Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio Grają w pary
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(36)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio Grają w pary
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Rozwój proce
sów poznaw
czych ro
zpoczyna si
ę od na
jm
łodszych lat.
Dzięk
i nie
mu dziecko odkrywa świat, uczy się, ro
zwi
ja mowę i logi
czne myśle
ni
e.
Do tego musi naby
ć um
ie
jętność traf
nego spost
rzegania o
r
az ćwiczy
ć pami
ęć
i koncentr
acj
ę. W sposób natural
ny odb
ywa się to podczas zabaw
, wspóln
ych
rozmów c
zy we w
spó
ł
p
racy z inny
mi.
F
eluś i G
ucio g
raj
ą w pary
to gra, k
tóra wspiera pam
ięć wzrok
ow
ą, uczy
rozpo
znawania przedmi
otów z różnych kat
egori
i oraz do
bie
r
ani
a je w pa
ry. Pod-
czas z
abawy dzieci d
oświadczają i
nter
akcj
i spo
łecznych, potrzeb
y bycia ci
erpli
-
wym i radzenia so
bie z różnym
i emoc
ja
mi. Ćwiczą logiczne m
yślen
ie, d
okonuj
ą
segregow
ania i g
ru
powania wcześnie
j zidentyfiko
wanych rzeczy z bl
iskieg
o im
ot
oczenia
. Nazywając przedsta
wione na i
lustracj
ach przed
mioty, wzmacnia
ją kon-
centrację i ro
zwija
ją słownictw
o. Uczą się także t
w
orzenia kategorii por
ząd
kują-
cych rzeczywist
ość, elastyczności myśl
eni
a or
az konsekw
enc
j
i w defin
iowaniu.
Kat
arzy
na Koz
ło
w
ska
autorka książek z serii
F
eluś i G
ucio
2
3
OPIS ZABA
WKI
Zest
aw przeznaczony jest dla dzieci, które
ukoń
czy
ł
y 3. rok życia.
Jedno
cześnie może się
bawić
6
dzi
eci.
Uczes
tnicy b
ęd
ą używać
kar
t
na ki
lka sposobów. W z
ależnoś
ci od wieku,
umie
j
ętności oraz
pot
rzeb dzieck
a w
ybie
ramy
rodza
j ćwiczeń i zabaw w
spie
raj
ących rozw
ój
poznaw
czy or
az dosk
ona
lący
ch proces
y myślowe
(spostrz
egawcz
ość, log
ikę, skoja
rzenia, pami
ęć
i k
oncentr
acj
ę):
•
ZABA
W
A 1. DUŻY i ma
ł
y,
•
ZABA
W
A 2. Pary, zbio
ry i kolory
,
•
ZABA
W
A 3. Raz
, dwa, t
rzy, Guci
o patrzy!
W k
ażdej z
nich dzieci będą
t
worzyć pary
na różne sposoby, m.
i
n.:
•
2 przedm
ioty w tym samym kol
orze,
np. auto i mle
ko,
•
2 przedm
ioty z tej samej kategorii
,
np. auto i hel
ikopter
,
•
2 przedm
ioty o tej samej nazwi
e, lecz
in
nym wy
gl
ądzie, np. auto.
KAR
TY PRZE
DM
IOTÓ
W
Przedst
awiają 80 przed
miotów pogru
pow
any
ch
w 4
kategoriach
zgodn
ie z po
niż
szą t
abel
ą.
W
a
rto się z ni
ą zapoznać przed z
abawą
.
W każdej z tych gr
up znaj
d
u
j
e się po 10 kart.
Na k
ażdej k
arcie widać
2 obrazki: jeden DUŻY
–
p
rzeds
tawiaj
ący pr
zedmi
ot należący
do kategorii oznaczone
j kolorem ra
mki wokó
ł
niego,
drugi ma
ł
y
–
z obi
ektem pasu
j
ącym
do i
nne
j gru
py.
Aby ułatwić dziecku k
oncentrację, dostrzegan
ie
różn
ic mi
ędzy p
rzedmiotam
i oraz porządkowanie
wedł
u
g cechy wspóln
ej (kategoryzację), k
arty
ma
ją spec
ja
l
ny u
kład i r
ozwiązania graficzne.
Nauczą się także tworzyć własne k
ategorie
i sk
ojarzeni
a.
Z
abawy w
k
ategoryzow
ani
e
są
szcz
e
gó
ln
ie ważne w wieku pr
zedszkolnym, g
dyż
uczą prz
et
w
ar
zania i
nf
ormacji o
r
az ułatw
ia
ją
porządkow
ani
e świata dz
ię
ki wnioskow
an
iu na
podstawie podo
bień
st
w i różnic. Wszys
tkie
propozycje g
ie
r spraw
dzą się i
w domu,
i
w
p
rzedszkolu.
ZA
W
AR
TOŚĆ PUDE
ŁKA
DUŻE N
A GÓRZE
PR
ZÓ
D
TY
Ł
kolor ramki wskaz
u
jący
k
at
egor
ię pr
z
edmio
tów
zgod
ni
e z tabelą
ma
łe na dole
48 kart, w tym:
•
40
kart
przedmiotów
,
• 8 dwustronny
ch kart kolorów (
w t
ym
4 karty z
kolo
r
ami
i
kate
gor
iami),
• poradni
k z pomy
słam
i na gr
y i zabawy
w kat
egoryzow
ani
e.
KO
LO
R
KATE
GORIA
poj
azdy
żywnoś
ć
odzi
eż i obuwi
e
przedm
ioty codzien
ne
go uż
ytku
4
5
Dzięk
i temu dziecko ma szansę nauczyć si
ę:
rozumien
ia zasad, zwr
acania uwagi na szczegó
ł
y
i cierpl
iwości. Może także samodzie
ln
ie od
kry
ć,
do jakiej kat
egor
ii należy dany przed
miot.
Wys
tarczy, że powiąże ją z odpowiedn
im
kolorem (możn
a tutaj się posł
u
żyć kartami
kolorów i
ka
tegorii opi
sany
mi na
stronie 5
).
UW
A
GA
! W przy
pad
ku ma
łeg
o obi
ektu na d
ol
e karty,
np. wozu strażackie
go, dzi
ecko także jest w stan
ie
wykon
ać zada
n
ie. Wystarczy, że od
na
jdzi
e j
ego DUŻ
Y
odp
owied
n
ik na i
n
nej karcie i s
prawdzi kol
or kategori
i.
kolor ramki wskaz
u
jący
kate
g
o
ri
ę
p
o
j
azd
y
P
ARA W
OZ
ÓW STRAŻACKICH
PR
ZÓ
D
PR
ZÓ
D
karty k
olorów
karty
kat
egor
ii
TYŁ
TYŁ
WSKAZ
ÓWK
A: W czasie zabaw można zast
oso
w
ać
zasadę po
rządku
jącą i podziel
ić przedmioty
na: „
DUŻE NA GÓRZE” i „
ma
łe na dol
e
” k
arty.
Podzia
ł ten ni
e odn
osi się do i
ch rozmiarów
w rz
eczywist
ym świeci
e, lecz do sposobu
przedstawienia oraz umiejscowien
ia na
kartach.
Będzi
e to pomocne w kie
row
a
ni
u uw
ag
i dziecka
podczas wykonywania n
ie
któr
ych zadań
w z
apropo
nowanych dalej scenari
uszach.
Karty
przedmiotów
mogą być z p
ow
odzeni
em
używane jako
karty edukacy
jn
e do szybkie
j
pre
zent
ac
ji wiedzy
w c
zasie zabaw językowych,
np. wyszukiw
an
ie przedmi
ot
ów ro
zpoczyna
j
ących
się na da
ną literę lu
b syl
abę itp. Ze wz
glę
du
na swój u
niwersaln
y (obra
zko
wy) charakter
spraw
dzą się zar
ówno n
a za
jęciach z j
ęzyka
oj
czyst
ego, jak i ob
cego.
DWUS
TRONN
E KAR
TY K
OLORÓW I KA
TEGORI
I
Pre
ze
ntu
j
ą
12
k
olo
rów
w
formie plamki
na środku k
ażdej karty
or
az
4 katego
ri
e
prze
d
m
iotó
w.
W
śró
d nich zn
a
jdzie
my
4 k
arty
ko
lo
r
ów
ora
z
4 k
arty k
olorów i k
ategorii
.
ZABA
W
A 1
. DUŻY
i mał
y
liczba u
czestników: 2
–
5 + prow
adzący
(dorosł
y l
ub starsze r
odzeństw
o)
JAKI JEST CE
L ZABA
WY?
•
Zna
leźć jak na
jwięcej pa
r przed
miotów
, kt
óre
różn
ią się wyg
ląde
m, ale ma
ją wspól
ną nazwę,
n
p.
ROW
E
R.
UW
A
GA
! W tej zab
awie PARĘ tw
orzą 1 DUŻY P
RZEDM
IOT
(NA GÓR
ZE karty) i 1 mał
y (n
a do
le) o tej sa
mej
nazwie, le
cz in
ny
m wyg
ląd
zie.
CO BĘDZIE POTRZEBNE?
•
4 karty
kat
egori
i i
kol
orów
•
20 kart przedmiotów (
wy
branych zgodn
ie
z opi
sem w KROKU 2)
CO ROBI
MY?
KROK 1:
Prow
adzący z
abawę t
asu
j
e zest
aw
4 kart kategorii i kol
oró
w i trzyma je w wachla
rzu
(obr
azkiem z da
ną ka
tegorią d
o do
ł
u), zapraszając
na
j
m
łodsz
ego uczestnika do wyb
oru 1 karty
z kolorow
ą plam
ką or
az odga
dn
ię
cia, jaki
ch
przedm
iotów będą szukać wszyscy gracze
.
Można ich ta
kże używ
ać wedł
ug swoich potrzeb
i pomys
łów
, np. w z
abawach t
ypu „
znaj
d
ź coś
w tym kolorze i przyni
eś to
”
, czy t
wor
zeni
u
zbiorów przedmiotów
w
dany
m k
olo
rz
e.
6
7
WSKAZ
ÓWKA: Z
ami
ast losow
ani
a prowadzący
może sam wyb
r
ać kat
egori
ę, do
pasowu
jąc ją do
tematu r
ozmów lu
b zai
nt
eresow
ań dziecka.
KROK 2:
Prow
adzący na
zywa na głos wyt
ypowaną
w ten sposób kategorię, n
p. POJ
AZD
Y (kolor
szary)
, i wybiera do za
bawy właściw
e karty,
zgod
ni
e z pon
iższym klu
czem.
JAK W
YBIERAĆ KARTY DO TE
J ZABA
WY?
KROK 3:
Prow
adzący
tasuje k
arty biorąc
e
udzia
ł w zabawie i układa je na stol
e obrazk
ami
do do
ł
u w 4 rzędach po 5 kar
t.
WY
B
RAN
A
KA
TEGORIA
PO 10 KART
PRZEDMIOTÓ
W
Z RAMKĄ W KOLORZE
KROK 4:
Zadani
em graczy jest odna
leźć
2 przedmioty o tej same
j nazwie z określ
one
j
w KROKU 1 k
ategori
i. Każdy gracz w swoim
ruchu
odkrywa 2 k
arty, pami
ęta
jąc o zasadzie
„D
UŻE NA GÓRZE”
, a „ma
łe na dol
e
”
. Pr
ow
adzący
może ułatw
ić zroz
umi
enie zasad pr
zez dzieci
dzię
ki krótkiej
rymowance.
Gdy g
racz zna
jdzie parę, wyp
owiada na g
łos
nazwę prz
edmiotów i zachowuje karty ja
ko
pun
kty. Jeśli n
ie u
da mu si
ę znaleźć pary
,
odkłada karty na pier
wotne miejsce i stara się
zapa
m
ięta
ć ic
h po
łożen
ie.
K
T
O
W
YG
RY
WA?
Wygryw
a ten, kt
o znaj
dzie i n
azwie jak na
jwięcej
par p
rzedmiotów
. W przy
pad
ku
remisu gracze
dzielą si
ę wspól
nym zwyci
ęstw
em.
PRZYD
A
TNE W
SKAZÓ
WKI
I
POMYS
ŁY
:
1. Gdy warunki na to pozw
ala
ją, po znal
ezieni
u
pary warto z
achęca
ć dziecko do opisywania
różn
ic mi
ędzy p
rzedmiotam
i i podawania
przykładów tak jak t
utaj:
„
T
en pojazd t
o
ROWER, a tutaj mamy mał
y row
erek. Być może
nie
bi
eski należy do taty F
el
usia, a na czerwonym
z chorągiewką chętnie po
jeździ
ł
by Feluś l
ub
jego b
rat
”
.
2.
Piotr
uś.
Kompl
et k
art przedmiotów
(
wybranych do tej zabawy zgod
n
ie z klu
czem)
powiększony o dowolną kartę (nietworz
ącą
pary z żad
ną in
ną) umoż
liwia grę w znaneg
o
i lu
bian
ego p
rzez d
zieci Piotrusia.
Zna
j
dź O
BR
AZE
K do pa
ry
,
je
de
n DUŻ
Y, dru
gi m
a
ł
y
.
Jed
en na g
ó
r
ze, d
ru
gi n
a do
l
e.
Wybi
e
rz i od
kr
y
j 2 K
ARTY
na sto
l
e!
ZABA
W
A 2. PAR
Y
, ZBIORY I K
OLOR
Y
liczba u
czestników: 1
–
5 + prow
adzący
(dorosł
y l
ub starsze r
odzeństw
o)
JAKI JEST CE
L ZABA
WY?
•
Stw
orzy
ć jak najwi
ęcej pa
r przedm
iotów
w dan
ym kolo
rze i do
pasow
ać je d
o właściwych
kart kolorów
, by powst
ał
y zbi
ory.
UW
A
GA
! W tej zab
awie PARĘ tw
orzą 2 p
rzed
mi
oty
w
tym
s
amy
m
kolo
rze.
CO BĘDZIE POTRZEBNE?
•
8 dwustr
onny
ch kart z kolorami i kat
egoria
mi
•
40 kart przedmiotów
CO ROBI
MY?
UW
A
GA
! T
o zabawa ruchowa, więc o
d
bywa się
na po
d
łodze. Można p
rze
prowadzi
ć ją też na stol
e,
do
pasowu
j
ąc pon
iższe kroki.
KROK 1:
Prow
adzący
u
kłada
na
środ
ku
dywanu
8 kart kolorów (plam
kami do g
ór
y), a k
arty
przedm
iotów t
asu
je i roz
daj
e po 4 karty każdemu
z uczestników
. Po
zo
stałe trzyma w z
akrytym
stosie w pude
ł
ku lu
b w d
łoniach.
8
9
• 3 i więcej kolo
rów uzna
jem
y pr
zedmiot
za wielokol
orowy, np. klocki.
KROK 4:
Prow
adzący mówi, np.
„Pat
rzę, pa
trzę,
aż wypatrzę c
oś koloru…
”
lub
„W
i
d
z
ę
c
o
ś
w k
olorze…
”
(na wz
ór ang
iel
skiej wyli
czanki
‘I spy with my l
ittle eye’) i wy
powiada nazwę
ko
lo
r
u
, n
p.
„
n
ieb
ieski”
. Zadaniem u
czestników
jest szybko spraw
dzić, czy mają coś w takim
kolor
ze wśród kar
t w ręku.
