Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje ALEXANDER
›
Instrukcja Gra logiczna ALEXANDER Logix Mini
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(3)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna ALEXANDER Logix Mini
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Gra dla 2÷4 osób
od 10 lat
Zawartość pudełka:
1) kar
ty kodów - 16 szt.
2) kule żółte - 6 szt.
3) kule czerwone - 6 szt.
4) kule niebieskie - 6 szt.
5) kule zielone 6 szt.
6) kule szare - 2 szt.
7) kula czarna - 1 szt.
8) plansza
9) podstawka do kul
10) instrukcja
P
o
r
oz
pa
k
o
w
an
iu
nal
e
ży
sp
r
aw
d
zi
ć
za
w
art
o
ść
z
li
s
tą
za
w
a
rto
śc
i p
u
de
łk
a
um
ie
s
zc
z
on
ą p
o
wyż
e
j l
ub
na
ty
l
ne
j s
tr
o
ni
e
pu
d
eł
k
a.
W
r
a
zi
e
n
ie
zg
o
dn
oś
ci
pr
os
im
y
o
k
o
nt
a
kt
.
e-mail: alexander@alexander
.com.pl
INSTRUKCJA
2
Zasady bezpiecznego użytkowania:
Ostrzeżenia:
Ni
eo
dp
ow
ie
dn
ie
d
la
d
zi
ec
i
w
wi
ek
u
po
ni
ż
ej
3
l
at
.
Z
es
ta
w
za
wi
er
a
ma
łe
el
em
en
ty
-
ni
eb
ez
pi
ec
ze
ńs
tw
o
za
krz
tu
sz
en
ia
.
P
ro
si
m
y
za
ch
ow
ać
o
pa
ko
w
an
ie
z
e
wz
gl
ęd
u
na
p
od
an
e
in
f
or
ma
cj
e.
Ko
ni
ec
zn
oś
ć
na
dz
o
ru
p
rzy
za
ba
w
ie
o
so
by
d
or
o
sł
ej
.
Op
ak
o
wa
ni
e
ni
e
je
st
c
zę
śc
i
ą
za
ba
wki
.
St
an
z
ab
a
wki
n
al
eż
y
re
gu
la
rn
ie
k
o
nt
ro
lo
w
ać
.
1. CEL GRY
Każdy
z
graczy
losuje
na
początku
gry
kar
tę
z
tajnym
kodem
(wzorem
uk
ładu
kul).
W
tr
akcie
r
ozgry
wki
g
racze,
dok
ładając
lub przemiesz
czając kule
na planszy
, starają
się
ułoż
yć
swój
kod.
Celem
gry jest
jak
najszybsze
ułożenie
kul
na planszy
zgodnie
ze wzorem (kodem) na wylosowanej karcie
.
Karta kodu
Na
każdej
karcie
kodu
znajduje
się
uk
ład
złożon
y
z
pięciu
elementów
.
Gracz,
któr
y
jako
pierwsz
y
ułoży
kulk
i
na
plansz
y
zgodnie
ze
wzor
em
przedstawionym
na
karcie
–
wygrywa.
Ponadto
na
karcie znajduje
się kolor
kul,
których gracz
nie
może
użyć do stworzenia swojego kodu.
Karta kodu
A
- wzór kodu
B
- ko
lo
r
ku
l
,
kt
óry
ch
n
ie
m
o
żn
a
uży
ć
do
s
tw
or
ze
ni
a
sw
o
je
go
k
od
u
B
A
rys.1
3
Kulki
Do
gry
uż
ywa
się
24
kulki
w
4
kolorach
-
czerwonym,
niebieskim,
żółtym
i
zielonym,
a
także
2
kulki
szar
e
i
1
kulkę
czarną.
T
o właśnie z tych kulek gracze układają wzor
y ze swoich
kar
t kodu
. Kulki szare
mogą w układanym
kodzie zastąpić każdą
inną kulkę
.
Natomiast
kulka
czarna jest niezbędnym
elementem
ułożenia k
ażdego kodu.
Plansza
Kwadrat
owa plansza
posiada 49
miejsc na kule.
Gracze dążą do
ułożenia
z
kulek
sw
ojego
kodu
wkładając
je
w
odpowiednie
miejsca na planszy.
2. PRZY
GOT
OW
ANIE DO GRY
Planszę
należy
położyć
na
środku
stołu,
tak
by
każdy
z
graczy
miał
do
niej
swobodny
dostęp.
Czarną
kulkę
należy
umieścić
w
centraln
ym
polu
planszy.
Pozostałe
kulk
i
należy
posegrego-
wać
według
kolorów
i
ustawić
na
podstawce
obok
plansz
y
.
Jeden
z
graczy
tasuje
wszystk
ie
k
arty
kodów
i
roz
daje
po
1 karcie każdemu uczestnikowi gry. Gr
acze ukr
ywają wzór kodu
na
swojej k
arcie pr
zed innymi
graczami.
P
ozostałe
kar
ty
należy
odłożyć
do
pudełka
(nie
będą
potrzebne
już
w
tej
rozgry
wce).
Następnie
zostaje
wybrany
(losowo
lub
wg
wieku)
gracz,
który
rozpoczyna gr
ę. Kolejność
w grze
jest zgodna
z ruchem
wskazó-
wek zegara.
rys. 2
plansza z czarną kulką - pr
zygotowana do ro
zpoczęcia gry
4
3. ROZGR
YWK
A
W
trakcie
swojej
kolejki
gracz
może
wykonać
jedną
z
trzech
dostępnych czynności:
1. dołożyć kulkę na planszę
2. przesunąć kulkę leżącą już na planszy
3. zdjąć z planszy dowolną kulkę i umieścić w to miejsce inną.
1. dokładanie kulki na planszę
Gracz
może
dołoż
yć
dowolną
kulkę
na
planszę.
Kulkę
można
dołożyć
t
ylko
na
puste
pole.
Dok
ładana
kulka
musi
się
znaleźć
obok innej dowolnej kulki (w pionie lub poziomie).
2. przesuwanie kulek po planszy
Gracz może przesunąć dowolną kulkę (nie zablokowaną) leżącą
na
plansz
y
,
na
inne
niezajęte
pole.
P
rz
y
cz
ym
po
przesunięciu,
kulka
ta
musi
znajdować
się
obok
innej
kulk
i
(w
pionie
lub
poziomie).
Nie
można
przesuwać
k
ulek
otoczon
ych
z
czterech
stron
(zablokowan
ych)
przez
inne
kulk
i.
Kulka
nie
może
być
przesuwana ponad
polami zajętymi przez
inne kulki i
musi mieć
swobodny dostęp do pola doc
elowego.
3. zamiana kulki z planszy na kulkę spoza planszy
Gracz
może
usunąć
z
plansz
y
dowolną
kulkę,
za
wyjątkiem
czarnej
kulk
i
i
położ
yć
w
to
miejsce
dowolną
inną
kulkę
leżącą
poza
planszą.
Z
plansz
y
można
zdejmować
ró
wnież
kulk
i
zablokowane
–
to
znaczy
tak
ie,
których
nie
można
przesuwać
po planszy.
rys. 3
ustawienie kulek na podstawce
5
Gracz
może
dokładać, przesuwać,
zdejmow
ać z
planszy kulki w
e
wszystkich
kolorach,
nawet
w
kolorze
pok
azanym
na
jego
karcie
kodu. Gracz nie
może dołożyć, pr
zesuwać ani podmienić
kulki w kolorze, którego używał jego popr
zednik.
Przykład:
Gracz A dołożył na planszę kulkę czerwoną.
Jeżeli
gracz
B
będzie
chciał
dołożyć
kulkę
na
planszę to
będzie
mógł
dołoż
yć
kulkę
w
k
ażdym
kolorze
oprócz
czer
wonego
.
Jeżeli
Gracz
B
będzie
chciał
przesunąć
kulkę
po
planszy,
to
będzie
mógł
przesunąć
k
ulkę
w
każdym
kolorze
(niebiesk
ą,
żółtą, zieloną,
szarą lub czarną)
oprócz czerwonego
. Jeżeli Gr
acz
B będzie
chciał zamienić kulkę na
planszy z kulką spoza planszy
,
to nie może użyć do tego czerwonych kulek.
4.
WZÓR K
ODU
Do
stworzenia
kodu
na
plansz
y
można
uż
yć
t
ylko
jednego,
dowolnego
koloru
(oprócz
tego
,
który
jest
na
karcie).
Ocz
ywi-
ście
można
też
uż
yć
uniwersaln
ych
kulek
w
kolor
ze
szarym.
Ponadto w ułożon
ym kodzie
musi znajdować się zawsze czarna
kulka. W bezpośrednim sąsiedztwie ułoż
onego wzoru ni
e mogą
się
znajdowa
ć
inne
kulki
w
tym
samym
kolorze
(rys.
6,
7)
Kar
tę
z
kodem
można obracać o
dowoln
y
kąt.
Isto
tne
jest tylko
to
,
by
wzór
z kar
ty zga
dzał się z
układem kulek
na planszy
.
5. K
ONIEC GRY
Gra
kończy się
w
momencie
gdy któryś
z
graczy w
swojej
kolejce
ułoży wzór ze sw
ojej kar
ty kodu. Jeśli
to nastąpi, gracz
pokazuje
swoją
k
artę
pozostałym
uczestnikom
ro
zgr
ywki.
Może
się
jednak
zdarz
yć,
że
kod,
który
posiada
gracz,
zostanie
ułożony
przez
innego
gracza
–
nie
powoduje
to
jednak
jego
wygranej.
Gracz,
by
wygrać
,
musi
zakończ
yć
układanie
swojego
wzoru
w
swojej
kolejce.
Jeżeli
gracz
pomyli
się
i
ujawni
swój
kod,
a
układ
k
ulek
na
planszy
nie
będzie
odpowiadać
uk
ładowi
na
karcie
to
gracz
automatycznie pr
zegrywa,
a
pozostali
kontynu-
ują
grę.
Gracze
mogą
modykować
zasady
gry,
ale
wszelkie
zmiany należy ustalić przed jej rozpoczęciem.
Pomiń
NOWOŚCI
Motorola Edge 70
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking tabletów z klawiaturą [TOP10]
Jak fotografować chmury?
Jak złowić sandacza i inne ryby?
GTA VI ponownie opóźnione! Niby wszyscy wiedzieli, ale się jeszcze łudzili
Jak włączyć na Androidzie debugowanie USB?
Jaki głośnik na imprezę wybrać?
Ranking lodówek do 1000 zł [TOP10]
Ranking gier planszowych dla dorosłych [TOP10]
Ranking książek dla 8-latka [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników