Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Everdell Zimowy Szczyt (edycja kolekcjonerska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(269)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Everdell Zimowy Szczyt (edycja kolekcjonerska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2
15
króliczych podróżnik
ów
(po 1 w każdym kolorze robotników
z gry podstawowej i z dodatków)
WPROWADZENIE
W
yruszcie poza granice be
zpiecznej dolin
y
Ev
erdell i zap
uśćcie się w t
ajemnicze
i niezbadane rejon
y
, w któ
r
ych czeka na
W
as przyg
o
da, jakiej j
eszcze nie przeżyliście!
Ruin
y prada
wnyc
h budowli, nieznane
stwo
rzeni
a, now
e lądy
… Zbierzcie za
p
asy
i odwagę i rusza
j
cie w niezwy
kłą podróż
przez Góry Strzeliste!
N
a p
oczątku gry otrzymujecie kró
liczego
podróżnika, któ
r
y b
ędzie przemierzał szlak
na plan
szy gór
. T
o odważne stworzenie będzie
zbierało dla W
as fragmenty ma
py
, dzięki któr
ej
zap
lanu
j
ecie końco
wą wyprawę
, i o
dkr
y
wało
now
e, nieznane lądy
. Z
e zmieniającymi się
porami r
oku będziecie musieli sta
wić czoło
wymagającym warunkom pogodowym, co
nie pozostanie bez wpływu na W
aszą strategię.
Sp
r
yt
nie korzys
t
ajcie ze zdoln
oś
ci nowych ka
r
t,
ab
y historia, któ
rą nap
iszecie, i w
ypra
wa, na
któ
rą w
yruszycie, zostały za
p
amiętane
w Ev
erdell po wsze czasy!
ZAWARTOŚĆ
5 dużych stworzeń
6
lisów i 1 żabi ambasador
(do gry w
Everdell: Perłowy Potok
)
6 siodeł
(1 dodatkowe)
33 karty odkryć
12 kart pogody
plansza gór
24 kafelki
mapy okolicy
Karawana kartografa
Karawana kartografa
Dobierz 3
. Weź
z puli 1
za każdego
robotnika na tej karcie,
wliczając robotnika, którego
właśnie umieściłeś.
Każdy gracz może mieć na tej
karcie maksymalnie 1 ro
botnika.
Za każdym razem, gdy bierzesz
z leśnej polany
, weź 1 mniej.
Śnieżyca
6 kafelków
mapy Everdell
OPRACOWANIE
Pro
jekt dod
atku:
J
ames A. W
ilson
Opracowanie dodatku:
Dann Ma
y
, Brenna N
o
onan
Oprawa graczna:
Andrew Bosley
Dodatkowe grak
i:
Dann Ma
y
Dy
rekt
or artystyczny i p
rojekt graczny:
D
ann M
ay
Producent wykonaw
czy
:
D
an Y
arringto
n
T
esterzy:
C
larissa W
ilson, Karl Sch
wantes, Chrissy P
eske,
Iskra Dyulgero
va, T
om P
eske, Amy P
eske, Alex P
eske,
J
ames Charlick, Jo
nathan Ramun
di, Kat Rendek, T
revor
Baker
, Greg
or
y Delaney-Muc
klow
, Cory Kneeland, Angela
Kneeland, M
arie Kneeland, Mic
hael Forrey
, Tim Dollo,
Benjamin Leroy-Beaulieu, Kim W
illiams, An
thony W
illiams,
Erin W
il
liams, Rob Bell, Ka
t Slosarska-Bell, Jona
than Baxter
,
Erin Baxter
, Andrew Albertsen, Maximilian Berbe
chelo
v
Tłumaczenie:
Mo
ni
ka Żabicka
Redakcja:
zesp
ół Rebel
12 żetonów
”
3 punkty”
3
PRZYGOTOWANIE
Przygo
tujcie grę według zasad z gr
y podstawo
wej
z następ
ujący
mi zmianami
.
1)
P
ołóżcie planszę g
ór przy dolnej kra
wędzi
planszy głó
wnej.
2)
P
odzielcie karty p
ogody według pór ro
ku.
P
otasujcie każdą talię i połóżcie po 1zak
r
ytej
kar
cie na każdym polu pogody dla danej por
y
rok
u na planszy g
ór
. O
dłóżcie pozostałe karty
pogody do pudełka, nie pa
t
rząc na ich treść.
3)
P
odzielcie karty o
dkr
yć według 3 typów
:
pagór
ki, szczyty i g
rzbiety gó
rskie. P
otasujcie
każdą talię i p
ołóżcie zakr
ytą na odpowied-
nich miejscach na plan
szy gór
.
4)
Rozdajcie każdem
u z graczy p
o 1 kafe
l
ku
ma
py Ev
erdell. P
omiesza
j
cie 24 kafe
l
ki map
y
oko
lic
y i połóżcie na pagórk
owat
ej częś
ci
szlaku tyle odk
r
ytych kaf
elków
, i
le wynosi
liczba graczy plus 1. N
astęp
nie p
ołóżcie tyle
samo zakr
ytych kafe
lków na częściach szlaku
ze szczytami i grzbietami gó
rskimi. Odłóżcie
pozostałe kafelki ma
py ok
olic
y do pudełka,
nie patrząc na ich tr
eś
ć.
5)
U
mieśćcie pionki duży
ch stworzeń
naplan
szy gór albo w jej pobliżu.
6)
Odwróćcie zimo
wą kartę p
ogody i umieśćcie
swoje p
ionki króliczych podróżnik
ów na
symbolu pag
órkó
w nap
oczątku szlak
u.
U
waga! Dod
at
ek
Zimo
wy Sz
czyt
sprawia, że r
ozgr
y
wka jest bardziej wymagająca,
dlateg
o za
lecam
y
, ab
y nie używać elementó
w z innyc
h do
datkó
w
.
Za każdym razem, gdy bierzesz
z leśnej polany
, weź 1 mniej.
Śnieżyca
1
2
222
3
3
3
4
4
4
5
6
4
5
4
SZLAK
T
wój żądn
y przygód kró
liczy p
odróżnik prze-
mierza tajemnicze Góry Strzeliste, o
pierając
się zdradzieckiej pogodzie i zapuszcza
jąc się
w nieznane do
t
ąd teren
y
. N
a swej drodze
spotyka miejscowe stw
orzenia, dociera do
niezwy
kłych miejsc, poko
nuje r
óżne przeszkody
,
a naw
et staje oko w o
ko z dużymi stwo
rzeniami,
któ
re według legend za
mieszkują te ok
olice.
N
a p
oczątku r
ozgr
y
wki T
wój podróżnik prze-
mierza pagór
ki. Nast
ępnie przyjdzie m
u p
oko-
n
y
wać szczyty i grzbiety górs
kie, aby na ko
niec
wyr
uszyć na skrzętnie przyg
otowywaną przez
Ciebie wypra
wę.
Za każdym razem, gdy wykonu
jesz akcję
Przy-
gotu
j się do no
wej pory rok
u
, musisz doda
t
ko
wo
wykonać akcję eksplo
rac
ji, kt
óra składa się
z 3krok
ów
:
1) Mapa okolicy
W
eź 1 z kafelkó
w map
y okolicy leżąc
ych na
tej części szlaku, na k
tórej zna
jduje się T
wój
króliczy podróżnik, i połóż go na k
ońcu swojej
trasy wyprawy
.
2) Odkrycie
Odkr
yj 3 kar
ty odkr
yć z tej części szlaku, na
któ
rej zna
jduje si
ę T
w
ó
j k
r
ó
liczy p
o
dr
ó
żni
k,
a następ
nie zagra
j 1 z nic
h n
a sw
ó
j o
bsza
r g
r
y
.
3) Podróż
Przesuń sw
ojego
k
r
ó
liczeg
o p
o
dr
ó
żni
ka n
a
kolejną część szla
k
u
, a n
a
s
t
ęp
nie o
d
k
r
yj ka
r
t
ę
pogody i kafelki m
a
p
y o
k
o
lic
y
, j
eś
li w
ci
ąż s
ą
zak
r
y
te.
Mapa okolicy
W
ybierz dow
olny z odkr
ytych kafe
l
kó
w mapy
oko
lic
y leżąc
ych na tej części szlaku, na k
tór
ej
zna
j
du
j
e się T
wój kr
óliczy po
dróżnik. W
eź
kafe
lek i p
ołóż na ko
ńcu swojej trasy wyprawy
.
N
a p
oczątku gry T
woja trasa w
ypra
w
y składa się
tylko z kafelka ma
py E
verdell, k
tór
y otrzymałeś
podczas przygot
owania do gr
y
. Gdy dobierasz
kolejn
y kafele
k map
y okolicy
, połóż go po praw
ej
stro
nie kafelka ma
py Ev
erdell.
K
olejne kafelki ma
py oko
lic
y kładź zawsze po
pra
wej stro
nie p
oprzedniego ka
felka. W trakcie
gr
y każdy gracz zdobędzie w sumie 3 kafelki
ma
py okolicy
. T
e kafe
l
ki utwo
rzą tras
ę wyprawy
,
na kt
órą T
wój kró
liczy p
odróżnik będzie mógł
wyr
uszyć na ko
niec gr
y
.
Zas
ady wypra
w
y są w
yjaśnione w dalszej części
instrukcji.
5
Odkrycie
P
o wy
borze kafelka ma
py ok
olic
y i dołożeniu
go do swo
jej t
rasy wyprawy weź 3 wierzchnie
karty z talii kart o
dkr
yć, któ
ra znajdu
j
e się w tej
samej części szlaku co T
wó
j k
róliczy podróżnik.
P
odczas pier
wszego przygo
towania do no
wej
por
y rok
u bę
dzie to talia pagórk
ów
. P
ołóż
dobra
ne wcześniej 3 karty odk
r
yć w kolejności
dobiera
nia wzdłuż dolnej krawędzi pla
nszy gór
pod kosztem, jak pokazano poniżej.
T
e karty przedsta
w
iają odkr
ycia, któ
r
ych
doko
nał T
wój kró
liczy p
odróżnik w czasie
podróży
. M
usisz wy
brać 1 kartę odkr
ycia
i zagrać na swó
j obszar gr
y
. T
a karta nie zajm
uje
miejsca w T
woim mieście.
Pierwsza kart
a w rzędzie nie ma kosztu i mo
że
by
ć zagrana za darmo
. Ab
y zagrać drugą kartę,
mu
sisz o
drzucić 1 kartę z ręki albo za
płacić
1dow
olny sur
owiec. A
by zagrać trzecią kartę,
mu
sisz o
drzucić 2 karty z ręki albo zapłacić
2dow
olne suro
wce, albo odrzucić 1 kartę z ręki
i zapłacić 1 s
urowiec.
Zagraj kartę odkr
ycia, kładąc ją ob
ok swo
jego
miasta. P
ozostałe 2 karty od
kr
yć, któ
r
ych nie
zagrałeś, odłóż zakr
yte na spó
d odpowiedniej
talii.
R
odzaje k
art odkryć
W grze występują r
óżne rodzaje ka
r
t odk
r
yć.
Szczegóło
w
y opis ka
r
t odkr
yć zna
jduje się w dal-
szej części instrukcji (zob.
Ind
ek
s
na str
. 8–11).
Karty odkr
yć są kartami o „
zdolnościach zmniej-
szających k
oszt zagr
ywania kart
”
, dlateg
o nie
można ich łączy
ć z działaniem tak
ich kart jak
K
arczm
arz
czy
Dźwig
.
Z
a każ
dym razem, gdy bierzesz
z l
eśnej polany, weź 1 mniej.
Śnieżyca
Skalny Szlak
Skalny Szlak
jeśli masz co najmniej 3
w swoim mieście.
,
Karawana kartografa
Karawana kartografa
Dobierz 3
. Weź
z puli 1
za każdego
robotnika na tej karcie,
wliczając robotnika, którego
właśnie umieściłeś.
Każdy gracz może mieć na tej
karcie maksymalnie 1 robotnika.
Łoś Kopytnik
Łoś Kopytnik
DUŻE STWORZENIE
Podczas akcji
Przygotuj się
do nowej pory
roku
możesz
zostawić łosia na polu, które
zajmuje, i aktywować to pole.
Następnie dobierz 1
i weź z puli 1
.
Szlaki i mi
asta.
T
e karty zapewnią Ci na
koniec gry wskazaną liczbę punktó
w
, jeśli
spełniasz wymienione wymagania. Karty miast
zna
j
du
ją się t
ylko w talii grzbietów g
órskich
i zapewnią Ci na koniec gry wskazaną liczbę
punkt
ów
, jednak o
dbiera
ją punkty za ko
nkret
-
n
y rodzaj kart w T
wo
im mieś
cie.
Efek
ty tr
wałe.
T
e karty mają efek
ty
, któr
e dzia
-
łają p
rzez całą rozgr
y
wkę albo tak długo, jak
zap
isano w ich treści.
Miejsc
a.
N
a t
ych ka
r
tach znajd
ują się pola,
któ
re będziesz mógł odwiedzać a
lbo tylko T
y
,
albo również T
woi przeciwnicy (w zależności
od karty).
P
o zagraniu.
Zdolności tych kart aktywują się
na
t
ychmiast po ich za
g
raniu
.
Duże stworzenia.
Dzięki tym kartom zdo
-
bywasz pio
nki dużych stwo
rzeń. Każde duże
stwo
rzenie zastępuje 1 z T
woich r
obotników
.
U
żyj siodła, ab
y umieś
cić swojego r
obotnika
na pozyskan
ym dużym stwo
rzeniu.
Duże stworzenia są trakto
wane jak robotnicy
,
ale dodatkow
o mają specjalne umiejęt
ności
op
isane na kartach. Mo
żesz je p
osyłać na
wszystkie pola akcji dostępne dla ro
b
otnikó
w
,
czyli pola po
dstawo
we, pola na kartach miejsc
itd
. Poza tym mogą b
yć przesu
wane za pomocą
zdolności inn
ych kart, np
.
St
rażni
ka leśne
go
.
NOWOŚCI
Motorola Edge 70
Yanosik Go
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Philips OneUp
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
POMYSŁ NA PREZENT
Prezenty Świąteczne
Zabawki
LEGO
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
Gry planszowe
Prezent dla Niego
Prezent dla Niej
Prezent dla Dzieci
Prezent dla Seniorów
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Soundbar czy kino domowe?
Co wybrać: szkło hartowane czy hybrydowe?
Jak wyczyścić srebro?
Mroczny las w kosmosie? Zapowiedź The Forest 3 zaskoczyła fanów serii - obejrzyjcie zwiastun
Ranking gier planszowych dla 5-latka [TOP10]
Ranking laptopów do 4500 zł [TOP10]
Ranking dronów [TOP10]
Jaki dysk do Xbox Series S wybrać?
Jak urządzić salon? Praktyczne wskazówki
Hulajnoga elektryczna – przepisy i zasady bezpiecznej jazdy
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking proszków do prania [TOP10]
Czego nie może jeść pies? Szkodliwe produkty dla pupila
Ranking wiertarko-wkrętarek z udarem [TOP10]
Sprawdź więcej poradników