Jeśli uczestni
k ma w ręku pasującą parę
przedm
iotów
, może od razu ją wyłożyć (
j
edna
karta pod drug
ą) przy karcie z właściwym
kolorem i powiedzi
eć, np.:
„
Mam ni
ebi
eską
parę: nie
bieski b
id
on z wodą i ni
ebieską
ksią
żkę”
i w
rócić na swoje m
ie
jsce. Zadanie
zos
tało wykonan
e poprawnie.
karty gr
acza nr 2
karty gr
acza nr 1
zakryty st
os
kart przedmiotów
KROK
2:
Dzieci zapoznają si
ę z kartami kolorów
,
star
a
jąc się zapa
miętać ich kol
ej
ność i p
o
łoż
enie,
a następni
e ustaw
ia
j
ą się w rzędzie na
pr
zeciwk
o.
WSKAZ
ÓWKI:
1. Wart
o zwrócić uwagę, że k
ar
ty k
olo
rów
są d
wustro
nn
e.
2. Jeśli w zabawie u
cze
stniczą młodsz
e dzieci,
można zmn
iej
szyć liczb
ę kart k
olo
rów lub
dokładać j
e stopni
owo w
r
az z t
worzenie
m par
i
zbio
rów
prze
dmi
otów
.
KROK 3:
Na zna
k prow
adząc
ego, np. klaśnięc
ie,
dzieci zapozna
ją si
ę z kartami w ręku, stara
jąc
się zapam
iętać kolo
ry wszyst
kich pr
zedmiotów
(DUŻY
CH
NA
GÓRZE i
ma
ł
y
ch na
d
ole karty
).
WSKAZ
ÓWK
A: Aby uni
knąć spor
ów w nazywaniu
kolorów, na pot
rzeby zabawy tym ze
staw
em
przy
j
muj
emy, że w przy
padku
:
• 2 kolorów w
id
ocznych na 1 przedm
iocie
wybie
r
amy k
olor dom
in
u
jący,
np. n
ieb
ieska książ
ka,
Jeśli ni
e ma par
y, a
le ma jakiś p
rzedmiot
w tym kolorze:
•
b
ieg
ni
e do wyb
ranej karty kolorów
,
przekaz
u
j
ąc tym sam
ym pozost
ał
ym
graczom inf
ormacj
ę o kolo
rze przedm
iotu,
kt
ó
re
g
o s
zu
ka
,
•
o
bserwuj
e, czy inn
y gracz t
akże zatrzyma
się przy tej karcie. Jeśli ta
k
–
ra
ze
m
tworz
ą parę, wykładając swoje karty
pod kartą kolorów (
jed
na pod d
rugą)
i nazyw
a
jąc przedm
ioty, np.:
„M
a
my
sza
rą
parę. Ja mam szary ręczni
k (gr
acz nr 1),
a ja szary kapel
usz (gr
acz nr 2)”
.
Jeśli ni
e ma żadn
ego pr
zedmi
otu (lub
pary) w da
nym kolo
rze, nie wykłada żadn
ej
karty, wr
aca na sw
oje m
iejsce i czeka na
kolej
ną ru
nd
ę. Może w tym czasie wykonać
jaki
eś ćwiczenie ruch
owe
, np. 4 przysi
ady
lu
b pa
j
acy
ki.
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking tabletów z Windowsem [TOP10]
Starlink V3 zapowiada koniec kablowych limitów. Nowa generacja ma zmienić nasze postrzeganie internetu
Ranking depilatorów [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking pilarek do gałęzi [TOP10]
Ranking telewizorów 32 cale [TOP10]
Ranking telefonów do 5000 zł [TOP10]
Ranking patelni ceramicznych [TOP10]
Ranking hulajnóg dla 4-latka [TOP10]
Co to jest pełna klatka w aparacie?
Czy suszarka niszczy ubrania?
Ranking krzesełek do karmienia [TOP10]
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Czy warto kupić piekarnik parowy?
Ranking wioślarzy magnetycznych [TOP5]
Sprawdź więcej poradników