Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa GRANNA Złota rybka

Instrukcja obsługi Gra planszowa GRANNA Złota rybka

Powrót
Ewa Falkowska Maciej Szymanowicz
BAJKA EKOLOGICZNA
2-4 15
3-5
23
Nad brzegiem wielkiego, bezbrzeżnego jeziora, w starej chatynce
mieszkał biedny rybak wraz z żoną. Pewnego dnia podczas jednego
z codziennych połowów rybak wyłowił złotą rybkę.
Ku jego wielkiemu zdziwieniu przemówiła ona ludzkim głosem:
„Rybaku, wypuść mnie, a w zamian spełnię twe życzenie”.
Przestraszony rybak szybko wypuścił rybkę do wody.
Gdy wieczorem opowiedział żonie o swojej przygodzie,
ta ze złością nakazała mu wrócić nad jezioro i zażądać od złotej rybki,
aby zamieniła ich nędzną chatkę w piękny dom.
Rybak uczynił, jak poleciła mu żona,
i faktycznie złota rybka zamieniła chatkę w duży, nowy dom.
Jednak żonie rybaka to nie wystarczyło.
Po kilku dniach nakazała rybakowi ponownie znaleźć złotą rybkę
i wypowiedzieć życzenie. Tym razem miał poprosić o wielki zamek.
Rybak posłusznie wykonał, co nakazała mu żona, a rybka spełniła
jego życzenie. Kobiecie jednak dalej było mało.
Kolejny raz rybak miał udać się nad jezioro, tym razem prosząc złotą
rybkę, aby ta uczyniła żonę rybaka potężną niczym sam Bóg.
Złota rybka odparła na to:
„Rybaku, wróć do żony i zobacz, do czego prowadzi brak umiaru”,
co rybak natychmiast uczynił. Gdy wrócił do żony,
zastał ją nie w pięknym zamku ani w nowym domu,
ale w ich starej, zniszczonej chatce.
Cel gry
W trakcie rozgrywki gracze będą starali się sprawić, aby złota rybka spełniła
wszystkie ich marzenia. Dodatkowo mogą jej pomóc, oczyszczając jezioro
ze znajdujących się tam śmieci. Rybka na pewno będzie im za to wdzięczna.
BAJKA EKOLOGICZNA
Przygotowanie do gry
Rozdajcie każdemu graczowi po jednej chmurce. Dostępne w grze kafelki
podzielcie na kafelki marzeń (okrągłe) i kafelki jeziora (kwadratowe).
Wszystkie kafelki marzeń połóżcie na stole obrazkami do góry, tak by
każdy z graczy dobrze je widział. Następnie – zaczynając od najmłodszego –
wybierajcie po jednym marzeniu, aż do momentu, kiedy każdy będzie miał
3 kafelki marzeń na swojej chmurce. Niewykorzystane kafelki marz
odłóżcie na bok – nie będą brały udziału w rozgrywce.
Pudełko umićcie na środku stołu z włożoną do niego wkładką, tak jak
pokazano na obrazku powyżej. Planszę ułóżcie w taki sposób, by wcięcie
pasowało do pudełka. Wszystkie kafelki jeziora i kafelki śmieci odwróćcie
obrazkami do dołu i dokładnie pomieszajcie. Następnie rozłóżcie je koło
planszy. Kafelki powinny leżeć blisko siebie, ale nie mogą zakrywać jeden
drugiego. Złotą rybkę umieśćcie na wkładce, na polu oznaczonym ramką.
Elementy gry
· 16 kafelków jeziora
· plansza do gry
Spójrz – rybka porusza się
po torze narysowanym na planszy
i na wkładce do pudełka.
Przed rozpoczęciem gry postaw
rybkę na polu, które wskazuje
strzałka.
· 16 kafelków marzeń
4 5
· drewniana kostka
· 4 kafelki śmieci (butelka,
stary but, puszka i torba foliowa)
· pionek złotej rybki
· 4 chmurki marzeń
Na początku gry na każdej chmurce
ułożycie po 3 kafelki marzeń.
Przebieg gry
Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio widział złotą rybkę, lub najmłodszy
uczestnik rozgrywki. W swojej turze gracz rzuca kostką i przesuwa złotą
rybkę zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara o dokładnie tyle pól,
ile wskazuje kostka. Rybka może poruszać się po liniach ciągłych lub po
kropkowanych. Wybór należy do gracza. Następnie gracz wykonuje akcję
związaną z polem, na którym rybka się zatrzymała.
Następnie tura przechodzi na kolejnego gracza.
Po dojściu do ostatniego pola planszy gracz powinien kontynuować ruch
rybki zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałkę.
KORONA – gracz odwraca jeden wybrany kafelek jeziora
w taki sposób, by wszyscy go dobrze widzieli. Jeżeli na
kafelku jest jedno z jego życzeń, to gracz odwraca kafelek
marzeń z takim samym obrazkiem na swojej chmurce.
Bez względu na to, czy obrazek na kafelku jeziora jest taki
sam czy inny niż na kafelku marzeńkafelek jeziora należy
odwrócić i pozostawić na swoim miejscu obrazkiem do dołu.
DZIURKA OD KLUCZA – gracz może podejrzeć jeden
dowolny kafelek jeziora, nie pokazując go innym graczom.
Następnie odkłada zakryty kafelek w to samo miejsce na stole.
WIR – gracz może zamienić miejscami dwa zakryte kafelki
jeziora (nie podglądając ich zawartości).
6 7
Śmieci
Złota rybka jest bardzo wdzięczna za sprzątanie wód, w których pływa.
Jeżeli gracz stojąc na polu z koroną odkryje jeden z kafelków śmieci,
kładzie ten kafelek odkryty przed sobą na stole. Podczas swojego ruchu,
po rzucie kostką gracz może odłożyć do odpowiedniego pojemnika dowolną
liczbę kafelków śmieci i przesunąć pionek złotej rybki do przodu o tyle pól,
ile kafelków oożył.
W pudełku znajdziecie 4 różne pojemniki na śmieci. Czy wiecie do którego
pojemnika powinny trać poszczególne odpadki?
Tak wygląda chmurka,
kiedy wszystkie marzenia
gracza zostały spełnione.
Koniec gry
Grę wygrywa gracz, którego wszystkie życzenia zostaną spełnione
(odwrócił wszystkie kafelki na swojej chmurce).
Drogi Kliencie!
Nasze gry kompletowane są ze szczególną starannością. Jeżeli jednak zdarzą się jakieś braki (za co z góry serdecznie
przepraszamy), możesz przesłać nam reklamację e-mailem na adres: service@granna.pl
Nie zapomnij podać swojego imienia, nazwiska i adresu (miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu imieszkania) oraz napisać,
jakiego elementu gry brakuje.
Jeśli chcesz otrzymywać drogą elektroniczną informacje o nowościach, to napisz e-mail z taką informacją na adres:
service@granna.pl i podpisz go imieniem i nazwiskiem.
Odwiedź nas na Facebooku: www.facebook.com/grannagry
© 2022 Granna
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wyprodukowano w Polsce
Granna Sp. z o.o.
ul. Księcia Ziemowita 47
03-788 Warszawa
00394/3
www.granna.pl
A tutaj odpowiedź na pytanie z poprzedniej strony -
do którego pojemnika wyrzucamy jaki rodzaj śmieci:
Pojemnik czarny:
(czasem szary)
śmieci zmieszane
Pojemnik żółty:
plastik i metal
Pojemnik niebieski:
papier
Pojemnik zielony:
szkło
Uwaga: takie same kolory pojemników obowiązują w całej Polsce.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756