gracza i kolejno,
zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, wybieracie z toru dobierania po parze kart.
Parą kart nazywamy kartę pomieszczenia z dolnej części toru dobierania wraz ze znajdującą się
nad nią kartą z talii dodatków (albo z POLEM PIERWSZEGO GRACZA, pozwalającym graczowi
przejąć znacznik pierwszego gracza). Dobraną kartę pomieszczenia umieszczacie natychmiast
na niezajętym polu na własnej planszy Domku, starając się tworzyć jak największe pomieszczenia
tego samego rodzaju (zob. Zasady wykładania kart pomieszczen na str. 6). Z kartą dodatku
postępujemy zgodnie ze szczegółowym opisem zamieszczonym na następnej stronie.
Jeżeli nikt nie wybrał karty pomieszczenia, nad którą znajduje się POLE PIERWSZEGO GRACZA,
znacznik pierwszego gracza zostaje u tej osoby, która miała go ostatnio, i to ona ponownie będzie
grała jako pierwsza.
Gdy wszyscy kolejno wybierzecie już swoje pary kart, pozostałe na torze karty odrzucacie na stos
kart odrzuconych. Następnie na tor należy wyłożyć ponownie 4 karty z talii dodatków w górnej
części toru oraz 5 kart pomieszczeń w dolnej części toru. Tak postępujecie łącznie przez 12 rund
aż do wyczerpania obu talii, po czym następuje koniec gry i podliczanie punktów.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
garaż
0 4
nazwa
2
Warta 3 pun kty obok Łazie nki.
sauna
13
Salon
1 4 9
KARTY POMIESZCZEN – z tych kart tworzycie Wasze pomieszczenia.
Wykładacie je na 10 polach dwóch górnych kondygnacji.
KARTY POMIESZCZEN (ANEKSY) – punktacja niektórych kart (Sauny, Spiżarni,
Garderoby) jest zależna od pomieszczeń, z którymi sąsiadują. Te karty także
wykładacie na dwóch górnych kondygnacjach.
KARTY POMIESZCZEN PIWNICZNYCH – kładziecie je tylko na 2 polach
najniższej kondygnacji. Karty te są wyróżnione ciemną ramką i posiadają nazwę
i punktację wgórnej części.
5
Rozgrywka dla 2 i 3 graczy
Jeżeli gracie w 2 lub 3 osoby, na początku każdej rundy, tuż po wyłożeniu nowych kart na torze,
gracz posiadający znacznik pierwszego gracza musi odrzucić z gry parę sąsiadujących ze sobą
kart (kartę pomieszczenia i znajdującą się nad nią kartę z talii dodatków). Nie może odrzucić karty
pomieszczenia będącej wparze z polem pierwszego gracza.
Wariant. Możecie uprościć rozgrywkę, decydując się na nieodrzucanie wspomnianej pary kart.
Jest to wariant gry przeznaczony do zabawy z młodszymi graczami.
1
Ru sztowan ie
Narzędzie.
Połóż na pustym miejscu na
swojej planszy. Pozwala
budować nad Rusztowaniem.
Będziesz musiał je zastąpić
dobraną kartą pomieszczenia.
Wyposażenie.
Połóż odpowiadający karcie
żeton w Łazience.
2
jacuzzi
wiertarka udarowa
Narzędzie.
Użyj przed wzięciem kart.
Wymień kartę pomieszczenia
ze swojej planszy na kartę
pomieszczenia z toru
dobierania.
dostawca
Pomocnik.
Na koniec gry możesz wymienić
jedną kartę pomieszczenia
ze swojej planszy na kartę
pomieszczenia ze stosu
kart odrzuconych.
KARTA DACHU – umieszczacie ją ZAKRYTĄ na planszy, w miejscu wyznaczonym
namateriały na dach. Odłożonych tam kart dachów nie można oglądać dokońca gry.
W grze występują cztery kolory kart dachów.
KARTA WYPOSAZENIA – bierzecie odpowiadający jej żeton, który natychmiast umieszczacie
na wskazanym na karcie pomieszczeniu, a samą kartę odrzucacie na stos kart odrzuconych.
Jeśli ktoś z Was, wziąwszy kartę wyposażenia, nie chce bądź nie może jej użyć w swoim
Domku, odrzuca ją na stos kart odrzuconych i nie bierze żetonu. Położenie żetonu wyposażenia
na karcie pomieszczenia w Domku ZAMYKA to pomieszczenie (zob. Zasady wykładania kart
pomieszczen na str. 6).
KARTA NARZEDZIA – umieszczacie ją odkrytą obok swojej planszy Domku. Możecie
skorzystać z karty narzędzia w dowolnym momencie gry podczas wykonywania swojego
ruchu i zgodnie z instrukcją na karcie. Karty narzędzi są jednorazowe, po ich wykorzystaniu
należy je odrzucić.
KARTA POMOCNIKA – umieszczacie ją odkrytą obok swojej planszy Domku. Pomocnicy, za
wyjątkiem Dekoratorki, przynoszą Wam korzyści na koniec gry idopiero wtedy używacie ich
zdolności (zgodnie z opisem na karcie i w instrukcji).
.
Z kartami z talii dodatków postępujecie zależnie od ich typów:
Dla wygody warto stworzyć osobne stosy dla talii pomieszczeń i talii dodatków – ułatwi to końcowe procedury
wprzypadku posiadania niektórych kart pomocników, a także usprawni porządkowanie przed kolejną rozgrywką.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756