Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wybuchowa Mieszanka Piąta ingrediencja
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(272)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wybuchowa Mieszanka Piąta ingrediencja
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
•
NO
WE ZASAD
Y
•
(Nowum El
ementum Opisae)
Oprócz
nowych płytek Eliksirów
, kt
órych gracze mogą używać po
dczas
rozgry
wki z płytkami Eliksirów z podstaw
owej w
ersji gry (zob. str
. 4),
ten
do
d
atek
wprowadza no
we elementy mecha
niki:
żetony nagan
i
żetony pochwał
(zob
. str
. 2), dzięki któ
r
ym gracze odkr
yją nowe
sposoby na otrzyma
nie albo utratę p
unktó
w
;
planszę Up
iornego Ko
tła
z
uniwersalnymi kulkami ingrediencji
(zob. str
. 2), k
tór
e pozwolą
graczom na mani
pulowanie ułożeniem ingr
ediencji znajdu
j
ących się
na torac
h pochylni podajnika tak, aby dop
ro
wadzać do jeszcze bardziej
spektakularn
ych reakcji łańcucho
wych i sporządzić jeszcze więcej eliksirów;
i
że
tony Profes
orów
(zob. s
tr
. 3–4), któ
re zmodyku
j
ą podstawo
we zasady
gr
y
, co z ko
lei wniesie jeszcze większą różno
rodność do rozgry
wki.
Drodzy uczniowie!
Mam ogr
omną przy
jemność powitać
W
as na pier
wszej z wielu Lekcji
Mistr
zowskich, które o
d tej pory nasz
a Akademia będzie wprowadz
ać do swojego
prog
ramu na
uczania!
Aby pomóc nam w tym pr
zedsięwzięciu, najgenialniejsi spośród mistrz
ów
alchemii na całym świecie dołączyli do gr
ona pedagogicznego Akademii Magii
i Szachrajstwa.
Niektórzy z nich mogą na pier
wszy rzut oka wydać się t
roszkę
zr
zędliwi, jednak jest
em pr
zekonany, że stary dobr
y system nagan
W
am nie
zaszkodzi… Co więcej,
dowiecie się, jak pr
acują mist
r
zowie alchemii oraz jakich
metod używają do sporządz
ania swoich Eliksirów.
Nauczycie się również sami
sporz
ądzać now
e Eliksir
y i zapoznacie się z tajnikami ob
chodzenia się z nowym
dla W
as rodzajem ingr
ediencji,
a miano
wicie,
upior
nej Ektoplazmy z Zaświatów!
Powodzenia!
12 uniw
e
rs
a
l
nych
kulek ingrediencji
plansza
Up
iornego Ko
tła
7 żetonów Pr
ofeso
rów
32 płyt
k
i E
li
ks
ir
ó
w
w 4 rodzajach (Eliksir
y tego
samego rodzaju ma
ją ta
ką
samą ikonę Specjalne
j M
oc
y
Magicznej)
5
4
4
5
1
5 ż
e
t
o
nó
w
pochwał
1
5 ż
e
t
o
nó
w
nagan
2
•
SYSTEM N
A
GAN I POCHW
AŁ
•
(Równem żetonem dystrybunitae)
Dzięki planszy U
pio
rnego K
otła (zob
. poniżej), niektó
r
ym
żetono
m Profesor
ów (zob
. stro
ny 3–4) i o
kreślon
ym płytkom
Eliksirów (zob
. str
. 4) gracze mogą otrzymać żeton
y po
ch
wał
i żeton
y nagan. N
ależy je umieś
cić obok żeto
nów dr
obnej pomocy
(z podstawo
wej wersji gry).
Za każdy posiad
an
y na koniec gr
y
żeton pochwały
gracz
otrzymuje 1 punkt
, a za każd
y
żeton nagan
y traci 1 punkt
.
Uwaga!
Jeśli podczas ro
zgr
ywk
i zab
raknie żetonó
w nagan l
ub
żetonó
w p
och
wał, gracze mogą śledzić przyznane poch
wały
i nagan
y w w
ybran
y przez siebie sposób (np
. zapisu
jąc wszystko
na kartce).
•
PLANSZA UPIORNEGO K
OTŁA
•
(A kyszus, a kyszae!
)
Nie
któ
re spośród żeto
nów P
rof
es
or
ów i płytek Eliksir
ów wymaga
ją
użycia
planszy U
piornego K
otła
. Jeśli gracze zdecydu
ją się na
wpro
wadzenie p
owyższyc
h element
ów do r
ozgr
ywki, muszą na
początku gr
y umieścić planszę U
pio
rnego K
otła
przed po
dajnikiem
tak, aby b
yła widoczna i łatwo dost
ępna dla wszystkich graczy
.
N
astępnie w o
t
wo
rach na plan
szy U
piornego K
otła należy umieś
cić
wszystkie uniwersalne kulki ingrediencji.
Jeśli gracz m
usi dokonać
wy
m
ia
ny
kulki ingrediencji (wynikającej
z płytki Eliksir
u lub żet
on
u Pro
fesora), dob
iera 1 uniwersalną kulkę
ingrediencji z
planszy U
piornego K
otła
(o ile jakaś jest dostępna)
i
zastępu
je
ją
wybraną kulką z ręki (zob
. ilustracja poniżej). Jeśli na
planszy U
pio
rnego K
otła nie ma dostęp
nych uniw
ersalny
ch kulek
ingrediencji, gracz dob
iera dowo
lną kulkę ingr
ediencji z planszy
U
piornego K
otła.
Za
każd
ą p
rzep
r
o
wadzo
n
ą w
y
mi
a
n
ę k
u
le
k in
g
r
e
dien
c
ji
,
g
r
acz
otrzymuje 1 żeton pochwały
(zob
.
Sys
tem na
gan i poch
wał
powyżej).
•
PIĄT
A ING
REDIENCJ
A
•
(Kolorus brakus, wybu
chem ogromnitus)
Niniejszy doda
tek wpr
owadza do rozgry
wki nowy rodzaj
ingrediencji – Ekto
plazmę z Zaświató
w (białe, uniw
ersalne kulki
ingrediencji). T
a potworna subs
tancja posiada spe
cyczną zdolność
do absorbowa
nia esencji pozostałych rodzajó
w ingrediencji,
z któ
r
ymi wchodzi w ko
ntakt. Mó
wiąc prościej: uniwersalne
kulki ingrediencji działają jak dżok
er
y
. P
odczas rozgr
ywki
gracze mogą traktować uni
wersalne kulki ingrediencji tak, jakby
były w wybran
ym kolorze. T
o ró
w
nież oznacza, że gracz, kt
óry
ma w ręce uniw
ersalne kulki ingrediencji, może je umieszczać
w dowo
lny
ch pustych otw
orach płyte
k Eliksirów
, nie patrząc na ich
kolo
r
. P
o u
ko
ńczeniu dan
ego Eliksiru kulki ingrediencji z esencją
Ektop
lazmy z Zaświat
ów odrzuca się do zbiornika podajnika jak
normalne k
ulki ingrediencji.
P
rzykład. Do ukończenia Eliksirów Michał potrzebuje 3 żółt
ych
i 3 niebieskich kulek ingrediencji. Michał dobie
r
a cz
ar
ną
kulkę ingrediencji.
Biała,
uniwersalna kulka zder
za się z niebiesk
ą
kulką ingrediencji. Michał traktuje białą kulkę
jako niebieską i doprowadza do Eksplozji.
Michał mógłby p
otraktować drugą uniwersaln
ą kulkę
jako niebieską i dobrać 2 kolejne kulki przy tej
samej
Eksplozji (1 uniwersalna,
1 niebieska), ale nie
decyduje się na ten ruch,
bo już nie potr
zebuje
niebieskich kulek.
Nadal potr
zebuje 3 żółtych kulek ingrediencji.
Post
anawia więc zostawić drugą uniwersalną
kulkę na torze podajnika i kontynuować
reakcję łańcuchową zapoczątkowanej prze
z
siebie Eksplozji.
Gdy druga uniwersalna kulka ingr
ediencji zde
r
z
a się
z żółtą kulką,
Michał traktuje uniwersalną
kulkę jako żółtą kulkę i wywołuje kolejną
Eksplozję,
dzięki której dobiera te 3 kulki.
Niebieska kulka dosięga dolnej kr
aw
ędzi toru,
a r
eakcja łańcuc
ho
wa dobie
g
a
końca. Mic
hał zdobył 1 czarną,
2 żółte,
2 niebieskie i 2 uniw
ersalne kulki
ingrediencji. Dzięki uniwersalnym kulkom ingrediencji Michał może
ukończyć Eliksiry.
3
•
ŻETONY PROFESORÓW
•
(Odrębnus zasadus przekrętis nau
czycielum)
Przed rozpoczęciem rozgry
wki gracze wy
biera
ją albo losują
jeden z ż
eto
nów Pro
fesorów
, któ
rego ef
ekty będą rozpa
t
ry
wane
w trakcie danej ro
zgr
ywki. W
ybran
y żeton P
rof
es
ora należy
umieścić przed podajnikiem tak, aby był widoczn
y dla
wszystkich graczy
.
Każdy z P
rof
es
or
ów ma swo
j
e własne pojęcie o „tym jedynym
i właściwym
” sposobie sporządza
ni
a Eliksiró
w
, dlat
ego też każdy
z nich
lekko przek
ręca zasady
wedle własnego uzna
nia.
Efek
ty
, kt
óre zos
tają wpr
owadzone przez dan
y żeton Pr
ofeso
ra,
obowiązują
pod
czas całej rozgr
yw
ki
. Nie
któ
re efek
ty s
ą
tr
wałe i
wpływają bezp
ośrednio na po
dsta
wowe zasady gr
y
,
nat
omiast inne ef
ekty
wchodzą w życie tylko w ok
reślon
ych
okolicznościach
podczas gr
y
.
Sugerujem
y
, aby podczas pierwszych ro
zgr
ywek z użyciem
dodatku gracze wybierali tylko
1 ż
eton Profes
or
a
naraz. Gdy
gracze zaznajomią się z n
owymi elementa
mi mechaniki mogą
zdecydować się na ro
zgr
ywkę z udziałem
2 żetonów Pr
of
esora
naraz
i rozpa
t
ry
wać wszystkie wyni
ka
jące z nich efek
ty
. Będzie
to
bardziej wy
magające
, ale i pełne niepowtarzalnej
za
bawy
doświadczenie z przyrządzaniem Eliksiró
w!
ALBŁĘDUS DUMBLENDOR
Gracz może odrzucić z rę
ki 2 kulki ingrediencji
tego sameg
o kolo
ru, aby odrzucić 1 swó
j żeton
drob
nej pomocy
.
Czuję si
ę dzisiaj ogr
omni
aście hoj
n
y
, moi d
rodzy ucznio
w
ie! A
le nie
wykorzyst
acie sw
ojego st
arego n
ai
wnego dyr
ekt
or
a, pr
aw
da?
GWIDON SZTYWNIAKSTEIN
Gdy któ
raś z kulek ingr
ediencji gracza dotknie
stołu podczas rozgry
wki, ten gracz otrzymu
j
e
1 żeton na
gan
y
.
N
ie ważcie się ur
on
ić an
i jednej kr
opli W
aszyc
h dekokt
ów na m
oje
nie
skazi
teln
ie czyste stoły
. D
eter
gent wywa
bia
jący magiczn
e pla
my
jest n
iesłycha
nie d
rogi…
ANTYKA PRO
VIDENT
A
(wymaga użycia pla
nszy Up
iornego Ko
tła)
Jeśli n
a koniec tury gracza jego pula rezerwowa
ingrediencji jest pełna, ten gracz może dok
onać
wymiany jednej z kulek ze sw
ojej rezerwowej
puli na jedną z kulek ingr
ediencji z planszy U
piorneg
o Ko
tła.
M
am dl
a W
as mądr
ą ra
dę, moi d
rodzy ucznio
w
ie: za
wsze
trzymajcie c
oś na cza
rną godzinę. P
ew
nego d
nia m
i za to
podzię
ku
jecie.
W
ALERIJ
A WYBUCHO
W
(wymaga użycia pla
nszy Up
iornego Ko
tła)
Jeśli gracz w trakcie sw
ojej tury zbierze
(w ramach podstaw
oweg
o ruchu dob
ierania
ingrediencji) 8 lub więcej k
ulek ingrediencji,
może dok
onać wymian
y jednej z dobran
ych kulek ingrediencji na
jedną z kulek ingrediencji z pla
nszy U
piornego K
otła.
N
ie ma czegoś tak
iego jak „
wystar
czająco d
użo ingr
ediencji
”, moi
koch
an
i. Im więcej
, ty
m lepiej! N
ie oba
w
iajci
e się hałas
u. Bu
m!
Bam! B
um!
G
RA
WIT
A Mc
PED
ANT
ALL
P
odczas zapełniania płytek Eliksiró
w gracze muszą
rozpocząć od otwor
ów na dole płytki Eliksir
u,
a następ
nie dokładać kulki na wyższe poziom
y
płytki. Jeśli gracz umieści kulkę in
grediencji na
płytce Eliksiru, na któ
rej otw
ory znajdujące się poniżej są p
uste,
to umieszcza na tej płytce żet
on naga
ny
. Na płytce Eliksiru może
znajdo
wać się t
ylko 1 żeton na
gan
y
. Po uk
ończeni
u Eliksiru g
racz,
któ
r
y go p
rzygoto
w
ywał, otrzymu
je żeton naga
ny z da
nej płytki.
B
yłoby t
o naukow
o
, magicznie o
raz etyczni
e niep
opr
awne, gdyb
y
doda
wać do Eliksi
r
u kol
ejne i
ngr
edien
cje w niewłaści
wej kol
ejności.
Po
w
iedziała
bym, że byłoby to wr
ęcz ni
eprzyzwo
ite. P
rzede
wszyst
ki
m było
by to wysoce i
r
y
tu
jące – dla MNIE.
SHI ZAN SHUIMO
Za każdym razem, gdy gracz dobiera żeto
n
drob
nej pomocy
, może dob
rać 1 kulkę ingr
ediencji
z podajnika (zgodnie z po
dsta
wowymi zasadami
gr
y) ALBO a
ktywo
wać Specjalną Moc Ma
giczną wcześniej
użytego Eliksiru.
Opowiedz mi o s
wej przes
złości, a ja zdr
adzę Ci, jaka będzi
e T
wa
przyszło
ść.
4
TR
W
OGOBALD O’TI
KT
AK
Każdy z graczy ma dokładnie 90 sek
und na
rozegranie t
ur
y
. Jeśli t
ura gracza będzie tr
wała
dłużej, gracz otrzyma żeto
n nagan
y
, po czym
czas trzeba zacząć liczyć od nowa. Za każde
przekr
oczone 90 sekund gracz otrzym
uje 1 żeton nagan
y
.
Uwaga!
Gracze m
uszą zadbać o czasomierz we własn
ym
zakresie. A
by doświadczyć jeszcze większego wyzwania, gracze
mogą dodatko
wo ograniczyć limi
t t
rwania tur
y do 60 (albo
naw
et 45) sekund!
Szybciej
, szybciej
, szybciej! U
trzymać tempo p
ra
cy! Pod
nie
ść!
N
alać! U
warzyć! W
ypić! P
odn
ieść! Dodać! U
warz… Słuc
ha
m? N
ie
ma czasu na p
y
tan
ia, później p
osprzą
tacie ła
wki. P
ospies
z
cie si
ę!
•
NO
WE ELIKSIRY
•
(Opcjum d
od
anium)
P
odczas trzeciego kroku p
rzygotowa
nia rozgry
wki (zob
. str
.
6 instrukcji podstawow
ej wersji gry) gracze w
ybierają spośr
ód
wszystkich 12 rodzajó
w E
liksiró
w (8 rodzajó
w z p
odstawo
wej
wersji gry i 4 rodzaje z dodatku). Eliksiry w 6 rodzajach mogą
zostać wylos
owa
ne albo wy
bra
ne przez graczy
. Wszystkie
nieużywane podczas rozgr
ywki płytk
i należy odłożyć do
odpowiednich pudełek. Dalsza część przyg
oto
wania do gr
y
przeb
iega zgodnie z zasadami przedsta
wion
ymi w instrukcji do
podstawo
wej wersji gry
.
WYW
AR PIERZASTEGO DOTYKU
Gracz pobiera 2 k
ulki ingrediencji
(lub więcej) tego sa
mego kolo
r
u,
któ
re zna
j
du
j
ą się bezpośrednio obok siebie
na 2 torac
h pochylni podajnika (kulki muszą
znajdo
wać się w 1
rzędzi
e
, pros
topadle do to
ró
w
pochylni podajnika). Z każdego toru podajnika
można pobrać maksymalnie 1 k
ulkę ingrediencji.
W wyniku dobrania k
ulek nie dochodzi do
żadny
ch Eksplozji
.
M
ądry niczym czar
odziej, le
kki n
iczy
m orzeł.
WERNIKS KAMELEON
A
Gracz wybiera z ręki kulki
ingrediencji w 1 kolo
rze. K
ulki
w wybranym k
olorze są trakto
wane
jako kulki w innym wybran
ym kolorze (gracz nie
może „zmienić” kolo
r
u kulek na uniw
ersa
ln
y).
N
iektórzy n
azywają to o
szuk
iwa
niem. J
a nazywam
to k
rea
tyw
nością.
DEK
OKT UPIORNEJ INGERENCJI
(wymaga użycia pla
nszy U
piorne
go K
otła)
Gracz może dok
onać wymi
an
y 1 kulki
ingrediencji z rę
ki na kulkę ingredi-
encji znajd
ującą się na plan
szy U
piornego K
otła.
M
niej k
oloru, więks
za moc!
DRA
CHMA POTU POL
TERG
EIST
A
(wymaga użycia pla
nszy U
piorne
go K
otła)
Ukradnij 1 k
ulkę ingrediencji
z puli rezerwowej inneg
o gracza,
a następ
nie doko
naj wymian
y skradzionej kulki
na kulkę ingr
ediencji znajdu
j
ącą się na plan
szy
U
piornego K
otła.
Śm
ierdzą
cy eliks
ir godn
y pr
aw
dziwe
go śm
ierdzie
la.
Pro
jekt gry: Lorenzo Sil
va, A
ndr
ea Cres
pi, St
efan
o Caste
lli
Ilust
ra
je: Gi
ulia Gh
ihin
i | Opra
wa graczna H
eiko Gü
nter
K
iero
wnik gra
czny: Lorenzo Sil
va | Kier
ownik p
rod
ukcji: Ale
ssan
dr
o Pra
’
K
iero
wnik pr
ojektu: F
rederico Spa
da, Lor
enzo Sil
va
Angielski
e za
sady
: Ale
ssandro P
ra
’ i William Niebling
Przekład: M
ichał Włóczko
Redak
cja polsk
ich zasad: Zespół REBEL
4
4
5
5
www
.horrible-gam
es.com
www
.w
yda
w
nictwo
.re
bel.com, wyda
wnictwo@re
bel.pl
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking smartwatchy męskich [TOP10]
Ranking robotów mopujących [TOP10]
Ranking telewizorów 32 cale [TOP10]
Inteligentna toaleta od Kohler Dekoda. Zamontuj kamerę i dowiedz się, co mówi Twoje ciało
Ranking kasków rowerowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych 100% arabica [TOP10]
Ranking pił spalinowych do 500 zł [TOP10]
Jakie naczynia można wkładać do piekarnika?
Jak wyczyścić klawiaturę w laptopie i komputerze stacjonarnym?
Jak działa piekarnik parowy?
Co oznaczają symbole na zmywarce?
Ranking wideorejestratorów do 200 zł [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników