Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Eksplodujące Kotki Edycja tylko dla dorosłych

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Eksplodujące Kotki Edycja tylko dla dorosłych

Wróć
© Exploding Kittens 2025
PAC
PAC
PAC
NATYCHMIAST UJAWNIJ KARTĘ.
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ ()
POMIŃ
Zagraj albo spasuj, a potem dobierz.
Zagraj albo spasuj, a potem dobierz.
TO ROBIĘ
hej! nie czytaj tych zasad!
czytanie zasad to najgorszy sposób,
żeby nauczyć się gry. nie lepiej poprostu
obejrzeć filmik instruktażowy?
znajdziesz go tutaj:
www.explodingkittens.com/how
Eksplodujące kotki
zasady
2–5 graczy
zawartość: 56 kart
wersja 18+
JEŚLI MASZ PYTANIA NA TEMAT KONKRETNYCH KART, ZERKNIJ NA DRUGĄ STRONĘ.
(Upewnij się, że na stole jest miejsce na stos kart odrzuconych).
To Wasza talia.
PRZYGOTOWANIE DO GRY PRZEBIEG TURY
KONIEC GRY
NO JUŻ, DOŚĆ CZYTANIA! IDŹ GRAĆ!
JAK TO DZIAŁA
OGÓLNIE RZECZ BIORĄC,
Niezłym pomysłem jest oszczędne zużywanie
kart na początku gry, gdy ryzyko natraenia
na eksplodującego kotka jest niewielkie.
NA PRZYKŁAD
NA PRZYKŁAD
KARTY ROZBROJENIA
PAMIĘTAJ
albo
JESZCZE TRZY RZECZY
GRA 2- ALBO 3-OSOBOWA
2
2
ZAGRAJ
SPASUJ
5
3
6
7
11
4
W talii znajduje się kilka eksplodujących kotków.
Aby zagrać, połóżcie ją rewersami kart do góry
i kolejno ciągnijcie karty do momentu, aż ktoś
z Was dobierze eksplodującego kotka.
Osoba, która tra na kotka – wybucha.
I już do końca gry pozostaje martwa.
Pozostałe karty zmniejszą ryzyko, że eksplodujesz
wraz z eksplodującym kotkiem.
Powtarzajcie tę czynność do momentu, aż w grze
zostanie tylko 1 gracz. Ta osoba wygrywa grę.
EKSPLODUJESZ – PRZEGRYWASZ
IWYPEŁNIA CIĘ PALĄCY SOS OSMAKU SMUTKU.
NIE EKSPLODUJESZ – WYGRYWASZ
IWYPEŁNIA CIĘ WSPANIAŁOŚĆ. GRATSY, SERIO.
APOZOSTAŁE KARTY
ZMNIEJSZĄ RYZYKO, ŻE EKSPLODUJESZ
WRAZ ZEKSPLODUJĄCYM KOTKIEM.
Możesz użyć karty Co kryje przyszłość,
żeby podejrzeć kilka wierzchnich kart
z talii.
Jeśli zobaczysz pośród nich
eksplodującego kotka, to możesz
zagrać kartę Pomiń i zakończyć swoją
turę bez brania karty.
W grze 4-osobowej umieść w talii 3 kotki.
W grze 3-osobowej umieść w talii 2 kotki.
W ten sposób możesz mieć pewność,
że eksplodują wszyscy poza 1 osobą.
Każdy z graczy rozpoczyna grę z 1 kartą rozbrojenia –
najpotężniejszą kartą w grze. To jedyny rodzaj kart,
który może Cię uratować przed eksplodującymi kotkami.
Jeśli dobierzesz eksplodującego kotka, możesz zagrać
kartę rozbrojenia, umieścić śmiercionośnego zwierzaka
z powrotem w talii i nie żegnać się z życiem – kartę
możesz umieścić w dowolnym miejscu talii tak, żeby
inni gracze tego nie widzieli.
W miarę możliwości zgromadź jak najwięcej kart
rozbrojenia.
Zagraj tyle kart, ile chcesz, a następnie zakończ turę
i dobierz nową kartę.
Włóż do talii tylko 2 dodatkowe karty rozbrojenia.
Usuń 2 pozostałe karty.
Na początku usuń z talii wszystkie karty
eksplodujących kotków (4) i rozbrojenia (6). Weź do ręki wszystkie swoje karty (powinno
ich być 8) i dobrze im się przyjrzyj. Następnie:
Potasuj talię i rozdaj po 7 zakrytych
kart każdemu z graczy, tak żeby
łącznie każdy miał po 8 kart na ręce
(7 kart + karta rozbrojenia). Nie pokazuj
swoich kart pozostałym.
Rozdaj po 1 karcie rozbrojenia każdemu
z graczy.
Zagraj wybraną kartę, kładąc ją awersem do góry
na wierzchu stosu kart odrzuconych, a następnie
wykonaj polecenie, które się na niej znajduje.
Włóż do talii o 1 kartę eksplodującego kotka
mniej, niż wynosi liczba graczy. Pozostałe karty
eksplodujących kotków usuń z gry.
Włóż pozostałe karty rozbrojenia do talii. Przeczytaj tekst na karcie,
żeby dowiedzieć się, co robi.
Potasuj karty w talii i umieść je na środku stołu
rewersami do góry.
Wybierzcie pierwszego gracza. Może nim zostać
na przykład osoba z najbardziej imponującym
zarostem, osoba, której zapach najbardziej Was
krępuje, osoba z najmniejszą śledzioną itd.
Po wykonaniu polecenia z karty możesz zagrać
kolejną. Możesz zagrać tyle kart, ile tylko zechcesz.
Nie zagrywasz żadnej karty.
Na koniec swojej tury weź do ręki wierzchnią
kartę z talii. Módl się, żeby to nie był eksplo-
dujący kotek. (Ta gra różni się tym od innych,
że dobierasz kartę NA KONIEC swojej tury).
Gra przebiega zgodnie z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara.
Grę wygrywa gracz, który jako jedyny
nie został rozerwany w eksplozji.
Nie ma możliwości, żeby wyczerpała się
talia kart, ponieważ jest w niej akurat
tyle eksplodujących kotków, żeby zabić
wszystkich graczy oprócz jednego.
W każdej chwili możesz sprawdzić, ile kart zostało
w talii, żeby ocenić ryzyko eksplozji.
Nie ma czegoś takiego jak maksymalna czy
minimalna liczba kart na ręce. Jeśli skończą Ci się
karty, normalnie kontynuuj grę. W następnej turze
dobierzesz przynajmniej 1 kartę.
BAM!
Szlag.
TAK!
This is a cat card and is powerless on its own.
Play two Zombie cats as a pair to steal
a random card from another player.
This is a cat card and is powerless on its own.
Play two Zombie cats as a pair to steal
a random card from another player.
Co kryje przyszłość ()
Co kryje przyszłość ()
Wpełźnij do koziego odbytu, aby ujrzeć
dziwy, które nie śniły się młodym kotkom.
DYSKRETNIE OBEJRZYJ
3 WIERZCHNIE KARTY Z TALII.
NIEEEEE!
Nie, nie, nie
Nie, nie, nie
Papnież asertywności przemówił.
PRZERWIJ AKCJĘ INNEGO GRACZA. MOŻESZ
UŻYĆ TEJ KARTY W DOWOLNYM MOMENCIE.
DOBRA, MORDO,
JEDZIEMY Z TYM KOKSEM.
Potasuj
Potasuj
Wypal trochę kraku z maleńką sówką.
POTASUJ TALIĘ.
CHRUP
MLASK
MLASK
Okonibol
Kot-zombie
Okonibol
Kot-zombie
Ta kocia karta nie działa w pojedynkę.
Zagraj 2 koty-zombie, aby ukraść
losową kartę od innego gracza.
CHRUP
MLASK
MLASK
Okonibol
Kot-zombie
Okonibol
Kot-zombie
Ta kocia karta nie działa w pojedynkę.
Zagraj 2 koty-zombie, aby ukraść
losową kartę od innego gracza.
PRZYKŁADOWA TURA
WYBUCHOWE
KOMBINACJE
(PRZECZYTAJ TO DOPIERO PO ROZEGRANIU
SWOJEJ PIERWSZEJ GRY)
PODEJRZEWASZ, ŻE WIERZCHNIA KARTA TO
EKSPLODUJĄCY
EKSPLODUJĄCY
KOTEK
KOTEK, WIĘC ZAMIAST SPASOWANIA IDOBRANIA
KARTY ZAGRYWASZ KARTĘ
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ,
ŻEBY PODEJRZEĆ 3 WIERZCHNIE KARTY ZTALII.
WIDZISZ, ŻE WIERZCHNIA KARTA
(AWIĘC TA, KTÓRĄ MASZ DOBRAĆ)
TO
EKSPLODUJĄCY KOTEK
EKSPLODUJĄCY KOTEK.
POSTANAWIASZ ZAGRAĆ
KARTĘ
ATAKUj
ATAKUj, ŻEBY
ZAKOŃCZYĆ SWOJĄ TURĘ
IZMUSIĆ PRZECIWNIKA
DOZAGRANIA 2TUR ZRZĘDU.
ALE NAGLE INNY GRACZ ZAGRYWA
KARTĘ
NIE, NIE, NIE
NIE, NIE, NIE IANULUJE
TWÓJ ATAK. WZWIĄZKU ZTYM
TWOJA TURA NADAL TRWA.
BARDZO NIE CHCESZ
DOBRAĆ WIERZCHNIEJ
KARTY IEKSPLODOWAĆ,
WIĘC ZAGRYWASZ KARTĘ
POTASUJ
POTASUJ ITASUJESZ TALIĘ.
ZMIENIŁ SIĘ UKŁAD KART
WTALII, WOBEC CZEGO
DECYDUJESZ SIĘ WKOŃCU
DOBRAĆ WIERZCHNIĄ KARTĘ.
POZOSTAJE CI TYLKO MIEĆ
NADZIEJĘ, ŻE TO NIE KOLEJNY
EKSPLODUJĄCY KOTEK
EKSPLODUJĄCY KOTEK.
Musisz natychmiast odkryć tę kartę. O ile nie masz
karty rozbrojenia – umierasz. Odrzuć wszystkie
swoje karty, włączając w to eksplodującego kotka.
Po wylosowaniu eksplodującego kotka możesz zagrać
tę kartę, żeby nie umrzeć. Następnie umieść zagraną
kartę na stosie kart odrzuconych.
Natychmiast zakończ swoją turę (bądź tury) bez
dobierania karty. Kolejny gracz musi zagrać 2 normalne
tury z rzędu (zagrać kartę albo spasować, wziąć nową
kartę, a następnie powtórzyć obie te czynności). Gra
toczy się dalej, począwszy od zaatakowanego gracza.
Jeśli oara ataku sama zagra jakąś kartę ataku
(dowolnego typu), jej tura natychmiast się kończy
i zaatakowany przez nią gracz musi rozegrać
wszystkie jej pozostałe tury plus liczbę tur z karty
ataku, która aśnie została zagrana. Na przykład
rozgrywa najpierw 4 tury, potem 6 tur i tak dalej.
Anuluj działanie dowolnej
karty, która nie jest eksplodu-
jącym kotkiem ani kartą
rozbrojenia. To tak, jakby
każda karta (także para
i wybuchowe kombinacje)
po przykryciu kartą Nie, nie,
nie przestawała istnieć.
Możesz też zagrać kartę Nie,
nie, nie na inną kartę Nie, nie,
nie, żeby zneutralizować jej
działanie i w rezultacie stworzyć efekt „a jednak tak,
przegrańcu” i tak dalej.
Możesz zagrać kartę Nie, nie, nie w dowolnym momencie
przed rozpoczęciem akcji, nawet jeśli nie trwa Twoja tura.
Wszystkie karty, które zostały zanienowane, wypadają
z gry. Umieść je na stosie kart odrzuconych.
Możesz nawet zagrywać WYBUCHOWE KOMBINACJE!
Tasuj talię, nie patrząc na jej zawartość. (To może
się przydać osobie, która wie, gdzie schował się
eksplodujący kotek).
Natychmiast zakończ swoją turę bez dobierania karty.
Karta pominięcia zagrana w odpowiedzi na kartę
ataku kończy tylko 1 z 2 tur. Dopiero używając 2 kart
pominięcia, możesz zakończyć obie tury.
Zmuś dowolnego gracza do przekazania Ci 1 karty
ze swojej ręki. To on decyduje, którą kartę Ci odda.
4 karty
4 karty
4 karty
4 karty
5 kart
5 kart
EKSPLODUJĄCY KOTEK
ROZBRÓJ
ATAKUJ
NIE, NIE, NIE
POTASUJ
POMIŃ
PRZYSŁUGA
JAK DWIE KROPLE WODY
JAK TRZY KROPLE WODY
()
()
KOCIE KARTY
PO 4 ZKAŻDEGO TYPU
Podejrzyj 3 wierzchnie karty talii, a następnie odłóż
je w tej samej kolejności. Nie pokazuj tych kart innym
graczom.
Te karty nie działają w pojedynkę, ale jeśli uda Ci się
zdobyć 2 takie same, to możesz ich użyć jako pary.
Pozwala Ci ona ukraść losową kartę wybranemu
graczowi. Możesz też używać ich w wybuchowych
kombinacjach.
CO KRYJE PRZYSZŁOŚĆ
NIE MUSISZ TEGO CZYTAĆ,
CHYBA ŻE MASZ PYTANIA
DOTYCZĄCE KONKRETNYCH KART.
Eksplodujące kotki
Teraz możesz stworzyć parę (która pozwala
Ci ukraść losową kartę wybranemu graczowi),
nie tylko zagrywając identyczne kocie karty,
ale zagrywając DOWOLNE 2 karty o tej samej
nazwie (np. 2 karty tasowania albo 2 karty
pomijania). Gdy zagrywasz wybuchowe
kombinacje, ignoruj polecenia zapisane
na użytych kartach.
Ta kombinacja działa tak samo jak poprzednia,
ale tym razem musisz zagrać 3 takie same
karty i mesz dokładnie sprecyzować, jaką
kartę chcesz dostać od wybranego gracza.
Jeśli ją ma, musi Ci ją oddać. Jeśli jej nie
ma – cóż, odchodzisz z pustymi rękami.
Gdy zagrywasz wybuchowe kombinacje,
ignoruj polecenia zapisane na użytych kartach.
Potem weź eksplodującego kotka i włóż go w dowolne
miejsce talii. Nie możesz przy tym przekładać ani
tasować pozostałych kart.
Chcesz dopiec kolejnemu graczowi? Umieść kotka
na samym wierzchu talii. Jeśli chcesz, możesz
to zrobić pod stołem, żeby inni gracze nie widzieli,
gdzie umieszczasz kartę.
Twoja tura dobiega potem końca, ale nie dobierasz karty.
6 kart
4 karty
W przypadku każdego typu ataku (zwykłego,
osobistego i precyzyjnego) rozbrojenie eksplo
dującego kotka kończy tylko 1 z Twoich tur.
W dalszym ciągu musisz rozegrać pozostałe tury.
© 2025 Exploding Kittens | Wyprodukowano w Chinach.
Producent: Exploding Kittens 7162 Beverly Blvd #272, Los Angeles, CA 90036 USA
Importer na UE: Exploding Kittens 10 Rue Pergolèse, 75116 Paryż, Francja
Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o. ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk
wydawnictwo@rebel.pl www.wydawnictwo.rebel.pl
support@explodingkittens.com www.explodingkittens.com
LONS-202410-54
PRZEWODNIK
PO POLU BITWY

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756