Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa KUKURYKU Czacha Dymi

Instrukcja obsługi Gra planszowa KUKURYKU Czacha Dymi

Wróć
InstrukcjaInstrukcja
prawda
czy
fałsz?
Czacha Dymi
Gra planszowa dla całej rodziny!
CEL GRY
Zadaniem każdego gracza jest doprowadzenie do mety
swojego pionka przed innymi zawodnikami. Wygrywa ta
osoba, która w dwóch turach zdobędzie najwięks liczbę
punktów.
PRZED ROZPOCZĘCIEM GRY
Jeden z graczy tasuje wszystkie karty, następnie układa je
na stole tak, aby nikt nie widział pytań (przed grą nie można
czytać pytań). Kartę odczytaną należy odłożyć na oddzielny
stos.
Zawodnicy po kolei rzucają kostką. Grę rozpoczyna ta
osoba, która wyrzuci kostką większą liczbę punktów.
Gracze ustawiają swoje pionki na starcie dużego okręgu.
PRZEBIEG GRY
Gra przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy i podzielona jest na
dwie tury. W każdej turze można zdob odpowiednio:
3 punkty - za pierwsze miejsce, 2 punkty - za drugiego,
1 - punkt za trzecie. Za czwarte miejsce nie ma punktów. Grę
rozpoczyna się od pola „start na dużym okręgu i porusza
pionkiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy
z graczy rzuca kostką po kolei i przesuwa swój pionek
o wylosowaną liczbę pól. Następnie realizuje wszelkiego
rodzaju skutki, związane z symbolem, na którym się zatrzyma.
Po ukończeniu tury dwóch graczy z największą liczbą
punktów, przechodzi do mniejszego okręgu, aby tam
przeprowadzić dogrywkę.
+1
-2
Żółte pole - przesuwasz swój pionek o 7 pól do
przodu, a wybranemu graczowi odbierasz
kolejkę w rzutach kostką.
Czerwone pole - tracisz kolejkę.
żowe pole - cofasz swój pionek o liczbę
widniejącą na polu.
Zielone pole - przesuwasz swój pionek do
przodu o liczbę widniejącą na polu.
Pole z Pytaniem - dowolny gracz losuje dla Ciebie
pytanie, następnie czyta. W zależności od Twojej
odpowiedzi; prawidłowej lub nie, otrzymujesz
nagrodę (zielony napis) lub karę (czerwony napis).
Pole puste - Pole neutralne. Nic się nie dzieje.
Granatowe pole - przesuwasz swój pionek
o 5 pól do przodu, a wybranemu graczowi
odbierasz kolejkę w rzutach kostką.
Czarne pole - dokonujesz roszady (zamiany)
swojego pionka z pionkiem gracza, który jest tuż
za tobą, a jeśli jesteś ostatni, cofasz swój pionek
o 4 pola, tracisz też kolejkę w rzutach kostką.
UWAGI
ale dzięki dwóm opcjom odpowiedzi: „prawda” lub „fałsz”
z powodzeniem mogą oni uczestniczw grze.
Niektóre pytania rozbudowane i młodsi gracze mogą nie
znać odpowiedzi. W takich sytuacjach dopuszczalne jest
korzystanie z encyklopedii lub internetu.
Jeśli na skutek kary lub nagrody trafisz na pole z symbolem,
to traktujesz je jak pole neutralne.
Jeśli gracz wyrzuci kostką więcej oczek niż jest mu
potrzebne do ukończenia gry, to jest na mecie.
KONIEC GRY
Wygrywa ten gracz, który w dwóch turach zdobędzie
największą liczbę punktów.
Elementy gry:
plansza,
kostka i 4 pionki,
162 karty z pytaniami.
Dla młodszych graczy pytania mogą okazać się zbyt trudne,
PROMATEK MEDIA
ul. Dąbrowskiego 41/7
42-218 Częstochowa
tel./fax +48 34 362 91 59
e-mail: biuro@kukuryku.co
www.kukuryku.co
®
© kukuryku
2-4 8+
pomysł i opracowanie: Artur Zygmuntowicz
ilustracje: Dorota Szoblik
grafika: studio PROMATEK

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756