Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Dungeon Legends (Edycja polska) 2022822

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Dungeon Legends (Edycja polska) 2022822

Wróć
Instrukcja
2
Avel jest starożytną, pełną magii krainą, której początki giną w pomroce dziejów. Nieboskłon ugina się pod ciężarem niezliczo-
nych księżyców zamieszkiwanych przez bogów – niektórych znanych, innych już zapomnianych przez ludzi i pamiętanych tylko
przez istoty żyjące w najgłębszych czeluściach. Po latach pokoju do Avelu powracają mroczne siły i budzi się zło.
Wskutek niedawnych wydarzeń związanych z Okruchami Zła okazało się, że głęboko pod Zamkiem Avel istnieje cała sieć
pradawnych korytarzy, komnat i grot. Kryły nieprzebrane skarby oraz niezwykle cenny magiczny Pyłek. Niezwłocznie rozpoczęto
prace górnicze. Wkrótce górnicy zaczęli znikać – niektórzy przepadali bez wieści, inni wracali przemienieni w straszliwe stwory.
W dodatku co pewien czas podziemia drżą i w lepkiej, zimnej ciemności słychać szepty zdradzające plugawe tajemnice.
Raz jeszcze Avel potrzebuje bohaterek i bohaterów. Królowa Sarisa wzywa! Ruszajcie, by poznać pradawne tajemnice, prze-
pędzić potwory i stworzyć nowe legendy podziemi!
Złóżcie pudełka i umieśćcie w nich poszczególne elementy zgodnie z instrukcją.
1 znacznik
użycia
umiejętności 1 żeton duszka
startowego
(oznaczony symbolem
Zwiadowcy)
Pudełko
Rycerza
1 pionek
Rycerza
(należy umieścić
go w podstawce)
6 znaczników
wytrzymałości
4 żetony Pyłku
10 kart
Rycerza
1 znacznik
użycia
umiejętności
Pudełko
Kowalki
1 pionek
Kowalki
(należy umieścić
go w podstawce)
5 znaczników
wytrzymałości
6 żetonów Pyłku
10 kart
Kowalki
1 znacznik
użycia
umiejętności
Pudełko
Zwiadowcy
1 pionek
Zwiadowcy
(należy umieśc
go w podstawce)
5 znaczników
wytrzymałości
5 żetonów Pyłku
10 kart
Zwiadowcy
1 żeton duszka
startowego
(oznaczony symbolem
Czarodziejki)
1 znacznik
użycia
umiejętności
Pudełko
Czarodziejki
1 pionek
Czarodziejki
(należy umieścić
go w podstawce)
5 znaczników
wytrzymałości
5 żetonów Pyłku
10 kart
Czarodziejki
1 żeton
zawału
(należy umieścić
go w podstawce)
4 żetony pułapek
1 sześciościenna
kość
Elementy gry
3
18 żetonów
duszków
Górnicy szczególnie wystrzegają się korytarzy
dusznych i cuchnących zgnilizną,
bo tam zwykle czają się arachny.
Arachna
Arachna
Pudełko
Czarodziejki
5 znaczników
wytrzymałości
Pudełko
elementów
uniwersalnych
1 żeton
zawału
(należy umieścić
go w podstawce)
4 żetony pułapek
Pudełko
rozdziału I
„Pożar”
3 pionki
paskudników
(należy umieścić
je w podstawkach)
3 żetony portali
(należy umieścić
je w podstawkach)
1 żeton
ciemności
21 znaczników
obrażeń
potworów
1 sześciościenna
kość
4 żetony
zagrożeń
15 żetonów
pożaru
1 żeton błota
4 żetony wiadra
6 kart
obszarów
rozdziału I
10 kart
rozdziału I
1 żeton
sabotażu
6 żetonów burzy magii
4 planszetki graczy
Pudełko talii przed-
miotów zaawanso-
wanych i kart „U”
Pudełko
żetonów duszków
i torów umiejętności
22 karty talii
przedmiotów
zaawansowanych
4 karty
potworów
startowych
20 kart talii
uniwersalnej
„U” Odmienieni, pełni mroku i furii rycerze,
którzy dotarlia do krańca mrocznej otchłani.
Rycerz Mroku
Rycerz Mroku
Pudełko rozdziału II
„Koniunkcja
księżyców”
8 torów
umiejętności
6 kart
obszarów
rozdziału II
10 kart
rozdziału II
4
Pudełko rozdziału III
„Złodzieje Kryształów”
Pudełko rozdziału V
„Serce ciemności”
Pudełko rozdziału IV
„Podłoga to lawa”
Mata do gry
Ścieżka
bohaterów
podzielona
na 7 miejsc
25 Kryształów
1 żeton
klucza
1 żeton bramy
(należy umieścić
go w podstawce)
1 żeton
skrótu
1 żeton
nietoperzy
(należy umieścić
go w podstawce)
2 żetony
gildii
1 kartonowa
gurka wózka 4 karty
„Obłędu”
5 żetonów
lawy
1 żeton
eksplodującej
magmy
1 tarcza pradawnej
maszynerii
1 pin do złożenia
tarczy pradawnej
maszynerii
Schemat składania gurki wózka
Wydaj 2 i odrzuć 1 kartę,
aby dobrać
.
Przygotowanie: połóżcie 2 odkryte
żetony duszków z puli.
Choć krótko, to te stwory potraą przetrwać
w słońcu, na powierzchni i nie wiadomo,
ile ich wydostało się z tuneli.
Posłaniec mroku
Posłaniec mroku
Każdy bohater traci 1 punkt życia
albo dobierz i rozpatrz kolejną kartę
z talii scenariusza.
Mrok wnika w szczeliny skał i wstrząsa
kamieniem jak kartką papieru!
Potężne wstrząsy
Zrodzona z zapomnianych koszmarów,
żywa ciemność pełźnie niczym wąż, pożerając
wszelkie światło i ciepło.
Serce Ciemności
Serce Ciemności
Szepty mroku niosą obietnicę
nicości i niepamięci.
Żywa Ciemność
Żywa Ciemność
????????
Ogon Ciemności
Ogon Ciemności
1 karta
„Głowy Żywej
Ciemności”
1 karta
„Ogona Żywej
Ciemności”
10 kart
„Ciała Żywej
Ciemności”
2 żetony
magicznego wstrząsu
1 żeton
szczeliny
Schemat składania tarczy
pradawnej maszynerii
6 kart
obszarów
rozdziału IV 10 kart
rozdziału IV
6 kart
obszarów
rozdziału III 10 kart
rozdziału III
6 kart
obszarów
rozdziału V
10 kart
rozdziału V
1
2
3
5
„Dungeon Legends” to kooperacyjna gra karciana, której akcja dzieje się w świecie Avelu.
Gracze wcielają się w bohaterów wyruszających z niebezpieczną misją w mroczne korytarze
pod Zamkiem Avel. Rozgrywając kolejne rozdziały, muszą dotrzeć do najgłębszych czelu-
ści i pokonać czające się tam zło. Jednocześnie nie mogą pozwolić na to, by jakikolwiek
potwór dotarł do Zamku.
Gra podzielona jest na 5 rozdziałów, które opisują wyprawę drużyny w podziemia. Grupa
będzie zmagać się z pożarem, rozwikła tajemnicę pradawnej maszynerii, zbada opuszczone
kopalnie magicznego Pyłku, umknie przed zalewającą wszystko lawą i na koniec zmierzy
się z przedwiecznym złem.
Podstawowe zasady gry są jednakowe dla wszystkich rozdziałów, jednak każdy z nich
wprowadza nowe karty, zasady specjalne i cele, których zrealizowanie oznacza zwycięstwo.
Choć zalecamy rozgrywanie rozdziałów po kolei, to jeśli któryś z nich szczególnie polubicie,
możecie go rozgrywać wielokrotnie. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie, byście
pominęli rozdział, który nie sprawia Wam przyjemności. To przecież Wasze legendy podziemi!
Mata do gry
Ścieżka
bohaterów
podzielona
na 7 miejsc
Rynek żetonów
duszków Sześć miejsc na karty
obszarów rozdziałów Pole pozwalające
usunąć żeton zagrożenia
Rynek kart
przedmiotów
zaawansowanych
Wejście
do Zamku
Miejsca
na żetony
pułapek
Miejsca
na żetony
zagrożeń
Korytarz
potworów podzielony
na 6 miejsc
Miejsce na karty talii
uniwersalnej „U”
1 karta
„Ogona Żywej
Ciemności”
1 żeton
szczeliny
Miejsce
na karty
przedmiotów
zaawansowanych

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756