Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Wielka draka w małym mieście: Fuchy na boku

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Wielka draka w małym mieście: Fuchy na boku

Wróć
Wielka draka w małym mieście
Fuchy na boku
Instrukcja
2
TWOJA ROLA TO
Nie do końca zrozumiałeś koncept miejskiego krzykacza.
Gdy zapobiegniesz albo zmniejszysz OBR,
zyskujesz +1 PRC na tę walkę.
Jli masz 5 PRC, twoje bronie Krzykacza
zadają +1 OBR.
DZIECINNE ZAGRYWKIDZIECINNE ZAGRYWKI
K
K
R
R
Z
Z
Y
K
Y
K
A
A
C
C
Z
Z
FB
1FB
KRZYKACZ
KUGLARZ
6
2 MOC: Wybierz innego mieszkańca. Do twojej
następnej tury, gdy ten mieszkaniec miałby
otrzymać OBR, otrzymuje 1 OBR mniej.
Do użycia raz na walkę.
1
OBR
4+
PRC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
,
I
n
s
t
r
u
m
e
n
t
G
R
Z
E
C
H
O
T
K
A
PSFB
O
B
I
A
D
Z
E
S
T
O
Ł
Ó
W
K
I
D
o
d
a
t
e
k
,
S
p
o
ż
y
w
k
a
Spożyj: Wybierz jedno: Odzyskaj 1 PZ albo
otrzymujesz +1 MOC na walkę.
Do użycia raz na walkę.
163
FB 78
2
Spożyj: Otrzymujesz 1 OBR.
Do użycia raz na walkę.
Jeśli akcja albo zdolność zbira sprawi,
że musisz to odrzucić, zbir otrzymuje 2 OBR.
D
o
d
a
t
e
k
,
S
p
o
ż
y
w
k
a
N
A
D
Z
I
E
W
A
N
E
S
Ł
O
D
Y
C
Z
E
FB 151
6
Jeśli mieszkaniec trafi krytycznie zbira, stojąc na
Bocianim gnieździe: Dziennik 20
Gdy stoisz na Bocianim gnieździe, twoje bronie
mają +4 zasięgu.
B
O
C
I
A
N
I
E
G
N
I
A
Z
D
O
R
o
z
s
t
a
w
k
a
FB 123
5
W
I
E
L
K
I
K
O
L
E
Ś
R
o
z
s
t
a
w
k
a
Jeśli zdjąłeś Tubę Dużego Mańka na potrzeb
y
te
j
zdolności, anuluj efekt i zamiast tego:
Dziennik 33
Zdejmij instrument: Wielki koleś nim rzuca!
Jeśli zbir jest w zasięgu 7 pól, otrzymuje 1 OBR.
FB 104
4
M
I
E
J
S
C
E
S
P
O
T
K
A
N
I
A
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
W
y
j
ą
t
k
o
w
a
+1 RUCH
Jeśli zakończysz swo
j
ą turę w Gęstym lesie:
Dziennik 18
Sprawdźmy, z kim próbuje się spotkzbir…
WWIITTAAJ PJ POONNOOWWNNIIE!E!
„Minęło trochę czasu!
Spis treści
Elementy rozszerzenia
Elementy rozszerzenia ........Patrz niżej!
Wprowadzenie ........................3
Gra z "Fuchami na boku" ...............4
"Nowy" szpej .........................5
Spożywki „Fuch na boku” .................. 5
Wydarzenia kramu ........................ 5
Rozstawki ............................... 5
Wcielenie się w rolę ...................6
Karty ról ................................ 6
Dziennik handlarki ..................... 8
Wyprawy ................................ 8
Czynienie przygotowań ....................8
Zrób-to-sam (Klucz, Kop, Naprawa) ......... 9
Wpisy wdzienniku ........................ 9
FAQ i przypomnienia ..................10
30 kart odblokowanego
szpeju handlarki 4 karty unikalnego szpeju 20 kart ról
24 żetony rozstawek Dziennik handlarki Naklejki przygotow
i dodatkowe liczniki
132 karty zablokowanego szpeju handlarki
3
Handlarka wymościła sobie wEurece-Zdroju przytulne gniazdko. Za dnia obracała towarami, anocą
oddawała się hazardowi na wysokie stawki – tak się żyje, słonko! Jednak jej nienasycony głód monet
doprowadził do serii wydarzeń, których efektem mogłaby być zagłada miasta.
Pewnej nocy handlarce ręka szła szczególnie dobrze. Wtawernie byli prawie wszyscy ico chwila ktoś
dawał się naciąć na jej sztuczki. Kiedy więc cały lokal zrzucił się na jedno ostatnie rozdanie przeciwko
handlarce, ta nie mogła odmówić. Natychmiast wyrównała stawkę.
Niestety, fortuna to kapryśna pani. Jedna zła ręka icały szczęśliwy ciąg handlarki trafił szlag. Straciła
wszystko, atłum ztawerny rozdzielił pomiędzy sobą wygrane monety itowary inatychmiast ulotnił
się zmiasta. Najwyraźniej kto tylko mógł, skorzystał zokazji, by niczym szczur uciec ztonącego
okrętu iwyrwać się zcałej tej draki ze zbirami. Spłukana isamotna wniemal kompletnie opustoszałym
mieście handlarka stanęła na skraju finansowej zapaści. Ale ta przebiegła szulerka nie powiedziała
jeszcze ostatniego słowa! Tej samej nocy zebrała nieco puszek iinnych śmieci iobmyśliła plan.
WWPPRROOWWAADDZZEENNIIEE
„Na czym polega rozszerzenie „Fuchy na boku”?”
Gdy wzeszło słońce, handlarka zebrała tych kilkoro mieszkańców, którzy nie uciekli zjej towarami.
— Nie obawiajcie się, moi lojalni klienci! — rzekła. — Wiem, gdzie można dostać dobry towar, połączmy więc siły
iutrzymajmy tę łajbę na powierzchni! — Pewnie, każdy wiedział, że handlarce bardziej zależy na zysku niż na
mieście, ale to nie był czas na kręcenie nosem. Jej szpej to ostatnia deska ratunku dla tonącej Eureki-Zdrój!
Wrozszerzeniu „Fuchy na boku” wspomożesz handlarkę wuzupełnieniu jej kramu iwcielisz się wporzucone
przez mieszkańców role. Przeszukaj każdy zakamarek Gumowizny i przy odrobinie kreatywności znajdź
wszystko, co może się przydać do walki ze zbirami.
4
GRAGRA ""Z FUCZ FUCHAMI NA BOHAMI NA BOKUKU""
„Banalnie proste!
SZPEJ HANDLARKI („FUCHY NA BOKU”)
FB 31
5
Ten szpej nie może być zdjęty podczas walki.
1 MOC: Porusz się o dokładnie 4 pola w prostej linii.
Ten szpej może być aktywowany 2 razy w turze.
Ś
L
I
S
K
I
K
U
B
U
Ś
N
o
g
i
,
K
o
p
KOLONIA
-1 RUCH
FB HOLA,
HOLA,
KOLEGO!
Ta talia zawiera ZABLOKOWANY szpej.
Nie przeglądaj tej talii bez wyraźnego
polecenia!
ZABLOKOWANE („FUCHY NA BOKU”)
FB 28
DETEKTYW
ŻAŁOBNIK
4
Gdy inny mieszkaniec zostanie znokautowany,
jeśli w stosie odrzuconych kart akcji jest
6albo więcej kart, zadaj 2 OBR zbirowi.
D
o
d
a
t
e
k
C
Z
A
S
Z
K
A
Z
B
I
R
A
TWOJA ROLA TO
Ten wynalazek może bniewypałem— wyrzućmy go!
Podczas walki usuń łącznie 2 liczniki ze swoich
kart szpeju Druciarza: Odkryj wierzchnią kartę
z talii handlarki. Możesz otrzymać. Jli tego nie
zrobisz, odrzuć ją, a następnie zadaj 1 OBR zbirowi
i zyskaj +1 MOC na tę walkę.
ZROBIONE NA KOLANIEZROBIONE NA KOLANIE
D
R
U
C
I
A
R
Z
D
R
U
C
I
A
R
Z
FB
„Fuchy na boku” wprowadzają nową kolekcję kart handlarki, dzięki której gracze będą bardziej
koncentrować się na szpeju i jego synergii. Dzięki poniższym zasadom bez problemu połączysz to
rozszerzenie zpodstawową grą. „Fuchy na boku” są wpełni zgodne zrozszerzeniem „Paskudni
sąsiedzi” – możesz grać zoboma jednocześnie!
Umieść karty szpeju handlarki oznaczone numerami 1–30 za
przegródką Szpej handlarki („Fuchy na boku”). Pozostałe
karty szpeju handlarki umieść nieprzetasowane za przegródką
Zablokowane („Fuchy na boku”). Wszystkie pozostałe elementy
mogą zostać wypchnięte zformatek iuporządkowane.
Korzystaj z talii handlarki "Fuch na boku"
Podczas rozgrywki ztym rozszerzeniem nie używaj szpeju
handlarki zgry podstawowej. Talia handlarki zgry podstawowej
jest zastępowana talią handlarki „Fuch na boku”, która znajduje
się za przegródką Szpej handlarki („Fuchy na boku”). Jeśli
odblokowałeś wcześniej jakiś szpej dzięki specjalnym zadaniom,
możesz przełożyć ten szpej do talii handlarki „Fuch na boku”.
Zamelduj się u handlarki
Sprawdź wdzienniku handlarki, jakie przygotowania musisz
poczynić do swojej aktualnej wyprawy (więcej otym na str.8).
Jeśli to twoja pierwsza rozgrywka ztym rozszerzeniem,
przeczytaj str. 2 dziennika handlarki, aby wdrożyć się wswoją
pierwszą wyprawę.
Trzymaj karty ról w pobliżu
Aby wcielić się w rolę, musisz zebrać odpowiedni zestaw szpeju.
Umieść karty ról (str. 6) wpobliżu talii handlarki „Fuch na boku”.
GRA PODSTAWOWA FUCHY NA BOKU
Elementy z gry podstawowej i "Fuch na boku"
Wszystkie elementy z„Fuch na boku” są oznaczone
literami „FB” wlewym górnym rogu. Dzięki temu
wtrakcie rozgrywki możesz łatwo odróżnić, zktórego
pudełka pochodzą elementy.
Po otwarciu
Podczas przygotowania gry
Podczas rozgrywki
2 3
PRZEŚLIZGNIJ SIĘ PRZEZ BAGNO
Wszystkie ludziska zGumowizny mają wzwyczaju
wrzucswoje rupiecie do Bagna Pepina. Szczerze
mówiąc, teraz nie przypomina już bagna, aprędzej
zatkany śmieciami odpływ. Kiedy rozkręcałam swój
biznes, pierwszy towar zdobyłam właśnie tutaj.
Jak to mówią śmieć jednego jest skarbem drugiego!
Pewnie jest to śliski, zardzewiały skarb, ale wciąż skarb!
Jli mamy tam kogwysłać, konieczne będą
dodatkowe zabezpieczenia to bagno roi się od
pasożytów, ito tych gryzących. Zasugerowałam, żeby
tubylcy wysłali kogoś, za kim nie będą tęsknić, jeśli
wiecie, co mam na myśli.
PRZYGOTOWANIA:
Znajdź podstawowe ubranie ochronne
Ukończ grę ze szpejem Strój ze złomu
Wybierz najmniej lubianego mieszkańca do
nurkowania wbagnie
Ukończ grę zroPodżegacza
No istraciłam wszystko wtragicznym rozdaniu przy karcianym stole. Te chytrusy
zEureki-Zdroju wydarły mi ostatnią monetę izniknęły wciemnościach nocy,
pozostawiając mnie samiuteńką zmoim kramikiem pośrodku opustoszałego miasta.
Tyle dobrego, że zpozostałymi mieszkańcami udało mi się ubić interes ja im
powiem, gdzie szukać szpeju, aoni go ode mnie odkupią, by uratować to ich cenne
miasteczko. Wszyscy wygrywają!
Ale po kolei: wpierw trzeba przygotować jakiś podstawowy sprzęt, żeby moi klienci od
razu nie wykitowali. Wpobliżu znajduje się kilka miejscówek: Bagno
Pepina, Zamek Trawisz, no istare dobre Śmietnisko. Pewnie nie
znajdziemy tam nic ekstra, ale póki co nie mamy lepszego wyboru.
Zapamiętać: Bez mojej pomocy tubylcy długo nie pociągną. Muszę
spisać listę przygotowań koniecznych do utrzymania ich przy życiu
wkońcu muszą wrócić żywi, żebym mogła dosttowary, prawda?
Pierwsza wyprawa: Blisko domu
Prześlizgnij się przez Bagno, Wybebesz Zamek Trawisz, Przekop Śmietnisko
Gdy przygotowane: Dziennik 01
To tutaj rozpoczyna się twoja łupieżcza przygoda! Ukończ przygotowania
do zbadania tych 3 lokacji, aby rozszerzyć swój obszar poszukiwań.
Na początku każdej gry zapoznaj się zprzygotowaniami koniecznymi do odbycia twojej aktualnej wyprawy.
Na końcu każdej gry (zwycięskiej iprzegranej) dodaj naklejkę na każde poczynione przygotowanie.
Po więcej informacji dotyczących korzystania zdziennika handlarki patrz str. 8 instrukcji Fuch na boku”.
PRZYGOTOWANIA:
PRZYGOTOWANIA:
Przekonaj nadzorcę, by cię wpuścił
Ukończ grę zeszpejem Antyczny
pierścień, na którym 2 liczniki
Znajdź kogoś, kto ogarnia to wysypisko
Ukończ grę zroDruciarza
Przygotuj królewski posiłek
Dodaj 1 naklejkę za każdego
mieszkańca, który ukończy
grę ze spożywką.
Wmieszaj się wsłużbę Trawiszów
Ukończ grę zroKucharza
WYBEBESZ ZAMEK TRAWISZ
Wiem, że tubylcy niechętnie patrna kradzież, ale
jesteśmy wkropce. Jestem pewna, że te stare Trawisze
siedna stercie zapasów, które mogłyby uratowto
miasto. Ale jedynym, na czym tym królewiczom zależy,
jest jedzenie wystarczy popatrzna Kozimierza. Jego
rodzinka nawet nie zauważy, jeśli czniknie zich zamku.
Mam nadzieję, że któryś ztych mieszkańców potrafi
gotow. Ztego, co wiem, do zamku wchodzi iwychodzi
tylko obsługa kuchni. Jli tubylcy przebiorą się za
kelnerów lub kucharzy, będziemy mogli bebeszyć
całyzamek!
PRZEKOP ŚMIETNISKO
Wszystko wtej stercie śmieci tośmieci. Szokujące,
wiem. Niemniej nie jestem przeciwniczką odświeżanych
towarów odrobina wazeliny iwyobraźni sprawia, że
wszystko może zyskać na wartości. Mam przeczucie,
że tubylcy gotowi pobrudzić sobie rączki, jeśli to
pomoże im uratowich kochane miasto!
Chociaż to tylko kupa śmieci, wciąż musimy wykupić
sobie wejście. Tutejszy nadzorca jest dość przywiązany
do tego wzgórza rupieci itrzyma bramy zamknięte na
ódkę ale to nic, czego nie rozwiąże mała łapówka.
Gość da się pokroić za byle błyskotkę!
Gdy przygotowane: Dziennik 07
Gdy przygotowane: Dziennik 11
Chwilunia! Gdy wszystkie 3 lokacje przeszukane: Dziennik 17
!!
!!
!!!!
H
A
K
O
W
N
I
C
A
Z
a
s
i
ę
g
o
w
a
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
S
p
l
u
w
a
13
3
MOC 5+
PRC 3
OBR
Zasięg: 3. Jeśli użyta, ta brnie może
zaatakować wnastępnej turze.
2FB
DETEKTYW
6
Gdy atakujesz bronią,
odrzuć wierzchnią kartę z talii akcji.
1
OBR
4+
PRC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
L
U
P
A
5
GRAGRA ""Z FUCZ FUCHAMI NA BOHAMI NA BOKUKU""""NNOOWWY" SY" SZZPPEJEJ
„Zwrotów nie przyjmujemy!
Nałóg hazardu handlarki doprowadził mieszkańców do trudnego położenia.
Nie będzie łatwo stawić opór zbirom przy pomocy takiego szmelcu… Ale może
kryje się wnim coś więcej? Pozostaje tylko mieć nadzieję!
Szpej handlarki "Fuch na boku"
Niegdyś wspaniała kolekcja dóbr handlarki przepadła. Zamiast szpeju handlarki zgry podstawowej będziesz używał
szpeju handlarki „Fuch na boku” (znajduje się za przegródką Szpej handlarki („Fuchy na boku”)). Wpierwszej
rozgrywce do kupienie będzie jedynie 30 kart szpeju. Nie martw się jednak: ukończone wyprawy ipodążanie za intuicją
sprawią, że wybór towarów uhandlarki szybko się powiększy (str. 8).
Rozstawki możesz umieszcz
tylko na pustych polach
(niezawierających terenu,
postaci, innych rozstawek itp.)!
Pamiętaj, żeby wziąć swój żeton rozstawki!
Trzymaj go na karcie rozstawki, dopóki nie
będziesz chciał umieścić go na krajobrazie.
FB 130
6
R
o
z
s
t
a
w
k
a
T
R
E
N
I
N
G
O
W
Y
S
T
R
A
C
H
Dowolny mieszkaniec może zaatakować
Treningowego stracha.
Jeśli trafi, otrzymuje +1 PRC na walkę.
NARCYZ
Rozstawki
Rozstawki to nowy typ szpeju, który nie może być założony.
Takjak ich nazwa wskazuje, mogą być rozstawione na
krajobrazie. Może znich skorzystać każdy mieszkaniec. Wraz
z kartą rozstawki otrzymujesz również odpowiedni żeton.
Sugerujemy trzymanie karty rozstawki nad planszą mieszkańca,
tak aby wszyscy mieszkańcy mogli się znią łatwo zapoznać.
Rozstawianie rozstawek
Podczas walki wtrakcie swojej tury możesz umieścić żeton
swojej rozstawki na sąsiadującym ztobą pustym polu.
Umieszczony żeton nie może do ciebie wrócić aż do końca
walki. Możesz posiadać dowolną liczbę kart rozstawek, ale
każdy mieszkaniec może mieć maksymalnie 2 swoje rozstawki
jednocześnie na krajobrazie. Żetony rozstawek nie są
traktowane jak teren ani wżaden sposób nie blokują ruchu.
Jeśli zostaniesz znokautowany albo usunięty zplanszy, twoje
żetony rozstawek pozostają na krajobrazie. Natomiast jeśli karta
rozstawki zostanie odrzucona podczas walki, odpowiedni żeton
rozstawki jest usuwany zkrajobrazu. Nakoniec każdej walki
wszystkie żetony rozstawek wracają do swoich właścicieli.
Korzystanie z rozstawek
Dowolny mieszkaniec może skorzystać zrozstawionej rozstawki
bez względu na to, kto jest jej właścicielem. Mieszkańcy mogą
atakować przy pomocy rozstawek albo aktywować zdolności
szpeju rozstawek tylko wtedy, gdy stoją na odpowiednim żetonie.
Niektóre rozstawki, jak np. Treningowy strach po prawej, mają
efekty, które mogą być aktywowane winny sposób.
Spożywki "Fuch na boku"
Wprzeciwieństwie do spożywek zgry
podstawowej spożywki z„Fuch na
boku” nie są odrzucane po spożyciu
imogą być spożywane raz na walkę.
Wydarzenia kramu
Wydarzenia kramu to nowy typ szpeju, który dotyczy kramu handlarki
ipojawia się tylko podczas zakupów. Jeśli wydarzenie kramu zostanie
dobrane albo odkryte, kiedy mieszkańcy nie są wtrakcie zakupów,
odrzuć je izamiast niego skorzystaj znastępnej karty handlarki.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756