Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Everdell Zimowy Szczyt (edycja kolekcjonerska)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Everdell Zimowy Szczyt (edycja kolekcjonerska)

Wróć
2
15 króliczych podróżników
(po 1 w każdym kolorze robotników
z gry podstawowej i z dodatków)
WPROWADZENIE
Wyruszcie poza granice bezpiecznej doliny
Everdell i zapuśćcie się w tajemnicze
i niezbadane rejony, w których czeka na
Was przygoda, jakiej jeszcze nie przeżyliście!
Ruiny pradawnych budowli, nieznane
stworzenia, nowe lądy… Zbierzcie zapasy
i odwagę i ruszajcie w niezwykłą podróż
przez Góry Strzeliste!
Na początku gry otrzymujecie króliczego
podróżnika, który będzie przemierzał szlak
na planszy gór. To odważne stworzenie będzie
zbierało dla Was fragmenty mapy, dzięki której
zaplanujecie końcową wyprawę, i odkrywało
nowe, nieznane lądy. Ze zmieniającymi się
porami roku będziecie musieli stawić czoło
wymagającym warunkom pogodowym, co
nie pozostanie bez wpływu na Waszą strategię.
Sprytnie korzystajcie ze zdolnci nowych kart,
aby historia, którą napiszecie, i wyprawa, na
którą wyruszycie, zostały zapamiętane
w Everdell po wsze czasy!
ZAWARTOŚĆ
5 dużych stworzeń
6 lisów i 1 żabi ambasador
(do gry w
Everdell: Perłowy Potok
)
6 siodeł
(1 dodatkowe)
33 karty odkryć 12 kart pogody
plansza gór
24 kafelki
mapy okolicy
Karawana kartografaKarawana kartografa
Dobierz 3 . Weź
z puli 1 za każdego
robotnika na tej karcie,
wliczając robotnika, którego
właśnie umieściłeś.
Każdy gracz może mieć na tej
karcie maksymalnie 1 robotnika.
Za każdym razem, gdy bierzesz
z leśnej polany, weź 1 mniej.
Śnieżyca
6 kafelków
mapy Everdell
OPRACOWANIE
Projekt dodatku: James A. Wilson
Opracowanie dodatku: Dann May, Brenna Noonan
Oprawa graczna: Andrew Bosley
Dodatkowe graki: Dann May
Dyrektor artystyczny i projekt graczny: Dann May
Producent wykonawczy: Dan Yarrington
Testerzy: Clarissa Wilson, Karl Schwantes, Chrissy Peske,
Iskra Dyulgerova, Tom Peske, Amy Peske, Alex Peske,
James Charlick, Jonathan Ramundi, Kat Rendek, Trevor
Baker, Gregory Delaney-Mucklow, Cory Kneeland, Angela
Kneeland, Marie Kneeland, Michael Forrey, Tim Dollo,
Benjamin Leroy-Beaulieu, Kim Williams, Anthony Williams,
Erin Williams, Rob Bell, Kat Slosarska-Bell, Jonathan Baxter,
Erin Baxter, Andrew Albertsen, Maximilian Berbechelov
Tłumaczenie: Monika Żabicka
Redakcja: zespół Rebel
12 żetonów
3 punkty”
3
PRZYGOTOWANIE
Przygotujcie grę według zasad z gry podstawowej
z następującymi zmianami.
1) Połóżcie planszę gór przy dolnej krawędzi
planszy głównej.
2) Podzielcie karty pogody według pór roku.
Potasujcie każdą talię i połóżcie po 1zakrytej
karcie na każdym polu pogody dla danej pory
roku na planszy gór. Odłóżcie pozostałe karty
pogody do pudełka, nie patrząc na ich treść.
3) Podzielcie karty odkryć według 3 typów:
pagórki, szczyty i grzbiety górskie. Potasujcie
każdą talię i połóżcie zakrytą na odpowied-
nich miejscach na planszy gór.
4) Rozdajcie każdemu z graczy po 1 kafelku
mapy Everdell. Pomieszajcie 24 kafelki mapy
okolicy i połóżcie na pagórkowatej części
szlaku tyle odkrytych kafelków, ile wynosi
liczba graczy plus 1. Następnie połóżcie tyle
samo zakrytych kafelków na częściach szlaku
ze szczytami i grzbietami górskimi. Odłóżcie
pozostałe kafelki mapy okolicy do pudełka,
nie patrząc na ich trć.
5) Umieśćcie pionki dużych stworzeń
naplanszy gór albo w jej pobliżu.
6) Odwróćcie zimową kartę pogody i umieśćcie
swoje pionki króliczych podróżników na
symbolu pagórków napoczątku szlaku.
Uwaga! Dodatek Zimowy Szczyt sprawia, że rozgrywka jest bardziej wymagająca,
dlatego zalecamy, aby nie używać elementów z innych dodatków.
Za każdym razem, gdy bierzesz
z leśnej polany, weź 1 mniej.
Śnieżyca
1
2222
3
3
3
4
4
4
5
6
4
5
4
SZLAK
Twój żądny przygód króliczy podróżnik prze-
mierza tajemnicze Góry Strzeliste, opierając
się zdradzieckiej pogodzie i zapuszczając się
w nieznane dotąd tereny. Na swej drodze
spotyka miejscowe stworzenia, dociera do
niezwykłych miejsc, pokonuje różne przeszkody,
a nawet staje oko w oko z dużymi stworzeniami,
które według legend zamieszkują te okolice.
Na początku rozgrywki Twój podróżnik prze-
mierza pagórki. Następnie przyjdzie mu poko-
nywać szczyty i grzbiety górskie, aby na koniec
wyruszyć na skrzętnie przygotowywaną przez
Ciebie wyprawę.
Za każdym razem, gdy wykonujesz akcję Przy-
gotuj się do nowej pory roku, musisz dodatkowo
wykonać akcję eksploracji, która składa się
z 3kroków:
1) Mapa okolicy
Weź 1 z kafelków mapy okolicy leżących na
tej części szlaku, na której znajduje się Twój
króliczy podróżnik, i połóż go na końcu swojej
trasy wyprawy.
2) Odkrycie
Odkryj 3 karty odkryć z tej części szlaku, na
której znajduje się Twój króliczy podróżnik,
a następnie zagraj 1 z nich na swój obszar gry.
3) Podróż
Przesuń swojego króliczego podróżnika na
kolejną część szlaku, a następnie odkryj kartę
pogody i kafelki mapy okolicy, jli wciąż są
zakryte.
Mapa okolicy
Wybierz dowolny z odkrytych kafelw mapy
okolicy leżących na tej części szlaku, na której
znajduje się Twój króliczy podróżnik. W
kafelek i połóż na końcu swojej trasy wyprawy.
Na początku gry Twoja trasa wyprawy składa się
tylko z kafelka mapy Everdell, który otrzymałeś
podczas przygotowania do gry. Gdy dobierasz
kolejny kafelek mapy okolicy, połóż go po prawej
stronie kafelka mapy Everdell.
Kolejne kafelki mapy okolicy kładź zawsze po
prawej stronie poprzedniego kafelka. W trakcie
gry każdy gracz zdobędzie w sumie 3 kafelki
mapy okolicy. Te kafelki utworzą trasę wyprawy,
na którą Twój króliczy podróżnik będzie mógł
wyruszyć na koniec gry.
Zasady wyprawy są wyjaśnione w dalszej części
instrukcji.
5
Odkrycie
Po wyborze kafelka mapy okolicy i dołożeniu
go do swojej trasy wyprawy weź 3 wierzchnie
karty z talii kart odkryć, która znajduje się w tej
samej części szlaku co Tj króliczy podróżnik.
Podczas pierwszego przygotowania do nowej
pory roku będzie to talia pagórków. Połóż
dobrane wcześniej 3 karty odkryć w kolejności
dobierania wzdłuż dolnej krawędzi planszy gór
pod kosztem, jak pokazano poniżej.
Te karty przedstawiają odkrycia, których
dokonał Twój króliczy podróżnik w czasie
podróży. Musisz wybrać 1 kartę odkrycia
i zagrać na swój obszar gry. Ta karta nie zajmuje
miejsca w Twoim mieście.
Pierwsza karta w rzędzie nie ma kosztu i może
być zagrana za darmo. Aby zagrać drugą kartę,
musisz odrzucić 1 kartę z ręki albo zapłacić
1dowolny surowiec. Aby zagrać trzecią kartę,
musisz odrzucić 2 karty z ręki albo zapłacić
2dowolne surowce, albo odrzucić 1 kartę z ręki
i zapłacić 1 surowiec.
Zagraj kartę odkrycia, kładąc ją obok swojego
miasta. Pozostałe 2 karty odkryć, których nie
zagrałeś, odłóż zakryte na spód odpowiedniej
talii.
Rodzaje kart odkryć
W grze występują różne rodzaje kart odkryć.
Szczegółowy opis kart odkryć znajduje się w dal-
szej części instrukcji (zob. Indeks na str. 8–11).
Karty odkryć są kartami o „zdolnościach zmniej-
szających koszt zagrywania kart, dlatego nie
można ich łączyć z działaniem takich kart jak
Karczmarz czy Dźwig.
Za każdym razem, gdy bierzesz
z leśnej polany, weź 1 mniej.
Śnieżyca
Skalny SzlakSkalny Szlak
jeśli masz co najmniej 3
w swoim mieście.
,
Karawana kartografaKarawana kartografa
Dobierz 3 . Weź
z puli 1 za każdego
robotnika na tej karcie,
wliczając robotnika, którego
właśnie umieściłeś.
Każdy gracz może mieć na tej
karcie maksymalnie 1 robotnika.
Łoś KopytnikŁoś Kopytnik
DUŻE STWORZENIE
Podczas akcji Przygotuj się
do nowej pory roku możesz
zostawić łosia na polu, które
zajmuje, i aktywować to pole.
Następnie dobierz 1
i weź z puli 1 .
Szlaki i miasta. Te karty zapewnią Ci na
koniec gry wskazaną liczbę punktów, jeśli
spełniasz wymienione wymagania. Karty miast
znajdują się tylko w talii grzbietów górskich
i zapewnią Ci na koniec gry wskazaną liczbę
punktów, jednak odbierają punkty za konkret-
ny rodzaj kart w Twoim mieście.
Efekty trwałe. Te karty mają efekty, które dzia-
łają przez całą rozgrywkę albo tak długo, jak
zapisano w ich treści.
Miejsca. Na tych kartach znajdują się pola,
które będziesz mógł odwiedzać albo tylko Ty,
albo również Twoi przeciwnicy (w zależności
od karty).
Po zagraniu. Zdolności tych kart aktywują się
natychmiast po ich zagraniu.
Duże stworzenia. Dzięki tym kartom zdo-
bywasz pionki dużych stworzeń. Każde duże
stworzenie zastępuje 1 z Twoich robotników.
Użyj siodła, aby umieścić swojego robotnika
na pozyskanym dużym stworzeniu.
Duże stworzenia są traktowane jak robotnicy,
ale dodatkowo mają specjalne umiejętności
opisane na kartach. Możesz je posyłać na
wszystkie pola akcji dostępne dla robotników,
czyli pola podstawowe, pola na kartach miejsc
itd. Poza tym mogą być przesuwane za pomocą
zdolności innych kart, np. Strażnika leśnego.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756