Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Miodny Bzyk Sp. z o.o.
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Miodny Bzyk Sp. z o.o.
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
1
P
r
a
c
o
w
i
te
p
s
zc
zó
l
k
i
ws
z
ys
c
y
z
n
a
m
y t
o o
k
r
e
ś
le
ni
e
. T
e
r
a
z j
e
d
n
a
k
b
ę
d
z
i
e t
r
z
e
b
a p
r
z
y
j
ą
ć t
e
ż d
o w
i
a
d
o
m
o
śc
i
, ż
e ps
z
c
z
ó
ł
k
i s
ą w
śc
i
e
k
ł
e j
a
k o
s
y
.
T
y
le c
i
ę
ż
k
i
e
j r
o
b
o
t
y
, a t
u p
r
z
ych
o
d
z
i b
y
le ni
e
d
ź
w
i
e
d
ź i o
t t
a
k p
o
b
i
e
r
a so
b
i
e
c
z
ę
ś
ć u
r
o
b
k
u
. D
o
ś
ć t
e
g
o
! K
r
ó
l
o
w
a z
a
r
z
ą
d
z
i
ł
a k
o
m
e
r
c
j
a
li
z
a
c
j
ę d
z
i
a
ł
a
l
n
o
śc
i
i p
o
w
o
ł
a
ł
a d
o ż
yc
i
a M
io
d
n
y B
z
y
k S
p
. z o.
o.
W g
r
z
e
M
i
o
d
n
y
Bz
yk
w
a
s
z
y
m z
a
da
ni
e
m j
e
s
t z
m
i
e
ni
ć u
l w p
r
ę
ż
ni
e d
z
i
a
ł
a
j
ą
c
e
p
r
z
e
ds
i
ę
b
io
r
s
t
w
o w
y
t
w
ó
r
c
z
e
. B
ę
d
z
i
e
c
i
e z
a
r
z
ą
d
z
a
ć p
o
d
le
g
ł
y
m
i r
o
b
o
t
ni
c
a
m
i
,
r
o
z
w
i
j
a
ć e
k
o
n
o
m
i
ę p
r
o
d
u
k
c
j
i i h
a
n
d
l
o
w
a
ć o
w
o
c
a
m
i c
i
e
r
p
li
we
j p
r
a
c
y
.
R
o
z
b
u
d
o
wu
j
ą
c u
l
, s
t
a
r
a
j
c
i
e s
i
ę t
w
o
r
z
yć p
us
t
e k
o
m
ó
rk
i p
r
z
e
z
n
a
c
z
o
ne d
o
p
r
z
e
c
h
o
w
y
w
a
ni
a k
o
nk
r
e
t
n
ych r
o
d
z
a
jó
w ne
k
t
a
r
ó
w
, z k
t
ó
r
yc
h b
ę
d
z
i
e m
o
ż
n
a
s
t
w
o
r
z
yć n
a
j
w
y
ż
e
j j
a
k
o
śc
i m
ió
d – k
li
e
n
c
i c
hę
t
ni
e z
a
p
ł
a
c
ą z
a ni
e
g
o uc
z
c
i
w
ą c
e
nę
!
N
i
e z
a
p
o
mni
j
c
i
e
, ż
e k
r
ó
l
o
w
a ni
e z
a
d
o
w
a
l
a s
i
ę s
t
a
b
i
l
n
y
m p
r
z
yc
h
o
d
e
m
, le
c
z
s
t
a
w
i
a w
a
m w
y
z
w
a
ni
a
, z k
t
ó
r
y
m
i w
a
r
t
o s
i
ę z
m
i
e
r
z
yć
. R
o
z
k
r
ę
ć
c
i
e b
i
z
ne
s s
t
u
le
c
i
a
,
a t
o z w
a
s
, k
t
ó
r
e p
o
d
o
ł
a z
a
da
ni
u n
a
j
le
p
i
e
j
, b
yć m
o
ż
e w n
a
g
r
o
d
ę d
o
c
z
e
k
a
s
i
ę c
i
e
p
ł
e
j p
o
s
a
d
k
i k
i
e
r
o
w
ni
c
z
e
j u b
o
k
u s
a
m
e
j w
ł
a
d
c
z
y
ni
!
S
p
r
a
wd
ź
n
a
j
c
z
ę
ści
e
j
z
ad
a
w
a
n
e
p
y
t
a
n
i
a
na
nas
z
ej
s
t
r
o
n
i
e
i
n
t
e
r
n
e
t
o
w
ej
:
T
ę
i
ns
t
r
uk
c
j
ę
m
o
ż
es
z
ob
e
j
r
z
eć
w f
o
r
m
i
e w
i
d
e
o
:
1–4
45
–
90′
10+
1–4
45
–
90′
10+
2
2
1 zna
cz
nik pi
er
wsze
go gra
cza
18 ka
r
t kong
ur
acji
60 mon
et o różnyc
h
nominałach
(
uwag
a: w dals
zej c
zę
ści ins
tr
ukcji,
pisz
ąc np. „
20 mon
et”
, bę
dzie
my
mieli na my
śli mone
t
y o łąc
z
nej
w
a
r
to
ś
ci
2
0)
4 ż
e
t
o
n
y
wachlarz
y
1 plansza lasu
15 pyłków
26 kart zamówień
4 plansze graczy
63 kaf
le u
li
12 kart w
yzwań królow
ej
28 miodów
16 startowych
kafli uli
40 psz
czó
ł robot
nic
4 pomo
ce gr
acz
y
4 żeton
y pszc
zół
zbier
aczek
24 kaf
elki nektar
ów
10 kart trutni (
wariant solo
)
2 tr
utni
e (
sol
o
)
1 plansza ula
12 kart w
yzwań królow
ej (
solo
)
#
0
–
3
4
5
6+
pk
t
−5
5
10
15
W
yz
w
a
n
i
e
s
o
l
o
l
i
c
zb
a
za
m
ó
w
i
e
ń
#
0
–5
6
–7
8
–9
10
+
pk
t
−5
5
10
15
W
yz
w
a
n
i
e
s
o
l
o
l
ic
z
b
a
w
s
z
y
s
t
k
ic
h
k
a
f
e
lk
ó
w
n
ek
t
ar
u
#
0
1
2
3+
pk
t
−5
5
10
15
W
yz
w
a
n
i
e
s
o
l
o
l
i
cz
b
a
z
e
s
t
a
wó
w
4
t
a
k
i
c
h
s
am
y
c
h
k
a
f
e
lk
ó
w
n
ek
t
ar
u
20
20
10
10
5
5
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
n
a
jw
i
ę
c
e
j
zamów
ień
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
20
20
10
10
5
5
n
a
jw
i
ę
c
e
j
k
a
fe
l
k
ó
w
n
ek
taru
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
kto
1
kto
2
kto
3
kto
1
kto
2
kto
3
4
4
r
ó
ż
n
e
k
a
f
e
lk
i
n
ek
taru
w
u
l
u
Pr
od
uk
cja
Pr
od
uk
cja
Wiel
ok
wia
t
o
wy
Wiel
ok
wia
t
o
wy
W
Y
PRZ
2
3
4
10
10
10
10
7
7
7
7
Wielokwiatowy
Rozma
rynowy
A
k
a
c
j
ow
y
W
i
s
n
i
ow
y
Zbi
ory
Możesz por
uszyć swoją
zbieracz
kę na łące.
Następnie zbierz kafelek
nektaru
, jeśli pasuje do
twojego ula. W pr
zeciwnym
razie zbier
z 1 pyłek.
Pr
od
ukc
ja
Umieść wachlarz na dowolnym
polu w swoim ulu. K
ażdy pusty
sąsiadujący kafelek nektar
u
produkuje 1 miód.
Ryn
ek
Przeprowadź 1 transkację:
sprzedaj z
asób na rynku
albo zrealizuj zamówienie.
Wyleg
Weź robotnicę z z
apasów
ogólnych i umieść
w wylęgarni. Po przywo
łaniu
robotnic będ
zie można ją
wykorzystać.
Dekret
Wykonaj dowolną akcję.
Przychód
Weź 5 monet z zas
obów
ogólnych.
2
0
5
1
3
3
P
o
łó
ż
ci
e
pl
an
s
z
ę
u
la
i
p
la
n
s
z
ę
la
s
u
n
a ś
r
o
d
k
u s
t
o
ł
u
. P
l
a
n
s
z
ę ul
a o
b
r
ó
ćci
e n
a
stron
ę prze
znac
zon
ą dla odpowie
dniej lic
zby gr
ac
zy (1-
2 albo 3
-
4 gr
ac
zy –
sym
bol znajd
ziecie w lew
ym gór
nym rog
u plansz
y
). Plansz
ę lasu obróćcie n
a
stron
ę oznac
zoną liter
ą „
A
” – znajdzi
ecie ją na dr
zewie w lew
y
m górnym rog
u
(
st
rona „B
” to wari
ant zaaw
ansowany
, k
tórego opis znajdzie
cie na str
. 13
).
Posor
tu
jcie
kafle u
li
wedł
ug t
ypów i ułóżci
e w stosy
.
Sta
rtow
e kafle u
li
odłóżcie chw
ilowo na bok, a p
ozosta
łe umieśćcie w de
dykowanych sekcjach na
plansz
y ula (
w r
amce obok z
najdują się dokła
dne oznac
zenia t
ych sekcji).
Umieś
ćcie wsz
ystk
ie
pyłki
,
monety
or
az
m
iody
o
bok plans
zy la
su – w ten
sposób t
wor
zycie z
apas
y ogólne. Posor
t
ujcie miody wedł
ug t
ypów.
Nie sor
tuj
cie pyłków – ich kolor
y nie mają w
pł
y
wu n
a rozgr
y
wkę.
Wybier
zcie
3 kar
t
y wyzwań k
rólowej
,
jakie wezm
ą udział w g
r
ze. Aby to
zrobić
, posor
t
ujcie je kolora
mi i z ka
żdego koloru w
ylosujcie p
o 1 karcie
.
(Jeśli to wasz
a pier
ws
za g
r
a, zamia
st losow
ać w
ybier
zcie po prost
u
3 kar
t
y ozna
czon
e symb
olem g
wia
zdy
). Wylosowan
e kar
t
y po
łóżcie na
dedykowanych im pola
ch na środku p
lansz
y ula, a pozos
tałe o
dłóżcie do
pude
łka
. Ka
r
ty w
y
zw
ań królowej w
ystępuj
ą w 3 ty
pach (pa
trz ni
ebiesk
a
tabe
lka po p
rawej) – na kar
tach o t
ypie
wyśc
ig
połóżci
e monet
y w lic
zbie
określon
ej w poniż
szej t
abeli (
nie kła
dźcie nic na k
ar
ta
ch
celów
):
Posor
tu
jcie kar
t
y z
amówień na du
że i małe z
amówieni
a. Stwór
zcie 3 s
tosy
zam
ówień zgodnie z poniż
sz
ą tab
elą:
T
ak ut
worzon
e stosy umie
śćcie z
akr
y
te na dedykowanych im po
lach w pr
awy
m
dolnym rog
u plans
zy las
u. Nas
tępnie odkr
y
jcie wier
zchnie k
ar
t
y ka
żdego stosu.
4 żeton
y
wachlarz
y
15 pyłków
4 żeton
y pszc
zół
zbier
aczek
2 Gr
ac
zy
W każdym stos
ie umie
śćcie na sp
od
zie
2 duż
e za
mówi
en
ia
,
a na wier
zchu
1 m
ałe z
am
ówie
nie
(łącznie p
o 3 kar
ty
w każdym stos
ie
).
3 Gr
ac
zy
W każdym stos
ie umie
śćcie na sp
odzi
e
2 duż
e za
mówi
eni
a
,
a na wier
zchu
2 m
ałe z
am
ówie
ni
a
(
ł
ączn
ie po 4 kar
t
y
w każdym stos
ie
).
4 Gr
ac
zy
W każdym stos
ie umie
śćcie na sp
od
zie
2 duż
e za
mówi
en
ia
,
a na wier
zchu
3 m
ałe z
am
ówie
ni
a
(
ł
ączn
ie po 5 kar
t
w każdym stos
ie
).
K
ar
ty w
y
z
wań kr
ólow
ej
4
Cel
Wyścig
Pole
cane do
pierws
zej
rozgr
y
wki
P
y
łki, mo
nety or
a
z miody
3
R
o
z
mies
z
c
z
enie s
tartow
y
c
h ka
fl
i uli
n
a p
lans
z
y ula
2
P
lans
z
a ula i pla
ns
z
a lasu
1
K
ar
ty z
amó
w
ie
ń
5
20
20
10
10
5
5
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
n
a
jw
i
ę
c
e
j
zamów
ień
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
1
miejsce
2
miejsce
3
miejsce
20
20
10
10
5
5
n
a
jw
i
ę
c
e
j
k
a
fe
l
k
ó
w
n
ek
taru
W
y
z
w
a
n
i
e
K
r
ó
l
o
we
j
kto
1
kto
2
kto
3
kto
1
kto
2
kto
3
4
4
r
ó
ż
n
e
k
a
f
e
lk
i
n
ek
taru
w
u
l
u
W
Y
PRZ
2
3
4
W
Y
PRZ
2
3
4
A
A
A
D
B
E
C
F
1
2
3
4
B
5
2
G
rac
zy
Połóżcie
20 m
one
t
na pierwsz
ych pozycjach
(
nie kładźcie nic na k
olejnych pozycjach
).
3 Gr
ac
zy
Połóżcie kolejno
2
0/
1
0/0
m
o
n
e
t
na pozycjach 1
/2
/3.
4 Gr
ac
zy
Połóżcie kolejno
2
0/
1
0/
5
m
o
n
e
t
na pozycjach 1/
2/
3.
A
A
B
C
D
E
F
4
4
Znac
z
nik pier
w
s
z
eg
o g
r
acz
a
W prawej c
zę
ści plans
zy la
su znajdzie
cie r
yne
k. Na n
ajwy
żs
zy
m polu k
ażdej
kolumny na r
ynk
u umieśćcie p
o 1 pasując
ym z
asobi
e (
m
iodzie lub py
łku)
.
Wyjątek: w rozgry
wce dwuosobowe
j przesuń
cie wszy
stkie zasoby o 1 poziom
niżej
.
Ust
alcie, które z w
as wst
ało dzi
ś najwcze
śniej i wrę
czcie tej os
obie znac
znik
pier
wszego grac
z
a.
Ka
żdy z gr
ac
z
y otr
zy
muje pomo
c gr
ac
za or
az ze
st
aw elementów gr
ac
za
w wy
brany
m kolorz
e: 1 planszę g
r
acz
a, 4 st
ar
towe kaf
le ula, 1
0 pszc
zó
ł
robotnic
, 1 żeton ps
zczo
ł
y zbier
ac
zki or
az 1 żeton w
achlar
za
.
Ka
żde z wa
s umieszc
z
a wsz
ys
tkie swoje robot
nice w zapa
sach ogólnych.
Następ
nie w zale
żnoś
ci od kolejnoś
ci w tur
ze (po
cz
ąws
zy o
d pier
wsze
go
gr
ac
za i da
lej zgodnie z ruc
hem wsk
azówek zega
ra) każdy ot
rz
ymuje
odpowie
dnią lic
zbę robot
nic or
az mone
t z zas
obów ogólnych zgodnie
z poniższ
ą tabelą:
W dowolny sposób w
ybier
zcie 1 k
ar
tę kong
uracji. Jej kolor ozn
ac
za poziom
tr
udności: s
tandardow
y (zielony
) lub zaaw
ansowany (żó
łt
y)
. Pier
wsz
y gr
ac
z
układa s
woje star
towe k
af
le ula zgodnie ze schem
atem kar
t
y kong
ur
acji.
Pozostali g
r
acze m
usz
ą ułoż
yć swoje star
towe k
af
le w dokładnie t
aki sam
sposób (ident
ycznie j
ak gr
ac
z pier
wsz
y
). W swojej pie
r
wszej rozg
r
ywce
powinniś
cie uż
yć kar
t
y kong
ur
acji oznac
zonej sy
mbolem g
w
iazdy (
).
1
.
Posor
tu
jcie kafelki ne
kt
arów zgodnie z ich t
ypami. W z
ależ
ności o
d liczby
gr
ac
zy
, zgodnie z p
oniżs
zą t
abelą
, usuńcie o
dpowied
nią liczb
ę kafelków
ka
żdego t
ypu i odłóż
cie je do pude
łka:
P
r
z
y
g
otow
ani
e r
ob
ot
nic i mone
t
dla 3 g
r
acz
y
K
ar
ta ko
n
fi
gur
acj
i
W pier
w
szej g
rze w
ykor
zys
tajci
e
kar
tę z symb
ole
m
i ułóżcie swoje
kafle startowe
dokładnie
tak, jak
wskazano na k
arcie.
G
ra
c
z
rozpoczynający
Dr
uga os
oba
T
r
zecia
osoba
Kaf
e
l
ki
ne
kt
a
r
ó
w
11
9
10
Ze
s
taw elemen
tów g
r
ac
z
a
8
x
10
x
4
7
9
10
11
7
2 Gr
ac
zy
Usuńcie p
o 2 kafelki każdego t
ypu
.
W gr
ze pozostanie
16 k
afel
ków nek
ta
rów
.
3 Gr
ac
zy
Usuńcie p
o 1 kafelku każdego t
ypu
.
W gr
ze pozostanie
20 k
afel
ków nek
tarów
.
4 Gr
ac
zy
Nie usuwajcie żadn
ych kafelków
.
W grze pozost
aną wszystkie
24 kafel
ki nek
ta
rów
.
D
P
i
e
r
w
s
z
y
grac
z
D
r
u
g
i
grac
z
Tr
z
e
c
i
grac
z
C
z
w
a
r
t
y
grac
z
1 robotnica
1 robotnica
1 robotnica
2 robotn
ice
5 monet
10 monet
15 monet
5 monet
C
Ry
nek (
p
r
z
y
g
otow
ani
e dla 3
–4 g
r
ac
z
y
)
W
Y
PRZ
2
3
4
6
6
8
Z
b
i
o
r
y
M
o
ż
e
s
z p
o
r
u
s
z
y
ć s
w
oją
z
b
i
e
r
a
c
z
k
ę n
a ł
ą
c
e
.
N
a
s
t
ę
p
nie
z
b
ie
r
z
k
a
f
elek
n
e
k
t
a
r
u
, j
e
ś
l
i p
a
s
u
j
e
do
t
w
o
j
e
g
o u
l
a
. W p
r
z
e
c
i
wnym
r
a
z
i
e z
b
i
e
r
z 1 p
y
ł
e
k
.
P
r
o
d
u
kc
ja
U
mie
ś
ć
w
a
c
hl
ar
z
n
a
d
o
wolnym
p
o
l
u w s
w
o
i
m u
l
u
. K
a
ż
dy pusty
s
ą
s
i
a
duj
ą
c
y
k
a
f
e
l
e
k
n
e
ktaru
p
r
o
du
k
uj
e
1
mió
d
.
Ry
n
e
k
P
r
ze
pr
o
w
a
d
ź
1
t
r
a
n
s
kację:
s
p
r
z
e
d
a
j z
a
s
ó
b n
a r
y
nku
al
b
o
z
r
e
al
i
z
uj
z
am
ó
w
ienie.
W
y
l
eg
Weź robotnicę z zap
asów
ogólnych i umieść
w wylęgarni. Po przywo
łaniu
robotnic będ
zie można ją
wykorzystać.
Dekret
Wykonaj dowolną akcję.
Przychód
Weź 5 monet z zaso
bów
ogólnych.
5
5
5
5
2
.
Wymie
sz
ajcie wsz
ystk
ie nieusunię
te kafelki nek
tarów i rozłóżcie je o
dkr
y
te
losowo na plans
zy la
su (
w o
bsz
arze ł
ąki). W zależ
ności o
d liczby g
ra
cz
y k
afelki
powinny zos
tać rozłożone t
ak, jak p
oka
zano w p
oniżs
zej tab
eli:
3.
Ka
żdy z gr
ac
z
y umies
zcz
a swój że
ton pszc
zo
ł
y zbiera
czki n
a star
tow
ym p
olu
na lewej kr
awędzi ł
ąki. K
ażdy ż
eton musi zost
ać po
łożony na inny
m polu.
Możecie rozłoż
yć żetony losowo lub w odw
rotnej kolejnoś
ci tur
y (zac
z
yna
ost
atni gr
ac
z w tur
ze, a końc
z
y gr
ac
z pier
ws
zy).
12
13
2 G
rac
zy
3 G
rac
zy
4 G
rac
zy
Aby poz
ysk
ać kafelki n
ekt
arów
, będ
zie tr
zeba p
orus
zać
na łą
ce swoją pszc
zo
łę zbier
ac
zkę. Zbier
ac
zki opróc
z
kafelków bę
dą zbier
ać tak
że py
łek
.
N
aj
w
a
ż
n
i
e
js
z
y
m e
l
e
m
e
n
t
e
m g
r
y
będ
zie układanie k
af
li ula
.
Układaj je t
ak, aby t
wor
zyć pus
te komórki, w k
tór
ych
będ
zie tr
zeba umie
szc
za
ć kafelki ne
kt
arów
. Zwróć uwagę na
wzór na ob
ram
owaniu pustej kom
órki, k
tór
y wska
zuje, jaki
k
af
e
l
e
k n
e
k
t
a
r
u b
ę
d
z
i
e m
o
ż
n
a w n
i
e
j u
m
i
e
ś
ci
ć (
p
a
t
r
z s
t
r
. 10
).
Kiedy już z
dobęd
zies
z kafelki ne
kt
arów i umieścis
z je
w ułożonych wcze
śniej pus
t
ych komórka
ch swojego ula,
prz
yjd
zie c
zas n
a wy
t
wor
zenie miodu
. Aby to zrobić
,
akt
y
wuj akcję pro
dukcji, połóż ż
eton wachlar
z
a w dowolnej
komórce ula i w
yproduku
j miód na s
ąsiadując
ych z nim
(pus
tych) kafelkach n
ekt
arów
.
Pozysk
ane py
łki i w
yt
wor
zone mio
dy będ
zie można
sprz
edać z z
yskiem na r
ynku lub zebr
ać w zes
taw
y po
d
konkretne z
amówienia.
p
u
st
a
k
omór
k
a
m
i
e
jsce na
nektar
r
o
zmarynowy
kafele
k nek
taru
rozmarynowego
+
+
P
r
z
y
kład
owa łą
ka (
2 g
r
ac
z
y
)
W
Y
PRZ
2
3
4
12
W
Y
PRZ
2
3
4
13
E
1
2
3
4
6
6
6
6
−
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na dzień mamy
Prezent na komunię
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Do czego służy parownica do ubrań - jaką wybrać?
Technologia No Frost – nowoczesne chłodzenie bez szronu
Borderlands 4 - Premiera gry przesunięta. Ale tym razem to dobra nowina dla graczy!
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Ranking inhalatorów dla dzieci [TOP10]
Kawa ziarnista 100% arabica – ranking 2025 [TOP10]
Sprawdź więcej poradników