Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Paleo Biały wieloryb
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Paleo Biały wieloryb
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
MODUŁ
SUGEROW
ANE KOMBINACJE MODUŁ
ÓW
P
oniższe kombinacje są szczególnie ekscytujące:
Drodzy gracze:
Aby przetrwać, prehistoryczni
ludzie często nie mieli wyboru co
do tego,
skąd pozyskać żywność.
Niemniej zdajemy sobie sprawę
z powagi wybranego tematu
inie chcemy w żaden sposób
trywializować ani romantyzować
współczesnych polowań na
wieloryby lub foki iwyraźnie się od
nich dystansujemy.
UW
AGA!
Aby skorzystać z tego modułu,
potrzebna jest podstawowa gra „P
aleo”
.
P
oziom trudności tego modułu wyraźnie wzrasta wraz ze zwiększeniem
liczby graczy biorących udział w rozgrywce.
moduły
O
+
+
moduły
A
+
+
moduły
D
+
+
moduły
F
+
+
Musimy zbadać morze
iprzekonać się, jaki to potwór
atakuje ludzi.
• Karta misji T
• Karta pomysłu
”
Łódź ze skóry”
• Karty tajemnic: 10 i 18
• 2 kości
(z rozszerzenia „A new beginning”)
BIAŁ
Y WIELORYB
(18 kart) – po
ziom trudności: łatwy (2 graczy), trudny (3 graczy), bardzo trudny (4 graczy)
DODA
TKOWE PRZY
GOT
OW
ANIE
• Przetasuj
13
(kart morza) z tego modułu i umieść je w zakr
ytym stosie w
.
• W
eź
1
(żeton tratwy) i umieść go u dowolnej grupy.
Dodatkowo przy 4 graczach:
•
Przed przetasowaniem kart pomysłów
(krok
6
przygotowania)
znajdź kartę „Liny
„
i umieść ją wraz z żetonami
liny w wolnym miejscu w warsztacie.
Rozpoczynacie grę z pomysłami „Łódź ze sk
ór
y
„
i „Lina
„
.
Dodatkowo przy 3 i 4 graczach:
•
Przed rozpoczęciem gry
(krok
7
przygotowania)
,
po tym,
jak każdy gracz dobrał
2
(ludzi),
możecie dowolnie
wymienić się swoimi ludźmi,
byle tylko każdy rozpoczął grę z
2
ludźmi przed sobą.
Następnie dobieracie
wszystkie wskazane żetony narzędzi pokazane na kartach waszych ludzi i umieszczacie je obok swoich grup.
Osiadli
nad oce
anem,
próbujemy swoich sił w że
gl
arst
wie.
Ale ostatnio rozeszły się plotki o potwornej istocie,
która
terroryzuje podróżników na otwart
ych wodach.
B
iały wielor
yb
P
ALEO
DWUSTRONNA KART
A MISJI
T
a karta misji reprezentuje twój sukces w odnalezieniu wieloryba.
W zależności od
tego,
która jej strona jest widoczna, twoje poszukiwania są udane albo nieudane.
Jeśli
poszukiwania są nieudane,
w fazie nocy otrzymasz czaszkę,
bowiem wielor
yb zaatakował
ludzi na morzu.
Na początku gry widoczna jest strona z czaszką (nieudane poszukiwanie).
udane
nieudane
– 1 –
© 2023 Hans im Glück V
erlags-
GmbH
Autorzy:
Peter R
ustemeyer i zespół HiG
Projekt graficzny:
F
ranz-
Georg Stämmele
IIustracje:
Ingram Schell
© 2023 Lucky Duck Games
Tłumaczenie i skład:
Marek Baranowski
Wydawca:
Michał Herman
Korekta:
Marta Kania
Redakcja:
P
atryk Blok
DODA
TKOWE ZASAD
Y
KARTY MORZA
Na rewersie każdej z 13 kart morza znajduje się 1 z tych symboli:
.
Niektóre akcje wymagają,
abyś odkr
ył następną kartę morza z konkretnym symbolem na rewersie.
Zawszemożesz przejrzeć wszystkie rewersy kart w stosie morza.
WYPŁ
YW
ANIE NA MORZE
Zamiast odkrywania kar
t ze swoich stosów możecie wspólnie ustalić,
że
wypływacie na morze
.
Aby to zrobić,
co najmniej 1 gracz musi mieć w swojej grupie
1
(żeton tratwy) i żaden gracz nie może odpoczywać
(patrz
str
.
4 instrukcji)
.
Następnie odkryjcie najbliższą wierzchu
(kartę morza 1) ze stosu morza i rozpatrzcie ją.
Jesteście na morzu.
T
ak długo
,
jak wszystkie wymagania są spełnione,
możecie wypływać na morze tyle razy,
ile chcecie.
WSZYS
CY W JEDNE
J ŁODZI
T
ak długo
,
jak
jesteście
na morzu
(odkr
yliście kartę morza),
wszystkie wasze grupy automatycznie sobie
pomagają
.
Obowiązują te same zasady co przy korzystaniu z opcj
i
(patrz str
.
12 instrukcji)
.
Wszyscy gracze
zatem używają zdolności i zasobów wszystkich swoich grup razem i wpólnie rozpatrują kartę morza.
Uwaga: P
onieważ wszyscy pomagacie już sobie na morzu,
nie możecie
”
udzielić pomocy karcie”
(patrz str
.
12
instrukcji), tak długo, jak jesteście na morzu.
