Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna EGMONT Criss Cross

Instrukcja obsługi Gra logiczna EGMONT Criss Cross

Wróć
.
ELEMENTY GRY
2 kostki z sześcioma różnymi symbolami, 6 ołówków, 2 bloczki
z arkuszami gry.
CEL GRY
Grę wygra gracz, który stworzy najlepiej punktujące układy
symboli na swoim arkuszu.
PRZYGOTOWANIE GRY
Każdy gracz dostaje ołówek i arkusz gry (nie zwra-
cajcie teraz uwagi na zacieniowaną ukośną lin
na arkuszu). Każdy gracz rysuje też jeden z sześciu
symboli z kostek w zaznaczonym polu w lewym
górnym rogu swojej karty. Każdy gracz rysuje inny
symbol!
PRZEBIEG RUNDY
Rozgrywka składa się z 12 rund. Na początku
każdej rundy jeden z graczy rzuca dwiema
kostkami, po czym każdy gracz musi nary-
sować te dwa wylosowane symbole na swojej
karcie.
Uwaga: Oba symbole wolno narysować tylko
na sąsiadujących ze sobą polach w pionie lub
Reiner Knizia
kostka i krzyżyk
..
poziomie. Obu symboli nie trzeba rysować obok symboli, które
już znajdują się na karcie muszą jednak bjeden obok dru-
giego. Wszyscy rysują symbole jawnie, nikt nie oszukuje!
Podpowiedź: Zadbaj, żeby każde wolne pole siadowało z innym
wolnym polem, bo inaczej skończysz grę przed czasem, a na karcie
pozostaną ci pojedyncze, niewykorzystane pola.
KONIEC GRY
Gracz kończy rozgrywkę, gdy nie może już dostawić na swoim
arkuszu dwóch symboli zgodnie z regułami (na jego arkuszu
wszystkie pola zajęte lub pozosty tylko pojedyncze puste
pola). Pozostali gracze kontynuują grę. Gdy ostatni z graczy
zakończy rozgrywkę, następuje liczenie punktów.
PUNKTACJA
Po zakończeniu gry każdy gracz podlicza punkty z 5 poziomych
szeregów i 5 pionowych kolumn na swojej karcie:
Każda para takich samych symboli: 2 punkty.
Każda trójka takich samych symboli: 3 punkty.
Każda czwórka takich samych symboli: 8 punktów.
Każda piątka takich samych symboli: 10 punktów.
Uwaga: Takie same symbole muszą b na bezpośrednio
siadujących ze sobą polach, bez żadnych przerw.
Sumę punktów z każdego poziomego szeregu wpisz z prawej
strony szeregu, a supunktów z każdej pionowej kolumny
wpisz pod każ kolumną. Sumę wszystkich punktów wpisz
do pola w rogu na dole z prawej strony.
Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. W przy-
padku remisu zwycięża ten, kto ma najwięcej punktów w jed-
nym pojedynczym szeregu lub jednej kolumnie.
...
Podpowiedź: Najwięcej punktów dają
długie linie złożone z 4 i 5 takich samych
symboli (8 i 10 punktów) oraz kwadraty
2x2 z takich samych symboli (8 punktów
za 4 pary).
WARIANT DLA ZAAWANSOWANYCH GRACZY
Reguły są prawie takie same, jedyne
zmiany są następujące:
Zwróć uwa na zacieniowaną
lin biegną w poprzek karty.
W wariancie dla zaawansowa-
nych graczy punktują także
symbole z tej linii (tak samo jak
z szeregów i kolumn). Punkty
z ukośnej linii licsię podwój-
nie. Wpisz więc punkty z linii
biegnącej w poprzek karty w
prawym górnym oraz lewym
dolnym rogu tabeli.
Każda linia, pionowa, pozioma
(albo ukośna), która dawała 0 punk-
tów, daje teraz –5 punktów.
Przykład punktacji
Przykład punktacji w wariancie dla
zaawansowanych graczy
....
WARIANT DLA JEDNEGO GRACZA
Jeśli grasz sam, postaraj się zdobyć jak najwięcej punktów i uzy-
skuj kolejne tyty!
30+ punktów — Mistrz Kostek i Krzyków
25–29 punktów — Superspec
20–24 punkty — Pogromca Symboli
15–19 punktów — Szeregowy Wymiatacz
0–14 punktów — Kolumniarz
Podpowiedź: Jeśli skończą się wam arkusze gry, można ściągnąć
plik PDF z bloczkami do wydrukowania na stronie Egmont.pl przy
opisie gry.
EGMONT Polska Sp. z o.o., ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa,
WydawnictwoEgmont.pl, © 2021 Egmont Polska Sp. z o.o.
Autor: Reiner Knizia; Ilustracje: Heiko Günther; Wydawca: Tomasz Kodziejczak;
umaczenie: Maciej Nowak-Kreyer; Redakcja: Wojciech Rzadek;
Korekta: Marta Kania; Koordynacja produkcji: Agnieszka Kupczyk;
Opracowanie graczne i DTP: Cezary Szulc
W razie braków elementów lub pytań do reguł prosimy o kontakt:
gryplanszowe@egmont.pl
Grę polecają:
Kolor podstawowy
f: 59C5C7
R: 89
G: 197
B: 199
C: 60
M: 0
Y: 25
K: 0

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756