Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna ALEXANDER Scriba Słowna gra w karty 001242

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna ALEXANDER Scriba Słowna gra w karty 001242

Wróć
1
INSTRUKCJA
gra dla 2 - 6 osób
rekomendowany wiek:
od lat 4+
zawartość pudełka:
1) Karty z literami - 94 szt.
(w tym Karty czyste - 2 szt.)
2) Karty specjalne - 16 szt.
3) Instrukcja gry
4) Notes
Po rozpakowaniu należy sprawdzić zawartość z listą zawartości
pudełka umieszczoną powyżej lub na tylnej stronie pudełka. W razie
niezgodności prosimy o kontakt.
e-mail: alexander@alexander.com.pl
Zasady bezpiecznego użytkowania:
Ostrzeżenia:
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Istnieje ryzyko zadławienia się małymi, oderwanymi elementami.
Prosimy zachować opakowanie ze względu na podane
informacje.
Opakowanie nie jest częścią zabawki.
Stan zabawki należy regularnie kontrolować.
2
„Scriba karty I” i „Scriba karty II” to dwie gry przeznaczone
dla dzieci i osób starszych. Obie w różnym stopniu nawiązu-
do planszowej gry słownej „Scriba”. Głównym założeniem
tych gier jest ułożenie słów z wylosowanych kart z literami.
Każda litera umieszczona na karcie ma oznaczenie warto-
ści punktowej. Oprócz kart z literami dołączone karty
„specjalne”, dzięki którym można w różny sposób zwiększ
wartość ułożonego słowa lub pokrzyżować plany przeciw-
nika. Gry „Scriba karty I” i „Scriba karty II” mają taki sam cel
i korzystają z tych samych rekwizytów - kart, ale odmienny
sposób układania słów, dobierania kart i ogólna strategia
gry sprawiają, że to gry bardzo żne. „Scriba karty I”
sięga do tradycji gier karcianych. Słowa układane na
stole w kształcie wachlarza - zgodnie z tradycyjnym ułoże-
niem kart.
„Scriba karty II” sposobem układania słów, możliwością
wymiany dowolnej liczby liter bardziej nawiązuje do
„Scriby” planszowej. Obie gry wymagają od uczestników
koncentracji, skupienia, reeksu i wyobraźni, rozszerzają
zakres słownictwa.
Scriba I
Przygotowanie do gry:
- wyłożyć wszystkie karty z pudełka
- rozdzielić karty na dwie talie: karty z literami (również
karty czyste) i karty specjalne
- obie talie (każdą z osobna) dokładnie wymieszać (potaso-
wać) i ułożyć oddzielnie na stole, literami do dołu
-wybrać zapisującego wyniki rozgrywek
3
Cel gry:
W „Scriba karty I” i „Scriba karty II” gracze mają zdobyć jak
najwięcej punktów układając słowa z jak najkorzystniejszej
kombinacji kart.
Liczba kart z literami i ich wartośćpunktowa:
A1 = 7 szt.
Ą6 = 1 szt.
B2 = 3 szt.
C3 = 3 szt.
Ć7 = 1 szt.
D2 = 3 szt.
E1 = 6 szt.
Ę8 = 1 szt.
F3 = 1 szt.
G4 = 3 szt.
4
H3 = 2 szt.
I1 = 6 szt.
J4 = 2 szt.
K3 = 3 szt.
L2 = 3 szt.
Ł4 = 2 szt.
M1 = 3 szt.
N2 = 4 szt.
Ń8 = 1 szt.
O1 = 5 szt.
Ó6 = 1 szt.
P2 = 3 szt.
R2 = 4 szt.
S2 = 4 szt.
Ś6 = 1 szt.
T2 = 4 szt.
U3 = 2 szt.
W2 = 3 szt.
Y2 = 4 szt.
Z2 = 4 szt.
Ż8 = 1 szt.
Ź8 = 1 szt.
5
Początek gry:
- Każdy z graczy losuje po jednej karcie (z talii kart z litera-
mi). Ten kto wylosuje największą cyfrę (umieszczoną obok
litery) rozpoczyna rozgrywkę. Jeśli największą liczbę punk-
tów wylosuje więcej niż jedna osoba, losowanie należy
powtórzyć (aż do wyłonienia zwycięzcy losowania). Po
graczu rozpoczynającym następni grają w kolejności
zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Karty
wylosowane w celu ustalenia kolejności należy włożyć
ponownie do talii, z której były wzięte.
Przebieg gry:
- Gracze losują (zgodnie z ustaloną kolejnością) po 8 kart
z literami i jedną kartę „specjalną”. Wylosowane karty
trzymają „na ręku” tak by liter nie widzieli inni grający.
Pierwsze wyłożenie:
- Każdy gracz, wykładając się po raz pierwszy, musi utwo-
rz z wylosowanych kart słowo lub słowa, złożone z co
najmniej 5 liter. Do jednego z wyłożonych słów może dodać
swoją kartę specjalną, jeżeli dzięki niej zdobędzie więcej
punktów (rys. 1). Jeśli zawodnikowi nie uda się wyłożyć, to
dobiera w swojej kolejce jedną kartę (z literą lub kar
„specjalną”) z leżących talii i w zamian odkłada jedną z kart
(tego samego rodzaju), które ma w ręku. Karta dobrana nie
może być odłożona w tej samej kolejce. Karty z literami
odrzucone podczas wymiany odkładane na bok i nie
wracają już do gry. Teraz następny gracz (zgodnie z ruchem
wskazówek zegara) próbuje się wyłożyć.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756