Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Prasa w druku

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Prasa w druku

Wróć
INSTRUKCJA
2
Kafelkowa gra owiadomościach zostatniej chwili zaprojektowana przez Petera McPhersona iFlatout
Games CoLab, osadzona wuroczym leśnym świecie zilustrowanym przez Iana O'Toole.
Trzcinowo to najbardziej gwarne małe miasteczko na świecie,
ajego ciekawscy mieszkańcy muszą wiedzieć owszystkim — kto
zdobył trofeum wkonkursie domowych wypieków? Kto rozkop
grządki pani Króliczyńskiej?
Twoją misją jako redaktora jednej zlokalnych gazet jest zaspokoić
tę ciekawość!
Termin oddania do druku mija za kilka godzin, nie ma więc czasu
na perfekcjonizm. Złap najlepsze historie iopatrz je pasującymi
zdjęciami, zanim zrobi to konkurencja. Nie zapomnij też
ofunduszach — bez reklam nie utrzymasz biznesu. Po dokonaniu
wyboru historii, zdjęć ireklam przychodzi czas na złożenie szpalty.
Czy starczy ci materiału na zapełnienie całej strony? Amoże
coś trzeba będzie wyciąć? Wciągu trzech szalonych dni twoje
redaktorskie umiejętności zostaną poddane najcięższej próbie!
Wtrakcie każdej rundy gracze jednocześnie zbierają kafelki
gazety iukładają je wstosach na swoich biurkach, aż uznają, że
mają dostateczną liczbę kafelków do stworzenia idealnej gazety.
Wtedy krzyczą „Skład!” iprzechodzą do rozmieszczania na
stronie czołówki, artykułów, zdjęć ireklam. Kiedy są zadowoleni
ze stworzonego układu, krzyczą „Druk!”, puszczają gazety do
drukarni iprzygotowują się do wybrania czołówki na kolejną
rundę.
Pomóż zwierzętom zTrzcinowa opowiedzieć swoje historie!
3
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
W każdej rundzie
odejmij 1 od swojego
największego obszaru
pustych pól.
W każdej rundzie
odejmij 1 od swojego
największego obszaru
pustych pól.
Kafelki nie mogą znajdować
się na zgciu.
Wytyczna na piątek
1
Premia za najmniejszy biały
obszar pustych pól to .
Wytyczna na niedzie
1
Gracze muszą zachować
wszystkie odkryte reklamy.
Wytyczna na sobotę
1
Kafelki nie mogą znajdować
się na zgciu.
Wytyczna na piątek
1
Premia za najmniejszy biały
obszar pustych pól to .
Wytyczna na niedzie
1
Gracze muszą zachować
wszystkie odkryte reklamy.
Wytyczna na sobotę
1
1 1
1 1
6 składanych
plansz gazet
q w e r
t y u
i a s d
f g h j
jk l ;
] [ \
a z x c
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 -
=f fre
aa qn w
e r46 t
y1 u
i a s d f
g h j jk
l ;
] [ \ a
z x cq
nch-
sc-
jh-
klk
Królik czarnym
koniem konkursu
q w e r
t y u
i a s d f
g h j jk
l ;
] [ \ a
z x c f
a rga
g 217d
1 2
3 4
5 6
7 8
ULEWA NA WIOSENNEJ PARADZIE
q w e r t
y u i a
s d f g h j
jk l ;
] [ \ a z x
q w
e r
r t
y
u
ZATOR Z PNI
ŻEREMIE ZAGROŻONE
q w e r t
y u i a
s d f g h j
jk l ;
] [ \ a z
x c
1 2 3 4 5
6 7 8 9 0
- =f fre
aadf
gfd3 g
bvx6 6 th[q
MYSZ podjęła
TROP SPRAWCY
PODPALENIA
q w
e r
r t
y
u
SPADEK
AKCJI
q 2 w
e 1
r 2t
y d
1 u
i a
s d f
g h
j jk
l ;
6]
[a \
ad z
x c
1 22
33 4
5
a s
d f
g 3
q w e r
t y u
i a s d
f g h j
jk l ;
] [ \
a z x c
=f fre
aa qn w
e r46 t
y1 u
i a
s d f
g h
g
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 -
HERBACIARNIE NA KAŻDYM ROGU
q w e r t
y u i a
s d f g h j
jk l ;
] [ \ a z
x c
1 2 3 4 5
6 7 8 9 0
- =f fre
aadf
gfd3 g
bvx6 6 th[q
ZESPÓŁ POWRACA
Z MIGRACJI DO DOMU
KONCERT DZIŚ
q w
e r
r t
y
u
elementy gry
120 kafelków gazet
(57 kafelków artykułów) (29 kafelków zdjęć) (34 kafelki reklam)
rewers rewers rewers rewersawers awers awers awers
6 składanych biurek
6 kart pomocy/kart postaci
6 żetonów kolejności
notes punktacji
instrukcja
q w e r
t y u
i a s d
f g h j
jk l ;
] [ \
a z x c
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 -
=f fre
aa qn
w e r46
u i a
s d f g
h j jk l
; ] [
\ a z x c
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 -
=f fre
aa2 qn
w e
r46
thj
t y1
u i a
s d f g
h j jk l
; ] [
\ a z x
cq w e
r t y
LOKALNE GĘSI ŚWIĘTUJĄ
DWIE DEKADY MAŁŻEŃSTWA
q w e r
t y u
i a s d
f g h j
jk l ;
] [ \
a z x c
=f fre
aa qn w
e r46 t
y1 u
i a
s d f
g h
g
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 -
Zalety codziennego iskania
KITY GÓRĄ!
q w
e r
r t
y
u
W każdej rundzie
odejmij 1 od swojego
największego obszaru
pustych pól.
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
12 piątkowych kart
„Zostatniej chwili”
Kafelki nie mogą znajdować
się na zgięciu.
Wytyczna na piątek
1
12 niedzielnych kart
„Zostatniej chwili”
Premia za najmniejszy biały
obszar pustych pól to .
Wytyczna na niedzie
1
12 sobotnich kart
„Zostatniej chwili”
Gracze muszą zachować
wszystkie odkryte reklamy.
Wytyczna na sobotę
1
12 dwustronnych
kafelków czołówek
3B
2Możesz umieścić ten kafelek
w dowolnym miejscu gazety.
CYRK PRZYJEŻDŻA DO MIASTA
6 dwustronnych kafelków
wstępnych czołówek
CENNA KOLEKCJA WYCENIONA
Uwaga: Twoim pierwszym
wyzwaniem będzie złożenie biurek!
Wnogę biurka izagnij ją pod
kątem 90 stopni wmiejscach nacięć,
anastępnie wsuń ją wspód blatu.
Złożone biurka można wsunąć
wsiebie, dzięki czemu wszystkie
zmieszczą się wpudełku.
Wpudełku powinny się znaleźć wymienione elementy. Wrazie braków elementów lub pytań do zasad
prosimy okontakt: info@luckyduckgames.com
4
1. Każdy gracz dobiera planszę gazety, kartę pomocy/postaci
oraz biurko. Planszę umieszcza przed sobą rozłożoną stroną
„PT./SOB.” ku górze, tak aby tytuł gazety był czytelny dla
gracza. Biurko należy umieścić obok swojej planszy gazety.
Oile gracze nie grają zkartami postaci (patrz Przygotowanie
zaawansowane), kartę pomocy należy umieścić stroną
zpomocą ku górze.
2. Umieść wszystkie kafelki gazet zakryte pośrodku stołu
iporządnie je wymieszaj. Mogą na siebie nachodzić.
3. Przetasuj kafelki wstępnych czołówek irozdaj po 1 każdemu
zgraczy stroną zwarunkiem punktowania ku górze. Gracze
umieszczają swoje kafelki wstępnych czołówek na swoich
planszach gazet tak, aby przykrywały pole zgwiazdką
(czołówki można przesuwać wtrakcie gry, więc dokładne
położenie nie ma teraz znaczenia, patrz str. 6). Odłóż
niewykorzystane kafelki wstępnych czołówek do pudełka—
nie będą potrzebne wtej rozgrywce. Przetasuj pozostałe
kafelki czołówek iodłóż je na bok wstosie (przydadzą się
wkolejnych rundach, patrz str. 12).
4. Przygotuj minutnik do odmierzania czasu rundy.
Wzależności od zaawansowania ichęci graczy ustaw go na:
5. Umieść żetony kolejności wliczbie odpowiadającej
liczbie graczy pośrodku stołu wrosnącej kolejności.
Odłóż niewykorzystane żetony kolejności do pudełka.
Np. wgrze 3-osobowej potrzebne będą żetony 1, 2 oraz 3.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
1
2
3
4
5
Przygotowanie zaawansowane
Po zapoznaniu się zgrą standardową możesz dodać do niej więcej
wyzwań iurozmaiceń dzięki kartom „Zostatniej chwili” ikartom
postaci. Możesz do gry dodać jeden albo oba typy tych kart.
a1. Karty postaci:
Losowo rozdaj każdemu graczowi kartę pomocy/postaci stroną
zpostacią ku górze.
A1. Zostatniej chwili:
Przetasuj osobno każdy zakryty stos kart „Zostatniej chwili”
(piątkowy, sobotni, niedzielny). Od teraz, zanim gracze wybiorą
kafelki czołówek przed rozpoczęciem następnych rund (dni),
dobierz iodkryj kartę zodpowiedniego stosu. Na karcie widoczne
będą dodatkowe zasady obowiązujące wdanej rundzie.
Uwaga: Kolejne warianty są opisane na str. 20.
a1
a2
3:00 – poziom trudny
4:00 – poziom podstawowy
5:00 – poziom łatwy*
* Czas poziomu
łatwego możesz
dopasować dowolnie
do potrzeb itempa
swojej grupy.
5
1A
-2 Artykuły tego samego koloru
mogą ze sobą sąsiadow.
SZOK! ZMIANA PÓR ROKU!
1A
-2 Artykuły tego samego koloru
mogą ze sobą sąsiadow.
SZOK! ZMIANA PÓR ROKU!
Przykład przygotowania gry 3-osobowej
1
2
3
4
5
1A
-2 Artykuły tego samego koloru
mogą ze sobą sąsiadow.
SZOK! ZMIANA PÓR ROKU!
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
Faza
reportażu
Faza
składu
1. Dobieraj kafelki
jedną ręką.
2. Odkrywaj kafelki
nad biurkiem.
3. Zdecyduj:
zachowaj kafelek
na biurku albo
odłóż odkryty
na środek stołu.
1. Rozmieść kafelki
na szpalcie:
2. Zbalansuj
nastrój.
3. Otrzymaj
premię/karę
wzależności
od wielkości
największego
obszaru pustych
pól.
Artykuły tego
samego koloru
Zdjęcia
Reklamy
BEZ DOTYKANIA
piątek sobota niedziela
a2
a1
W każdej rundzie
odejmij 1 od swojego
największego obszaru
pustych pól.
Kafelki nie mogą znajdować
się na zgięciu.
Utrzymaj porządek!
Wytyczna na piątek
1
Kara za nastrój
jest podwojona.
Wytyczna na niedzie
Uderz we właściwy ton!
11
Gracze z najwkszą
liczbą kafelków na szpalcie
otrzymują
$$$$
.
Wytyczna na sobotę
Ilość, nie jakość!
3
S4
1każda para i
artykułów nad zgięciem.
JAK ZACHOWRÓWNOWAGĘ
3
S2
1każdy artykuł nad zgięciem.
NOWY REPORTER NA TROPIE
S1
1każdy pełen zestaw artykułów
w 3 różnych kolorach.
CENNA KOLEKCJA WYCENIONA
4:00

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756