Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio Grają w kolory

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio Grają w kolory

Wróć
W okresie przedszkolnym dzieci zdobywają kompetencje kluczowe. To między innymi: zdolność rozumienia i two-
rzenia informacji, umiejętności matematyczne, techniczne i przyrodnicze, a także społeczne, obywatelskie i kul-
turalne. Warto więc zachęcać dzieci do aktywności, które stymulują ich rozwój. Te ważne umiejętności rozwijamy
przez zabawę oraz towarzyszące jej rozmowy, słuchanie, zadawanie pytań, eksperymentowanie, ruch, podejmowanie
współpracy, wykorzystywanie twórczego myślenia i korzystanie z narzędzi.
Wszystko to odnajdziemy w grze
Feluś i Gucio grają w kolory
. Stawia ona dzieciom dostosowane do ich wieku
zadania z zakresu: rozwoju fizycznego z uwzględnieniem przeliczania, emocjonalnego z elementami nazywania i wy-
rażania uczuć, umiejętności poznawczych i językowych związanych z opisywaniem otaczającego świata oraz własnych
doświadczeń. Aktywizuje dzieci, zachęcając je do ekspresji, motywując do formułowania przemyśleń i odwoływania
się do przeżyć. Przede wszystkim jednak skłania je do działań zaspokajających naturalną potrzebę ruchu.
Katarzyna Kozłowska
autorka książek z serii
Feluś i Gucio
OPIS ZABAWKI
Gra skierowana jest do dzieci, które ukończyły 3. rok życia.
Jednocześnie może się bawić 6 dzieci. Uczestnicy będą
używać kolorowej kostki przedszkolaka do losowania
kart aktywności Felusia i Gucia oraz wykonywać zadania
w kilku obszarach tematycznych przedstawionych
na stronie obok. W zależności od wieku, umiejętności
oraz potrzeb dziecka możemy tworzyć i przeprowadzać
zabawy aktywizujące o żnym stopniu trudności.
Przykładowa propozycja zabawy znajduje się na stronie 4.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
kolorowa kostka przedszkolaka
70 kart aktywności Felusia i Gucia
(po 30 z każdego poziomu trudności
+ 10 tęczowych kart specjalnych)
poradnik z pomysłami na zabawy
aktywizujące
2
KOLOROWA KOSTKA PRZEDSZKOLAKA
Ma ścianki w 6 kolorach, w tym żółtą z wizerunkiem Felusia
i Gucia, oznaczającym dowolne działanie gracza ustalone
przez wszystkich na początku zabawy, np. losowanie tęczowej
karty specjalnej (możliwość zdobycia dodatkowych punktów)
lub wskazanie gracza, który wykona zadanie. Kostkę można
też wykorzystać w innych zabawach aktywizujących w domu
i w przedszkolu, np. do nauki rozpoznawania kolorów
podstawowych i pochodnych, zabaw skojarzeniowych typu
„wymień przedmiot w danym kolorze” czy poznawania języków
obcych w formie „nazwij wylosowany kolor i podaj nazwę
przedmiotu w tym kolorze w danym języku.
Każdemu kolorowi na kostce odpowiada inna
kategoria zadań na kartach. Przed zabawą
zapoznaj się z poniższą tabelą.
KOLOR KATEGORIA ZADAŃ
rozwój społeczny
rozwój emocjonalny
rozwój językowy
rozwój ruchowy
rozwój poznawczy + naśladownictwo
rozwój poznawczy + myślenie twórcze
3
KOLORY
PODSTAWOWE
KOLORY
POCHODNE
pomarańczowy fioletowyzielony
łty czerwony niebieski
KARTY AKTYWNOŚCI
Zawierają po 1 zadaniu z danej kategorii dla dzieci w wieku
przedszkolnym. Zadania na kartach różnią się stopniem trudności.
Poziom Gucia to zabawy dla maluchów (3
4 lata), a poziom Felusia
dla starszaków (5
6 lat). W zestawie znajduje się także
10 tęczowych kart specjalnych Felusia i Gucia z zadaniami,
które mogą wykonać zarówno młodsze, jak i starsze dzieci.
liczba uczestników: 1
6
JAKI JEST CEL ZABAWY?
Ćwiczyć ciało i umysł oraz zdobyć
jak najwięcej punktów.
CO BĘDZIE POTRZEBNE?
kolorowa kostka przedszkolaka
70 kart aktywności Felusia i Gucia
WSKAZÓWKA: Gdy chcemy skrócić czas
zabawy lub gdy bawimy się z młodszymi
dziećmi, możemy używać mniejszej
liczby kart, np. tylko kart Gucia.
Wówczas najpierw wybieramy właściwe
karty, a poszczególne kroki zabawy
dopasowujemy do potrzeb
oraz możliwości uczestników.
PRZYKŁADOWA
ZABAWA AKTYWIZUJĄCA
KOLOROWY START
4
CO ROBIMY?
KROK 1: Osoba prowadząca zabawę rozkłada karty
na 7 stosów według kolorów na odwrocie, tasuje
i układa je obrazkiem z Felusiem lub Guciem
do góry, tak jak poniżej.
KROK 2: Rozpoczyna najmłodszy uczestnik lub ten, który
ostatnio widział tęczę. Dzieci wykonują rzut kostką, biorą
ze stosu 1 kartę aktywności w kolorze odpowiadającym
kolorowi na kostce oraz wykonują wskazane na karcie
zadanie.
WSKAZÓWKA: Gdy w grze biorą udział gracze w żnym
wieku, trzeba pamiętać o tym, by wybierali kartę z zadaniem
na swoim poziomie. Jeśli np. kostka wskazuje kolor czerwony,
maluch bierze ze stosu czerwoną kartę Gucia, a starszak
kartę Felusia. Treść zadania odczytuje osoba prowadząca
zabawę (dorosły lub dziecko, które potrafi czytać).
Młodsze dziecko wykonało rzut kostką
i wylosowało kolor czerwony, więc wybiera
czerwoną kartę Gucia i wykonuje zadanie.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756