Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna KUKURYKU Zakręcone robale

Instrukcja obsługi Gra logiczna KUKURYKU Zakręcone robale

Wróć
INSTRUKCJAINSTRUKCJAINSTRUKCJA
®
© KUKURYKU
re
a
ob
l
re
a
ob
l
zakrc
ęone
zakrc
ęone
ZESTAW ZAWIERA
96 tafelków z fragmentami robali,
instrukcja,
notes z tabelami wyników.
LICZBA GRACZY
W grze może uczestniczod 2 do 4 osób.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Wszystkie tafelki z fragmentami robali należy wymieszać
i ułożyć rewersem do góry w stosie. Każdy z graczy dobiera
5 tafelków ze stosu. Następnie jeden z uczestników rozgrywki
bierze 1 tafelek ze stosu i kładzie go na środku stołu awersem do
góry. Jest to tafelek startowy. Należy wyznaczyć gracza, który
będzie na bieżąco uzupełniał tabele wyników.
CEL GRY
Za pomocą tafelków gracze układają cztery gatunki gąsienic.
Za ukończone robaczki, gracze otrzymują punkty. Ukończony
robal to taki, który składa się co najmniej z głowy i ogona. Im
dłuższa gąsienica, tym wcej punkw otrzymuje gracz.
Wygrywa ten, kremu uda się zdob najwkszą licz
punktów.
PRZEBIEG GRY
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Gra biegnie zgodnie
z ruchem wskazówek zegara. Podczas swojej tury, gracz musi
dołożyć jeden ze swoich tafelków do tafelków znajdujących się
już na stole. Następnie gracz może (nie musi) dołożyć kolejny
tafelek.
- 2 -
przykład
prawidłowego
ułożenia
tafelków
przykład
złego
ułożenia
tafelków
- 3 -
Tafelki można dokładać tylko w taki sposób, aby gąsienice
pasowały do siebie kolorystycznie. Podczas swojej kolejki gracz
dokłada więc - jeden lub dwa tafelki.
Dokładany tafelek musi stykać się przynajmniej jednym
bokiem z tafelkami znajdującymi się już na stole. Dokładane
tafelki muszą pasować do wszystkich otaczających go tafelków.
By uznać robala za ukończonego, musi on skład s co
najmniej z 2 elementów; głowy i ogonka połączonych ze sobą.
Pomiędzy głową, a ogonkiem może znajdować się dowolna
liczba fragmentów robala. Nie można ułożyć robaczka mającego
2 głowy lub 2 ogonki.
Jeżeli wskutek dożenia tafelka/ów graczowi uda s
stworz kompletnego robala, otrzymuje on punkty. Liczba
punktów jest uzależniona od długości robala. Gracz zdobywa
tyle punktów, z ilu elementów złożony jest jego robaczek. Za
każdym razem gdy gracz ułoży kompletnego robala, zdobywa
punkty, które należy wpisać w tabelę wyników.
przykład uzupełnionej tabeli wyników
Gracz 1
Wynik
Gracz 2
Wynik
Gracz 3
Wynik
Gracz 4
Wynik
Zosia
4
7
3
2
9
2
-
-
-
27
3
6
9
2
4
-
-
-
-
24
7
5
3
4
2
5
-
-
-
26
3
5
6
5
3
2
4
-
-
24
Franek Hania Ignacy
- 4 -
Może się zdarzyć, że podczas dokładania tafelka powstaną
dwie gąsienice. Gracz otrzymuje wtedy punkty za obydwa
ukończone robale.
Na zakończenie swojej tury, gracz dobiera jeden lub dwa
tafelki ze stosu, tak aby mieć 5 tafelków w ręce. Następnie,
kolejka przechodzi na kolejnego gracza, który dokłada jeden lub
dwa tafelki, itd.
ZAKOŃCZENIE GRY
Gdy któryś z graczy nie może już dobrać tafelków ze stosu,
każdy z nich może rozegrać jeszcze jedną turę. Następnie,
wszyscy gracze sprawdzają swoje wyniki. Gracz z największą
liczbą punktów - wygrywa.
WARIANT DLA ZAAWANSOWANYCH
dla dwóch graczy
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Wszystkie tafelki z fragmentami robali należy wymieszać
i ułożyć rewersem do góry w stosie. Grę rozpoczyna młodszy
uczestnik. Wybiera on dwa gatunki robali, które będzie układać
i otrzymywać za nie punkty. Drugi gracz będzie zdobywał punkty
za pozostałe dwa rodzaje gąsienic. Następnie każdy z uczestników
dobiera po 5 tafelków ze stosu.
Starszy z graczy bierze 1 tafelek ze stosu i kładzie go na
środku stołu awersem do góry. Jest to tafelek startowy.
- 5 -

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756