Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCRUM GAMES W oparach Miłości

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES W oparach Miłości

Wróć
INSTRUKCJA
W oparach miłości
Komedia romantyczna na planszy
Spis treści
Wstęp 2
Omówienie gry 2
Komponenty 2
Przygotowanie 3
Odpowiednie nastawienie 3
Róże typy celów 4
• Szczęście
• Znaczniki osobowości
• Cele osobowości
• Przeznaczenie
Twoja postać 6
• Płeć
• Osobowość
• Zawód
• Powierzchowność
Tworzenie postaci 6
Jak grać 7
Przebieg gry 7
Dzielenie się informacjami 7
Rozdziały 7
• Rodzaje talii kart
Elementy karty sceny 8
Zagrywanie sceny 8
Oznaczenia postaci 8
Jak działają karty scen 9
• Dokonywanie wyborów
• Rozstrzyganie scen
• Efekty kart
Rodzaje scen 9
• Sytuacja
• Sekret
• Scena poboczna
• Ujawnienie sekretu
• Reakcja
• Efekty specjalne
• Wydarzenia specjalne i powiązane sceny
Gra kartami przeznaczenia 10
• Efekty kart przeznaczenia
Zakończenie 10
Odtworzenie samouczka 10
Organizacja elementów gry 10
Kilka słów od autora 11
Twórcy gry 11
Początek samouczka 12
Omówienie gry
W „W oparach miłości” na zmianę zagrywacie karty scen, po czym podejmu-
jecie ważne decyzje.
Waszym zadaniem jest wybrać to, co najlepsze dla was samych, lub to, co
najlepsze dla związku, a także rozważyć decyzje drugiej postaci, poniew
wybory obu będą wpływać na wspólny wynik.
W trakcie gry zdobywacie i tracicie punkty szczęścia ( ) oraz otrzymu-
jecie znaczniki osobowości. Możecie zmieniać cechy osobowości swoich
postaci, a w zakończeniu zdecydujecie o ich ostatecznym przeznaczeniu.
Celem gry jest wypełnienie tego przeznaczenia.
W „W oparach miłości” historia obu postaci może mieć szczęśliwe zakończe-
nie. Jednak równie dobrze finałowe przeznaczenie jednej (lub obu) z postaci
może okazać się nieszczęśliwe.
Każda postać wybiera swoje przeznaczenie, które następnie próbuje wypeł-
nić. Niekiedy przeznaczenie może być tragiczne, innym razem romantyczne,
albo po prostu... nieprzyjemne.
przeznaczenie wpływa na to, czy rozgrywka opiera się na współpracy, czy
raczej gracie przeciw sobie.
Na początku macie kilka kart przeznaczenia, ale w miarę postępu rozgrywki
potajemnie będziecie się ich pozbywać, aż do wyboru ostatecznego przezna-
czenia - w zakończeniu.
To właśnie finałowe przeznaczenie określa, czy dana postać pozostaje
w związku, czy odchodzi. Ta karta określa też warunki, które należy spełnić.
Wypełnienie przeznaczenia zależy w takim samym stopniu od twoich czy-
nów, jak i od czynów drugiej postaci - bo do tanga trzeba dwojga.
Dlatego w czasie gry nieustannie będziecie próbować odkryć, na czym
w związku zależy drugiej osobie, i opierając się na tych informacjach będzie-
cie działać i decydować o przeznaczeniu, które chcecie wypełnić. Tak samo
jak w prawdziwym związku, wasz sukces zależeć będzie od waszej intuicji
i umiejętności odczytania emocji drugiej osoby.
Komponen
1 instrukcja (trzymasz ją w ręku)
1 plansza do gry
2 dwustronne karty postaci (z sylwetką mężczyzny/kobiety)
2 podstawki do kart (różowa i niebieska)
2 pomoce dla postaci
2 pudełka na znaczniki
1 specjalna wkładka do organizacji komponentów
18 podziałek na karty
Karty
4 historie miłosne (17 kart rozdziałów/zakończenia i 4 karty streszczenia;
pierwsza historia znajduje się w talii słodkiej)
113 kart scen
38 kart osobowości
60 kart powierzchowności
36 kart zawodów
14 kart przeznaczenia (7 różowych i 7 niebieskich)
30 kart samouczka
Znaczniki
8 żetonów wyboru (4 różowe i 4 niebieskie oznaczone A, B, C, D)
60 drewnianych znaczników osobowości (30 różowych i 30 niebieskich)
10 drewnianych żetonów o wartości 5 (5 różowych i 5 niebieskich)
Komedia romanczna na pnszy
W oparach miłości” jest grą dla dwóch osób. Stworzycie i wcielicie się w dwie
postacie rodem z komedii romantycznej, które zakochają się w sobie i zmie-
rzą z wyzwaniem, jakim jest stworzenie jedynego w swoim rodzaju związku.
Wasza wspólna opowieść miłosna zacznie się od „tego czegoś”, od pierw-
szego spojrzenia, by następnie w waszym związku pojawili się teściowie,
zawstydzające sytuacje, imprezy, wzajemne prezenty, romanse, dzieci, kłótnie,
aż w końcu dojdzie do, miejmy nadzieję, szczęśliwego zakończenia.
Czy związek waszych postaci będzie szczęśliwy? Czy raczej zakończy się
dramatycznym rozstaniem?
Zasad „W oparach miłości” łatwiej i szybciej nauczycie się, rozgrywając
najpierw samouczek. Na końcu tej instrukcji wyjaśniamy, jak to zrobić.
Zalecamy, aby nie odpakowywać i nie mieszać kart przed rozegraniem
samouczka.
Z instrukcji skorzystajcie, jeśli nie możecie rozegrać samouczka lub gdy
zajdzie potrzeba przypomnienia sobie zasad.
Na stronie 10 wyjaśniamy, jak odtworzyć zestaw kart do samouczka, jeśli
karty odpakowano i wymieszano.
Jeżeli łatwiej wam uczyć się zasad z nagrań filmowych Rodney Smith
w wersji wideo, zapraszamy na:
https://lucrumgames.pl/gry/gry1/w-oparach-milosci.
UWAGA: NA POCZĄTKU ROZEGRAJCIE SAMOUCZEK LUB OBEJRZYJCIE FILM
2
Przygotowanie
1. Rozłóżcie planszę na stole. Zauważcie, że strona każdej
osoby ma swój kolor: niebieski lub różowy.
2. Każde z was bierze podstawkę do kart (g), żetony wyboru
(h) i pudełka z żetonami w kolorze waszej postaci (i),
a następnie umieszczacie je przed sobą.
3. Wspólnie zdecydujcie, w którą historię miłosną chcecie
grać. Dobierzcie karty streszczenia, rozdziałów,
zakończenia i scen z tej historii miłosnej. Jeśli gracie
pierwszy raz, najlepiej zacząć od Niedzielnej randki
i rozegrać ją w ramach samouczka.
4. Zwróćcie uwagę na zasady specjalne opisane w streszczeniu.
Następnie połóżcie tę kartę na miejscu streszczenia na
planszy, stroną omówienia do góry.
5. Jeśli dodajecie wydarzenia specjalne (z historii miłosnej,
którą wybraliście powyżej i/lub z innych historii miłosnych),
umieśćcie je pod kartą streszczenia. wydarzenia specjalne
mają w prawym dolnym rogu symbol:
6. Połóżcie zakryte karty rozdziałów i zakończenia na
miejscu rozdziałów na planszy. rozdział pierwszy
powinien być na wierzchu, pod nim rozdział drugi,
i tak dalej. zakończenie powinno leżeć na spodzie.
7. Podzielcie wszystkie pozostałe sceny z wybranej historii
miłosnej na 3 główne talie (słodką, poważną i burzliwą).
Każda scena ma w lewym dolnym rogu symbol. Wskazuje
on talię, do której należy ta karta:
słodka to , poważna to , burzliwa to .
8. Podzielcie powiązane sceny związane z wydarzeniami
specjalnymi dodanymi w kroku 5 na 3 główne talie.
9. Potasujcie wszystkie talie i połóżcie je na planszy
w oznaczonych miejscach. Pole specjalne ( )
przyda się po wprowadzeniu dodatków.
10. Potasujcie talie osobowości, zawow i powierzchowności,
i połóżcie je w odpowiednim miejscu na planszy.
11. Wybrana historia miłosna określa, których kart przeznaczenia
musicie użyć. Każde z was otrzymuje zestaw w swoim
kolorze.
12. Osoba, która jako ostatnia posłała komuś buziaka, zostaje
osobą rozpoczynającą.
3
Odpowiednie nastawienie
Ta gra opowiada pewną historię. Im bardziej wzbogacicie ją swymi
pomysłami, tym lepsze będą efekty, a historia nabierze głębi.
W tym celu niektóre karty polecają coś opowiedzieć. W takich
przypadkach wykażcie się kreatywnością. Jeśli jednak czujecie,
że trudno wam coś wymyślić, po prostu pomińcie ten krok.
Dopóki przestrzegacie zasad określających przepływ informacji
(str. 7), grze będą towarzyszyć ciekawe dialogi i niezwykłe doznania.
W tej grze wcielacie się w wymyślone postacie wplątane w nieprze-
widywalny romans. To komedia, choć możliwe, że gorzka.
I jak w każdej opowieści, wasze postacie mogą się zmieniać. Wasza
wspólna historia może dowolnie się rozwinąć.
W oparach miłości” tak naprawdę polega na stworzeniu dobrej
opowieści. Choć wcielacie się w wasze postacie i działacie w ich
imieniu, gracie też z pozycji „bogów” i wplątujecie bohaterki
i bohaterów w rozmaite ciekawe i zwariowane sytuacje.
Gracie nie tylko postaciami, ale także opowieścią. A zatem to, czy
na końcu wypełnicie przeznaczenie waszych postaci, jest mniej
istotne niż wspólnie stworzona opowieść.
Po przygotowaniu do gry należy stworzyć postacie (str. 6).
Wcześniej jednak zapoznajcie się z kilkoma założeniami gry.
Plansza we wczesnym etapie rozgrywki. Zostały stworzone
postacie i zagrano kartę rozdziału oraz 2 sceny.
g
g
h
h
i
Różne py celów
W „W oparach miłości” należy zliczać dwa rodzaje punktów:
szczęścia ( ) oraz znaczniki osobowości. To od nich zależy,
czy uda się wypełnić ostateczne przeznaczenie.
Szczęście
W oparach miłości” to gra o związkach i poczuciu szczęścia,
jakie waszej postaci daje relacja z drugą osobą. Większość
rzeczy, które zrobicie w grze, będzie mieć na to wpływ.
Wartość, którą zaznaczyliście na kartach swoich postaci, to
ich aktualny poziom szczęścia. Żetonami w kolorze danego
bohatera zaznacza się na karcie postaci poziom szczęścia.
Na innych kartach szczęście oznaczono ikoną .
Im wyższa wartość szczęścia, tym dana postać jest szczęśliwsza
w związku.
Gdy jakiś efekt mówi: +2 lub -2 , należy przesunąć żeton
w dół lub w górę o odpowiednią liczbę pól.
Po zdobyciu 10 punktów szczęścia należy umieścić dodatkowy
żeton na środku karty (jeden za każde kolejne 10 punktów)
i dalej odliczać jedności żetonem.
Szczęście nie może mieć ujemnej wartości . Można tracić
tylko dodatnie czyli punkty, które już się zdobyło. Jeśli
z przebiegu gry wynika, że trzeba stracić więcej, licznik zatrzy-
muje się na 0 .
4
3*
2*
Szczerość
Uczciwość, skromność, sprawiedliwość
Ekstwerzm
Ekstrawertyzm, towarzyskość, asertywność
Wżliwość
Wrażliwość, zatroskanie, sentymentalność
Ciekawość
Ciekawość, twórczość, niekonwencjonalność
Łagodność
Łagodność, zgodność, wyrozumiałość
Odpowiedzialność
Zorganizowanie, staranność, pracowitość
Dwulicowość, pretensjonalność,
egoizm
Introwertyzm, nieśmiałość,
powściągliwość Odporność na krytykę,
spokój, oschłość
Zaściankowość, prozaiczność,
konwencjonalność Gruboskórność,
nieprzyjazność, upartość
Roztargnienie,
nieuważność, lenistwo
Cechy osobowości
Cechy osobowości
k
k
j
(j) cechy osobowości. W grze występuje 6 cech osobowości.
(k) 2 aspekty związane z wrażliwością. W sumie mamy 12 aspektów.
Znaczniki osobowości
Większość wyborów podejmowanych w trakcie rozgrywki
zgadza się lub nie z osobowością danej postaci.
Podjęte wybory zaznaczacie, kładąc znaczniki osobowości na
środkowej części planszy.
Znajduje się tam sześć cech osobowci (odpowiedzialność,
ciekawość itp.), a każda z nich ma dwa aspekty, reprezentowane
przez strzałki skierowane w górę lub w dół.
Wybory zaznacza się za pomocą znaczników osobowości (i)
w odpowiednim kolorze.
Liczbę punktów odzwierciedlają skierowane do góry lub w dół
symbole danego aspektu osobowości.
Na przykład symbol oznacza, że należy położyć znacz-
nik danej postaci na strzałce w górę (górnym aspekcie) obok
łagodności.
Całkiem możliwe, że jedna postać będzie miała znaczniki oso-
bowości jednocześnie na obu aspektach (górnym i dolnym)
danej cechy osobowości.
znaczników osobowości nigdy nie usuwa się z planszy, chyba
że konkretny efekt tak wskazuje.
Czy te spodnie dobrze na
mnie leżą?”
Różne py celów
5
„Kochanie. Proszę, nie zapo-
mnij o naszej rocznicy. Czy
ty mnie w ogóle słuchasz?”
Pozostaniesz w związku.
- Ale osiągniesz szczęście tylko, jeśli druga
postać też będzie szczęśliwa.
Wypełnisz swoje przeznaczenie jeśli...
Twoja osobista przewaga wynosi
co najmniej
drugiej
postaci
wynosi co najmniej 40.
druga
post
nie
rozstanie
się z tobą.
Bezwarunkowa
miłość
43 *
Przeznaczenie
Większość kart przeznaczenia (choć nie wszystkie),
zależą od liczby punktów postaci.
otrzymujecie podejmując odpowiednie wybory
w scenach rozgrywanych w trakcie gry, a także
osiągając cele osobowości.
Jeśli żadna z postaci na koniec gry nie będzie
szczęśliwa, trudno będzie wypełnić którekolwiek
przeznaczenie. Wystarczy jednak jedna szczęśliwa
postać, by niektóre związki uznać za udane.
Na przykład, bezwarunkowa miłość zostanie
osiągnięta, jeśli druga postać będzie szczęśliwa.
Nie musisz martwić się o własne .
Ponadto, niektóre karty przeznaczenia wymagają,
oprócz , odpowiedniej przewagi znaczników oso-
bowci. Aby spełnić warunki bezwarunkowej mci,
twoja postać musi dokonywać szczerych wyborów.
Dzięki bezwarunkowej miłości pozostaniesz
w związku. Jednocześnie potrzebujesz, żeby druga
postać także w nim pozostała.
Niektóre przeznaczenia kończą się jednak
rozstaniem. Karty z takim rozwiązaniem pojawiają
się w jednej z załączonych historii miłosnych. Mogą
one mieć ogromny wpływ na to, czy druga postać
zdoła wypełnić wybrane przez siebie przeznaczenie.
Używajcie ich z rozwagą. Szczegółowe zasady doty-
czące przeznaczenia znajdują się na str. 10.
Cele osobowości
W trakcie gry każda postać będzie dokonywać wyborów
według określonych preferencji. Reprezentują je karty
osobowości, które mają swoje cele.
Na koniec gry znaczniki osobowości wskazują, czy
danej postaci udało się osiągnąć cele osobowości.
Osiągnięte cele przekładają się na dodatkowe .
Osiągnięcie osobistego celu osobowości zależy od
przewagi. Jest to różnica pomiędzy liczbą znaczni-
ków na górnym i dolnym aspekcie określonej cechy
osobowości.
Jeśli na karcie osobowości widnieje:
... potrzeba co najmniej trzech znaczników osobowości
(w naszym kolorze) więcej na aspekcie górnym, niż na
aspekcie dolnym.
Poniżej widać cechę osobowości z osiągniętym wyżej
wymienionym celem osobowości:
Przykład: Twój cel osobowości mówi, że potrzebujesz:
To niezbyt dużo. Jednak zdarzyło ci się zagrać ostro
i zebrałeś:
Dlatego, żeby osiągnąć cel osobowości, potrzebujesz:
co zniweluje skutki wspomnianego ostrego zagrania.
Wspólne cele osobowości
Gdy mowa o wspólnym celu osobowości, należy
policzyć łączną przewagę znaczników osobowości obu
postaci.
A więc z takim celem osobowości:
... ledwo uda się osiągnąć cel, jeśli wasze
znaczniki osobowości rozłożone są w następujący
sposób:
W przypadku wspólnego celu, musicie zwracać uwagę
nie tylko na zachowanie własnej postaci, ale także na
zachowanie drugiej osoby.
Jeśli masz 2 cele osobowości, które łączy ten sam
aspekt, wymagania punktowe drugiego celu osobowo-
ści ulegają podwojeniu.
Na koniec gry decydujesz, który cel osobowości liczy
się jako pierwszy, a który jako drugi.
Wymagania ulegają potrojeniu dla trzeciego podobne-
go celu osobowości, jeśli taki się pojawi (co jest raczej
mało prawdopodobne).
Osobista przewaga wynosi
co najmniej
Wspólna przewaga wynosi co najmniej

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756