Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra logiczna REBEL Jungle Speed Eco
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(14)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna REBEL Jungle Speed Eco
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Autorz
y: T
om i Yako
ZASAD
Y
GR
Y
PL
Opracowanie
Autorzy
: T
om i Y
ako (Thomas V
uarchex i Pierric Y
akovenko)
Jungle Speed
to znak to
warowy Asmodee Gr
oup.
Odwiedz nasze strony
: www.asmodee.
com i www
.wy
dawnictworebel.pl
Wiecej szcz
egółów o grze na www
.junglespeed.com
i
@Junglespeed
PR
AWO D
�
UN
GLI
Celem
gry
jest
bycie
pierwszym
graczem,
który pozbędzie
się
wszystkich
swoich kart i dzięki temu
wygra!
PRZYG
OTOWAN
I
E D
O GR
Y
Przetasujcie wszystkie 70
kart i rozdajcie
rewersami do góry
pomiędzy gra
-
czy (po równo,
o ile to
możliwe), w ten
sposób każdy z
nich będzie miał
wła
-
sny stos
zakrytych kart. Gracze
nie zaglądają do swoich
kart, aby
zachować
powagę ceremonii.
T
otem stawiany jest na
środku stołu i wszyscy oddają
mu pokłon.
S
�
OW
NIC
ZEK
Czytając poniższe
zasady
, możesz natknąć
się na następujące
określenia:
•
STOS KA
RT O
D
KRYT
YCH
:
odkryte
karty
znajdujące się
przed
każdym
z
graczy;
•
KARNIAK
: odkryte karty znajdujące się
pod totemem;
•
POJEDYN
EK
: test refleksu 2 lub większej
liczby graczy;
•
STOS KA
RT Z
A
KRY
TYCH
:
zakryte
karty
znajdujące
się
przed
każdym
z graczy
.
GR
A SI
�
ROZPOCZYNA!
W
kolejności
zgodnej
z
kierunkiem
ruchu
wskazówek
zegara,
rozpoczy
-
nając
od
rozdającego,
gracze
po kolei
odkrywają po
1 karcie
ze
swojego
stosu kart
zakrytych i
kładą odkryte
przed sobą.
W swojej
następnej turze
każdy gracz odkrywa
kolejną kartę i
umieszcza ją na
stosie kart odkrytych.
Każdy z
graczy
może
używać
tylko
jednej
ręki
do odkrywania
kart.
Druga
ręka
nie
będzie używana,
można
ją
położyć
na
stole
w
pobliżu
stosu za
-
krytych kart (ewentualnie przytrzymywać nią
swój stos kart zakrytych, jeśli
zajdzie taka potrzeba).
Karta
musi
być
odkrywana
w
kierunku
innych
graczy
, jak
pokazano na
rysunku.
JU
NGLE SPEED
®
TO GRA D
L
A 2
�
1
0 G
RAC
ZY
(A N
AWET W
I
�
CE
J!
)
W WI
E
KU O
D 7 LAT.
NIE!
TAK!
Z
W
YC
I
�
S
T
W
O W P
O
J
E
D
Y
N
K
U T
O
M
I
A
R
A P
R
�
D
KO
�
C
I
, N
I
E S
I
�
Y!
Jeśli
jest
wątpliwość
co
do
tego,
kto
jako
pierwszy
złapał
totem,
nie
ma
sensu,
aby
gracze
wyrywali
go
sobie
z
rąk
jak
małpy
banana.
Zwycięzcą
jest
gracz,
którego
więcej
palców
dotyka
totemu,
a
w
przypadku
remisu
gracz,
którego
ręka
jest
niżej
na
totemie.
Jeśli
totem
został
przypadkiem
strącony
ze
stołu,
Pojedynek
jest
anulowany
i
gra
toczy
się
dalej.
W
YJ
A
�
NI
E
NI
A
Jeśli
„Strzałki
na
zewnątrz”
spowodują:
•
pojawienie
się
kolejnej
karty
„Strzałki
na
zewnątrz”,
to
ma
ona
taki
sam
efekt,
chyba
że
został
wywołany
Pojedynek;
•
pojawienie
się
karty
„Strzałki
do
środka”
i
normalnego
Pojedynku
w
tym
samym
czasie
–
gracz,
który
złapał
totem,
decyduje,
czy
rozstrzyga
kartę
specjalną,
czy
Pojedynek;
•
kilka
Pojedynków
w
tym
samym
czasie
–
wygrywa
je
gracz,
który
jako
pierwszy
złapał
totem,
pod
warunkiem,
że
brał
udział
w
przynaj
-
mniej
jednym
z
Pojedynków
.
Pozostałe
zostają
anulowane.
POJEDYNEK
Za
każdym
razem,
gdy
na odsłoniętych
kartach graczy
widać
ten sam
sym
-
bol (niezależnie od koloru), rozpoczyna
się Pojedynek.
Pierwszy z tych graczy
, który złapie totem,
wygrywa Pojedynek.
Pozostali
gracze
nie
mogą
się
wtrącać.
Osoba,
która
przegrała
Pojedynek,
musi wziąć
odkryte karty swoje
i przeciwnika oraz
ewentualne karty
z Karniaka
(zob. następna strona). Kładzie je
zakryte pod swoim stosem kart
zakrytych.
Gra zostaje wznowiona od osoby
, która przegrała
Pojedynek.
Niektóre karty specjalne (zob. następna strona) mogą wywołać Pojedynek
pomiędzy
większą
liczbą
graczy
.
Zgodnie
z
zasadami
gracz,
który
jako
pierwszy złapie totem, wygrywa Pojedynek.
Jeśli
jest
kilku
przegranych,
każdy
z
nich
zabiera
swoje
odkryte
karty
,
a
zwycięzca
dzieli
swoje
odkryte
karty
oraz
karty
z
Karniaka
pomiędzy
przegranych wedle własnego uznania.
Pojedynki
są
wywołane
za
każdym
razem,
gdy
na
stole
pojawiają
się
2 karty o takim samym
symbolu.
Uważajcie! Niektóre
symbole wydają się
identyczne na
pierwszy rzut
oka,
jednak różnią się od siebie
szczegółami.
P
O
MY
�
KI
T
otem
jest
święty
.
Pomyłki
muszą
być
ukarane!
Gracz,
który
chwyci
totem
w
wyniku
pomyłki,
musi
wziąć
wszystkie
karty
odkryte
przez
pozostałych
graczy
oraz
karty
z
Karniaka.
Jeżeli
gracz
przewróci
lub
upuści
totem,
kara
jest
ta
sama.
KARTY SPECJALN
E
Karty specjalne zmieniają zasady gry
.
STRZA
�
KI D
O
�
RODKA
Wszyscy
gracze
muszą
spróbować chwycić
totem.
Gracz,
któremu
się
uda
zrobić
to
jako
pierwszemu,
odkłada
swoje
odkryte
karty
do
Karniaka
(pod
to
-
tem) i wznawia grę.
STRZA
�K
I NA Z
EW
NĄTRZ
Wszyscy
gracze
jednocześnie
odkrywają
wierzch
-
nią
kartę
ze
swojego
stosu
kart
zakrytych.
Jeśli
wystąpią
takie
same
symbole,
to
natychmiast
roz
-
poczyna
się
Pojedynek.
Jeżeli
nie
został
wywołany
żaden
Pojedynek, gracz,
który
odkrył
tę
kartę,
kon
-
tynuuje grę i odkrywa następną
kar
tę.
Uwaga!
Aby
upewnić się,
że wszyscy
odkryją
karty
jednocześnie,
najlepiej
głośno liczyć „trzy
, cztery
...”.
K
ONIE
C
GRY
Gdy
któryś z
graczy
odkryje
swoją
ostatnią
kartę,
pozostali
gracze
konty
-
nuują
normalnie
grę.
