Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Rybitwa 2007724

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Rybitwa 2007724

Wróć
zawartość i przygotowanie do gry
1
Rozłóżcie na stole 3 fragmenty maty izłóżcie je wcałość,
tworząc obszar gry składający się z3 stref:
MORZE (na górze) płycizna (na środku) plaża (na dole)
2
Rozłóżcie ipołączcie 3 części parawanu, anastępnie postawcie go tak,
aby otaczał obszary maty widoczne po prawej.
3
Umieśćcie po 1 znaczniku zdobyczy wdowolnym miejscu wodpowiednich
strefach obszaru gry:
znacznik
ośmiornicy
(wmorzu)
znacznik
ryby
(na płyciźnie)
znacznik
kraba
(na plaży)
4
Podzielcie się na 2 drużyny, anastępnie weźcie żetony:
UWAGA!
Każda drużyna ma:
4 żółtodziobów (żetony owartości 1)
4 ptaków-zabijaków (żetony owartości 2)
4 szefów gangu (żetony owartości 3)
12 żetonów
(dla mew) 12 żetonów
(dla pelikanów)
CEL GRY
Zdobądźcie jak najwięcej punktów i jako pierwsi wygrajcie 2 rundy.
jak grać
Drużyny naprzemiennie wybierają spośród
siebie po 1 graczu, który rzuca 1 żetonem.
Waszym celem jest przejęcie kontroli nad
znacznikami zdobyczy iróżnymi strefami ob-
szaru gry (zob. „Punktowanie” str. 2).
UWAGA!
Drużyny same decydują o kolej-
ności, wjakiej ich gracze rzuca
żetonami, iotym, kto rzuca żeto-
nem danego rodzaju.
Gdy znacznik zdobyczy albo żeton drużyny
spadnie zmaty idotknie stołu (albo pod-
łogi!), natychmiast usuńcie go zrozgrywki
do końca rundy. Znaczniki i żetony usuwa
się nawet wtedy, gdy „wskoczą” z powro-
tem na matę.
Gdy drużyny rzucą wszystkimi żetonami,
runda dobiega końca i przystępuje się do
podliczenia punktów.
Bitwa na plaży! Mewy moczydzioby i pustogłowe pelika-
ny stroszą piórka, walcząc o najbardziej łakome kąski.
Zbierzcie skrzydlatą ekipę i pokażcie tym ptasim móżdż-
kom, kto naprawdę trzęsie wybrzeżem!
Ry-BITWA to zwariowana gra zręcznościowa, wktórej rzuca się żetonami.
Aby wygrać, Wasza drużyna musi obrać dobrą strategię i wykazać się nie lada zręcznością.
Autor: Christophe Coat
IlustrAcje: Pierô
Wylosujcie drużynę, która rozpocznie
grę. Jedno z Was bierze po 1 żetonie
od każdej z drużyn i w sekrecie chowa
w zamkniętej dłoni. Następnie gracz
zdrużyny przeciwnej wskazuje 1 zdło-
ni. Drużyna, której żeton został wybra-
ny, rozgrywa swoją turę jako pierwsza.
6
Zdecydujcie, z jakiej odleości -
dziecie rzucżetonami. Dorośli mu-
szą stać co najmniej 1metr od maty,
natomiast dzieci mogą stać bliżej.
5
1
4
2
3
PUNKTOWANIE
Policzcie łączną wartość żetonów
Waszej dryny w każdej ze stref ina każ-
dym znaczniku zdobyczy. Drużyna, któ-
rej żetony w danej stree albo na danym
znaczniku zdobyczy mają większą łączną
wartość, otrzymuje 1punkt. Oznacza to, że
dru żyna może zdobyć maksymalnie 6 punk-
tów wrundzie.
uwaga! Żetony, które zostały częściowo
albocałkowicie przykryte przez inny żeton
(również ztej samej drużyny) albo przez prze-
sunięty znacznik zdobyczy, mają wartość 0.
UWAGA!
Możecie zdjąć przykryte żetony zmaty. Dzięki temu łatwiej będzie Wam
pod liczyć punkty za daną rundę.
PRZYPOMNIENIE! Żetony, które (choćby częściowo)
spadną zmaty idotkną stołu, należy usunąć zrozgrywki
do końca rundy. Nie uwzględniajcie ich wczasie
podliczania punktów.
Podczas ustalania kontroli nad strefą obszaru gry albo znacz-
nikiem zdobyczy 1żeton może być uwzględniony tylko raz:
Jeśli żeton dotyka znacznika zdobyczy (choćby nieznacz-
nie), nie uwzględnia się go przy ustalaniu kontroli nad
strefą obszaru gry.
Jeśli żeton równocześnie dotyka 2 znaczników zdobyczy
albo 2 stref obszaru gry, należy go uwzględnić przy usta-
laniu kontroli nad strefą albo znacznikiem, którego dotyka
wwiększej części.
Jeśli podczas ustalania kontroli nad znacznikiem zdobyczy
albo strefą obszaru gry dojdzie do remisu, żadna zdrużyn
nie otrzymuje punktu.
WARIANT
Po podliczeniu punktów za 3 znaczniki zdobyczy możecie
zdjąć zmaty żetony, które zostały już podliczone, aby ułatwić
liczenie punktów za strefy obszaru gry.
przykład podliczania punktów
3 + 3 + 1 =2 + 2 =
= 7 DLA PELIKANÓW = 4 DLA MEW
Drużyna pelikanów kontroluje tę
strefę, ponieważ ma w niej 3 żetony
o łącznej wartości 7. Zdobywa 1 punkt.
żetony nie dotykają znacznika
zdo by czy, więc żadna drużyna nie
otrzy muje za niego punktu.
2 + 2 + 3 =3 =
= 7 DLA PELIKANÓW = 3 DLA MEW
Drużyna pelikanów kontroluje tę
strefę, ponieważ ma w niej 3 żetony
o łącznej wartości 7. Zdobywa 1 punkt.
Na znaczniku zdobyczy znajduje się
żeton pelikanów, więc drużyna
pelikanów zdobywa 1 punkt.
Drużyna, która zdobyła najwięcej punktów, wygrywa rundę.
Wprzypadku remisu uznaje się, że obie drużyny wygrywają rundę.
pierwsza drużyna, która wygra 2 rundy, zostaje zwycięzcą!
Jeśli żadna zdrużyn nie wygrała jeszcze 2 rund, ponownie przygotujcie grę irozegrajcie
kolejną rundę zuwzględnieniem poniższych zasad:
Drużyna, która zaczynała wpoprzedniej
rundzie, musi oddać pierwszeństwo druży-
nie przeciwnej.
Drużyna, która przegrała poprzednią rundę,
wybiera, gdzie umieścić 3 znaczniki zdoby-
czy wstrefach obszaru gry wtej rundzie
(należy pamiętać, że w1 stree może
się znajdować tylko 1 znacznik).
ZASADA SPECJALNA Jeśli obie drużyny wygrały po 2rundy, należy
rozegrać specjalną rundę rozstrzygającą. Połóżcie na środku maty
1znacznik zdobyczy. Drużyny naprzemiennie wybierają spośród
siebie po 1graczu, który rzuca 1 żetonem. Drużyna, której
żeton na koniec rundy znajdzie się najbliżej znacznika
zdobyczy, ale go nie dotknie, wygrywa grę.
Zignorujcie żetony, które dotykają albo zakrywają
znacznik zdobyczy. Łączna wartość żetonów
nie jest brana pod uwagę.
żetony przykryte przez
inne żetony są ignorowane.
Dla lepszej widoczności możecie
je zdjąć z maty, zanim podliczycie
punkty za daną rundę.
wskawka dotycząca
przechowywania
Zwijajcie fragmenty maty zadrukowaną stroną
nazewnątrz. Dzięki temu po rozwinięciu
rogi będą leżeć płasko na stole.
Tłumaczenie: Magda Gamrot
Redakcja: zespół Rebel

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756