Przerzutka tylna marka

Przerzutka tylna marka

W rowerach szosowych mamy do wyboru kilku producentów osprzętu, a każdy z nich ma w swojej ofercie kilka grup, w zależności od zaawansowania kolarza. Na przykładzie Shimano możemy napisać, że dla początkujących kolarzy wskazane będą grupy Claris, Sora i Tiagra, dla średnio zaawansowanych, albo potrzebujących roweru do treningu, odpowiednią grupą będzie „105”, a dla zaawansowanych DuraAce i Ultegra.

Tylna przerzutka w zależności od grupy obsługuje od 7 do 12, a nawet 13 trybów w kasecie. Więcej trybów daje bardziej stopniową zmianę biegów, ale też lepsze dopasowanie możliwości kolarza do trasy. Kaseta oprócz ilości trybów może mieć różny ich zakres np. 11-34 lub 10-42 zębów. Im zębatka ma mniej zębów, tym większą prędkość można osiągnąć, im więcej – tym łatwiej wjechać na strome wzniesienia. Do budowy przerzutki tylnej, tak samo jak i przedniej używa się głównie aluminium. Przy wyższych modelach zaś, wykorzystuje się także inne, lżejsze i droższe materiały jak tytan. Ogólnie im wyższy model przerzutki, tym więcej trybów w tylnej kasecie, lżejsza konstrukcja oraz lepsza precyzja działania – ważne zwłaszcza w przypadku, gdy podchodzimy do jazdy wyczynowo, a nie rekreacyjnie.


Wózek krótki (SS)
Wózek średni (GS)
Wózek długi (SGS)
Hierarchia przerzutek SHIMANO

WYSOKIEJ KLASY
Pełen
profesjonalizm
Najwyższa
trwałość i lekkość
Wyczynowa
jakość i osiągi
Wyczynowa
jakość i wytrzymałość
DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Komfort
użytkowania
Solidność
Shimano
Wytrzymałość
Shimano
Jakość
wykonania
Hierarchia przerzutek SRAM

Rekomendacje Klientów

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756