T
en
gracz
wygra
dopiero
wtedy
,
gdy
pozbędzie
się
swoich
odkrytych
kart,
wygrywając
Pojedynek.
Gdy
to
się
zdarzy
,
jest on
ogłaszany zwycięzcą przy dzikim aplauzie
tłumów!
W
YJ
Ą
T
K
I
•
Jeśli
ostatnią
odsłoniętą
kartą
są
„Strzałki
do
środka”
i
gracz
nie
złapie
totemu,
musi
zebrać
karty
odkryte
wszystkich
graczy
i
ułożyć
je
zakryte
u
siebie (zwycięzca
tego
Pojedynku
nie
oddaje
swoich
kart
do Karniaka).
Gra
toczy
się
dalej,
począwszy
od
tego
gracza
(prawie
zwycięzcy
,
prawdopodobnie rzucającego przekleństwami).
• Jeśli ostatnią odsłoniętą kartą
są „Strzałki na zewnątrz”, gracz
wygrywa.
WAR
I
AN
T DL
A 3 G
RA
CZY
Gdy
gracz
odkryje
kartę,
a
na
stosach
kart
odkrytych
wszystkich
graczy
pojawią się
karty tego samego
koloru, muszą oni
zagrać tak,
jakby właśnie
pojawiła się karta „Strzałki do
środka”.
WAR
I
AN
T DL
A 2 G
RA
CZY
Każdy
z
graczy gra
obiema rękami
oddzielnie.
Każda
ręka
każdego
gracza
jest
niezależna
i
ma
własny
stos
kart!
Usiądźcie
naprzeciwko
siebie
i
podzielcie
wszystkie
karty na
4 równe
stosy
kart
zakrytych. Gracze
grają jeden
po
drugim,
zmieniając ręce.
Kolejność wygląda następująco:
• Gracz
A: prawa ręka
1
• Gracz B: prawa ręka
2
• Gracz
A: lewa ręka
3
• Gracz B: lewa ręka
4
I tak
dalej… Jeśli zostaje
wywołany Pojedynek,
tylko odpowiednie
ręce mogą
łapać
totem
i
tylko
karty
z
ich
stosów
są
zabierane.
Jeśli
Pojedynek
jest
wywołany przez 2 ręce tego
samego gracza, NIE MOŻE on
chwycić totemu.
Gdy
pojawia
się
karta
„Strzałki
do
środka”,
dobrym
pomysłem
jest
złapanie
totemu
ręką,
która
ma
większy
stos
kart
odkrytych,
które
zostaną wysłane do Karniaka. Oczywiście
łatwiej powiedzieć niż zrobić.
Gra się kończy
, gdy:
•
obaj gracze
pozbyli się
po
jednym ze
swoich
stosów kart
zakrytych. Gracze
zliczają wtedy pozostałe karty i
wygrywa ten, kto ma ich
mniej.
ALBO
• jeden z graczy pozbył
się stosów kart zakrytych z
obu rąk.
Pozostałe reguły nie ulegają zmianom.
WAR
I
AN
T DL
A 1 G
RA
CZ
A
Znajdź kumpli, zbierz ekipę i
naucz ich grać w „Jungle
Speed”!
1
3
4
2
1
3
5
2
4
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking rozdrabniaczy do gałęzi frezowych [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Ranking telewizorów do 3000 zł [TOP10]
Ranking tabletów z Windowsem [TOP10]
Ranking urządzeń do peelingu kawitacyjnego [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych do auta [TOP10]
Gdzie kupić baterię do zegarka? Na co zwrócić uwagę?
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Niebieska godzina w fotografii
Płyta gazowa bez płomieni – wady i zalety
Jak prać firanki?
Starlink V3 zapowiada koniec kablowych limitów. Nowa generacja ma zmienić nasze postrzeganie internetu
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking hulajnóg dla 4-latka [TOP10]
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników