Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Rybitwa 2007724
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Rybitwa 2007724
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
za
w
artość i przy
gotow
a
ni
e do gry
1
Rozłóżcie na stole 3 fragmenty maty izłóżcie je wcałość,
tworząc obszar gry składający się z3 stref:
MORZE
(na górze)
płycizna
(na środku)
plaża
(na dole)
2
Rozłóżcie ipołączcie 3 części parawanu, anastępnie postawcie go tak,
aby otaczał obszary maty widoczne po prawej.
3
Umieśćcie po 1 znaczniku zdobyczy wdowolnym miejscu wodpowiednich
strefach obszaru gry:
znacznik
ośmiornicy
(wmorzu)
znacznik
ryby
(na płyciźnie)
znacznik
kraba
(na plaży)
4
Podzielcie się na 2 drużyny, anastępnie weźcie żetony:
UW
AGA!
Każda drużyna ma:
•
4 żółtodziobów
(żetony
owartości 1)
•
4 ptaków-zabijaków
(żetony
owartości 2)
•
4 szefów gangu
(żetony owartości 3)
12 żetonów
(dla mew)
12 żetonów
(dla pelikanów)
CEL GRY
Zdobądźcie jak najwięcej punktów i jako pierwsi wygrajcie 2 rundy.
jak g
ra
ć
Drużyny
naprzemiennie
wybierają
spośród
siebie
po
1
graczu,
który
rzuca
1
żetonem.
Waszym
celem
jest
przejęcie
kontroli
nad
znacznikami zdobyczy iróżnymi strefami ob
-
szaru gry (zob. „Punktowanie” str. 2).
UW
AGA!
Druż
yny
sa
me
decyduj
ą
o
kol
ej
-
ności,
w
jakiej
ich
gracze
rzuca
ją
żetonami,
i
o
ty
m,
kto
rzuca
żeto
-
nem dane
go rodzaju.
Gdy znacznik zdobyczy
albo żeton drużyny
spadnie
z
maty
i
dotknie
stołu
(albo
pod
-
łogi!),
natychmiast
usuńcie
go
z
rozgrywki
do
końca
rundy.
Znaczniki
i
żetony
usuwa
się
nawet
wtedy,
gdy
„wskoczą”
z
powro
-
tem na
matę.
Gdy
drużyny
rzucą
wszystkimi
żetonami,
runda
dobiega
końca
i
przystępuje
się
do
podliczenia punktów.
B
itwa
na
plaży!
Mewy
moczydzioby
i
pustog
łowe
pelika-
ny
stroszą
piórka,
walcząc
o
najbardziej
łakome
kąski.
Zbierzcie
skrzydlatą
ekipę
i
pokażcie
tym
ptasim
móżdż-
kom, kto naprawdę trzęsie wybrzeżem!
Ry
-BITW
A
to zwariowana gra zręcznościowa,
wktórej rzuca się
żetonami.
Aby wygrać, W
asza drużyna musi obrać
dobrą strategię i
wykazać się nie
lada zręcznością.
A
utor
:
Christophe Coat
I
lustrAcje
:
Pierô
Wylosujcie
drużynę,
która
rozpocznie
grę.
Jedno
z
Was
bierze
po
1
żetonie
od każdej z
drużyn i
w sekrecie chowa
w
zamkniętej
dłoni.
Następnie
gracz
zdrużyny przeciwnej
wskazuje 1 zdło
-
ni.
Drużyna,
której
żeton
został
wybra
-
ny, rozgrywa swoją turę
jako pierwsza.
6
Z
de
cyduj
cie,
z
jak
iej
odle
gł
ości
bę
-
dziecie
r
zuc
ać
że
tona
mi. D
oro
śli
mu
-
sz
ą
s
ta
ć
co
n
ajm
niej
1
met
r
o
d
m
at
y,
nato
mias
t
dzie
ci
mog
ą
s
ta
ną
ć
bliże
j.
5
1
4
2
3
P
U
N
K
T
O
WA
N
I
E
Policzcie
ł
ączną
war
toś
ć
żetonów
Wasze
j
dr
uż
y
ny
w
ka
ż
dej
ze
s
tre
f
i
na
ka
ż
-
dym
znaczni
ku
zdobyczy
.
Druży
na,
któ
-
rej
żeto
ny
w
dan
ej
str
ee
al
bo
n
a
da
nym
znaczniku
zdobyczy
maj
ą
więk
szą
ł
ą
czną
war
tość
,
otr
z
ymu
je
1
punk
t.
Ozna
cza
to,
że
dr
u
ż
y
n
a mo
że z
do
by
ć ma
k
s
y
ma
l
nie
6 pun
k
-
tów wr
undzie.
uwaga!
Żetony,
które
zostały
częściowo
albo
całkowicie
przykryte
przez
inny
żeton
(również
z
tej
samej
drużyny)
albo
przez
prze
-
sunięty
znacznik
zdobyczy,
mają
wartość
0.
