Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Final Girl Pudełko podstawowe

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Final Girl Pudełko podstawowe

Wróć
ZASADY GRY
Dlaczego właśnie Final Girl? Czy to w postaci opiekunki broniącej się
przed nożownikiem podczas święta zmarłych, czy załogantki starającej
się przetrwać natarcie obcych, czy też kobiety umykającej mordercy
z koszmarów, motyw „final girl” (ostatniej bohaterki) jest esencją
slasherów. „Final girl” jest terminem z dziedziny filmoznawstwa
wprowadzonym przez Carol J. Clover wksiążce „Mężczyźni, kobiety
ipiły mechaniczne: Płeć wnowoczesnym horrorze”. Postać ta jest
protagonistką, która stawia czoła przeciwnościom losu, zazwyczaj
jako ostatnia żyjąca z radosnej gromadki dziwaków. Z bezradnej
ofiary przemienia się wsilną inieustraszoną bohaterkę – Final Girl.
Produkcja: A.J. Porfirio iEvan Derrick (projekt gry podstawowej)
Zdjęcia: Tyler Johnson, Vladyslava Hladkova, Tumo Mere,
Roland McDonald (ilustracje)
2. kamera: Evan Derrick iScott Beavers (projekt graficzny)
Montaż: A.J. Porfirio iEvan Derrick (rozwój gry)
Asystenci produkcji: Mikołaj Łączyński, Mike
Martins iJustin Swaine (główni testerzy)
Tłumaczenie i grafika: Marek Baranowski
Korekta: Marta Kania Redakcja: Patryk Blok
Wydawca: Michał Herman Konsultacja: Mikołaj Łączyński
Gra ilogo Final Girl to znaki towarowe Van Ryder Games.
©2020 Van Ryder Games. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dzieje się tu coś przerażającego… Ludzie umierają… Wszyscy panikują…
Próbujesz znaleźć coś, cokolwiek, co posłuży za broń. Przerażony
nastolatek błaga cię opomoc wucieczce. Nagle słyszysz dziwny dźwięk.
Próbujesz dostrzec, kto (amoże co?) czai się wmroku…
Bez ostrzeżenia pojawia się morderca ipozbawia nastolatka głowy, która upada na
ziemię itoczy się do twych stóp. Morderca bez słowa wskazuje na ciebie ipo chwili
wydającej się wiecznością oddala się wposzukiwaniu kolejnej ofiary. Uciekasz
wprzeciwną stronę, pragnąc jedynie wydostać się ztego przepełnionego wrzaskami
zarzynanych miejsca. Wokół masakra iśmierć, ajedyna droga ucieczki jest odcięta.
Wtedy zdajesz sobie sprawę, że pozostał ci tylko jeden wybór: zabić albo być zabitą.
Pozostali są już martwi. Teraz TY jesteś Final Girl – ostatnią bohaterką.
FI Nal
GIrl
Gra planszowa Final Girl nie jest powiązana z żadnym filmem, książką, komiksem ani innym
dziełem literackim. Ta gra i związana z nią zawartość przedstawia fikcję literacką. Wszelkie
podobieństwo do żywych (imartwych) osób izdarzeń jest przypadkowe.
1
System filmów
To gra jedyna w swoim rodzaju. Aby z niej skorzystać, oprócz podstawowego pudełka konieczne jest
przynajmniej 1 pudełko z filmem. W każdym filmie znajdują się wyjątkowy morderca i lokacja. Dzięki
modularnej budowie gry posiadacze wielu filmów mogą połączyć DOWOLNEGO mordercę z DOWOLNĄ
lokacją!
Poniżej znajduje się lista 5 pierwszych filmów wraz zmordercami i lokacjami, do zakupienia oddzielnie od
pudełka podstawowego:
* Horror wSzczęśliwej przystani – rzeźnik Hans iobóz Szczęśliwa przystań
* Legenda nawiedzonego dworu – Poltergeist inawiedzony dwór
* Rzeź wświętym gaju – Inkanyamba iświęty gaj
* Masakra wlunaparku – Geppetto ikrwawy lunapark
* Koszmar zAlei Klonów – Dr Dreszcz iAleja Klonów
Pudełka z filmami zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie uprościć i usprawnić przygotowanie
iuprzątnięcie gry. Na każde pudełko zfilmem składają się:
* 2 nowe karty bohaterek. Zalecamy przełożenie ich do pudełka podstawowego, bo można ich używać
zdowolną kombinacją mordercy ilokacji.
* Okładka pudełka z mordercą, którą można oddzielić iktórej rewers służy jako plansza mordercy. Wpudełku
po stronie mordercy znajdują się ulotka z zasadami oraz wyjmowalna plastikowa tacka zawierająca
wszystkie karty iinne elementy związane ztym mordercą.
* Okładka pudełka zlokacją, którą można oddzielić iktórej rewers służy jako plansza lokacji. Wpudełku po
stronie lokacji znajdują się ulotka zzasadami oraz wyjmowalna plastikowa tacka zawierająca wszystkie
karty iinne elementy związane ztą lokacją.
* Wszystkie karty mają symbole, dzięki którym łatwo je przyporządkować do właściwego mordercy/lokacji.
System ten pozwala na szybkie połączenie mordercy i lokacji z tego samego bądź z różnych filmów i na
wygodne przechowywanie elementów pomiędzy rozgrywkami. Przed kontynuowaniem czytania zachęcamy
do zapoznania się z zawartością dowolnego pudełka z filmem.
2
Elementy pudełka podstawowego
Opis i cel gry
Wcielasz się wrolę bohaterki, która stawia czoła potwornemu mordercy. Bohaterka będzie poruszać się po lokacji
wposzukiwaniu przydatnych przedmiotów, ratując ofiary imierząc się zmordercą (lub przed nim uciekając).
Jednocześnie morderca będzie siał spustoszenie, głównie mordując niewinne ofiary i atakując bohaterkę.
Gra skończyć się może jedynie śmiercią bohaterki lub mordercy! Wrzadkim przypadku, gdy oboje giną
jednocześnie, bohaterka wciąż wygrywa – pokonała potwora za cenę własnego życia.
Jest wiele dróg prowadzących do celu, ale ten jest tylko jeden: pokonanie mordercy! Uratowanie wszystkich ofiar
nie jest konieczne, aczęsto nawet (jak to bywa wfilmach) wręcz niemożliwe – niektórym już nic nie jest wstanie
pomóc. Cóż, grunt, żeby to bohaterka przetrwała. Ratowanie ofiar ma jednak swoje zalety. Jedną z nich są
nagrody za uratowanie, ajeśli bohaterce uda się uratować ich dostatecznie wiele, odblokowuje swoją unikalną
ostateczną zdolność.
UWAGA! Ta instrukcja zawiera podstawowe zasady gry Final Girl. Jednak każdy morderca ikażda
lokacja mogą mieć własne specjalne zasady, które są opisane na dołączonych do każdego filmu ulotkach.
3 planszetki ofiar oraz
3 odpowiadające im żetony
9 czarnych i2 białe żetony
ostatniego tchnienia
21 pionków ofiar
2 pionki mordercy/
znaczniki horroru
1 pionek bohaterki
3 pionki ofiar specjalnych
8 znaczników użycia 1 znacznik czasu
1 znacznik żądzy krwi
25 znaczników zdrowia
AkcjaAkcja
ALBOALBO
ChódChód
„Stopa za stopą. Powoli. Po-wo-li. Goni
mnie krwiożerczy morderca, ale to nie
powód do paniki… prawda?” 0
Rusz się o
0–2 pola
Rusz się o
0–1 pole
Rusz się o
0–1 pole 2
2
23 karty akcji
1 dwustronna plansza gracza (ztrybami
normalnym iekstremalnego horroru)
Instrukcja
6 kości
ZASADY GRY
3
Opis plansz
Przed rozgrywką należy dobrze zapoznać się ze sposobem działania planszy gracza, mordercy oraz lokacji.
Przedstawione tu założenia będą opisane szerzej wdalszej części instrukcji.
PLANSZA GRACZA
1. Tor zdrowia. Po lewej stronie planszy znajdują się pole na żeton ostatniego tchnienia oraz tor zdrowia.
2. Tor horroru. Pośrodku planszy znajduje się tor horroru. Kiedy poziom horroru wzrasta lub opada, znacznik
horroru (jeden z pionków mordercy) zmienia swoje położenie. Poziom horroru wyznacza liczbę kości
używanych przy rzucie horroru.
3. Tor czasu. Na tym torze zaznaczany jest czas – ważny zasób służący do wykonywania akcji oraz zakupu
nowych kart wtrakcie fazy planowania.
4. Dłonie iplecak. Wszystkie odnalezione przedmioty trafią do jednego ztych miejsc, na prawo od planszy.
5. Martwe ofiary. Wszystkie ofiary zabite wtrakcie gry odkładane są tutaj.
6. Karta bohaterki. Miejsce na kartę bohaterki, poniżej planszy.
7. Tryb ekstremalnego horroru. Ta strona planszy oferuje większe wyzwanie.
Tor horroru jest mniej przebaczający, ana turę przypada tylko 5 czasu.
7
1
2 3 4
56
4

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756