Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna ALEXANDER Poznajemy litery  0480

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna ALEXANDER Poznajemy litery 0480

Wróć
pomoc i gra edukacyjna
dla 2 - 6 graczy
rekomendowany wiek: 4 - 6 lat
zawartość pudełka:
1) Dwuelementowe tabliczki
- 30 szt. (60 puzzli)
2) Instrukcja
Po rozpakowaniu należy sprawdzić zawartość z listą
zawartości pudełka umieszczoną powyżej lub na tylnej stronie
pudełka. W razie niezgodności prosimy o kontakt.
e-mail: alexander@alexander.com.pl
Zasady bezpiecznego użytkowania:
Ostrzeżenia:
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Zestaw zawiera małe oderwane elementy -
niebezpieczeństwo zadławienia.
Prosimy zachować opakowanie ze względu na podane
informacje.
Opakowanie nie jest częścią zabawki. Stan zabawki należy
regularnie kontrolować.
INSTRUKCJA
POZNAJEMY LITERY
1
Puzzle z obrazkami i pierwszymi literkami nazw tych
obrazków prostą i atrakcyjną formą zabawy dla
najmłodszych dzieci, rozpoczynających naukę
rozpoznawania liter. Dzieci podczas zabawy poznają,
powtarzają i utrwalają sobie małe i duże litery polskiego
alfabetu. Zabawa na początku odbywa się w
towarzystwie opiekuna, który w razie potrzeby czyta
dzieciom pierwsze litery. Gra polega na
dopasowaniu puzzla z literą do wybranego przez
dziecko puzzla z obrazkiem.
Jeśli dziecko źle dobierze oba puzzle (rys.1a,b), łatwo to
zauważy, gdyż nie będą do siebie pasowały. Nauka
poprzez zabawę to najlepszy sposób na szybkie
zapamiętanie liter przez dzieci. Przy zabawie pomocny
będzie zestaw obrazków i pasujących do nich liter
umieszczony na końcu instrukcji.
puzzle nie pasują do siebie kształtem
puzzle nie pasują do siebie kolorem i kształtem
rys.1 b
rys.1 a
2
GRA
Wariant I dla 2÷4 graczy
rekwizyty: puzzle - 60 szt. (30 par)
Cel gry: Celem gry jest znalezienie i prawidłowe
złożenie właściwych sobie par puzzli (liter i obrazków)
oraz poprawne przeczytanie znajdujących się na nich
liter.
Przygotowanie do gry: Gra odbywa się pod nadzorem
opiekuna. Opiekun przed rozpoczęciem gry pokazuje
po kolei obrazki i odczytuje pasujące do nich litery.
Dzieci kolejno powtarzają je za opiekunem. Następnie
puzzle z obrazkami należy położ razem na stole
(obrazkami do dołu) - w zasięgu ręki każdego gracza.
Oddzielnie obok rozłożyć puzzle z literami (literami do
góry), tak by wszystkie były widoczne.
Przebieg gry: Gracze na znak opiekuna wybierają
każdy po jednym, dowolnym puzzlu z obrazkiem,
odsłaniają go i kładą obok siebie. Następnie starają się
jak najszybciej odnaleźć drugi, pasujący do niego
puzzel z literą (obie części muszą do siebie pasować
kolorem i kształtem). Gracz, który pierwszy dopasuje do
puzzla-obrazka właściwy puzzel z literą oraz
prawidłowo ją przeczyta, otrzymuje dopasowaną parę
puzzli w nagrodę. Po odłożeniu obok siebie zdobytej
pary odsłania następny puzzel z obrazkiem. Nie wolno
blokować puzzli, gracz może wziąć tylko jeden puzzel
z literą. Jeśli okaże się, że nie pasuje on do puzzla z obra-
3
zkiem, to musi go odłożyć i dopiero wtedy może wziąć
następny. Ostatecznej oceny dokonuje opiekun. Jeśli
gracz źle przeczytał literę, to musi powtórz
powtórnie za opiekunem i wówczas zdobywa oba
puzzle.
* Gracze w początkowej fazie gry mogą dla ułatwienia
grać mniejszą ilością puzzli.
Koniec gry: Gra toczy się do chwili, gdy zabraknie
puzzli. Zwycięża gracz, który zdobył ich najwięcej.
Wariant II dla 2÷6 graczy
rekwizyty:
1) puzzle - 30 par, podzielone na 6 kompletów,
wyróżnionych każdy innym kolorem.
Cel gry: Celem gry jest jak najszybsze ułożenie przez
gracza kompletu puzzli (czyli 5 par w jednym kolorze).
Przygotowanie do gry: Jak w 1. wersji opiekun
zapoznaje dzieci z literkami i pasującymi do nich
obrazkami na puzzlach.
Na stole należy położyć 6 puzzli (obrazkami do dołu),
każdy w innym kolorze. Wszyscy gracze losują po 1
puzzlu. Kolor wylosowanego puzzla oznacza, jaki
komplet puzzli będzie układał każdy z graczy.
Przebieg gry: Wszystkie puzzle należące do
wylosowanych przez graczy kompletów powinny zos-
4
tać wymieszane, położone przed graczami obrazkami i
literami do góry (tak by były widoczne). Pozostałe
należy odłoż do pudełka (do czasu losowania w
następnej grze). Na znak dany przez opiekuna gracze
dobierają do siebie parami puzzle, tak by jak najszybciej
ułożyć prawidłowo swój komplet.
Koniec gry: Zwycięża gracz, który najszybciej ułoż
swój komplet puzzli (5 par). Po zakończeniu gry jej
uczestnicy, pod nadzorem opiekuna, po kolei odczytują
litery
z ułożonych przez siebie puzzli.
Przechowywanie: Produkt należy przechowywać
w suchym pomieszczeniu, z dala od źródeł ciepła oraz
w oryginalnym opakowaniu.
Utylizacja: Po zakończeniu użytkowania usuwać
zabawkę w sposób bezpieczny i z dbałością
o środowisko
Deklaracja WE: Produkt został oznaczony symbolem
CE ponieważ jest zgodny z dyrektywą bezpieczeństwa
zabawek.
PRODUCENT:
Z.P. „ALEXANDER”
Piotr Pundzis
80 - 209 CHWASZCZYNO
k/GDYNI, UL. TELEWIZYJNA 19
TEL./FAX 58 552 83 70,
TEL. 58 552 87 27
Symbol 0-3 oznacza,
że zabawka jest
nieodpowiednia dla
dzieci w wieku
poniżej 3 lat.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756