Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Ganimedes Księżyc

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Ganimedes Księżyc

Wróć
4 trasy kosmiczne
Księżyc
Ziemia
handlowiec ulepszenie
monolitwirustrasa kosmiczna
Ziemia
Mars
awers rewers
plansza Rady
Ganimedesa
plansza Księżyca
doradca (
×
4)prezydent VIP
8 plansz (4 plansze Księżyca
i4plansze Rady Ganimedesa),
16 płytek doradców,
arkusz pomocy,
instrukcja,
9 żetonów,
6 drewnianych pionków.
ELEMENTY
:
CO WPROWADZA DODATEK
?
Na księżycowym biegunie południowym została założona stała baza kosmiczna. Ziemianie zbudowali na jej terenie ośrodki szkoleniowe
iuniwersytety, gdzie kształcą elitarnych doradców iprzygotowują ich do życia w kosmosie. Traają tam kandydaci zcałego świata
wybrani ze względu na imponującą wiedzę wwąskich specjalizacjach. Wgestii korporacji pozostaje zatrudnianie odpowiednich doradców
iwyprawianie ich wpodróż na Ganimedesa, gdzie ich umiejętności są bardzo pożądane.
1
PRZYGOTOWANIE DO GRY Z DODATKIEM
KSIĘŻYC
11
3
2
2
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Aby rozszerzyć rozgrywkę ododatek Księżyc, należy dodać następujące kroki do przygotowania do gry:
1
Każdy zgraczy bierze po 1 planszy Księżyca iRady Ganimedesa iumieszcza je odpowiednio po lewej iprawej
stronie swojej planszy gracza. Następnie każdy zgraczy bierze żeton trasy kosmicznej Księżyc–Zie
mia iumiesz-
cza go pod strzałką między Księżycem aZiemią.
2
Każdy zgraczy bierze po 1pionku doradcy
iumieszcza go na Księżycu na planszy
Księżyca. Nadmiarowe pionki doradców
należy pozostawić wpudełku. Pozosta-
łe drewniane elementy iżetony należy
położyć obok obszaru gry– zostaną
użyte, gdy gracze zrekrutują konkret-
nych doradców.
3
Płytki doradców należy potaso-
wać, anastępnie odkryć 5 znich
ipołożyć je obok obszaru gry.
Zpozostałych płytek dorad-
ców należy utworzyć zakryty
stos i umieścić go obok od
-
krytych płytek.
2
GŁÓWNE POJĘCIA Z DODATKU
KSIĘŻYC
Dodatek Księżyc wprowadza do rozgrywki 2 znaczące zmiany przedstawione za pomocą nowych plansz: Księżyc
iDoradców. Poprzez przemieszczanie doradców zKsiężyca na Ganimedesa gracze zyskują potężne umiejętności
oraz nowe sposoby zdobywania PZ. Księżyc ułatwia rekrutowanie kolonizatorów wdowolnym kolorze, umożliwia-
jąc graczom obranie strategii opartej opłytki kolonizatorów.
1
K
SIĘŻYC
Miejsce startu doradcy:
Doradca rozpoczyna swoją podróż na Księżycu. Wraca tam również na koniec tury, w której dotarł na Ganime-
desa, po pozyskaniu płytki doradcy.
Limit kolonizatorów idodatkowe pole na płytkę kolonizatora:
Od tej chwili gracze mogą rekrutować kolonizatorów na Księżycu, wykorzystując 4. pole na płytkę
kolonizatora, które mieści się na planszy Księżyca. Na Księżycu jest miejsce dla 4 kolonizatorów.
Gdy gracz wykonuje akcję 1wybór płytki kolonizatoramoże umieścić wybraną płytkę na od-
powiednim polu na planszy Księżyca. Gracz może zwielokrotnić efekt płytki zgodnie zzasadami
podstawowej wersji gry. Jeśli wszystkie 4pola na płytki kolonizatorów zajęte, gracz może
umieścić na planszy Księżyca kolejną płytkę. Wtakim wypadku po prostu odrzuca wcześniej
umieszczoną tam płytkę kolonizatora.
Tak zrekrutowanych kolonizatorów należy umieścić na Księżycu, anie na Ziemi.
Pole na Księżycu ma cechę specjalną: gdy gracz rekrutuje tam kolonizatorów, może auto-
matycznie dokonać ich adaptacji. To oznacza, że kolor kolonizatora na płytce kolonizatora
umieszczonej na planszy Księżyca nie jest ważny, liczy się tylko symbol
(zob. przykład 1)
.
Ważne! Gracz nie może wten sposób zamienić 2 symboli na 1 .
3
Paw umieszcza wskazaną płytkę kolonizatora na specjal-
nym polu swojej planszy Księżyca. Ponieważ to jego pierwsza
płytka tego typu, tylko raz korzysta zjej efektu irekrutuje nie-
bieskiego kolonizatora. Następnie wykonuje darmową akcję
adaptacji kolonizatora izastępuje go czerwonym pionkiem.
Na początku swojej tury Paweł postanawia przemieścić
czerwonego kolonizatora na Ziemię. Dzięki temu mógłby
wtej samej turze wykonać akcję użycia karty wahadłowca
ziemskiego, gdyby ten wahadłowiec wymagał czerwonego
kolonizatora.
Przykład 1
Przykład 2
Trasa kosmiczna Księżyc–Ziemia: darmowa akcja ruchu dla kolonizatorów:
Jeśli na początku tury gracza na jego planszy Księżyca znajduje się co najmniej 1kolo-
nizator, gracz może 1 z nich za darmo przemieścić na Ziemię, pod warunkiem, że na
Ziemi znajduje się mniej niż 6 kolonizatorów
(zob. przykład 2)
. Gracz nie może wten
sposób przemieszczać doradcy ani prezydenta
(zob. „Umiejętności doradców”)
.
4
2DORADCY
Specjalne zasady dot. Doradców:
Doradcy nie są kolonizatorami, azatem nie można ich przemieszczać dzięki użyciu wahadłowca ziemskiego lub
marsjańskiego. Doradcy mają własny sposób na przedostawanie się zKsiężyca na Ganimedesa.
Doradcy nie wliczają się do limitów kolonizatorów. Na Księżycu jest miejsce dla 4 kolonizatorów, na Ziemi– 6,
ana Marsie– 5.
Gdy doradca dociera na Ganimedesa, na koniec tury aktywnego gracza wraca na Księżyc. To znak, że inny do-
radca chętnie odbędzie długą drogę na Ganimedesa.
Jak przemieścić doradcę?
Gracz może przemieścić doradcę wyłącznie za pomocą efektu ruchu albo akcji podstawowej wykorzystanej
jako ruch. W szczególności:
Akcja 1– Wybór płytki kolonizatora: jeśli na płytce kolonizatora znajduje się symbol ruchu .
Akcja 2Użycie karty wahadłowca: jeśli na karcie wahadłowca znajduje się
symbol ruchu albo akcji podstawowej (wtakim wypadku należy wy-
brać akcję ruchu).
Akcja 3– Odrzucenie płytek kolonizatorów i wykonanie akcji podstawowych:
jeśli gracz przy odrzuceniu płytki kolonizatora postanowi użyć efektu ruchu.
Tor reputacji: jeśli gracz, którego znacznik reputacji zatrzyma się na polu
bonusowym toru reputacji albo go przekroczy, wybierze efekt ruchu.
Prom kolonizacyjny: jeśli gracz spełni warunki startu
promu kolonizacyjnego, którego bonus to 2 akcje ruchu.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756