Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna REBEL Jungle Speed Eco

Instrukcja obsługi Gra logiczna REBEL Jungle Speed Eco

Wróć
Autorzy: Tom i Yako
ZASADY GRY
PL
Opracowanie
Autorzy: Tom i Yako (Thomas Vuarchex i Pierric Yakovenko)
Jungle Speed
to znak towarowy Asmodee Group.
Odwiedz nasze strony: www.asmodee.com i www.wydawnictworebel.pl
Wiecej szczegółów o grze na www.junglespeed.com
i @Junglespeed
PRAWO DUNGLI
Celem gry jest bycie pierwszym graczem, który pozbędzie się wszystkich
swoich kart i dzięki temu wygra!
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przetasujcie wszystkie 70 kart i rozdajcie rewersami do góry pomiędzy gra-
czy (po równo, o ile to możliwe), w ten sposób każdy z nich będzie miał wła-
sny stos zakrytych kart. Gracze nie zaglądają do swoich kart, aby zachować
powagę ceremonii.
Totem stawiany jest na środku stołu i wszyscy oddają mu pokłon.
SOWNICZEK
Czytając poniższe zasady, możesz natknąć się na następujące określenia:
STOS KART ODKRYTYCH: odkryte karty znajdujące się przed każdym z graczy;
KARNIAK: odkryte karty znajdujące się pod totemem;
POJEDYNEK: test refleksu 2 lub większej liczby graczy;
STOS KART ZAKRYTYCH: zakryte karty znajdujące się przed każdym z graczy.
GRA SI ROZPOCZYNA!
W kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, rozpoczy-
nając od rozdającego, gracze po kolei odkrywają po 1 karcie ze swojego
stosu kart zakrytych i kładą odkryte przed sobą. W swojej następnej turze
każdy gracz odkrywa kolejną kartę i umieszcza ją na stosie kart odkrytych.
Każdy z graczy może używać tylko jednej ręki do odkrywania kart. Druga
ręka nie będzie używana, można położyć na stole w pobliżu stosu za-
krytych kart (ewentualnie przytrzymywać nią swój stos kart zakrytych, jeśli
zajdzie taka potrzeba).
Karta musi być odkrywana w kierunku innych graczy, jak pokazano na rysunku.
JUNGLE SPEED
® TO GRA DLA 210 GRACZY
(A NAWET WICEJ!)
W WIEKU OD 7 LAT.
NIE!
TAK!
ZWYCISTWO W POJEDYNKU TO
MIARA PRDKOCI, NIE SIY!
Jeśli jest wątpliwość co do tego, kto jako pierwszy złapał totem,
nie ma sensu, aby gracze wyrywali go sobie z rąk jak małpy banana.
Zwycięzcą jest gracz, którego więcej palców dotyka totemu,
a w przypadku remisu gracz, którego ręka jest niżej na totemie.
Jeśli totem został przypadkiem strącony ze stołu, Pojedynek jest
anulowany i gra toczy się dalej.
WYJA NIENIA
Jeśli „Strzałki na zewnątrz” spowodują:
pojawienie się kolejnej karty „Strzałki na zewnątrz”, to ma ona taki
sam efekt, chyba że został wywołany Pojedynek;
pojawienie się karty „Strzałki do środka” i normalnego Pojedynku
w tym samym czasie gracz, który złapał totem, decyduje, czy
rozstrzyga kartę specjalną, czy Pojedynek;
kilka Pojedynków w tym samym czasie wygrywa je gracz, który
jako pierwszy złapał totem, pod warunkiem, że brał udział w przynaj-
mniej jednym z Pojedynków. Pozostałe zostają anulowane.
POJEDYNEK
Za każdym razem, gdy na odsłoniętych kartach graczy widać ten sam sym-
bol (niezależnie od koloru), rozpoczyna się Pojedynek.
Pierwszy z tych graczy, który złapie totem, wygrywa Pojedynek.
Pozostali gracze nie mogą się wtrącać. Osoba, która przegrała Pojedynek,
musi wziąć odkryte karty swoje i przeciwnika oraz ewentualne karty z Karniaka
(zob. następna strona). Kładzie je zakryte pod swoim stosem kart zakrytych.
Gra zostaje wznowiona od osoby, która przegrała Pojedynek.
Niektóre karty specjalne (zob. następna strona) mogą wywołać Pojedynek
pomiędzy większą liczbą graczy. Zgodnie z zasadami gracz, który jako
pierwszy złapie totem, wygrywa Pojedynek.
Jeśli jest kilku przegranych, każdy z nich zabiera swoje odkryte karty,
a zwycięzca dzieli swoje odkryte karty oraz karty z Karniaka pomiędzy
przegranych wedle własnego uznania.
Pojedynki wywołane za każdym razem, gdy na stole pojawiają się
2 karty o takim samym symbolu.
Uważajcie! Niektóre symbole wydają się identyczne na pierwszy rzut oka,
jednak różnią się od siebie szczegółami.
POMYKI
Totem jest święty. Pomyłki muszą być ukarane! Gracz, który chwyci totem
w wyniku pomyłki, musi wziąć wszystkie karty odkryte przez pozostałych graczy
oraz karty z Karniaka. Jeżeli gracz przewróci lub upuści totem, kara jest ta sama.
KARTY SPECJALNE
Karty specjalne zmieniają zasady gry.
STRZAKI DO RODKA
Wszyscy gracze muszą spróbować chwycić totem.
Gracz, któremu się uda zrobić to jako pierwszemu,
odkłada swoje odkryte karty do Karniaka (pod to-
tem) i wznawia grę.
STRZA�KI NA ZEWNĄTRZ
Wszyscy gracze jednocześnie odkrywają wierzch-
nią kartę ze swojego stosu kart zakrytych. Jeśli
wystąpią takie same symbole, to natychmiast roz-
poczyna się Pojedynek. Jeżeli nie został wywołany
żaden Pojedynek, gracz, który odkrył kartę, kon-
tynuuje grę i odkrywa następną kartę.
Uwaga! Aby upewnić się, że wszyscy odkryją karty jednocześnie, najlepiej
głośno liczyć „trzy, cztery...”.
KONIEC GRY
Gdy któryś z graczy odkryje swoją ostatnią kartę, pozostali gracze konty-
nuują normalnie grę. Ten gracz wygra dopiero wtedy, gdy pozbędzie się
swoich odkrytych kart, wygrywając Pojedynek. Gdy to się zdarzy, jest on
ogłaszany zwycięzcą przy dzikim aplauzie tłumów!
WYJĄTKI
Jeśli ostatnią odsłoniętą kartą „Strzałki do środka” i gracz nie złapie
totemu, musi zebrać karty odkryte wszystkich graczy i ułożyć je zakryte
u siebie (zwycięzca tego Pojedynku nie oddaje swoich kart do Karniaka).
Gra toczy się dalej, począwszy od tego gracza (prawie zwycięzcy,
prawdopodobnie rzucającego przekleństwami).
• Jeśli ostatnią odsłoniętą kartą są „Strzałki na zewnątrz”, gracz wygrywa.
WARIANT DLA 3 GRACZY
Gdy gracz odkryje kartę, a na stosach kart odkrytych wszystkich graczy
pojawią się karty tego samego koloru, muszą oni zagrać tak, jakby właśnie
pojawiła się karta „Strzałki do środka”.
WARIANT DLA 2 GRACZY
Każdy z graczy gra obiema rękami oddzielnie. Każda ręka każdego gracza jest
niezależna i ma własny stos kart! Usiądźcie naprzeciwko siebie i podzielcie
wszystkie karty na 4 równe stosy kart zakrytych. Gracze grają jeden po drugim,
zmieniając ręce.
Kolejność wygląda następująco:
• Gracz A: prawa ręka
1
• Gracz B: prawa ręka
2
• Gracz A: lewa ręka
3
• Gracz B: lewa ręka
4
I tak dalej… Jeśli zostaje wywołany Pojedynek, tylko odpowiednie ręce mogą
łapać totem i tylko karty z ich stosów zabierane. Jeśli Pojedynek jest
wywołany przez 2 ręce tego samego gracza, NIE MOŻE on chwycić totemu.
Gdy pojawia się karta „Strzałki do środka”, dobrym pomysłem jest
złapanie totemu ręką, która ma większy stos kart odkrytych, które
zostaną wysłane do Karniaka. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić.
Gra się kończy, gdy:
obaj gracze pozbyli się po jednym ze swoich stosów kart zakrytych. Gracze
zliczają wtedy pozostałe karty i wygrywa ten, kto ma ich mniej.
ALBO
• jeden z graczy pozbył się stosów kart zakrytych z obu rąk.
Pozostałe reguły nie ulegają zmianom.
WARIANT DLA 1 GRACZA
Znajdź kumpli, zbierz ekipę i naucz ich grać w „Jungle Speed”!
1
3
4
2
1
3
5
2
4

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756