Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Fallout Shelter (edycja Polska) 112242
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Fallout Shelter (edycja Polska) 112242
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
STRZELB
A
W
y
czer
p
pr
zed
w
alką,
ab
y
dodać
2
do
wynik
u.
W PRZYP
ADK
U ŚMIERCI NAD
Z
ORCY
Jeśli to czytacie, nadzorca nie żyje. V
ault-tec chciałoby
przekazać wam wyrazy najgłębszego współczucia
– ale to
nie czas na
lamenty! Na was,
jako na urzędnikach
krypty
, spoczywa odpowiedzialność (zaraz po
sprawieniu godnego pochówku według Załącznika 7C)
poprowadzenia mieszkańców w niepewną przyszłość.
Po stosownym okresie żałoby zostaną przeprowadzone
wybory
. Mieszkańcy waszej krypty wybiorą jednego
z was na nowego nadzorcę! Na następnych stronach
znajdują się instrukcje dotyczące zarządzania kryptą
w trakcie tego okresu. Będziecie musieli przydzielać
mieszkańcom zadania, zarządzać zasobami krypty
i chronić wszystkich przed zagrożeniami. Miejcie na
uwadze, że ten z was, który najbardziej poruszy serca
i umysły mieszkańców
, wygra nadchodzące wybory!
30 pomieszczeń
5 wind
31 przedmiotów
18 zagrożeń
4 mierniki zasobów
2 kości
42 żetony
zadowolenia
72 kostki
zasobów
znacznik
pierwszego
gracza
28 mieszkańców
– 2 –
KROK 1. BUDOW
A KR
YPTY
W
indę i 6 pomieszczeń z czerwonymi
rewersami należy umieścić na stole we
wskazany sposób.
KROK 2. WYBRANIE KOLORÓW
Każdy z graczy
wybiera dla siebie
kolor
i dokłada windę
w tym kolorze
do krypty
, tworząc
kolumnę wind (w
dowolnej kolejności). Następnie
każdy z graczy
pobiera miernik zasobów
i 2 miesz-
kańców w tym
samym kolorze. Pozostałych
mieszkańców należy odłożyć
na razie do
pudełka.
Uwaga! Mieszkańców znajdujących się przed
tobą nazywa się twoimi „dostępnymi”
mieszkańcami.
PRZY
GOTOW
ANIE DO GR
Y
– 3 –
KROK 5. PIER
WSZY GRACZ
Gracz, który ostatnio znajdował się pod ziemią,
bierze znacznik pierwszego gracza. Jesteście
gotowi do gry!
KROK 3. STWORZENIE WSPÓLNEJ PULI
Należy osobno potasować
talie kart przedmiotów
,
zagrożeń i pomieszczeń,
a następnie umieścić
je
ponad kryptą, tak
jak pokazano to
na ilustracji.
Kostki zasobów
, żetony jednostek
zadowolenia
i kości należy
umieścić w zasięgu
wszystkich graczy
.
KROK 4. STWORZENIE TORÓW
Należy dobrać 3 przedmioty i umieścić je
odkryte po lewej stronie talii przedmiotów
.
T
o tor przedmiotów
.
Należy dobrać 3 pomieszczenia i umieścić je
odkryte po prawej stronie talii pomieszczeń.
T
o tor pomieszczeń.
– 4 –
nagroda
koszt
pole
RO
ZGR
Y
WKA
W
Fallout Shelter
gracze wcielają się
w urzędników krypty
rywalizujących o stanowisko
nadzorcy
. T
a osoba,
która na koniec
rozgrywki wygeneruje najwięcej
jednostek zadowolenia,
wygrywa
!
Gra składa się
z serii rund,
a każda runda
z 3 faz:
1.
Pojawianie się zagrożeń.
Karty zagrożeń pojawiają się w krypcie.
Tę fazę pomija się podczas pierwszej rundy
,
dlatego zostanie opisana w dalszej części instrukcji, w akapicie „Zagrożenia” (zob. str
. 9).
2.
Umieszczanie mieszkańców
.
Począwszy od pierwszego gracza, gracze po kolei umieszczają po jednym mieszkańcu
na dowolnym niezajętym polu krypty
. Gracze postępują w ten sposób, dopóki nie skończą im się dostępni mieszkańcy
albo wszyscy nie spasują.
3.
Zbieranie mieszkańców
.
Gracze zbierają wszystkich swoich mieszkańców
-
usuwają ich z krypty i kładą przed sobą.
Następnie rozpoczyna się kolejna runda.
UMIESZ
CZANIE MIESZKAŃCÓW
Podczas swojej tury gracz bierze 1 ze swoich dostępnych mieszkańców
i umieszcza go na polu krypty
. Gracz nie może umieścić mieszkańca na polu,
na którym znajduje się już inny mieszkaniec, ani na polu pomieszczenia
znajdującego się na torze pomieszczeń.
Aby umieścić mieszkańca, gracz
musi najpierw zapłacić koszt w zasobach
zaznaczony tuż nad polem (kolorem czerwonym)
. Następnie otrzymuje
wszystkie nagrody uwidocznione nad polem (kolor zielony), od lewej do
prawej.
Koszty i nagrody zostaną opisane na następnych stronach, symbol po symbolu.
Każdej nagrodzie i kosztowi został poświęcony odrębny akapit z zasadami.
Wszystkie symbole zostały też w skrócie opisane na ostatniej stronie instrukcji.
P
ASOW
ANIE
Jeśli gracz
nie może
(lub nie
chce) umieszczać
mieszkańca, może
spasować.
Gdy gracz
spasuje, nie
może już
umieszczać mieszkańców
podczas aktualnej
fazy
.
– 5 –
Wym
iana
Jeśli nad polem znajduje się ten symbol, gracz
nie otrzyma wskazanych zasobów
. Zamiast tego
może wydać zasoby wskazane po jednej stronie
symbolu, aby otrzymać zasoby wskazane po
jego drugiej stronie. Gracz może dokonać takiej
wymiany dowolną liczbę razy w turze.
ZA
SOB
Y
Za każdy z tych symboli nad polem gracz otrzyma 1 kostkę odpowiedniego
zasobu. Gracz pobiera kostkę ze wspólnej puli i umieszcza ją na odpowiednim
torze zasobów
. Jeśli na torze zasobów gracza nie ma już miejsca (mieści się na
nim maksymalnie 6 kostek), gracz nie może otrzymać już tego zasobu i kostka
przepada.
Gdy gracz musi zapłacić za coś zasobami (nad polem znajdują się ich czerwone
symbole), odkłada odpowiednią liczbę kostek ze swojego toru do wspólnej puli.
Symbol
oznacza dowolny
, wybrany przez gracza zasób.
Uwaga! Jednostki zadowolenia nie są zasobem.
ZADOWOLENIE
Za każdy z tych symboli nad polem gracz otrzyma
1 jednostkę zadowolenia. Gracz pobiera jednostkę
zadowolenia ze wspólnej puli i umieszcza ją przed
sobą. Gracz, który pod koniec rozgrywki będzie
posiadać najwięcej jednostek zadowolenia, zostanie
wybrany nowym nadzorcą krypty i tym samym
zwycięży!
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking drukarek z tanimi tuszami [TOP10]
Ranking smartwatchy dla nastolatków [TOP10]
Echoes of the End z datą premiery. Czy ta gra będzie czarnym koniem 2025 roku?
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników