Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Gnaj, robaczku!

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Gnaj, robaczku!

Wróć
Gra dla 2
4 zakochanych w ryciu dżdżownic od 4. roku życia.
Cel gry
Do ziemi, gotowi, start! Rozpoczyna się pierwszy w historii wyścig dżdżownic w ogrodzie sąsiadów.
Niech Wasze dżownice dają nura do ziemi, a wy weźcie się do kibicowania. Dżownica, która
jako pierwsza wystawi głowę przy kompostowniku, wygrywa! Gdy już osiągniecie mistrzostwo
w ryciu w ziemi na czas, zacznijcie obstawiać, kto wygra wyścig. Gracz, który poprawnie obstawi,
może dodatkowo nakarmić swoją dżownicę stokrotką albo poziomką, żeby wysuła się na
prowadzenie!
4 głowy dżownic 4 stokrotki
4 poziomki
kolorowa kość
Carmen
Kleinert
60 fragmentów dżownic
(po 10 w każdej z 6 długości)
Posortujcie fragmenty dżdżownic według kolorów,
a następnie umieśćcie je na planszy.
4 wałki do
mocowania planszy
duża plansza
mniejsza plansza z otworami
Małą planszę należy przymocować
do dużej planszy za pomocą 4 wałw,
tak jak pokazano na ilustracji.
Elementy i przygotowanie do gry
1
1 2
Prążkowany Patryk wyrzucił czerwony,
dlatego musi wsunąć w szczelinę
czerwony fragment dżdżownicy.
Jaki kolor wskazuje kość?
Kolor na kości wskazuje kolor fragmentu dżownicy, który gracz ma wsunąć do szczeliny swojej
dżownicy. Fragment dżownicy należy wsuwać do momentu, aż całkowicie zniknie.
Przebieg rozgrywki
Najmłodszy gracz jako pierwszy rzuca kością. Następnie runda przebiega zgodnie z kierunkiem
ruchu wskazówek zegara.
Wariant 1. Wyścig dla mniejszych dżownic (od 4. roku życia)
2
Koniec gry i wygrana
Gdy pierwsza dżownica wystawi głowę przy kompostowniku, gra dobiega końca. Gracze,
którzy w tej rundzie jeszcze nie rzucili kością, mogą rozegrać swoją turę. Gracz, którego głowa
dżownicy na koniec tej rundy znajduje się najdalej, wygrywa.
Jeśli w puli nie został już ani jeden fragment dżdżownicy w wyrzuconym na kości kolorze, gracz
może zaspić go fragmentem w dowolnym innym kolorze.
Następnie rozpoczyna się tura kolejnego gracza. Ten gracz również rzuca kością i wsuwa
w szczelinę swojej dżownicy fragment dżdżownicy w kolorze wyrzuconym na kości itd. W ten
sposób dżdżownice poruszają się do przodu. Gracze mogą 2 razy zobaczyć, która dżdżownica
jest na prowadzeniu
przy stokrotkach i przy poziomkach.
Wsuńcie głowy swoich dżdżownic
do odpowiednich szczelin.
Weźcie po 1 głowie dżdżownicy.
W tym wariancie nie będziecie
korzystać ze stokrotek i poziomek.
Odłóżcie je do pudełka.
Karminowa
Kasia
Kraciasta
Karolcia
Srebrna
Sylwia
Prążkowany
Patryk
Wariant 2. Wyścig dla większych dżdżownic (od 6. roku życia)
Przygotujcie grę tak samo jak w wariancie 1., tym razem dodac do zestawu każdego z graczy
poziomkę i stokrotkę w kolorze jego dżdżownicy.
Prążkowany Patryk uważa, że Karminowa Kasia jako pierwsza wyłoni się przy stokrotce,
dlatego kładzie swoją stokrotkę na rabatce ze stokrotkami nad szczeliną Karminowej Kasi.
Oprócz rzutu kością gracz może w swojej turze posadzić stokrot, kładąc nad wybraną
szczeliną na rabatce ze stokrotkami. Stokrotkę należy posadzić nad szczeliną dżownicy, która
zdaniem gracza jako pierwsza się tam wynurzy. Gracz może posadzić stokrotkę tylko w miejscu,
w którym nie ma jeszcze stokrotki innego gracza.
Przebieg rozgrywki
Rozgrywka odbywa się według tych samych zasad co wyścig dla mniejszych dżdżownic z
żni, że teraz gracz może zasadzić swostokrotkę i poziomkę. W ten sposób gracz obstawia,
która dżdżownica jako pierwsza wynurzy się przy stokrotce, a później
przy poziomce.
Jeśli rzeczywiście dżdżownica z tego toru wyłoni się przy rabatce szybciej od pozostałych,
gracz może nakarmić swoją dżownicę, wsuwając fragment ze stokrotką do szczeliny swojej
dżdżownicy.
Brawo! Stokrotka Prążkowanego Patryka znajduje
się w dobrym miejscu
Karminowa Kasia jako
pierwsza wyłoniła się przy stokrotkach.
Dlatego Prążkowany Patryk karmi
teraz swoją dżdżownicę stokrotką.
Gracz może zrobić to samo ze swoją poziomką na rabatce z poziomkami. Błędnie umiejscowione
stokrotki i poziomki należy usunąć z gry.
3
Autorka: Carmen Kleinert
Ilustracje: Heidemarie Rüttinger
Tłumaczenie: Alicja Skuba,
Jakub Maciejewski, Magda Gamrot
Redakcja: zesł Rebel
Art.Nr.: 60 113 2100 026
3 cm
3 cm
3 cm
3 cm
2 cm
1 cm
4 cm 5 cm
6 cm
4
Producent:
2022 Zoch Verlag
Simba Toys GmbH & Co. KG
Werkstr. 1
D-90765 Fürth, Niemcy
www.zoch-verlag.com
Importer/Dystrybucja w Polsce:
Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
www.wydawnictworebel.pl
wydawnictwo@rebel.pl
Już po rozgrywce? Podziel się wrażeniami
z innymi graczami w grupie PLANSZOWA REBELIA
FB/groups/planszowarebelia
Warianty końca gry
Gdy pierwsza dżownica wystawi głowę za krawędź planszy, gra dobiega końca. Gracze, którzy
w tej rundzie jeszcze nie rzucili kośc, mogą rozegrać swoją turę. Gracz, którego głowa
dżownicy na koniec tej rundy znajduje się najdalej, wygrywa.
Jeśli chcecie grać dłużej, możecie ścigać się aż do brzegu planszy. W ten sposób końcówka
wyścigu będzie jeszcze bardziej emocjonująca, bo o wygranej zadecydują centymetry.
Z pewnością zauważyliście, że fragmenty dżownic mają różne długości. Niebieski fragment
jest najkrótszy
mierzy 1 centymetr. Dwa niebieskie fragmenty są tak samo długie jak
1 pomarańczowy mierzący 2 centymetry. Czerwony fragment dżownicy jest najdłszy
ma 6 centymetrów. To oznacza, że możecie wylosować fragmenty o długości od 1 do 6
centymetrów. Nakarmienie dżdżownicy stokrotką albo poziomką wydły ją o 3 centymetry.
Wskazówka. Najlepiej poczekać z zasadzeniem stokrotki i poziomki, aż będziesz w stanie
oszacować, która dżownica pierwsza wynurzy się przy danej rabatce. Ale nie czekaj za
długo! Gdy tylko pierwsza dżdżownica wynurzy się przy rabatce ze stokrotkami, stokrotki nie
będzie można już nigdzie umieścić. To samo dotyczy poziomek i rabatki z poziomkami.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756