UW
AGA!
Możecie zdjąć przykryte żetony zmaty. Dzięki temu łatwiej będzie Wam
pod
liczyć punkty za daną rundę.
PRZYPOMNIENIE!
Żetony, które (choćby
częściowo)
spadną zmaty idotkną
stołu, należy usunąć
zrozgrywki
do końca rundy.
Nie uwzględniajcie ich
wczasie
podliczania punktów.
Podczas ustalania kontroli
nad strefą obszaru
gry albo znacz
-
nikiem zdobyczy 1żeton może być
uwzględniony tylko raz:
•
Jeśli żeton dotyka
znacznika zdobyczy (choćby
nieznacz
-
nie),
nie
uwzględnia
się
go
przy
ustalaniu
kontroli
nad
strefą obszaru gry.
•
Jeśli
żeton
równocześnie
dotyka
2
znaczników
zdobyczy
albo
2 stref
obszaru
gry,
należy
go
uwzględnić
przy
usta
-
laniu kontroli nad
strefą albo znacznikiem,
którego dotyka
wwiększej części.
Jeśli
podczas
ustalania
kontroli
nad
znacznikiem
zdobyczy
albo
strefą
obszaru
gry
dojdzie
do
remisu,
żadna
z
drużyn
nie otrzymuje punktu.
WA
R
I
A
N
T
Po podliczeniu punktów
za 3 znaczniki zdobyczy
możecie
zdjąć zmaty żetony,
które zostały już podliczone,
aby ułatwić
liczenie punktów za
strefy obszaru gry.
przykład podliczania punktów
3 + 3 + 1
=
2 + 2
=
= 7
DLA PELIKANÓW
= 4
DLA MEW
•
Drużyna pelikanów
kontroluje tę
strefę, ponieważ ma w niej
3 żetony
o łącznej wartości 7. Zdobywa
1 punkt.
•
że
tony n
ie d
otyka
ją zna
cz
ni
ka
zdo
by
czy
, wi
ęc ża
dna dru
żyna n
ie
otrz
y
muje za ni
ego p
unktu
.
2 + 2 + 3
=
3
=
= 7
DLA PELIKANÓW
= 3
DLA MEW
•
Drużyna pelikanów kontroluje tę
strefę, ponieważ ma
w niej 3 żetony
o łącznej wartości
7. Zdobywa 1 punkt.
•
Na znaczniku zdobyczy znajduje
się
żeton pelikanów, więc
drużyna
pelikanów zdobywa 1
punkt.
Drużyna, która zdobyła najwięcej punktów, wygrywa rundę.
Wprzypadku remisu uznaje się, że obie drużyny wygrywają rundę.
pierwsza dr
użyna
, która w
y
gr
a 2 run
dy
, zostaje zw
y
ci
ęz
cą!
Jeśli
żadna
z
drużyn
nie
wygrała
jeszcze
2
rund,
ponownie
przygotujcie
grę
i
rozegrajcie
kolejną rundę zuwzględnieniem poniższych zasad:
•
Drużyna,
która
zaczynała
w
poprzedniej
rundzie, musi
oddać pierwszeństwo druży
-
nie przeciwnej.
•
Drużyna,
która
przegrała
poprzednią rundę,
wybiera,
gdzie umieścić
3
znaczniki
zdoby
-
czy
wstrefach
obszaru gry
wtej
rundzie
(należy
pamiętać,
że
w
1
stree
może
się
znajdować
tylko
1
znacznik).
ZASADA
SPECJALNA
Jeśli obie drużyny wygrały po 2rundy, należy
rozegrać specjalną rundę rozstrzygającą. Połóżcie na środku maty
1znacznik zdobyczy. Drużyny naprzemiennie wybierają spośród
siebie po 1graczu, który rzuca 1 żetonem. Drużyna, której
żeton na koniec rundy znajdzie się najbliżej znacznika
zdobyczy, ale go nie dotknie, wygrywa grę.
Zignorujcie żetony, które dotykają albo zakrywają
znacznik zdobyczy. Łączna wartość żetonów
nie jest brana pod uwagę.
żetony przykryte przez
inne żetony są ignorowane.
Dla lepszej widoczności możecie
je zdjąć z maty, zanim podliczycie
punkty za daną rundę.
w
s
ka
zó
wka doty
c
ząca
prze
cho
wyw
ania
Zwijajcie fragmenty maty zadrukowaną stroną
nazewnątrz. Dzięki temu po rozwinięciu
rogi będą leżeć płasko na stole.
Tłumaczenie:
Magda Gamrot
Redakcja:
zespół Rebel
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Jak dobrać kartę graficzną do płyty głównej i procesora?
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking smartwatchy dla nastolatków [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Nintendo ogłasza! To oni zagrają główne role w „The Legend of Zelda”
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników