Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCRUM GAMES Miodny Bzyk Sp. z o.o.

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Miodny Bzyk Sp. z o.o.

Wróć
11
Pracowite pszclki wszyscy znamy to określenie. Teraz jednak
będzie trzeba przyjąć też do wiadomości, że pszczółki są wściekłe jak osy.
Tyle ciężkiej roboty, a tu przychodzi byle niedźwiedź i ot tak pobiera sobie
część urobku. Dość tego! Królowa zarządziła komercjalizację działalności
i powołała do życia Miodny Bzyk Sp. z o.o.
W grze Miodny Bzyk waszym zadaniem jest zmienić ul w prężnie działające
przedsiębiorstwo wytwórcze. Będziecie zarządzać podległymi robotnicami,
rozwijać ekonomię produkcji i handlować owocami cierpliwej pracy.
Rozbudowując ul, starajcie się tworzyć puste komórki przeznaczone do
przechowywania konkretnych rodzaw nektarów, z których będzie można
stworzyć najwyżej jakości md – klienci ctnie zapłacą za niego uczciwą ce!
Nie zapomnijcie, że królowa nie zadowala się stabilnym przychodem, lecz
stawia wam wyzwania, z którymi warto się zmierz. Rozkręćcie biznes stulecia,
a to z was, które podoła zadaniu najlepiej, być może w nagrodę doczeka
się ciepłej posadki kierowniczej u boku samej władczyni!
Sprawdź najczęściej
zadawane pytania na
naszej stronie internetowej:
Tę instrukcję
możesz obejrz
w formie wideo:
1–4
45
90′
10+
1–4
45
90′
10+
22
1 znacznik pierwszego gracza
18 kart konguracji
60 monet o różnych
nominałach
(uwaga: w dalszej cści instrukcji,
pisząc np. „20 monet”, będziemy
mieli na myśli monety o łącznej
wartości 20)
4 żetony
wachlarzy
1 plansza lasu
15 pyłków26 kart zamówień
4 plansze graczy
63 kafle uli
12 kart wyzwań królowej 28 miodów
16 startowych kafli uli 40 pszczół robotnic
4 pomoce graczy
4 żetony pszczół
zbieraczek
24 kafelki nektarów
10 kart trutni (wariant solo) 2 trutnie (solo)
1 plansza ula
12 kart wyzwań królowej (solo)
#
03
4
5
6+
pkt
−5
5
10
15
Wyzwanie solo
liczba
zamówień
#
0–5
6–7
8–9
10+
pkt
−5
5
10
15
Wyzwanie solo
liczba wszystkich
kafelków nektaru
#
0
1
2
3+
pkt
−5
5
10
15
Wyzwanie solo
liczba zestaw
4 takich samych
kafelków nektaru
20
20
10
5
5
Wyzwanie Królowej
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
najwięcej
zamówień
Wyzwanie Królowej
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
20
20
10
10
5
5
najwięcej
kafelków
nektaru
Wyzwanie Królowej
kto
1
kto
2
kto
3
kto
1
kto
2
kto
3
44
różne
kafelki
nektaru
w ulu
Produkcja
Produkcja
Wielokwiatowy
Wielokwiatowy
WYPRZ
2 3 4
1010
1010
77
77
Wielokwiatowy
Rozmarynowy Akacjowy
Wisniowy
Zbiory
Możesz poruszyć swoją
zbieraczkę na łące.
Następnie zbierz kafelek
nektaru, jeśli pasuje do
twojego ula. W przeciwnym
razie zbierz 1 pyłek.
Produkcja
Umieść wachlarz na dowolnym
polu w swoim ulu. K ażdy pusty
sąsiadujący kafelek nektaru
produkuje 1 miód.
Rynek
Przeprowadź 1 transkację:
sprzedaj zasób na rynku
albo zrealizuj zamówienie.
Wyleg
Weź robotnicę z zapasów
ogólnych i umieść
w wylęgarni. Po przywołaniu
robotnic będzie można ją
wykorzystać.
Dekret
Wykonaj dowolną akcję.
Przychód
Weź 5 monet z zasobów
ogólnych.
2 0
5
1
33
Połóżcie planszę ula i planszę lasu na środku stołu. Planszę ula obróćcie na
stronę przeznaczoną dla odpowiedniej liczby graczy (1-2 albo 3-4 graczy –
symbol znajdziecie w lewym górnym rogu planszy). Planszę lasu obróćcie na
stronę oznaczoną literą „A” – znajdziecie ją na drzewie w lewym górnym rogu
(strona „B” to wariant zaawansowany, którego opis znajdziecie na str. 13).
Posortujcie kafle uli według typów i ułóżcie w stosy. Startowe kafle uli
odłóżcie chwilowo na bok, a pozostałe umieśćcie w dedykowanych sekcjach na
planszy ula (w ramce obok znajdują się dokładne oznaczenia tych sekcji).
Umieśćcie wszystkie pyłki, monety oraz miody obok planszy lasu – w ten
sposób tworzycie zapasy ogólne. Posortujcie miody według typów.
Nie sortujcie pyłków – ich kolory nie mają wywu na rozgrywkę.
Wybierzcie 3 karty wyzwań królowej, jakie wezmą udział w grze. Aby to
zrobić, posortujcie je kolorami i z każdego koloru wylosujcie po 1 karcie.
(Jeśli to wasza pierwsza gra, zamiast losować wybierzcie po prostu
3 karty oznaczone symbolem gwiazdy ). Wylosowane karty połóżcie na
dedykowanych im polach na środku planszy ula, a pozostałe odłóżcie do
pudełka. Karty wyzwań królowej występują w 3 typach (patrz niebieska
tabelka po prawej) – na kartach o typie wyścig połóżcie monety w liczbie
określonej w poniższej tabeli (nie kładźcie nic na kartach celów):
Posortujcie karty zamówień na duże i małe zamówienia. Stwórzcie 3 stosy
zamówień zgodnie z poniższą tabelą:
Tak utworzone stosy umieśćcie zakryte na dedykowanych im polach w prawym
dolnym rogu planszy lasu. Następnie odkryjcie wierzchnie karty każdego stosu.
4 żetony
wachlarzy
15 pyłków
4 żetony pszczół
zbieraczek
2 Graczy W każdym stosie umieśćcie na spodzie 2 duże zamówienia,
a na wierzchu 1 małe zamówienie (łącznie po 3 karty
w każdym stosie).
3 Graczy W każdym stosie umieśćcie na spodzie 2 duże zamówienia,
a na wierzchu 2 małe zamówienia (łącznie po 4 karty
w każdym stosie).
4 Graczy W każdym stosie umieśćcie na spodzie 2 duże zamówienia,
a na wierzchu 3 małe zamówienia (łącznie po 5 kart
w każdym stosie).
Karty wyzwań królowej
4
Cel
Wyścig
Polecane do
pierwszej
rozgrywki
Pyłki, monety oraz miody
3
Rozmieszczenie startowych kai uli
na planszy ula
2
Plansza ula i plansza lasu
1
Karty zamówień
5
20
20
10
10
5
5
Wyzwanie Królowej
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
najwięcej
zamówień
Wyzwanie Królowej
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
20
20
10
10
5
5
najwięcej
kafelków
nektaru
Wyzwanie Królowej
kto
1
kto
2
kto
3
kto
1
kto
2
kto
3
44
różne
kafelki
nektaru
w ulu
WYPRZ
2 3 4
WYPRZ
2 3 4
A
AA
D
B E
C F
1
2
3
4
B
5
2 Graczy Połóżcie 20 monet na pierwszych pozycjach
(nie kładźcie nic na kolejnych pozycjach).
3 Graczy Połóżcie kolejno 20/10/0 monet na pozycjach 1/2/3.
4 Graczy Połóżcie kolejno 20/10/5 monet na pozycjach 1/2/3.
A
A B C
D E F
44
Znacznik pierwszego gracza
W prawej cści planszy lasu znajdziecie rynek. Na najwyższym polu każdej
kolumny na rynku umieśćcie po 1 pasującym zasobie (miodzie lub pyłku).
Wyjątek: w rozgrywce dwuosobowej przesuńcie wszystkie zasoby o 1 poziom
niżej.
Ustalcie, które z was wstało dziś najwcześniej i wręczcie tej osobie znacznik
pierwszego gracza.
Każdy z graczy otrzymuje pomoc gracza oraz zestaw elementów gracza
w wybranym kolorze: 1 planszę gracza, 4 startowe kafle ula, 10 pszcł
robotnic, 1 żeton pszczoły zbieraczki oraz 1 żeton wachlarza.
Każde z was umieszcza wszystkie swoje robotnice w zapasach ogólnych.
Następnie w zależności od kolejności w turze (począwszy od pierwszego
gracza i dalej zgodnie z ruchem wskazówek zegara) każdy otrzymuje
odpowiednią liczbę robotnic oraz monet z zasobów ogólnych zgodnie
z poniższą tabelą:
W dowolny sposób wybierzcie 1 kartę konguracji. Jej kolor oznacza poziom
trudności: standardowy (zielony) lub zaawansowany (żółty). Pierwszy gracz
układa swoje startowe kafle ula zgodnie ze schematem karty konguracji.
Pozostali gracze muszą ułożyć swoje startowe kafle w dokładnie taki sam
sposób (identycznie jak gracz pierwszy). W swojej pierwszej rozgrywce
powinniście użyć karty konguracji oznaczonej symbolem gwiazdy ( ).
1. Posortujcie kafelki nektarów zgodnie z ich typami. W zależności od liczby
graczy, zgodnie z poniższą tabelą, usuńcie odpowiednią liczbę kafelków
każdego typu i odłóżcie je do pudełka:
Przygotowanie robotnic i monet
dla 3 graczy
Karta konguracji
W pierwszej grze wykorzystajcie
kartę z symbolem i ułóżcie swoje
kafle startowe dokładnie tak, jak
wskazano na karcie.
Gracz
rozpoczynający Druga osoba Trzecia osoba
Kafelki nektarów
11
9
10
Zestaw elementów gracza
8
x10
x4
7
9
10
11
7
2 Graczy Usuńcie po 2 kafelki każdego typu.
W grze pozostanie 16 kafelków nektarów.
3 Graczy Usuńcie po 1 kafelku każdego typu.
W grze pozostanie 20 kafelków nektarów.
4 Graczy Nie usuwajcie żadnych kafelków.
W grze pozostaną wszystkie 24 kafelki nektarów.
D
Pierwszy
gracz Drugi
gracz Trzeci
gracz Czwarty
gracz
1 robotnica 1 robotnica 1 robotnica 2 robotnice
5 monet 10 monet 15 monet 5 monet
C
Rynek (przygotowanie dla 3–4 graczy)
WYPRZ
2 3 4
6
6
8
Zbiory
Możesz poruszyć swoją
zbieraczkę na łące.
Następnie zbierz kafelek
nektaru, jeśli pasuje do
twojego ula. W przeciwnym
razie zbierz 1 pyłek.
Pro du kcja
Umieść wachlarz na dowolnym
polu w swoim ulu. K ażdy pusty
sąsiadujący kafelek nektaru
produkuje 1 miód.
Rynek
Przeprowadź 1 transkację:
sprzedaj zasób na rynku
albo zrealizuj zamówienie.
Wyleg
Weź robotnicę z zapasów
ogólnych i umieść
w wylęgarni. Po przywo łaniu
robotnic będzie można ją
wykorzystać.
Dekret
Wykonaj dowolną akcję.
Przychód
Weź 5 monet z zasobów
ogólnych.
5
5
55
2. Wymieszajcie wszystkie nieusunięte kafelki nektarów i rozłóżcie je odkryte
losowo na planszy lasu (w obszarze łąki). W zależności od liczby graczy kafelki
powinny zostać rozłożone tak, jak pokazano w poniższej tabeli:
3. Każdy z graczy umieszcza swój żeton pszczoły zbieraczki na startowym polu
na lewej krawędzi łąki. Każdy żeton musi zostać położony na innym polu.
Możecie rozłożyć żetony losowo lub w odwrotnej kolejności tury (zaczyna
ostatni gracz w turze, a kończy gracz pierwszy).
12
13
2 Graczy 3 Graczy 4 Graczy
Aby pozyskać kafelki nektarów, będzie trzeba poruszać
na łące swoją pszczołę zbieraczkę. Zbieraczki oprócz
kafelków będą zbierać także pyłek.
Najważniejszym elementem gry będzie układanie kafli ula.
Układaj je tak, aby tworzyć puste komórki, w których
będzie trzeba umieszczać kafelki nektarów. Zwróć uwagę na
wzór na obramowaniu pustej komórki, który wskazuje, jaki
kafelek nektaru będzie można w niej umieścić (patrz str. 10).
Kiedy już zdobędziesz kafelki nektarów i umieścisz je
w ułożonych wcześniej pustych komórkach swojego ula,
przyjdzie czas na wytworzenie miodu. Aby to zrobić,
aktywuj akcję produkcji, połóż żeton wachlarza w dowolnej
komórce ula i wyprodukuj miód na sąsiadujących z nim
(pustych) kafelkach nektarów.
Pozyskane pyłki i wytworzone miody będzie można
sprzedać z zyskiem na rynku lub zebrać w zestawy pod
konkretne zamówienia.
pusta komórka
miejsce na nektar
rozmarynowy kafelek nektaru
rozmarynowego
+
+
Przykładowa łąka (2 graczy)
WYPRZ
2 3 4
12
WYPRZ
2 3 4
13
E
1
2
3
4
6666

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756