Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Pierwsza podróż

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Pierwsza podróż

Wróć
ZAWARTOS
´C
´
plansza – połóżcie ją na środku stołu.
80 plastikowych wagoników (plus kilka zapasowych, gdyby jakieś zginęły)
każdy gracz otrzymuje 20 wagoników w wybranym kolorze.
72 karty Wagonów – potasujcie je i rozdajcie po 4 losowe karty każdemu graczowi.
Pozostałe karty połóżcie obok planszy w postaci zakrytego stosu – to talia Wagonów.
32 karty Biletów – potasujcie je i rozdajcie po 2 losowe karty Biletów każdemu
graczowi. Pozostałe karty połóżcie obok planszy w postaci zakrytego stosu – to talia
Biletów. Nie pokazujcie swoich kart innym graczom!
4 karty Biletów Specjalnych Wschód–Zachód – w tej chwili nie są potrzebne.
Połóżcie je obok planszy.
Złoty Bilet – to nagroda za wygraną!
Zwycięzcą zostanie gracz, który jako pierwszy zrealizuje 6 Biletów.
PRZEBIEG TURY
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Gracze rozgrywają swoje tury po kolei zgodnie
z kierunkiem ruchu wskazówek zegara do momentu, aż gra się skończy.
Co robisz w swojej turze?
W swojej turze możesz zrobić tylko 1 z 2 rzeczy:
dobrać karty Wagonów. Dobierz 2 karty Wagonów z wierzchu talii.
ALBO
zająć trasę. Zagraj karty Wagonów z ręki, aby zająć trasę i umieścić na niej
swoje plastikowe wagoniki.
Karty Wagonów
W grze występuje 6 rodzajów jednokolorowych kart
Wagonów: żółte, zielone, białe, czarne, niebieskie
i czerwone. Za pomocą tych kart możesz zajmować trasy
na planszy. Lokomotywy są wielokolorowe i podczas
zajmowania tras mogą zastąpić kartę dowolnego koloru.
Berlin
Ateny
Karty
Wagonów
Karty
Biletów
Zasady
Zajmowanie tras
Aby zająć trasę, musisz zagrać z ręki tyle kart Wagonów, ile pól ma zajmowana trasa. Zagry-
wane karty muszą być w tym samym kolorze co zajmowana trasa. Następnie kładziesz po jed-
nym ze swoich plastikowych wagoników na każdym polu zajmowanej trasy. Wszystkie karty,
których użyłeś do zajęcia trasy, odrzucasz na odkryty stos obok talii Wagonów..
Przykład. Jeśli chcesz zająć żółtą trasę o długości 2 pól, musisz zagrać 2 żółte karty Wagonów.
Możesz zająć dowolną niezajętą trasę na planszy, nawet jeśli nie łączy się z Twoimi pozosta-
łymi zajętymi trasami. Możesz zająć tylko 1 trasę na turę. Kolor zajmowanej trasy nie musi być
taki jak kolor Twoich plastikowych wagoników. Pamiętaj, że lokomotywy działają jak dżokery
i mogą zastąpić karty Wagonów w dowolnym kolorze.
Trasy podwójne: Niektóre miasta połączone 2 równoległymi trasami. Nie wolno Ci zająć
obu nitek trasy podwójnej; zostaw miejsce dla innych!
Realizowanie Biletu
Jeśli utworzyłeś ze swoich wagoników szlak, który łączy 2 miasta wid-
niejące na Bilecie, gratulacje zrealizowałeś jeden ze swoich Biletów!
Poinformuj o tym innych graczy i połóż przed sobą odkryty Bilet, który
właśnie zrealizowałeś. Następnie dobierz 1 Bilet z wierzchu talii.
Odrzucanie Biletów. Jeśli dojdziesz do wniosku, że nie jesteś w stanie zrealizować
swoich Biletów (bo np. inni gracze zablokowali interesujące Cię trasy), możesz pomi-
nąć swoją turę i zrezygnować z dobierania kart Wagonów albo zajmowania trasy, a za-
miast tego odrzucić OBA swoje niezrealizowane Bilety. Następnie dobierz w ich miejsce
2 nowe Bilety z wierzchu talii.
Premia Wschód–Zachód
Jeśli utworzyłeś ze swoich wagoników szlak łączący Wschód z Zacho-
dem (albo odwrotnie), powinieneś głośno powiedzieć Od Wschodu
do Zachodu!”, a następnie wziąć jeden z Biletów Specjalnych i położyć
go przed sobą. Aby ukończyć połączenie Wschód–Zachód, gracz musi
utworzyć ze swoich wagoników szlak łączący jedno ze wschodnich miast (Moskwę, Rostów
albo Ankarę) z miastem zachodnim (Dublinem, Brestem albo Madrytem).
Bilet Specjalny wlicza się do puli zrealizowanych Biletów gracza.
KONIEC GRY
Gra kończy się natychmiast, gdy jeden z graczy zrealizuje swój szósty Bilet. Gracz ten zostaje
zwycięzcą i otrzymuje w nagrodę Złoty Bilet!
Gra kończy się również, jeśli jeden z graczy położył na planszy swój ostatni wagonik. W takiej
sytuacji zwycięża gracz, który zrealizował najwięcej Biletów. Jeśli dojdzie do remisu, remisu-
jący gracze współdzielą zwycięstwo.
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Djib i Régis Torres
Opracowanie grafi czne: Cyrille Daujean
Redakcja polskich zasad: Zespół Rebel
Testerzy: Martha Garcia-Murillo i Ian MacInnes,
Janet Moon, Adrien Martinot és a Days of Wonder csapata.
Days of Wonder, the Days of Wonder logo, Ticket to Ride - the boardgame
and Ticket to Ride Europe are all trademarks or registered trademarks of
Days of Wonder, Inc. and copyrights © 2004-2017 Days of Wonder, Inc.
All Rights Reserved.
Opracowanie
Realizowanie Biletu
Premia Wschód–Zachód
Berlin
Brest
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
Wschód–Wschód–Wschód–
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
Zachód
ZachódZachódZachód
Zachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
Zachód
ZachódZachódZachód
Zachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
ZachódZachódZachód
Berlin
Ateny
Berlin
Wieden´
Rzym
Ateny
Wieden´
Bukareszt

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756