Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Calico

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Calico

Wróć
Zasady gry
CALICO
2
ZAWARTOŚĆ
Gra dla 1–4 osób autorstwa Kevina Russa o szyciu kołder,
układaniu kafelków i kotkach.
W Calico gracze rywalizują ze sobą, starając się uszyć najbardziej przytulną kołderkę.
ywają do tego kafelków przedstawiających skrawki materiału w różnych kolorach
i wzorach i umieszczają je na swojej planszetce. Kda z nich zawiera 3 kafelki projektów,
które zapewnią graczowi punkty po spełnieniu warunków potrzebnych do ich zdobycia.
Gracze starają się także ułożyć materiały we wzory, by przyciągnąć uwagę najbardziej
milusińskich kotów, oraz kolorowe łatki, na których można przyszyć guziki. Gracz, który
zdobędzie najwięcej punktów za kafelki projektów, koty oraz guziki – zostaje zwycięzcą!
4 dwustronne planszetki kołdry
Każdy egzemplarz gry powinien zawierać poniższe elementy:
108 kafelków materiału
(6 zestawów po 18 sztuk)
CALICO
3
1 notes do zapisywania
punktacji
24 kafelki projektów
(4 zestawy po 6 kafelków, w 4 kolorach
graczy, oznaczonych na odwrocie kafelka)
5 dwustronnych
kai kotów
52 żetony guzików
(8 w każdym kolorze
+ 4 tęczowe)
80 żetonów kotów
1 kafelek
„Mistrz szycia kołder
1 płócienny woreczek
6 czarno-białych
kafelków materiału
1 kafelek punktacji za
guziki
GRACZ 1
GRACZ 2
4
Umieść następujące kae kotów: Millie, Tibbit
i Coconut oraz odpowiadające im żetony kotów
pośrodku stołu. Resztę żetonów i kai kotów
odłóż do pudełka. Nie będą one używane w grze
dla początkujących.
Losowo przydziel 2 czarno-białe kafelki
materiału do każdego kaa kota.
Wymieszaj wszystkie kafelki materiału i umieść
je zakryte w stosach w zasięgu wszystkich graczy
LUB umieść je w woreczku.
Umieść kafelek punktacji za guziki oraz żetony
guzików pośrodku stołu.
Rozdaj każdemu z graczy planszetkę kołdry oraz zestaw 6
kafelków projektów w odpowiednim kolorze gracza (kolor
gracza odpowiada kolorowi obszycia na planszetce kołdry).
Kafelki projektów są oznaczone kolorem danego gracza na
odwrocie.
Każdy z graczy umieszcza kafelki projektów ≠, AA-BB-CC
oraz AAA-BBB na swojej planszetce kołdry zgodnie
z poniższym wzorem. Reszta kafelków projektów nie bierze
udziału w grze i należy je odłożyć do pudełka.
Każdy z graczy losuje 2 kafelki materiału z zakrytych stosów
(lub woreczka, jeśli jest używany w grze), ogląda je
i kładzie przed sobą zakryte przed innymi graczami.
Odsłaniane są 3 kafelki materiału (z puli C), które tworzą
rynek znajdujący się pośrodku stołu.
Jesteście gotowi do gry. Osoba, która ostatnio głaskała kota,
rozpoczyna grę.
A
C
D
B
E
F
G
H
A
B
C
D
E
F
G
H
ROZSTAWIENIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Rozpoczynając od pierwszego gracza, a następnie zgodnie
z ruchem wskazówek zegara, gracze rozgrywają swoje tury,
do momentu, kiedy planszetki kołdry każdego gracza zostaną
całkowicie zapełnione (22 tury). Następnie gracze zliczają punkty
za kafelki projektów, żetony kotów oraz żetony guzików.
Wygrywa gracz z największą liczbą punktów!
ROZSTAWIENIE STANDARDOWE
Zalecamy użycie rozstawienia dla początkujących aż do czasu, kiedy lepiej poznacie grę. Potem korzystajcie z rozstawienia standardowego.
PRZEBIEG ROZGRYWKI TURA GRACZA
Podziel kae kotów na grupy zgodnie z liczbą kropek
w rogu kai ( , , ).
Losowo wybierz 1 kafel kota z każdej grupy i losowo ustal,
która strona będzie użyta w grze. Umieść je pośrodku
stołu (można też po prostu wybrać, które trzy kae kotów
zostaną użyte). Umieść obok nich odpowiadające im
żetony kotów. Odłóż resztę kai kotów oraz żetonów
kotów do pudełka. Nie będą one brały udziału w grze.
Losowo przydziel 2 czarno-białe kafelki materiału do
każdego kaa kota.
Wymieszaj wszystkie kafelki materiału i umieść je zakryte
w stosach w zasięgu wszystkich graczy LUB umieść je
w woreczku.
Umieść kafelek punktacji za guziki oraz żetony
guzików pośrodku stołu.
Rozdaj każdemu z graczy planszetkę kołdry oraz
zestaw 6 kafelków projektów w odpowiednim kolorze
gracza (kolor gracza odpowiada kolorowi obszycia na
planszetce kołdry). Kafelki projektów mają pokazany
kolor danego gracza na odwrocie.
Każdy z graczy tasuje swoje zakryte 6 kafelków
projektów i odsłania 4 z nich. Wybiera spośród nich 3
i umieszcza je po jednym na planszetce kołdry na polach
zarezerwowanych dla kafelków projektów. Reszta
kafelków projektów jest odkładana do pudełka i nie
bierze udziału w grze.
Każdy z graczy losuje 2 kafelki materiału z zakrytych
stosów (lub woreczka, jeśli jest używany w grze), ogląda
je i kładzie zakryte przed sobą.
Odsłaniane są 3 kafelki materiału, które tworzą rynek
znajdujący się pośrodku stołu.
Jesteście gotowi do gry. Osoba, która ostatnio głaskała
kota, rozpoczyna grę.
Rozpoczynając od pierwszego gracza, a następnie zgodnie
z ruchem wskazówek zegara, gracze rozgrywają swoje tury,
do momentu, kiedy planszetki kołdry każdego gracza zostaną
całkowicie zapełnione (22 tury). Następnie gracze zliczają punkty
za kafelki projektów, żetony kotów oraz żetony guzików.
Wygrywa gracz z największą liczbą punktów!
5
W swojej turze gracz musi wykonać dwie akcje
w następującej kolejności:
1. Wybiera jeden z dwóch kafelków materiału, które
ma przed sobą, i umieszcza go na swojej planszetce kołdry
na dowolnym wolnym polu. Następnie sprawdza, czy
zdobywa żeton kota i/lub żeton guzika. Jeśli tak, bierze
odpowiedni żeton (żetony) i umieszcza go (je) na jednym
z kafelków, który zapunktował (patrz instrukcja, strona 7).
2. Wybiera 1 z 3 odkrytych kafelków materiału z rynku
i kładzie go zakrytego przed sobą (niedozwolone jest branie
zakrytych kafelków). Następnie uzupełnia rynek, losując
1 kafelek materiału z zakrytego stosu (lub woreczka, jeśli
jest używany), i umieszcza go odkrytego na rynku.
A
C
D
B
E
F
G
H
ROZSTAWIENIE STANDARDOWE

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756