Znaleziono w kategoriach:
Rower elektryczny INDIANA E-City D19 28 cali Szary

Instrukcja obsługi Rower elektryczny INDIANA E-City D19 28 cali Szary

Powrót
1. WSTĘP
Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować Państwu za zakup naszego roweru
elektrycznego , który został starannie zaprojektowany i wyprodukowany zgodnie z
wymogami najwyższych standardów międzynarodowych. Pragnęlibyśmy, aby był on
sposobem, jeżeli nie na życie, to chociaż na spędzenie wolnego czasu, relaks i zdrowie.
Prosimy o uważne zapoznanie się ze szczegółami poniższej instrukcji, zanim przystąpicie
Państwo do użytkowania roweru. Instrukcja zawiera ważne informacje związane z
bezpieczeństwem, obsłuoraz montażem roweru.
Rower posiada części elektryczne, które według ustawy uznawane za
niebezpieczne, co oznacza obowiązek utylizacji nie można go wyrzucać do
standardowych śmieci. Proszę pamiętać, że za wyrzucenie elektroniki do
standardowych śmieci grozi kara grzywny do 5 tys. złotych.
2. WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
Sugerujemy używanie odpowiedniego kasku zgodnie z obwiązującymi standardami
europejskimi.
Przestrzegaj przepisów kodeksu drogowego.
Zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności podczas poruszania się przy
wzmożonym ruchu ulicznym.
Dokonuj serwisu roweru tylko w punktach serwisujących rowery.
Regularny serwis zapewni Ci większe bezpieczeństwo użytkowania roweru i przedłuży
jego żywotność.
Na rowerze w tym samym czasie może jechać tylko jedna osoba.
Przeprowadzaj regularną konserwację zgodnie z instrukcją.
Nie dokonuj żadnych napraw części elektrycznych samodzielnie, a jedynie w
przystosowanych do tego punktach serwisowych.
Nigdy nie jedź na rowerze pod wpływem alkoholu i innych środków odurzających.
Aby ytkownik roweru był widoczny dla innych uczestników ruchu rower powinien
być wyposażony w światło przednie i tylne oraz odblask. W kołach przednich i tylnych
powinny znajdować się odblaski.
Podczas czyszczenia roweru używaj zawsze miękkich ściereczek, miejsca bardzo
zabrudzone można umyć delikatnym środkiem czyszczącym.
Pamiętaj aby zachować szczególną ostrożność przy mokrej nawierzchni, ponieważ
w takich warunkach droga hamowania znacznie się wydłuża.
Podczas jazdy należy trzymać kierownicę oburącz. Nie należy chwytać się
samochodów lub innych pojazdów. Należy unikać nagłego hamowania.
Nie zakładać do jazdy na rowerze luźnych ubrań.
Należy stosować tylko oryginalne części zamienne dla komponentów mających
wpływ na bezpieczeństwo, dotyczy to widelca przedniego, kierownicy, ramy,
wspornika siodła, wspornika kierownicy, hamulców, łańcucha, pedałów,
mechanizmu korbowego, obręczy, kół.
Podczas instalacji akcesoriów rowerowych zaleca się stosowanie do instrukcji
montażowych tych akcesoriów lub zwrócenia się o pomoc do sprzedawcy lub
autoryzowanego serwisu.
Rodzice powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo dzieci podczas ich
przewożenia.
Dzieci powinny być przewożone w specjalnych krzesełkach trwale przymocowanych
do roweru.
2.1 DLA RODZICÓW/ OPIEKUNÓW
Rodzice/Opiekuni odpowiedzialni są za postępowanie i bezpieczeństwo swojego dziecka.
Przed rozpoczęciem jazdy przez dziecko powinni pouczyć go w zakresie właściwego
użytkowania roweru. Przed pozwoleniem dziecku na jazdę rodzice zobowiązani są do:
przeczytania całej instrukcji, a także zapoznania dziecka z ostrzeżeniami oraz
funkcjami i zasadami działania roweru.
upewnienie się, że podczas jazdy dziecko ma założony atestowany kask rowerowy,
oraz że rozumie wszystkie zasady bezpieczeństwa
3. UŻYTKOWANIE ZGODNE Z PRZEZNACZENIEM
Niewłaściwe użytkowanie roweru lub użytkowanie niezgodne z jego przeznaczeniem może
wiązać się z niebezpieczeństwem i narazić Cię na utratę zdrowia lub życia. Jeżeli masz
wątpliwości, czy przeznaczenie roweru odpowiada Twojemu stylowi jazdy zapytaj
sprzedawcę.
3.1 ROWERY ELEKTRYCZNE MIEJSKIE I KLASYCZNE (CITY)
Przeznaczone do jazdy po asfalcie oraz utwardzanych nawierzchniach, zaprojektowane
do bezpiecznego poruszania się po ulicach miast. Łączą komfort z funkcjonalnością. Tego
rodzaju rowery, a w szczególności ich układ hamulcowy zostały zaprojektowane do
obciążenia maksymalnego nieprzekraczającego 125 kg (rower + rowerzysta + bagaż), przy
czym waga rowerzysty wraz z bagażem nie może przekraczać 100 kg.
Rower ten jest przeznaczony do celów rekreacyjnych, a nie
wyczynowych. Do jazdy po drogach publicznych, rowery
nieposiadające w standardzie odpowiednich akcesoriów, należy
wyposażyć w oświetlenie przednie i tylne, dzwonek, odblaski na
pedałach i szprychach kół, w taki sposób, aby rower spełniał
wymagania kodeksu o Ruchu Drogowym.
3.2 SILNIK W PIAŚCIE
Optymalne warunki dla rowerów elektrycznych, wyposażonych w silnik piastowy, to
równomiernie ukształtowane i utwardzone nawierzchnie. W przypadku występowania na
drodze wzniesień, użytkownik powinien odciążyć pracę silnika, używając siły wystarczającej
do utrzymania ciągłego wspomagania elektrycznego. System wspomagania został
wyposażony w zabezpieczenie, które uniemożliwia dalszą pracę silnika, gdy przeciążenie
spowoduje gwałtowny wzrost jego temperatury. System wznowi pracę silnika, gdy
temperatura wróci do normy.
Niewłaściwe użytkowanie roweru lub użytkowanie niezgodne z jego
przeznaczeniem może wiązać się z niebezpieczeństwem i narazić Cię
na utrazdrowia lub życia. Jeżeli masz wątpliwości, czy przeznaczenie
roweru odpowiada Twojemu terenowi jazdy (góry, miasto, asfalt, itp…)
— zapytaj sprzedawcę, czy wybrany model będzie odpowiedni.
4. WARUNKI PRZECHOWYWANIA I UŻYTKOWANIA ROWERU
Rower nie jest przeznaczony do długiego przechowywania na powietrzu
(maksymalnie do 12 godzin na dobę).
Rower powinien być przechowywany w miejscu suchym o temperaturze pokojowej.
Nie może być przechowywany na mrozie, w wilgotnym otoczeniu lub w wodzie oraz
na balkonie.
Rower powinien być przechowywany z dala od produktów powodujących korozję
(pestycydów, kwasów, rozpuszczalników, itp.), oraz miejsc o silnym zasoleniu (np. na
plaży).
5. PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY NA ROWERZE
Przed każdorazowym rozpoczęciem jazdy należy zawsze dokładnie sprawdzać stan
techniczny roweru, przede wszystkim:
Ciśnienie powietrza w kołach-(14,5 PSI = I bar = 1lkg/em2 =100.000 Pa). Pamiętaj aby
przestrzegać zakresu wartości ciśnienia określonego przez producenta na oponie.
Sprawdzić stan opon, czy nie pojawiły się odkształcenia, pęknięcia oraz czy opona
przylega do obręczy i nie wystaje poza rant.
Sprawdzenie mocowań kół.
Sprawdzenie mocowań kierownicy i wspornika kierownicy (czy nie obraca się, czy
nie ma luzów).
Sprawdzenie mocowania siodła (czy nie obraca się, czy nie opada pod wpływem
ciężaru).
Sprawdzenie czy poprawnie działa oświetlenie roweru (przednie i tylne).
Sprawdzenie sygnału dźwiękowego (dzwonek).
Sprawdzenie stanu zużycia obręczy (dotyczy rowerów z mechanicznym układem
hamulcowym typu „V-BRAKE”) — przy braku widocznego rowka bezpieczeństwa na
bocznych powierzchniach obręczy należy dokonać wymiany obręczy.
Sprawdzenie poprawności działania przedniego oraz tylnego hamulca.
6. INFORMACJE TECHNICZNE
6.1 OBRĘCZE
Przed rozpoczęciem użytkowania roweru należy zawsze sprawdzić, czy koła
wycentrowane, a obręcze nieuszkodzone. Podczas eksploatacji roweru, a szczególnie przy
wszelkich zderzeniach, mogą się pojawić rysy i pęknięcia. Gdy zobaczysz uszkodzoną
obręcz (pęknięcie, wygięcie, itp.) natychmiast zgłoś się do autoryzowanego serwisu w celu
wymiany na nową.
6.2 SIODŁO
Proszę pamiętać aby siodło ustawić w prawidłowy sposób (zgodnie z rysunkiem niżej), jest
to ważne dla użytkownika ponieważ błędnie ustawione siodło powoduje szybsze męczenie
się rowerzysty, bóle nóg oraz pleców.
Ostateczną regulację położenia siodła przeprowadza się przez przesunięcie siodła w
jarzemku do przodu lub do tyłu. Proszę pamiętać aby nie wychodzić poza skalę
umieszczo na siodle, w przeciwnym razie siodło może ulec zniszczeniu, poprzez
nadmierne obciążenie.
Siodło mocno dokręcamy po ustawieniu właściwej,
najwygodniejszej dla użytkownika wysokości. Przy
ustawianiu siodła należy zwrócić uwagę na maksymalne
wysunięcie sztycy siodła. Sztyca musi być włożona w
ramę w taki sposób aby wskaźnik bezpieczeństwa
(rysunek obok) na sztycy był niewidoczny, jeżeli wskaźnik
będzie widoczny istnieje możliwość pęknięcia sztycy
siodła, poprzez jej nadmierne obciążenie.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756