Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Domek
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Domek
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
I
N
S
T
R
U
K
CJA
2
Podczas gry będziecie tworzyć własny Domek, wybierając pomieszczenia, które się wnim znajdą,
i upiększając go dodatkami. Rozgrywka potrwa dwanaście rund, a w każdej znich będziecie
umieszczali na swojej planszy Domku po jednej karcie pomieszczenia. Po wycz
erpaniu się talii
kart nastąpi koniec gry i punktowanie. Do tego czasu każde z Was będzie miało k
ompletny
Domek, a zwycięży ta osoba, która najlepiej go rozbuduje.
tor dobierania kart
znacznik
pierwszego
gracza
4 plansze Domku
10 żetonów wyposażenia
4 płytki pomocy
talia kart pomieszczeń
talia kart dodatków
rewers
rewers
CEL GRY
ZA
W
ARTOSC PUDEŁKA
3
PRZYGOTOW
ANIE
–
Każde z W
as bierze plansz
ę Domku i płytkę pomocy
.
–
Na śr
odku stołu połóżcie planszę przedstawiającą tor dobierania kart.
– Potasujcie
talię kart dodatków i umieśćcie ją zakrytą na polu
A
. Następnie rozłóżcie
wewskazanych miejscach 4 odkryte karty z tej talii.
– Potasujcie
talię kart pomieszczeń i połóżcie zakrytą na polu
B
.
Następnie rozłó
żcie
wewskazanych miejscach 5 odkrytych kart z tej talii.
– Z
nacznik pierwszego gracza otrzymuje najmłodszy z uczestników zabawy
.
–
Ż
etony wyposażenia połóżcie obok planszy tak, aby każde z W
as miało do nich łatwy dostęp.
Warta 3 pu
nkty obok Kuch
ni.
spi
ż
arni
a
1
3
pokój dzie
cięcy
2
6
s
k
ł
a
d
z
i
k
1
łaz
ienka
1
Sa
lon
1
4
9
w
i
e
r
ta
r
k
a
u
d
a
rowa
N
a
rz
ę
d
z
i
e
.
U
ż
y
j
p
r
z
e
d
w
z
i
ę
c
i
em kar
t.
W
ymie
ń
k
a
r
t
ę
p
om
ieszcz
enia
z
e
s
w
o
j
e
j
p
l
a
n
s
z
y
na kartę
p
omies
z
c
z
e
n
ia
z
toru
d
ob
ie
r
a
n
i
a.
R
u
s
z
to
w
a
n
i
e
Narz
ędzie.
Połó
ż
na
pustym
miejscu
na
swojej
planszy
.
Po
zwala
budować
nad
Rusztowaniem.
Będziesz
musiał
je
zastąpić
dobraną
kartą
pomiesz
cz
enia.
Wyposażenie.
Połóż od
powiadając
y karcie
żeton w Sypial
ni.
2
łóż
ko
z
baldachimem
1
d
osta
wca
Pomocnik.
Na koniec gr
y możesz wymien
ić
jedną kartę pomieszcz
enia
ze swojej pla
nszy na kartę
pomieszczenia z
e stosu
kart odr
zuconych.
B
A
POLE PIERWSZEGO GRACZA
T
o pole jest zawsze puste.
Nie musisz czytać tej instrukcji! Poznaj zasady w wersji uproszcz
onej oraz wideo:
www.
wydawnictworebel.pl/domek
4
Rozgrywka trwa 12 rund.
W każdej rundzie, począwszy od osoby posiadającej znacznik pierwszego gracza i kolejno,
zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, wybieracie z toru dobierania po parze kart.
Parą kart nazywamy kartę pomieszczenia z dolnej części toru dobierania wraz ze znajdującą się
nad nią kartą z talii dodatków (albo z
POLEM PIERWSZEGO GRA
CZA
, pozwalającym graczowi
przejąć znacznik pierwszego gracza). Dobraną kartę pomieszczenia umieszczacie na
tychmiast
na niezajętym polu na własnej planszy Domku, starając się tworzyć jak największe pomieszczenia
tego samego rodzaju (zob.
Zasady wykładania kart pomieszczen
na str
. 6). Z kartą dodatku
postępujemy zgodnie ze szczegółowym opisem zamieszcz
onym na następnej stronie.
Jeżeli nikt nie wybrał karty pomieszczenia, nad którą znajduje się
POLE PIERWSZE
GO GRACZA
,
znacznik pierwszego gracza zostaje u tej osoby
, która miała go ostatnio, i to ona ponownie będzie
grała jako pierwsza.
Gdy wszyscy kolejno wybierzecie już swoje pary kart, pozostałe na torze karty odrzucacie na stos
kart odrzuconych. Następnie na tor należy wyłożyć ponownie 4 karty z talii dodatków w górnej
części toru oraz 5 kart pomieszczeń w dolnej części toru. T
ak postępujecie łącznie przez 12 rund
aż do wyczerpania obu talii, po czym następuje koniec gry i podliczanie punktów.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
garaż
0
4
n
a
z
w
a
2
Warta 3 pun
kty obok Łazie
nki.
sau
na
1
3
Sa
lon
1
4
9
KARTY POMIESZCZEN
– z tych kart tworzycie Wasze pomiesz
czenia.
Wykładacie je na 10 polach dwóch górnych kondygnacji.
KA
RTY POMIESZCZEN
(
ANEKSY
)
– punktacja niektórych kart (
Sauny
,
Spiżarni
,
Garderoby
) jest zależna od pomieszczeń, z którymi sąsiadują. T
e karty także
wykładacie na dwóch górnych kondygnacjach.
KARTY POMIESZCZEN PIWNICZNYCH
– kładziecie je tylko na 2 polach
najniższej kondygnacji. Karty te są wyróżnione ciemną ramką i posiadają nazwę
i punktację wgórnej części.
5
R
ozgrywka dla 2 i 3 graczy
Jeżeli gracie w 2 lub 3 osoby
, na początku każdej rundy, tuż po wyłożeniu nowych kart na torz
e,
gracz posiadający znacznik pierwszego gracza musi odrzucić z gry parę sąsiadujących ze sobą
kart (kartę pomieszczenia i znajdującą się nad nią kartę z talii dodatków). Nie mo
że odrzucić karty
pomieszczenia będącej wparze z polem pierwszego gracza.
W
ariant.
Możecie uprościć rozgrywkę, decydując się na nieodrzucanie wspomnianej pary kart.
Jest to wariant gry przeznaczony do zabawy z młodszymi graczami.
1
R
u
s
z
to
w
a
n
i
e
Narz
ędzie.
Połó
ż
na
pustym
miejscu
na
swojej
planszy
.
Po
zwala
budować
nad
Rusztowaniem.
Będziesz
musiał
je
zastąpić
dobraną
kartą
pomiesz
cz
enia.
Wyposażenie.
Połóż odpo
wiadający karcie
żeton w Łazience
.
2
jacuzzi
w
ier
tar
ka
udar
owa
Narzędzie.
Użyj przed w
zięciem kart.
Wymień kartę pomieszczenia
ze swojej plan
szy na kartę
pomieszczenia z t
oru
dobierania.
do
stawc
a
Pomocnik.
Na koniec gry m
ożesz wymienić
jedną kartę pomieszczenia
ze swojej plan
szy na kartę
pomieszczenia ze
stosu
kart odrzu
conych.
KART
A DA
CHU
– umieszczacie ją
ZAKRY
T
Ą
na planszy
, w miejscu wyznaczonym
namateriały na dach. Odłożonych tam kart dachów nie można oglądać dok
ońca gry.
W grze występują cztery kolory kart dachów.
KART
A WYPOS
AZENIA
– bierzecie odpowiadający jej żeton, który natychmiast umieszczacie
na wskazanym na karcie pomieszczeniu, a samą kartę odrzucacie na stos kart odrzuconych.
Jeśli ktoś z Was, wziąwszy kartę wyposażenia, nie chce bądź nie mo
że jej użyć w swoim
Dom
ku,
odrzu
ca ją na stos kart odrzuconych i nie bierze żetonu. Położenie żetonu wyposażenia
na karcie pomieszczenia w Domku
ZAM
YKA
to pomieszczenie (zob.
Zasady wykładania kart
pomieszczen
na str
. 6).
KART
A NARZEDZIA
– umieszczacie ją odkrytą obok swojej planszy Domku. Moż
ecie
skorzystać z karty narzędzia w dowolnym momencie gry podczas wykonywania swojego
ruchu i zgodnie z instrukcją na karcie. Karty narzędzi są jednoraz
owe, po ich wykorzystaniu
należy je odrzucić.
KART
A POMOCNIKA
– umieszczacie ją odkrytą obok swojej planszy Domku. Pomocnicy
, za
wyjątkiem
Dekoratorki
, przynoszą W
am korzyści na koniec gry idopiero wtedy używacie ich
zdolności (zgodnie z opisem na karcie i w instrukcji).
.
Z kartami z talii dodatków postępujecie zależnie od ich typów:
Dla wygody warto stworzyć osobne stosy dla talii pomieszczeń i talii dodatków – uła
twi to końcowe procedury
wprzypadku posiadania niektórych kart pomocników, a także usprawni porządkowanie prz
ed kolejną rozgrywką.
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking monitorów dla programisty [TOP10]
Ranking odkurzacz bezworkowych do 500 zł [TOP10]
Forza Horizon 5 – wymagania sprzętowe
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Subwoofer – co to jest i jaki wybrać?
Silverstone prezentuje obudowę FLP02. Z zewnątrz retro, w środku funkcjonalnie
Jak układać sztućce? Praktyczny poradnik krok po kroku
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Montaż piekarnika do zabudowy
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników