Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska GRANNA Super farmer z rancha

Instrukcja obsługi Gra towarzyska GRANNA Super farmer z rancha

Powrót
Autor gry: Karol Borsuk
Projekt graficzny i ilustracje: Piotr Socha
Superfarmer to gra, która powsta w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł
„Hodowla zwierzątek”. Grę wymyślił wybitny polski matematyk, profesor Uniwersyte-
tu Warszawskiego, Karol Borsuk. Po zajęciu Warszawy hitlerowcy zamknęli Uniwersy-
tet, w wyniku tego profesor stracił pracę. W trakcie II wojny światowej ludzie pozbawieni
pracy dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu źródeł utrzymania. Sprzedaż gry
była pomysłem profesora na ratowanie rodzinnego budżetu. Zestawy do gry wykonywane
były metodami domowymi przez żonę profesora, panią Zofię Borsukową.
Umieszczone w grze rysunki zwierzątek namalowała Janina Śliwicka. W krótkim czasie
gra zyska nadspodziewanie wielką popularność nie tylko wśród przyjaciół, lecz także
w szerokich kręgach dalszych znajomych i nieznajomych osób. W domu państwa
Borsuków rozdzwonił się telefon, a głos w słuchawce coraz częściej zadawał pytanie:
Czy to hodowla zwierzątek? Po potwierdzeniu zwykle następowało zamówienie.
Gra bawiła nie tylko dzieci, wciągała także i dorosłych pomagając im przetrw
ponure okupacyjne wieczory.
3
4
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
ŁAPKI
SUPERFARMER_żetony_00175_5__WIERZCH SUPERFARMER_żetony_00175_5__SPÓD
Gry spłonęły wraz z miastem w czasie powstania warszawskiego, w sierpniu 1944r.
Szczęśliwie jeden z egzemplarzy zachował się poza Warszawą i wiele lat po wojnie wrócił
do rodziny Borsuków. W 30 rocznicę śmierci profesora Karola oraz z okazji 15 lat od-
d wznowiona wersja Hodowli zwierzątek – Superfarmer bawi kolejne pokolenia dzieci
i rodziców, oddajemy w Pstwa ręce najnowszą wersję Superfarmera – z unikatowymi
ilustracjami zwierzątek, pochodzącymi z gry Rancho. Mamy nadzieję, że zapewni
Pstwu jeszcze więcej niezwykłych emocji w trakcie rozgrywek.
GRANNA, Warszawa, marzec 2013
Zawartć pudełka:
128 kartoników z obrazkami zwierząt:
60 królików 24 owce 20 świń 12 krów 6 koni
4 małe psy 2 duże psy 2 różne dwunastościenne kostki
5
Jesteś hodowcą zwierząt i chcesz zostać superfarmerem. Twoje zwierzęta rozmnażają się,
a to przynosi ci zysk. Możesz zamieniać wyhodowane zwierzęta na inne, jeśli uznasz,
że to się opłaca. Aby zwyciężyć, musisz jako pierwszy uzyskać stado złożone co najmniej
z konia, krowy, świni, owcy i królika. Jednak wszystkie Twoje plany mogą pozostać tylko
w sferze marzeń, jeśli nie zachowasz należytej ostrożności! W okolicy grasują bowiem
wilk i lis, których łatwym łupem mogą stać się Twoje zwierzęta.
Przebieg gry
W grze może brać udział od 2 do 4 osób. Jedna dodatkowa osoba, jeśli chce, może się
bezpośrednio nie angażować w grę, a tylko pełnić funkcję opiekuna stada i dokonywać
wymian. Wszystkie kartoniki i figurki psów znajdują się w głównym stadzie, czyli najle-
piej - w pudku. Każdy z graczy otrzymuje jednego królika, którego umieszcza na stole
przed sobą.
Rozmnażanie zwierząt
Gracze rzucają kolejno, zawsze dwiema kostkami. Jeśli gracz rzuci kostkami tak, że na
obu wypadnie takie samo zwierzę, to dostaje to zwierzę ze stada głównego. Gdy gracz ma
już jakieś zwierzęta, to po rzucie otrzymuje ze stada tyle zwierząt wyrzuconego
gatunku, ile ma pnych par tego gatunku ( łącznie z wyrzuconymi na kost-
kach).
PRZYKŁA DY:
1. Jeśli gracz miał 6 królików i 1 świnię, a wyrzucił królika i świnię, to dostaje 3 króliki
i 1 świnię.
2. Jeżeli gracz miał 6 królików i 1 świnię, wyrzucił owcę i świnię, to otrzymuje tylko
1 świnię.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756