Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna ALEXANDER Logix Mini

Instrukcja obsługi Gra logiczna ALEXANDER Logix Mini

Wróć
1
Gra dla 2÷4 osób
od 10 lat
Zawartość pudełka:
1) karty kodów - 16 szt.
2) kule żółte - 6 szt.
3) kule czerwone - 6 szt.
4) kule niebieskie - 6 szt.
5) kule zielone 6 szt.
6) kule szare - 2 szt.
7) kula czarna - 1 szt.
8) plansza
9) podstawka do kul
10) instrukcja
Po rozpakowaniu należy sprawdzić zawartość z lis
zawartości pudełka umieszczoną powyżej lub na tylnej stronie
pudka. W razie niezgodnci prosimy o kontakt.
e-mail: alexander@alexander.com.pl
INSTRUKCJA
2
Zasady bezpiecznego użytkowania:
Ostrzeżenia:
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Zestaw zawiera małe elementy - niebezpieczeństwo zakrztuszenia.
Prosimy zachow opakowanie ze względu na podane informacje.
Koniecznć nadzoru przy zabawie osoby doroej.
Opakowanie nie jest cścią zabawki.
Stan zabawki naly regularnie kontrolow.
1. CEL GRY
Każdy z graczy losuje na początku gry kar z tajnym kodem
(wzorem układu kul). W trakcie rozgrywki gracze, dokładając
lub przemieszczając kule na planszy, starają się ułożswój kod.
Celem gry jest jak najszybsze ułożenie kul na planszy zgodnie
ze wzorem (kodem) na wylosowanej karcie.
Karta kodu
Na każdej karcie kodu znajduje się układ złożony z pięciu
elementów. Gracz, który jako pierwszy ułoży kulki na planszy
zgodnie ze wzorem przedstawionym na karcie wygrywa.
Ponadto na karcie znajduje się kolor kul, których gracz nie może
użyć do stworzenia swojego kodu.
Karta kodu
A - wzór kodu
B - kolor kul, których nie można użyć do stworzenia swojego kodu
B
A
rys.1
3
Kulki
Do gry ywa się 24 kulki w 4 kolorach - czerwonym,
niebieskim, żółtym i zielonym, a także 2 kulki szare i 1 kulkę
czarną. To właśnie z tych kulek gracze układają wzory ze swoich
kart kodu. Kulki szare mogą w układanym kodzie zastąpić każdą
inną kulkę. Natomiast kulka czarna jest niezbędnym elementem
ułożenia każdego kodu.
Plansza
Kwadratowa plansza posiada 49 miejsc na kule. Gracze dążą do
ułożenia z kulek swojego kodu wkładając je w odpowiednie
miejsca na planszy.
2. PRZYGOTOWANIE DO GRY
Planszę należy położyć na środku stołu, tak by każdy z graczy
miał do niej swobodny dostęp. Czarną kulkę należy umieścić
w centralnym polu planszy. Pozostałe kulki należy posegrego-
wać według kolorów i ustawić na podstawce obok planszy.
Jeden z graczy tasuje wszystkie karty kodów i rozdaje po
1 karcie każdemu uczestnikowi gry. Gracze ukrywają wzór kodu
na swojej karcie przed innymi graczami. Pozostałe karty należy
odłożyć do pudełka (nie będą potrzebne już w tej rozgrywce).
Następnie zostaje wybrany (losowo lub wg wieku) gracz, który
rozpoczyna grę. Kolejność w grze jest zgodna z ruchem wskazó-
wek zegara.
rys. 2
plansza z czarną kulką - przygotowana do rozpoczęcia gry
4
3. ROZGRYWKA
W trakcie swojej kolejki gracz może wykonać jedną z trzech
dostępnych czynności:
1. dołożyć kulkę na planszę
2. przesunąć kulkę leżącą już na planszy
3. zdjąć z planszy dowolną kulkę i umieścić w to miejsce inną.
1. dokładanie kulki na planszę
Gracz może dołoż dowolną kulkę na planszę. Kulkę można
dołożyć tylko na puste pole. Dokładana kulka musi się znaleźć
obok innej dowolnej kulki (w pionie lub poziomie).
2. przesuwanie kulek po planszy
Gracz może przesunąć dowolną kulkę (nie zablokowaną) leżącą
na planszy, na inne niezajęte pole. Przy czym po przesunięciu,
kulka ta musi znajdować się obok innej kulki (w pionie lub
poziomie). Nie można przesuwać kulek otoczonych z czterech
stron (zablokowanych) przez inne kulki. Kulka nie może być
przesuwana ponad polami zajętymi przez inne kulki i musi mieć
swobodny dostęp do pola docelowego.
3. zamiana kulki z planszy na kulkę spoza planszy
Gracz może usunąć z planszy dowolną kulkę, za wyjątkiem
czarnej kulki i położw to miejsce dowolną inną kulkę leżącą
poza planszą. Z planszy można zdejmować wnież kulki
zablokowane to znaczy takie, których nie można przesuwać
po planszy.
rys. 3
ustawienie kulek na podstawce
5
Gracz może dokładać, przesuwać, zdejmować z planszy kulki we
wszystkich kolorach, nawet w kolorze pokazanym na jego
karcie kodu. Gracz nie może dołożyć, przesuwać ani podmienić
kulki w kolorze, którego używał jego poprzednik.
Przykład:
Gracz A dołożył na planszę kulkę czerwoną.
Jeżeli gracz B będzie chciał dołożyć kulkę na planszę to będzie
mógł dołoż kulkę w każdym kolorze oprócz czerwonego.
Jeżeli Gracz B będzie chciał przesunąć kulkę po planszy, to
będzie mógł przesunąć kulkę w każdym kolorze (niebieską,
żółtą, zieloną, szarą lub czarną) oprócz czerwonego. Jeżeli Gracz
B będzie chciał zamienić kulkę na planszy z kulką spoza planszy,
to nie może użyć do tego czerwonych kulek.
4. WZÓR KODU
Do stworzenia kodu na planszy można tylko jednego,
dowolnego koloru (oprócz tego, który jest na karcie). Oczywi-
ście można też uniwersalnych kulek w kolorze szarym.
Ponadto w ułożonym kodzie musi znajdować się zawsze czarna
kulka. W bezpośrednim sąsiedztwie ułożonego wzoru nie mogą
się znajdować inne kulki w tym samym kolorze (rys. 6, 7) Kar
z kodem można obracać o dowolny kąt. Istotne jest tylko to, by
wzór z karty zgadzał się z układem kulek na planszy.
5. KONIEC GRY
Gra kończy się w momencie gdy któryś z graczy w swojej kolejce
ułoży wzór ze swojej karty kodu. Jeśli to nastąpi, gracz pokazuje
swoją kartę pozostałym uczestnikom rozgrywki. Może się
jednak zdarzyć, że kod, który posiada gracz, zostanie ułożony
przez innego gracza nie powoduje to jednak jego wygranej.
Gracz, by wygrać, musi zakończ układanie swojego wzoru
w swojej kolejce. Jeżeli gracz pomyli się i ujawni swój kod,
a układ kulek na planszy nie będzie odpowiadać układowi na
karcie to gracz automatycznie przegrywa, a pozostali kontynu-
ują grę. Gracze mogą modykować zasady gry, ale wszelkie
zmiany należy ustalić przed jej rozpoczęciem.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756