ZAKOŃCZENIE MORSKIE
J WYPRA
WY
Gdy rozpatrzycie kartę morza
i
nie musicie dobrać kolejnej kart
y morza
z
zakry
te
go
stosu morza
(patrz
”
Odkryj
kartę morza
”
na następnej stronie)
,
wasza morska wyprawa kończy się natychmiast.
Przetasuj wszystkie
zakry
te
i
odrzucone kar
ty morza
i stwórz z nich nowy zakr
yty stos morza. N
astępnie gra toczy
się jak zazwyczaj.
Przykłady sytuacji,
w któr
ych należy przetasować stos morza i zakończyć tym samym morską wyprawę:
•
Wykonana akcja karty morza
nie wymaga
odkrycia nowej kar
ty morza.
•
Wykonana akcja karty morza
wymaga
odkrycia kar
ty morza,
której
już nie ma
w zakry
tym stosie morza.
•
Zignorowaliście
kartę morza (niebieskie karty akcji zawsze można zignorować,
karty zagrożeń można zignorować
tylko w specjalnych okolicznościach,
np.
wykorzystując
talizman
).
Nie możesz odpoczywać na morzu.
Jeśli skończą ci się karty
,
gdy
jesteście na morzu
,
nie odpoczywasz.
Zamiast tego możesz nadal brać udział w każdej akcji.
T
ylko wtedy,
gdy „zakończyliście morską wyprawę
„
,
wszyscy gracze bez kart w swoich stosach udają się na odpoczynek.
Symbol
na
(żetonie tratwy) nie ma znaczenia w tym module.
!
– 2 –
NOWE SYMB
OLE I AKCJE
POSZUKIW
ANIE JEST UD
ANE/NIEUDANE
Odwróćcie kartę misji modułu
na wskazaną stronę.
Jeśli ta strona już jest odkryta, nic się nie
dzieje.
ODKRY
J KARTĘ MORZA
Umieśćcie
właśnie rozpatrzoną kar
tę
odkry
tą obok
planszy
dziczy
,
gdzie znajduje się miejsce na
odkry
t
y stos odrzuconych kart morza
.
Zawsze możecie przejrzeć ten stos odrzuconych kart.
Następnie
musicie odkr
yć
najbliższą wierzchu kartę morza
ze wskazany
m
symbolem z zakry
tego stosu morza.
Rozpatrzcie odkrytą kartę jak zazwycza
j.
Symbol widoczny po lewej stronie wskazuje kartę morza 3.
Jeśli takiej karty
nie ma
już w stosie kart morza,
musicie zakończyć morską wyprawę.
ODRZUĆ KARTY DLA INNY
CH
Musicie odrzucić łącznie tyle kart z wierzchu waszych stosów.
W przeciwieństwie do
odrzucania
kar
t ze swojego sto
su
1
możecie wybrać,
który gracz odrzuci ile kar
t,
i w ten sposób rozdzielić
ten koszt pomiędzy graczy
.
Symbol widoczny po lewej wskazuje łącznie 3 karty
.
P
oza tym należy
zastosować te same zasady dotyczące odrzucania co zazwyczaj.
WSZYS
CY
Niektóre wymagania,
koszty i rany dotyczą wszystkich graczy
,
co będzie opisane jako
”
W
szyscy:”
.
Każdy gracz
musi je spełnić (albo otrzymać) tylko dzięki możliwościom
wła
snej
grupy
.
Jeśli otrzymasz rany w wyniku akcji negatywnej lub opłacania kosztu,
inni gracze
nie mogą
przyjąć tych ran zamiast tego na siebie.
3
KART
A Z „
*”
BIAŁ
Y WIELORYB
Każdy gracz musi mieć
2
(siły) i dodatkowo spełniać wszystkie wymagania wyrzucone na
kościach.
N
a przykład jeśli wyrzuciłeś
2
siły,
t
woja grupa samodzielnie
musi mieć łącznie
4
siły,
aby spełnić to wymaganie.
Jeśli każdy gracz spełnił wszystkie swoje wymagania,
umieszczacie kar
ty „Biały wieloryb
„
,
„Ahab
„
(z grupy gracza) i kartę misji T na cmentarzu i otrzymujecie nagrody.
WSZYS
CY RZUCAJĄ KOŚĆMI
Kiedy wszyscy muszą rzucić kośćmi,
każdy gracz rzuca wskazaną liczbą kości.
Następnie
należy sprawdzić,
czy każdy z graczy spełnił podwyższone wymagania tej akcji.
Jeśli gracie
w 3 albo 4 osoby,
nie będziecie mieli dostatecznie wiele kości,
by wszyscy mogli rzucić
nimi jednocześnie.
W takim przypadku każdy z graczy po kolei rzuca kośćmi,
by określić
swoje wymagania.
Dopiero po tym,
jak wszyscy rzucili,
ustalacie,
czy jesteście w stanie
spełnić wymagania,
czy też nie.
Jeśli chociaż jeden z graczy nie może albo nie chce spełnić
wymagań,
musicie rozpatrzyć inny (być może negatywny) efekt albo,
o ile to możliwe,
zignorować kartę.
Uwaga: Jeśli jednemu z graczy się nie uda, nie musicie odrzucać żadnych kart ani narzędzi.
!
– 3 –
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking opiekaczy do kanapek [TOP10]
Ranking telewizorów 65 cali [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Ranking antywirusów [TOP10]
Jak dobrać rower do wzrostu?
Kontroler light gun GAIME i renesans klasycznych strzelanek – poznaj funkcje urządzenia
Jak działa myjka ciśnieniowa i do czego można jej użyć?
Ranking smartwatchy do 1000 zł [TOP10]
Ranking gier PC [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników