Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra logiczna REBEL Cosmoludo Mana
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(13)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna REBEL Cosmoludo Mana
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
T
om Delahay
e
Claude L
eroy
MANA
TM
TM
2
20
'
8
+
Dołącz do
Planszow
ej Rebelii!
TM
1
2
MANA
ZAWAR
T
OŚĆ
plansza
o
wymiar
ach
6
×
6
pól,
na
kt
órych
znaj-
dują
się
pojedyncze,
podwójne
i
potrójne
sym-
bole:
cz
arny
pionek dajm
io
biały
pionek dajmio
5 czarnyc
h
pionków
ron
inów
5 białych
pionków
ron
inów
pionek pt
aka Mana
PRZ
YGO
T
OWANIE GRY
Każdy
gracz
bierze 6 pionków
tego samego k
olo-
ru (czarne
go albo białeg
o). Grę ro
zpoczyna gracz
z
czarnymi
pionkami.
Planszę
należy
umieścić
ta
k,
aby
z
perspektywy
pierwszego
gracz
a
w
le
-
wym,
dolnym
rogu
znajdowało
się
pole
z
po-
trójnym
symbolem.
Pier
wszy
gracz
umieszcza
6
czarnych
pionków
na
polach
w
pier
wszym
rzędzie
na
planszy
(rozpocz
ynającym
się
od
pola
z
potrój
-
nym
symbolem).
Pionek
dajmio
należ
y
umieścić
na
1 z
3 pól z podw
ójnym symbolem.
Drugi
gracz
umiesz
cza
6
białych
pionków
na
polach
w
rzędzie
po
przec
iwnej
stronie
planszy
(z
jeg
o
per
-
spek
tywy
ro
zpoczynającym
się
od
pola
z
podwó
jnym
sym
bolem). Pione
k dajmio na
leży umieścić
na 1 z 3
pól
z
podwójnym
symbolem.
DRUGI
GRACZ
PIERWSZY
GRACZ
Na
tym
et
apie
pionek
ptak
a
Mana
pozos
taje
poz
a
planszą.
PRZEBIEG RO
ZGRYWKI
Gracz
e
na
zmianę
ro
zgr
ywają
tury
.
W
swo
jej
turze
gracz
wyk
onuje
1
ruch
pionkiem
w
swoim
kolorz
e
o
liczbę
pól
ws
kazaną
przez
symbol
na
polu
,
z
kt
ó
-
reg
o
rozp
oczyna
ruch. Pionkami
można poruszać do
przodu
,
do
tyłu
,
w
lewo
albo
w
prawo
(
ale
nigdy
po
s
kosie
). Kierune
k można
zmienić
w
trakc
ie ruchu
, ale
jedynie pod
kąt
em prostym.
PORUSZANIE PIONK
AMI
Gracz
porusz
a pionkiem o tyle pól, ile wsk
azuje sym-
bol
na
polu,
na
którym
ten
pionek
się
znajduje,
gdy
z
aczyna
swój ruch.
–
Pionek
zacz
ynając
y
ru
ch
z
pola
z
pojedynczym
symbolem porusz
a się o 1 pole.
–
Pionek
zaczynający
ruch
z
pola
z
podwójnym
symbolem porusz
a się o 2 pola.
–
Pionek zaczynający ruch z pola
z potrójnym sym
-
bolem porusz
a się o 3 pola.
Pion
kiem nie można poruszyć przez pole, na którym
znajduje
się inny
pionek
albo pione
k pt
aka Mana,
ani
dwukrotnie poruszyć
nim
na
to
samo
pole
w
tr
akc
ie
1 ruchu
.
Ruch
może
zak
ończyć się
na
p
olu
, na
którym s
toi pio-
nek przec
iwnika.
W t
a
kim wypad
ku musisz g
o pochwy
cić.
Jeśli
graczowi
uda
ło
się
pochwycić
pionek
dajmio,
wygrywa roz
gr
ywkę.
Jeśli
gracz
owi
udało
się
poc
hwycić
pionek
ronina,
zdejmuje g
o z planszy
.
Uwaga! Zar
ówno
pionki dajmio
,
jak i
pionki roninów
mogą
pochwycić
pionki
dajmio
i
pionki
roninów
przeciwn
ika.
DZIA
ŁANIE PT
AKA MA
NA
Gdy tylko
gr
acz
poruszy pionkiem,
przest
awia
ptak
a
Mana
na
dowolne n
iezajęte
pole
z
takim
samym
sym-
bolem
(pojedynczym,
podwójnym
albo
potrójnym),
ja
ki znajduje
się na polu
, na k
tórym ten pionek s
koń-
czył sw
ój ruch.
D
rugi
gracz
musi
poruszyć
swoim
pion
kiem
(dajmio
albo ron
ina) st
ojącym na polu z t
akim samym sym
bo
-
lem
jak
ten
na
polu
,
na
którym
st
oi
pionek
ptaka
Mana.
Pta
k
Mana
zawsze
zost
aje
przes
tawiony
na
pole
z
ta
-
kim
samym
symbolem
jak
symbol
na
polu
zajmowa
-
nym prz
ez pionek, kt
ór
y w
łaśnie z
akończy
ł swój ru
ch.
Jeś
li żaden
z pion
ków
gr
acza
nie z
ajmuje pola
z
sym
bolem
ws
kazanym
prze
z
pione
k
ptaka
Mana, gr
acz mo
że wy
br
ać 1 z
2 opcji:
a)
Porusz
yć
dowolnym
ze
swoich
pionków
o
liczbę
pól ws
kazaną
przez
symbol na
p
olu,
na k
tórym ten pionek s
toi.
ALBO
b)
Przywróc
ić
do gry schwyt
any
przez pr
zeciw-
nika
pionek
ronina
i
umieścić
go
na
dowol-
nym niez
ajętym polu
.
W
obu
przypadkach
pionek
pta
ka
Mana
z
ostaje
przes
tawiony na
pole z t
akim samym symb
olem,
jaki
znajduje
się
na
polu,
na
któr
e
zost
ał
poru-
szony
pionek albo
na k
tór
ym z
ostał
umieszczony
pione
k ronina.
Co
dzieje
się
w
przypadku
,
gdy
gracz
nie
może
wyk
onać
ruchu
,
bo
jego
pionki
są
zablok
owane
przez inne
pionki?
W
ta
kim
przypadk
u
gracz
nie
wyk
onuje
ruchu
,
a jeg
o tura zos
taje pominię
ta.
Drugi
gr
acz
mo
że
na
tychmias
t
wyk
onać
k
olejny
ruch
i
poruszyć
dowolnym
ze
swoich
pionków
,
niez
ależnie
od
symbolu
na
polu,
na
którym
stoi
pionek
ptak
a
Mana.
Zamiast
wykonywać
ruch
moż
e
przywr
ócić
do
gry
1
ze
swoich
pochwyc
o
-
nych pionk
ów roninów
.
K
ONIEC GRY
Gra
dobiega końca, gdy 1
z graczy
pochwyci pio-
nek dajmio prz
eciwnik
a.
WARIANT
Na
pocz
ątku
ro
zgr
ywki
zaawansowan
i
gracz
e
mogą
rozmieśc
ić
pionki
na
dowolnych
polach
pierwszych 2 rzędów
po swojej str
onie planszy
.
12
pojedynczyc
h
symboli
12
podwójnych
symboli
12
potrójny
ch
symboli
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Jak dobrać kartę graficzną do płyty głównej i procesora?
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking smartwatchy dla nastolatków [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Nintendo ogłasza! To oni zagrają główne role w „The Legend of Zelda”
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników