Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Wielka draka w małym mieście: Fuchy na boku
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dodatek do gry Wielka draka w małym mieście: Fuchy na boku
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Wi
el
k
a d
r
ak
a w mał
ym m
ieśc
ie
F
uc
h
y n
a b
ok
u
I
nst
ru
k
c
ja
2
TW
O
J
A
R
OLA
T
O
Nie
d
o
ko
ńca
zrozumiałeś
ko
ncept
„
miejs
kiego
krzy
kacza
”
.
Gd
y
zap
o
bie
gnies
z
alb
o
zmniejs
zy
s
z
OBR
,
zy
s
kujes
z
+1
PR
C
na
t
ę
w
alkę.
J
eś
li
mas
z
5
PR
C,
t
w
oje
br
onie
Kr
zy
kac
za
zadają
+1
OBR
.
D
ZIE
C
I
NNE
ZA
G
R
YWKI
D
ZIE
C
I
NNE
ZA
G
R
YWKI
K
K
R
R
Z
Z
Y
K
Y
K
A
A
C
C
Z
Z
FB
1
FB
K
RZ
YKA
CZ
K
UGL
ARZ
6
2
MOC
:
W
ybierz
innego
mieszk
ańca.
D
o
twojej
następnej
tur
y
,
gdy
ten
mieszk
aniec
miałby
otrzymać
OBR
,
otrzymuje
1
OBR
mniej.
D
o
użycia
raz
na
walk
ę.
1
OBR
4+
P
RC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
,
I
n
s
t
r
u
m
e
n
t
G
R
Z
E
C
H
O
T
K
A
PS
FB
O
B
I
A
D
Z
E
S
T
O
Ł
Ó
W
K
I
D
o
d
a
t
e
k
,
S
p
o
ż
y
w
k
a
S
pożyj:
W
ybierz
jedno:
O
dzysk
aj
1
P
Z
albo
otrzymujesz
+
1
MOC
na
tę
walk
ę.
D
o
użycia
raz
na
walk
ę.
163
FB
78
2
S
pożyj:
O
trzymujesz
1
OBR
.
D
o
użycia
raz
na
walk
ę.
Jeśli
ak
cja
albo
zdolność
zbira
sprawi,
że
musisz
to
odrzucić,
zbir
otrzymuje
2
OBR
.
D
o
d
a
t
e
k
,
S
p
o
ż
y
w
k
a
N
A
D
Z
I
E
W
A
N
E
S
Ł
O
D
Y
C
Z
E
FB
1
51
6
Jeśli
mieszk
aniec
trafi
kr
ytycznie
zbira,
stojąc
na
B
ocianim
gnieździe:
D
ziennik
20
G
dy
stoisz
na
B
ocianim
gnieździe,
twoje
br
onie
mają
+
4
zasięgu
.
B
O
C
I
A
N
I
E
G
N
I
A
Z
D
O
R
o
z
s
t
a
w
k
a
FB
123
5
W
I
E
L
K
I
K
O
L
E
Ś
R
o
z
s
t
a
w
k
a
Jeśli
zdjąłeś
T
ubę
D
użego
M
ańk
a
na
potrzeb
y
te
j
zdolności,
anuluj
efek
t
i
zamiast
tego:
D
ziennik
33
Z
dejmij
instrumen
t:
W
ielki
k
oleś
nim
rzuca
!
Jeśli
zbir
jest
w
zasięgu
7
pól,
otrzymuje
1
OBR
.
FB
10
4
4
M
I
E
J
S
C
E
S
P
O
T
K
A
N
I
A
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
W
y
j
ą
t
k
o
w
a
+
1
RUCH
Jeśli
zak
ończysz
swo
j
ą
tur
ę
w
G
ęstym
lesie:
D
ziennik
18
S
prawdźmy
,
z
kim
próbuje
się
spotk
ać
zbir…
W
W
I
I
T
T
A
A
J P
J P
O
O
N
N
O
O
W
W
N
N
I
I
E!
E!
„Minęło tr
ochę czasu!
”
Spi
s tr
eści
El
emen
t
y r
oz
sz
er
z
enia
El
ement
y r
oz
sz
erzen
ia
........
Pa
trz niże
j!
Wprowad
zen
ie
........................
3
Gr
a z
"
Fuchami na bok
u"
...............
4
"
Nowy
" szpe
j
.........................
5
Spożywki „F
uch na boku”
..................
5
Wydarzenia kramu
........................
5
Rozstawki
...............................
5
W
ciel
e
nie s
ię w rolę
...................
6
Karty ról
................................
6
Dziennik h
andlark
i
.....................
8
Wyprawy
................................
8
Czynienie przygotowań
....................
8
Zrób-to-sam (K
lucz, Kop, Naprawa
)
.........
9
W
pisy wdzienniku
........................
9
F
A
Q i pr
z
ypom
nien
ia
..................
10
30 k
art odblok
ow
anego
szp
e
ju han
d
l
ark
i
4 k
a
rt
y unik
alnego szpe
j
u
2
0 k
a
rt r
ól
24 ż
eto
ny rozstawe
k
Dziennik h
andlark
i
Nak
l
e
jk
i prz
y
got
ow
ań
i dodatk
ow
e liczn
ik
i
13
2 k
art
y zabl
ok
o
wan
ego szp
e
ju handl
ark
i
3
Handlarka wymościła sobie wE
urece-Zdroju przytulne gniazdk
o. Za dnia obracała towarami, anocą
oddawała się hazardowi na wysokie stawki – tak się żyje, słonko! Jednak jej nienasycony głód monet
doprowadził do serii wydarzeń, których efektem mogłaby być zagłada miasta.
P
ewnej nocy handlarce ręka szła szczególnie dobrze. Wtawernie byli prawie wszyscy ico chwila ktoś
dawał się naciąć na jej sztuczki. Kiedy więc cały lokal zrzucił się na jedno ostatnie rozdanie przeciwk
o
handlarce, ta nie mogła odmówić. Natychmiast wyrównała stawk
ę.
Niestety, fortuna to k
apryśna pani. Jedna zła ręka icały szczęśliwy ciąg handlarki trafił szlag. Straciła
wszystko, atłum ztawerny rozdzielił pomiędzy sobą wygrane monety itowary inatychmiast ulotnił
się zmiasta. Najwyraźniej kto tylko mógł, sk
orzystał zokazji, by niczym szczur uciec ztonącego
okrętu iwyrwać się zcałej tej draki ze zbirami. Spłukana isamotna wniemal kompletnie opustoszałym
mieście handlarka stanęła na skraju finansowej zapaści. Ale ta przebiegła szulerka nie powiedziała
jeszcze ostatniego słowa! T
ej samej nocy zebrała nieco puszek iinnych śmieci iobmyśliła plan.
W
W
P
P
R
R
O
O
W
W
A
A
D
D
Z
Z
E
E
N
N
I
I
E
E
„Na czym p
olega rozszerzenie „Fuc
hy na boku
”?”
Gdy wzeszło słońce, handlarka zebrała tych kilkoro mieszkańców
, którzy nie uciekli zjej towarami.
— Nie obawiajcie się, moi lojalni klienci!
— rzekła.
— Wiem, gdzie można dostać dobry towar, połączmy więc siły
iutrzymajmy tę łajbę na powierzchni! —
P
ewnie, każdy wiedział, że handlarce bardziej zależy na zysku niż na
mieście, ale to nie był czas na kręcenie nosem. Jej szpej to ostatnia deska ratunku dla tonącej Eur
eki-Z
drój!
Wrozszerzeniu „F
uchy na boku” wspomożesz handlarkę wuzupełnieniu jej kramu iwcielisz się wporzucone
przez mieszkańców role. P
rzeszukaj każdy zakamarek Gumowizn
y i przy odrobinie kreatywności znajdź
wszystko, co może się przydać do walki ze zbirami.
4
GRA
GRA
"
"
Z FUC
Z FUC
HAM
I NA B
O
HAMI NA BO
KU
KU
"
"
„Banalnie proste!
”
2
FB
DETEKT
Y
W
6
G
dy
atak
ujesz
tą
br
onią,
odrzuć
wierzchnią
k
artę
z
talii
ak
cji.
1
OBR
4+
P
RC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
L
U
P
A
1
FB
K
RZ
YKA
CZ
K
UGL
ARZ
6
2
MOC
:
W
ybierz
innego
mieszk
ańca.
D
o
twojej
następnej
tur
y
,
gdy
ten
mieszk
aniec
miałby
otrzymać
OBR
,
otrzymuje
1
OBR
mniej.
D
o
użycia
raz
na
walk
ę.
1
OBR
4+
P
RC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
,
I
n
s
t
r
u
m
e
n
t
G
R
Z
E
C
H
O
T
K
A
S
Z
PEJ
HA
ND
LA
RKI
(„F
UC
HY
NA
B
OK
U”)
FB
31
5
T
en
szpej
nie
może
być
zdjęty
podczas
walki.
1
MOC
:
P
orusz
się
o
dokładnie
4
pola
w
pr
ostej
linii.
T
en
szpej
może
być
ak
tywowany
2
razy
w
turze.
Ś
L
I
S
K
I
K
U
B
U
Ś
N
o
g
i
,
K
o
p
K
OL
ONIA
-
1
RUCH
FB
HOLA,
HOLA,
K
OL
E
G
O!
T
a
talia
za
wiera
ZABL
OK
O
W
ANY
szpej.
N
ie
przeglądaj
tej
talii
bez
wyraźnego
polecenia
!
ZA
BL
OK
O
W
A
NE
(„F
UC
HY
NA
B
OK
U”)
FB
28
DETEKT
Y
W
ŻAŁ
OBNIK
4
G
dy
inny
mieszk
aniec
zostanie
znok
autowany
,
jeśli
w
stosie
odrzuconych
k
art
ak
cji
jest
6albo
więcej
k
art,
zadaj
2
OBR
zbir
owi.
D
o
d
a
t
e
k
C
Z
A
S
Z
K
A
Z
B
I
R
A
TW
O
J
A
R
OLA
T
O
T
en
wynal
aze
k
może
b
yć
niewyp
ałem—
wyrzućmy
go!
P
o
d
c
zas
w
alki
usuń
łąc
znie
2
lic
zniki
ze
sw
oich
kart
s
zp
eju
Druciar
za:
Odkryj
wier
z
c
hnią
kart
ę
z
talii
handlar
ki.
M
o
ż
es
z
ją
otr
zymać
.
J
eś
li
t
e
g
o
nie
zr
o
bis
z,
o
dr
zuć
ją,
a
nast
ępnie
zadaj
1
OBR
z
bir
owi
i
zy
s
kaj
+1
MOC
na
t
ę
w
alkę.
ZROBIONE
NA
K
OLA
N
IE
ZROBIONE
NA
K
OLA
N
IE
D
R
U
C
I
A
R
Z
D
R
U
C
I
A
R
Z
FB
„F
uchy na boku” wprowadzają nową kolekcję kart handlarki, dzięki której gracze będą bardziej
koncentrować się na szpeju i jego synergii. Dzięki poniższym zasadom bez pr
oblemu połączysz to
rozszerzenie zpodstawową grą. „
F
uchy na boku” są wpełni zgodne zrozszerzeniem „
Paskudni
sąsiedzi”
– możesz grać zoboma jednocześnie!
Umieść karty szpeju handlarki oznaczone numerami
1–
30
za
przegródką
Szpej handlarki („
Fuch
y na boku”)
. P
ozostałe
karty szpeju handlarki umieść nieprzetasowane za przegródką
Zablokowane („F
uchy na boku”)
. W
szystkie pozostałe elementy
mogą zostać wypchnięte zformatek iuporządkowane.
K
orzy
sta
j z t
alii handl
a
rk
i
"
Fuch n
a bok
u"
P
odczas rozgrywki ztym rozszerzeniem nie używaj szpeju
handlarki zgry podstawowej.
T
alia handlarki zgry podstawo
wej
jest zastępowana talią handlarki „F
uch na boku”, która znajd
uje
się za przegródką
Szpej handlarki („
Fuch
y na boku”)
.
Jeśli
odblokowałeś wcześniej jakiś szpej dzięki specjalnym zadanio
m,
możesz przełożyć ten szpej do talii handlarki „F
uch na boku”
.
Zamel
du
j się u handl
arki
Sprawdź wdzienniku handlarki, jakie przygotowania musisz
poczynić do swojej aktualnej wyprawy (więcej otym na str
.8
).
Jeśli to twoja pierwsza rozgrywka ztym rozszerzeniem,
przeczytaj str. 2 dziennika handlarki, aby wdr
ożyć się wswoj
ą
pierwszą wyprawę.
T
rz
yma
j k
art
y r
ól w po
bliżu
Aby wcielić się w rolę, musisz zebrać odpowiedni zestaw szpeju.
Umieść karty ról (
str. 6) wpobliżu talii handlarki „F
uch na boku”.
GRA PODST
A
W
O
W
A
FUCHY NA BOK
U
El
e
ment
y z g
r
y podst
aw
ow
e
j i
"
Fuch na b
ok
u"
W
szystkie elementy z„Fuch na boku” są oznaczone
literami „
FB
” wlewym górnym rogu. Dzięki temu
wtrakcie rozgrywki możesz łatwo odróżnić, zktórego
pudełka pochodzą elementy.
Po
otw
a
rci
u
Po
d
cza
s
p
rzy
g
otowa
ni
a
g
ry
Po
d
cza
s
rozg
ryw
ki
2
3
PR
ZEŚLI
Z
G
N
IJ
SIĘ
PR
ZEZ
B
A
G
N
O
W
s
zy
stkie
lud
zis
ka
zGumowizn
y
mają
wzwy
c
zaju
wr
zuc
ać
sw
oje
rupiecie
d
o
Bagna
P
epina.
S
z
c
z
er
z
e
mówiąc
,
t
er
az
nie
pr
zyp
omina
już
bagna,
apr
ęd
z
ej
zatkan
y
śmieciami
o
dpływ
.
Kied
y
r
o
zkr
ęc
ałam
sw
ój
biznes,
pierw
s
zy
t
ow
ar
z
d
o
byłam
właśnie
tutaj.
J
ak
t
o
mówią
–
śmieć
jedne
g
o
jest
s
kar
b
em
drugie
g
o!
P
ewnie
jest
t
o
ś
lis
ki,
zar
d
z
ewiały
s
kar
b
,
al
e
w
ciąż
s
kar
b!
J
eś
li
mam
y
tam
kog
oś
wy
słać
,
koniec
zne
b
ędą
d
o
datkow
e
zab
ezpiec
z
enia
–
t
o
bagno
r
oi
się
o
d
paso
żyt
ów
,
it
o
t
y
c
h
gry
zący
c
h.
Zasug
er
ow
ałam,
ż
e
by
tuby
l
cy
wy
słali
kog
oś,
za
kim
nie
b
ędą
t
ęs
knić
,
jeś
li
wiecie,
c
o
mam
na
m
y
ś
li.
PRZY
GO
TO
W
AN
IA:
Znajdź podstawowe ubranie ochronne
Ukończ grę ze szpejem Strój ze zł
omu
W
y
bierz
n
ajmn
i
ej
lubianego
mieszkańca
d
o
nurko
wania
wb
agnie
Ukońc
z
gr
ę
zr
o
lą
P
o
d
że
g
ac
za
N
o
istraciłam
wszystko
wtragicznym
rozd
aniu
p
rzy
karcianym
st
o
l
e.
T
e
c
hytrusy
zEure
ki-Zdroju
wyd
arły
mi
ost
atnią
mo
net
ę
izniknęły
wciemnościac
h
no
cy
,
p
ozost
awiając
mnie
samiut
eńką
zmoim
kramikiem
p
ośro
dku
o
pust
oszałego
miast
a.
T
y
l
e
d
o
b
rego,
że
zp
ozost
ałymi
mieszkańcami
ud
ało
mi
się
ubić
int
eres
–
ja
im
p
o
wiem,
gdzie
szukać
szp
eju,
ao
ni
go
o
d
e
mnie
o
dkupią,
b
y
urat
o
wać
t
o
ic
h
cenne
miast
eczko.
W
szyscy
wygr
ywają!
A
l
e
p
o
ko
l
ei:
wpier
w
trze
b
a
p
rzygot
o
wać
jakiś
p
o
dst
awo
wy
sp
rzęt,
że
b
y
moi
klienci
o
d
razu
nie
wy
kit
o
wali.
Wp
o
b
liżu
znajduje
się
kilka
miejscó
we
k:
Bagno
P
epina
,
Zame
k
T
rawisz,
no
ist
are
d
o
b
re
Śmietnis
ko
.
P
ewnie
nie
znajdziemy
t
am
nic
e
kstra,
al
e
p
ó
ki
co
nie
mamy
l
epszego
wy
b
o
ru.
Zap
amięt
ać:
Bez
mojej
p
o
mo
cy
tub
y
l
cy
długo
nie
p
o
ciągną.
M
uszę
spisać
list
ę
p
rzygot
o
wań
ko
niecznyc
h
d
o
utrzymania
ic
h
p
rzy
życiu
–
wko
ńcu
muszą
wró
cić
żywi,
że
b
ym
mogła
d
ost
ać
t
o
war
y
,
p
rawd
a?
Pier
wsza
wyp
rawa:
Blis
ko
d
o
mu
Prześ
lizgnij
się
p
rzez
Bagno,
W
y
b
e
b
esz
Zame
k
T
rawisz,
Prze
ko
p
Śmietnis
ko
Gd
y
pr
zy
g
ot
o
w
ane:
Dziennik
01
T
o
tutaj
r
o
zp
o
c
zyna
się
t
w
oja
łupieżc
za
pr
zy
g
o
da!
Ukońc
z
pr
zy
g
ot
o
w
ania
d
o
z
badania
t
y
ch
3
l
o
kacji,
ab
y
r
o
zs
zer
zy
ć
sw
ój
o
bs
zar
p
os
zukiw
ań.
N
a
początk
u
k
ażdej
gr
y
zapoznaj
się
zprzy
gotowaniami
k
oniecznymi
do
odbycia
twojej
ak
tualnej
wyprawy
.
N
a
k
ońcu
k
ażdej
gr
y
(zwycięskiej
iprzegranej)
dodaj
naklejk
ę
na
k
ażde
poczynione
przy
gotowanie.
P
o
więcej
informacji
dotyczących
k
orzystania
zdziennik
a
handlarki
patrz
str
.
8
instruk
cji
„
F
uch
na
bok
u
”.
PR
ZY
GO
T
O
W
AN
IA:
PR
ZY
GO
T
O
W
AN
IA:
Prze
ko
naj
nadzo
rcę,
b
y
cię
wpuścił
Ukońc
z
gr
ę
zes
zp
ejem
A
nt
y
c
zn
y
pier
ścień,
na
kt
órym
są
2
lic
zniki
Znajdź
kogoś,
kt
o
ogarnia
t
o
wysypis
ko
Ukońc
z
gr
ę
zr
o
lą
Druciar
za
Przygo
tuj
kró
l
ews
ki
p
osiłe
k
Do
daj
1
nakl
ejkę
za
każd
e
g
o
mies
zkańc
a,
kt
óry
ukońc
zy
gr
ę
ze
sp
o
żyw
ką.
W
mieszaj
się
wsłużb
ę
T
rawiszó
w
Ukońc
z
gr
ę
zr
o
lą
Kuchar
za
WY
B
EB
ES
Z
Z
AMEK
TRA
WIS
Z
Wiem,
ż
e
tuby
l
cy
niec
hętnie
patr
zą
na
kr
ad
zież,
al
e
jest
eśm
y
wkr
op
c
e.
J
est
em
p
ewna,
ż
e
t
e
star
e
T
r
a
wis
z
e
sied
zą
na
st
er
cie
zapasów
,
kt
ór
e
mogłyby
ur
at
ow
ać
t
o
miast
o
.
Al
e
jed
yn
ym,
na
c
zym
t
ym
kr
ó
l
ewic
z
om
zal
eży
,
jest
jed
z
enie
–
wy
star
c
zy
p
opatr
z
eć
na
Ko
zimier
za.
J
e
g
o
r
o
d
zinka
na
w
et
nie
zau
w
aży
,
jeś
li
c
oś
zniknie
zic
h
zamku.
Mam
nad
zieję,
ż
e
kt
óry
ś
zt
y
c
h
mies
zkańc
ów
p
otr
afi
g
ot
ow
ać
.
Zt
e
g
o
,
c
o
wiem,
d
o
zamku
w
c
ho
d
zi
iwy
c
ho
d
zi
t
y
lko
o
bsług
a
kuc
hni.
J
eś
li
tuby
l
cy
pr
z
e
bior
ą
się
za
kelner
ów
lub
kuc
har
zy
,
b
ęd
ziem
y
mogli
b
e
b
es
zy
ć
c
ałyzamek!
PR
ZEK
OP
ŚM
IE
T
N
IS
K
O
W
s
zy
stko
wt
ej
st
er
cie
śmieci
t
o
…
śmieci.
S
z
o
kując
e,
w
i
e
m
.
Niemniej
nie
jest
em
pr
z
eciwnic
zką
o
dświeżan
y
c
h
t
ow
ar
ów
–
o
dr
o
bina
w
az
elin
y
iwy
o
br
aźni
spr
a
wia,
ż
e
w
s
zy
stko
mo
ż
e
zy
s
kać
na
w
art
ości.
Mam
pr
z
ec
zucie,
ż
e
tuby
l
cy
są
g
ot
owi
p
o
brud
zić
so
bie
r
ąc
zki,
jeś
li
t
o
p
omo
ż
e
im
ur
at
ow
ać
ic
h
ko
c
hane
miast
o!
Cho
ciaż
t
o
t
y
lko
kupa
śmieci,
w
ciąż
musim
y
wy
kupić
so
bie
w
ejście.
T
ut
ejs
zy
nad
z
or
c
a
jest
d
ość
pr
zywiązan
y
d
o
t
e
g
o
w
zg
ór
za
rupieci
itr
zyma
br
am
y
zamknięt
e
na
kł
ó
dkę
–
al
e
t
o
nic
,
c
z
e
g
o
nie
r
o
zwiąż
e
mała
łap
ów
ka.
Gość
da
się
p
o
kr
oić
za
by
l
e
bły
s
kotkę!
Gd
y
pr
zy
g
ot
o
w
ane:
Dziennik
07
Gd
y
pr
zy
g
ot
o
w
ane:
Dziennik
11
Ch
wilunia!
Gd
y
w
s
zy
stkie
3
l
o
kacje
są
pr
zes
zukane:
Dziennik
17
!
!
!
!
!
!
!
!
H
A
K
O
W
N
I
C
A
Z
a
s
i
ę
g
o
w
a
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
S
p
l
u
w
a
13
3
MOC
5+
P
RC
3
OBR
Z
asięg:
3.
Jeśli
użyta,
ta
br
oń
nie
może
zaatak
ować
wnastępnej
turze.
2
FB
DETEKT
Y
W
6
G
dy
atak
ujesz
tą
br
onią,
odrzuć
wierzchnią
k
artę
z
talii
ak
cji.
1
OBR
4+
P
RC
1
MOC
Z
w
a
r
c
i
e
,
1
-
r
ę
c
z
n
a
,
P
a
ł
k
a
L
U
P
A
5
GRA
GRA
"
"
Z FUC
Z FUC
HAM
I NA B
O
HAMI NA BO
KU
KU
"
"
"
"
N
N
O
O
W
W
Y" S
Y" S
Z
Z
P
P
EJ
EJ
„Zwrotó
w nie przyjm
ujemy!
”
Nałóg hazardu handlarki doprowadził mieszkańców do trudnego położenia.
Nie będzie łatwo stawić opór zbirom przy pomocy takiego szmelcu… Ale może
kryje się wnim coś więcej? P
ozostaje tylko mieć nadzieję!
Szpe
j hand
l
ark
i
"
Fuc
h na bok
u
"
Niegdyś wspaniała kolekcja dóbr handlarki przepadła. Z
amiast szpeju handlarki zgr
y podstawowej będziesz używał
szpeju handlarki „F
uch na boku” (znajduje się za przegródką Szpej handlarki („F
uchy na boku”)). Wpierwszej
rozgrywce do kupienie będzie jedynie 30 kart szpeju. Nie martw się jednak: ukończone wyprawy ipodążanie za intuicją
sprawią, że wybór towarów uhandlarki szybko się powiększy (str
. 8).
R
o
z
s
t
a
wk
i m
oże
s
z u
m
i
e
s
z
c
z
ać
t
ylk
o na pust
y
ch polach
(n
iezawi
era
jących te
ren
u,
pos
ta
ci, inn
ych r
oz
sta
wek itp
.)!
P
a
m
ięt
a
j, że
b
y wz
iąć s
w
ó
j że
t
on r
o
zst
awk
i!
T
rzy
ma
j go na k
a
r
cie ro
zsta
wk
i
, d
opók
i nie
będzie
sz chciał umieścić go na kr
a
jobraz
ie.
FB
130
6
R
o
z
s
t
a
w
k
a
T
R
E
N
I
N
G
O
W
Y
S
T
R
A
C
H
D
owolny
mieszk
aniec
może
zaatak
ować
T
r
eningowego
stracha.
Jeśli
trafi,
otrzymuje
+
1
P
RC
na
tę
walk
ę.
NARCYZ
Roz
staw
ki
Rozstawki to nowy typ szpeju, k
tóry nie może być założony.
T
akjak ich nazwa wskazuje, mogą być rozstawione na
krajobrazie. Może znich skorzystać
każdy
mieszkaniec.
W
raz
z kartą rozstawki otrzymujesz również odpowiedni żeton.
Sugerujemy trzymanie karty rozstawki nad planszą mieszkańca,
tak aby wszyscy mieszkańcy mogli się znią łatwo zapoznać.
Rozs
tawi
a
ni
e rozs
tawek
P
odczas walki wtrakcie swojej tury możesz umieścić żeton
swojej rozstawki na sąsiadującym ztobą
pustym polu
.
Umieszczony żeton nie może do ciebie wrócić aż do k
ońca
walki. Możesz posiadać dowolną liczbę kart rozstawek,
ale
każdy mieszkaniec może mieć maksymalnie 2 swoje rozstawki
jednocześnie na krajobrazie.
Żetony rozstawek nie są
traktowane jak teren ani wżaden sposób nie blokują ruchu.
Jeśli zostaniesz znokautowany albo usunięty zplanszy, twoje
żetony rozstawek pozostają na krajobrazie. Natomiast jeśli karta
rozstawki zostanie odrzucona podczas walki, odpowiedni żeton
rozstawki jest usuwany zkrajobrazu.
Nak
oniec każdej walki
wszystkie żetony rozstawek wracają do swoich właścicieli.
Korzysta
ni
e z
rozstawe
k
Dowolny mieszkaniec może skorzystać zrozstawionej rozstawki
bez względu na to, kto jest jej właścicielem. Mieszkańcy mogą
atakować przy pomocy rozstawek albo aktywować zdolności
szpeju rozstawek tylko wtedy, gdy stoją na odpowiednim żetonie.
Niektóre rozstawki, jak np. T
reningowy strach po prawej, mają
efekty, które mogą być aktywowane winny sposób.
Spożywk
i
"
Fuch na bok
u
"
Wprzeciwieństwie do spożywek zgry
podstawowej spożywki z„F
uch na
boku” nie są odrzucane po spożyciu
imogą być spożywane raz na walkę.
W
y
darzeni
a kr
am
u
Wydarzenia kramu to nowy typ szpeju, który dotyczy kramu handlarki
ipojawia się tylko podczas zakupów.
J
eśli wydarzenie kramu zostanie
dobrane albo odkryte, kiedy mieszkańcy nie są wtrakcie zakupów,
odrzuć je izamiast niego skorzystaj znastępnej karty handlarki.
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking telefonów do 2000 zł [TOP10]
Napęd optyczny – co to jest? Do czego służy?
Rowery już nigdy nie będą takie same? Ten prototyp ma ogromny potencjał
Jak podłączyć soundbar do telewizora?
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Uszkodzony termostat – objawy w przypadku lodówki
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Sprawdź więcej poradników