Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Eksplodujące Kotki

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Eksplodujące Kotki

Wróć
Każdy z graczy rozpoczyna grę z 1 kartą rozbroje-
nia – najpotężniejszą kartą w grze. To jedyny rodzaj
kart, który może Cię uratować przed eksplodującymi
kotkami. Jeśli dobierzesz eksplodującego kotka,
możesz zagrać kartę rozbrojenia, umieścić śmiercio-
nośnego zwierzaka z powrotem w talii i nie żegnać
się z życiem – kartę możesz umieścić w dowolnym
miejscu talii tak, żeby inni gracze tego nie widzieli.
W miarę możliwości zgromadź jak najwięcej kart
rozbrojenia.
KARTY ROZBROJENIA
Włóż do talii tylko 2 dodatkowe karty rozbrojenia.
Usuń 2 pozostałe karty.
GRA 2- ALBO 3-OSOBOWA
nie,nie,nie
W grze 4-osobowej umieść w talii 3 kotki.
W grze 3-osobowej umieść w talii 2 kotki.
W ten sposób możesz mieć pewność,
że eksplodują wszyscy poza 1 osobą.
na przykłaD
Zagraj tyle kart, ile chcesz, a następnie zakończ turę
i dobierz nową kartę.
PAMIĘTAJ
Zagraj albo spasuj, a potem dobierz.
Zagraj albo spasuj, a potem dobierz.
Copyright Exploding Kittens 2023
NA PRZYKŁAD
Możesz użyć karty Co kryje przyszłość,
żeby podejrzeć kilka wierzchnich kart
z talii.
Jeśli zobaczysz pośród nich eksplo-
dującego kotka, to możesz zagrać
kartę Pomiń i zakończyć swoją turę
bez brania karty.
To Wasza talia.
(Upewnij się, że na stole jest miejsce na stos kart odrzuconych).
TO ROBIĘ
albo
ZAGRAJ
SPASUJ
Zagraj wybraną kartę, kładąc ją awersem do góry
na wierzchu stosu kart odrzuconych, a następnie
wykonaj polecenie, które się na niej znajduje.
Przeczytaj tekst na karcie, żeby
dowiedzieć się, co robi.
Po wykonaniu polecenia z karty możesz zagrać
kolejną. Możesz zagrać tyle kart, ile tylko zechcesz.
Nie zagrywasz żadnej karty.
Niezłym pomysłem jest oszczędne zużywanie kart na
początku gry, gdy ryzyko natraenia na eksplodującego
kotka jest niewielkie.
JESZCZE TRZY RZECZY
W każdej chwili możesz sprawdzić, ile kart zostało w talii,
żeby ocenić ryzyko eksplozji.
Nie ma czegoś takiego jak maksymalna czy minimalna
liczba kart na ręce. Jeśli skończą Ci się karty,
normalnie kontynuuj grę. W następnej turze dobierzesz
przynajmniej 1 kartę.
JEŚLI MASZ PYTANIA NA TEMAT KONKRETNYCH KART,
ZERKNIJ NA DRUGĄ STRONĘ.
NO JUŻ, DOŚĆ CZYTANIA! IDŹ GRAĆ!
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ ()
POTASUJ
JAK TO DZIAŁA
W talii znajduje się kilka eksplodujących kotków.
Aby zagrać, połóżcie ją rewersami kart do góry
i kolejno ciągnijcie karty do momentu, aż ktoś
z Was dobierze eksplodującego kotka.
Osoba, która tra na kotka – wybucha.
I już do końca gry pozostaje martwa.
Pozostałe karty zmniejszą ryzyko, że eksplodujesz
wraz z eksplodującym kotkiem.
Powtarzajcie tę czynność do momentu, aż w grze
zostanie tylko 1 gracz. Ta osoba wygrywa grę.
OGÓLNIE RZECZ BIORĄC,
EKSPLODUJESZ – PRZEGRYWASZ
IWYPEŁNIA CIĘ PALĄCY SOS OSMAKU SMUTKU.
NIE EKSPLODUJESZ – WYGRYWASZ
IWYPEŁNIA CIĘ WSPANIAŁOŚĆ. GRATSY, SERIO.
APOZOSTAŁE KARTY
ZMNIEJSZĄ RYZYKO, ŻE EKSPLODUJESZ
WRAZ ZEKSPLODUJĄCYM KOTKIEM.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
1 Na początku usuń z talii wszystkie karty
eksplodujących kotków (4) i rozbrojenia (6).
2 Rozdaj po 1 karcie rozbrojenia każdemu
z graczy.
3 Włóż pozostałe karty rozbrojenia do talii.
4 Potasuj talię i rozdaj po 7 zakrytych kart
każdemu z graczy, tak żeby łącznie każdy
miał po 8 kart na ręce (7 kart + karta
rozbrojenia). Nie pokazuj swoich kart pozostałym.
5 Włóż do talii o 1 kartę eksplodującego kotka
mniej, niż wynosi liczba graczy. Pozostałe karty
eksplodujących kotków usuń z gry.
6 Potasuj karty w talii i umieść je na środku stołu
rewersami do góry.
7 Wybierzcie pierwszego gracza. Może nim zostać
na przykład osoba z najbardziej imponującym
zarostem, osoba, której zapach najbardziej Was
krępuje, osoba z najmniejszą śledzioną itd.
PRZEBIEG TURY
1 Weź do ręki wszystkie swoje karty (powinno
ich być 8) i dobrze im się przyjrzyj. Następnie:
2 Na koniec swojej tury weź do ręki wierzchnią kartę
z talii. Módl się, żeby to nie był eksplodujący kotek.
(Ta gra różni się tym od innych, że dobierasz kartę
NA KONIEC swojej tury).
Gra przebiega zgodnie z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara.
czytanie zasad to najgorszy sposób,
żeby nauczyć się gry. nie lepiej po prostu
obejrzeć filmik instruktażowy?
znajdziesz go tutaj:
WWW.EXPLODINGKITTENS.COM/HOW
hej! nie czytaj tych zasad! Eksplodujące kotki
zasady
2–5 graczy
zawartość: 56 kart
WERSJA ORYGINALNA!
KONIEC GRY
Grę wygrywa gracz, który jako jedyny
nie został rozerwany w eksplozji.
Nie ma możliwości, żeby wyczerpała się talia kart,
ponieważ jest w niej akurat tyle eksplodujących
kotków, żeby zabić wszystkich graczy oprócz jednego.
Szlag.
TAK!
BAM!
ATAKUJ
()
ATAKUJ
()
WERSJA
ORYGINALNA
UWOLNIJ KOTOŁAKA.
ZAKOŃCZ TURĘ BEZ DOBIERANIA KARTY.
NASTĘPNY GRACZ MUSI ZAGRAĆ 2 RAZY.
NIE, NIE, NIE
NIE, NIE, NIE
NIENJA SPRZEDCI SMOCZEGO
KOPNIAKA.
PRZERWIJ AKCJĘ INNEGO GRACZA.
MOŻESZ UŻYĆ TEJ KARTY
W DOWOLNYM MOMENCIE.
FR
R
P!
PFFRT!
PRRRUT!
POTASUJ
POTASUJ
WERSJA
ORYGINALNA
ZZA CHMUR WYLATUJE DESANT
PIERDOPERZY.
POTASUJ TALIĘ.
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ
()
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ
()
WERSJA
ORYGINALNA
DOWÓDŹ JEDNOSTKĄ SPECJALNĄ KRÓLIKÓW.
DYSKRETNIE OBEJRZYJ
3 WIERZCHNIE KARTY Z TALII.
PRZEWODNIK
PO POLU BITWY
NIE MUSISZ TEGO CZYTAĆ, CHYBA ŻE MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE KONKRETNYCH KART.
BRODOKOT
BRODOKOT
WERSJA
ORYGINALNA
Ta kocia karta nie działa w pojedynkę.
Zagraj 2 BRODOKOTY jako parę, aby ukraść
losową kartę od innego gracza.
BRODOKOT
BRODOKOT
WERSJA
ORYGINALNA
Ta kocia karta nie działa w pojedynkę.
Zagraj 2 BRODOKOTY jako parę, aby ukraść
losową kartę od innego gracza.
EKSPLODUJĄCY KOTEK 4 karty
Musisz natychmiast odkryć tę kartę. O ile nie masz karty
rozbrojenia – umierasz. Odrzuć wszystkie swoje karty,
włączając w to eksplodującego kotka.
ROZBRÓJ 6 kart
Po wylosowaniu eksplodującego kotka możesz zagrać
tę kartę, żeby nie umrzeć. Następnie umieść zagraną
kartę na stosie kart odrzuconych.
Potem weź eksplodującego kotka i włóż go w dowolne
miejsce talii. Nie możesz przy tym przekładać ani
tasować pozostałych kart.
Chcesz dopiec kolejnemu graczowi? Umieść kotka
na samym wierzchu talii. Jeśli chcesz, możesz to
zrobić pod stołem, żeby inni gracze nie widzieli, gdzie
umieszczasz kartę.
Twoja tura dobiega potem końca, ale nie dobierasz karty.
ATAKUJ () 4 karty
Natychmiast zakończ swoją turę (bądź tury) bez
dobierania karty. Kolejny gracz musi zagrać 2 normalne
tury z rzędu (zagrać kartę albo spasować, wziąć nową
kartę, a następnie powtórzyć obie te czynności). Gra
toczy się dalej, począwszy od zaatakowanego gracza.
Jeśli oara ataku sama zagra jakąś kartę ataku
(dowolnego typu), jej tura natychmiast się kończy
i zaatakowany przez nią gracz musi rozegrać wszystkie
jej pozostałe tury plus liczbę tur z karty ataku, która
właśnie została zagrana. Na przykład rozgrywa najpierw
4 tury, potem 6 tur i tak dalej.
PRZYSŁUGA 4 karty
Zmuś dowolnego gracza do przekazania Ci 1 karty
ze swojej ręki. To on decyduje, którą kartę Ci odda.
NIE, NIE, NIE 5 kart
Anuluj działanie dowolnej
karty, która nie jest eksplodu-
jącym kotkiem ani kartą roz-
brojenia. To tak, jakby każda
karta (także para i wybuchowe
kombinacje) po przykryciu kartą
Nie, nie, nie przestawała istnieć.
Możesz też zagrać kartę Nie,
nie, nie na inną kartę Nie, nie,
nie, żeby zneutralizować jej dzia-
łanie i w rezultacie stworzyć
efekt „a jednak tak, przegrańcu” i tak dalej.
Możesz zagrać kartę Nie, nie, nie w dowolnym momen-
cie przed rozpoczęciem akcji, nawet jeśli nie trwa Twoja
tura. Wszystkie karty, które zostały zanienowane, wypa-
dają z gry. Umieść je na stosie kart odrzuconych.
Możesz nawet zagrywać WYBUCHOWE KOMBINACJE!
POTASUJ 4 karty
Tasuj talię, nie patrząc na jej zawartość. (To może
się przydać osobie, która wie, gdzie schował się
eksplodujący kotek).
POMIŃ 4 karty
Natychmiast zakończ swoją turę bez dobierania karty.
Karta pominięcia zagrana w odpowiedzi na kartę
ataku kończy tylko 1 z 2 tur. Dopiero używając 2 kart
pominięcia, możesz zakończyć obie tury.
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ
() 5 kart
Podejrzyj 3 wierzchnie karty talii, a następnie odłóż
je w tej samej kolejności. Nie pokazuj tych kart innym
graczom.
KOCIE KARTY
PO 4 ZKAŻDEGO TYPU
Te karty nie działają w pojedynkę, ale jeśli uda Ci się
zdobyć 2 takie same, to możesz ich użyć jako pary.
Pozwala Ci ona ukraść losową kartę wybranemu
graczowi. Możesz też używać ich w wybuchowych
kombinacjach.
PRZYKŁADOWA TURA
PODEJRZEWASZ, ŻE WIERZCHNIA KARTA TO EKSPLODUJĄCY EKSPLODUJĄCY
KOTEKKOTEK, WIĘC ZAMIAST SPASOWANIA IDOBRANIA
KARTY ZAGRYWASZ KARTĘ CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆCO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ,
ŻEBY PODEJRZEĆ 3 WIERZCHNIE KARTY ZTALII.
WIDZISZ, ŻE WIERZCHNIA KARTA
(AWIĘC TA, KTÓRĄ MASZ DOBRAĆ)
TO EKSPLODUJĄCY KOTEKEKSPLODUJĄCY KOTEK.
POSTANAWIASZ ZAGRAĆ
KARTĘ ATAKUjATAKUj, ŻEBY
ZAKOŃCZYĆ SWOJĄ TURĘ
IZMUSIĆ PRZECIWNIKA
DOZAGRANIA 2TUR ZRZĘDU.
ALE NAGLE INNY GRACZ ZAGRYWA
KARTĘ NIE, NIE, NIENIE, NIE, NIE IANULUJE
TWÓJ ATAK. WZWIĄZKU ZTYM
TWOJA TURA NADAL TRWA.
BARDZO NIE CHCESZ
DOBRAĆ WIERZCHNIEJ
KARTY IEKSPLODOWAĆ,
WIĘC ZAGRYWASZ KARTĘ
POTASUJPOTASUJ ITASUJESZ TALIĘ.
ZMIENIŁ SIĘ UKŁAD KART
WTALII, WOBEC CZEGO
DECYDUJESZ SIĘ WKOŃCU
DOBRAĆ WIERZCHNIĄ KARTĘ.
POZOSTAJE CI TYLKO MIEĆ
NADZIEJĘ, ŻE TO NIE KOLEJNY
EKSPLODUJĄCY KOTEKEKSPLODUJĄCY KOTEK.
WYBUCHOWE
KOMBINACJE
(PRZECZYTAJ TO DOPIERO PO ROZEGRANIU
SWOJEJ PIERWSZEJ GRY)
JAK DWIE KROPLE WODY
JAK TRZY KROPLE WODY
Teraz możesz stworzyć parę (która pozwala
Ci ukraść losową kartę wybranemu graczowi),
nie tylko zagrywając identyczne kocie karty,
ale zagrywając DOWOLNE 2 karty o tej samej
nazwie (np. 2 karty tasowania albo 2 karty
pomijania). Gdy zagrywasz wybuchowe
kombinacje, ignoruj polecenia zapisane
na użytych kartach.
Ta kombinacja działa tak samo jak poprzednia,
ale tym razem musisz zagrać 3 takie same
karty i możesz dokładnie sprecyzować, jaką
kartę chcesz dostać od wybranego gracza. Jeśli
ją ma, musi Ci ją oddać. Jeśli jej nie ma – cóż,
odchodzisz z pustymi rękami. Gdy zagrywasz
wybuchowe kombinacje, ignoruj polecenia
zapisane na użytych kartach.
© 2023 Exploding Kittens | Wyprodukowano w Chinach.
Producent: Exploding Kittens 7162 Beverly Blvd #272, Los Angeles, CA 90036 USA
Importer na UE: Exploding Kittens 10 Rue Pergolèse, 75116 Paryż, Francja
Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o. ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk
wydawnictwo@rebel.pl www.wydawnictwo.rebel.pl
support@explodingkittens.com www.explodingkittens.com

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756