Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Dinokalipsa 2004981
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Dinokalipsa 2004981
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
W
PR
O
WAD
ZE
NIE
Witaj w
Dinok
alipsie
! W tej grz
e jesteś dino
zaurem, a ż
ycie co chwilę daje Ci w k
ość.
Zrobisz wszys
tko, c
o w T
wojej mocy
, aby uniknąć ka
tas
trof natur
alnych, dr
apieżnych
i emocjonalnych, wymijając przy tym met
eor
yty i, tak jak w pr
awdziwym życiu,
zapewne poniesiesz por
ażkę. Ale nie poddaw
aj się, bo pierwszy dinozaur
, kt
ór
y
zdobędzie 50 punk
tów (albo os
ta
tni dinozaur w grz
e) zwycięży! Hur
a!
J
A
K ZA
CZĄ
Ć
?
W pudełku znajdziesz nas
tępując
e elementy:
4 dinoz
aurowe plansze,
4 dinoz
aurowe pionki,
talię główną (53 karty punkt
ów i 16
kart natychmias
towych),
talię ka
tas
trof (28 kart kat
astr
of
).
Na począ
tku niech każ
de z Was wybierze dino
zaur
ową planszę i odpowiadający jej
pionek. Twoja plansz
a przedst
awia wybraną dino
zauro
wą post
ać i drogę ucieczki,
kt
órą wyk
orzyst
asz
do zdobycia punktó
w
. Pozos
taw trochę wolnego miejsca obok
swojej planszy na obsz
ar kat
astr
of
, gdzie będziesz kłaść karty kat
astrof podcz
as gr
y
.
Niewykorzys
tane plansze odłóż do pudełka – nie uż
yjesz ich w tej ro
zgr
ywce.
Nastę
pnie oddziel kar
t
y o jaśniejsz
ym rewe
rsie od t
ych z ciemniejs
z
ym. Potasuj kar
t
y
o jaśniejs
z
ym rewer
sie i rozdaj po 5 kar
t każdemu z gr
ac
z
y. Po
zost
a
łe kar
t
y z talii
po
łóż z
akr
y
te na środku s
to
łu, t
wor
z
ąc t
alię gł
ówną. Zost
aw miejsce po
pr
awej s
tro
nie
talii na s
tos k
ar
t
odr
zuconych.
Potasuj kar
ty z ciemnym rewer
se
m i st
wór
z z nich talię katas
trof. Umieść ją zak
r
y
tą
na
stole, po lewej s
tro
nie talii gł
ównej.
Jest
eście go
towi do gry w
Dinokalipsę
!
J
A
K G
R
A
Ć
?
W każdej rundzie gr
acze zagrywają karty punk
tów
, któr
e mają na ręce w nadziei,
że zdobędą punk
ty i unikną katas
trof
. Aby zacz
ąć rundę, odkr
yj wierzchnią kart
ę
z talii k
at
astrof i prz
eczytaj ją na głos. Każ
de z Was musi wybr
ać kartę punk
tów
z ręki i położyć ją z
akr
ytą na st
ole. Jeśli kt
óreś z Was w t
ej fazie r
ozgrywki nie ma
żadnej k
arty punkt
ów na ręc
e, musi odrzucić swoje karty na s
tos kart odr
zuconych
i dobrać 5 no
wych kart (powt
arza t
en proces, dopóki nie będzie mieć k
arty
punkt
ów
, któr
ą może z
agrać z
akr
ytą). Gdy każde z W
as położy na s
tole z
akr
ytą
kartę punk
tów
, wszyscy musicie odkr
yć je w tym samym momencie.
W każdej rundzie prz
yznawanie punk
tów odbywa się po odkryciu wszystkich
kart. Gr
acz z najwyższym wynikiem w danej rundzie z
dobywa liczbę punkt
ów
równą swojemu wynik
owi i powinien ruszyć swoim dinoz
aurowym pionkiem
odpowiednią liczbę pól na drodze ucieczki na sw
ojej dinozaur
owej planszy
.
Gracz z najniższ
ym wynikiem dobiera odkrytą kart
ę kat
astrofy i kładzie na
swoim obsz
arze ka
tas
trof
. Jeśli któr
eś z Was nie ma kart punk
tów na ręce
podczas t
ej części rundy
, musi odrzucić swoje karty na s
tos kart odrz
uconych
i dobrać 5 no
wych kart (powt
arza t
en proces, dopóki nie będzie mieć k
arty
punkt
ów
, któr
ą może z
agrać z
akr
ytą). Gdy każde z W
as położy na s
tole z
akr
ytą
kartę punk
tów
, wszyscy musicie odkr
yć je w tym samym momencie. T
en wynik
może się zwiększyć albo zmniejsz
yć w zależności od bonusów z c
ech dinozaur
a,
efek
tów kart punk
tów i efek
tów kart na
tychmiast
owych (kt
óre są wyjaśnione
w kolejnych sek
cjach).
Na koniec rundy k
ażde z Was prz
esuwa swój dinoz
aurowy pionek na drodz
e
ucieczki o tyle pól, ile kart ka
tas
trof ma w swoim obsz
arze ka
tas
trof
. Nast
ępnie
wszyscy dobieracie k
arty z talii głównej, aż k
ażde z Was będzie mieć 5
k
art na
ręc
e. Zanim z
aczniecie kolejną rundę, sprz
ątnijcie s
tół, przenosz
ąc wszystkie
odkryte karty punkt
ów i karty naty
chmiasto
we na st
os kart odrzuc
onych.
Jeśli w kt
ór
ymkolwiek momencie w t
alii głównej z
abraknie kart, po
tasujcie s
tos
kart odrzuc
onych i stwórzcie z niego now
ą zakrytą talię główną.
K
A
R
T
Y
K
ATA
S
T
R
O
F
Świat dinoz
aurów jest pełen ka
tas
trof
, tak jak pr
awdziwe życie! W grze wys
tępują
3 główne rodz
aje kart ka
tas
trof oprócz k
art meteorytów (k
tóre są jeszcz
e bardziej
kat
astroczne). Każdy z r
odzajów k
art kat
astr
of jest oznacz
ony kolorem i symbolem:
PECHOWY BRO
NEK
PECHOWY BRO
NEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
PECHOWY BRONEK
PECHOWY BRONEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
PECHOWY BRONEK
PECHOWY BRONEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
ŁZYCERATO
PS
ŁZYCERATO
PS
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
ŁZYCERATOPS
ŁZYCERATOPS
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
NERWOWY R
EX
NERWOWY R
EX
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
NERWOWY REX
NERWOWY REX
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
TEN STEGO
TEN STEGO
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
TEN STEGO
TEN STEGO
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
Jeśli zdobędziesz 3 karty k
at
astrof t
ego same
go rodz
aju albo 3 różne r
odzaje kart,
odpadasz z gry i musisz na
tychmiast odrz
ucić karty z r
ęki na st
os kart odrz
uconych.
ALB
O
TM
Wędru
je
s
z
p
o
w
u
l
k
a
n
i
e
,
k
t
ó
r
y
b
y
ł
u
ś
p
i
o
n
y
przez
t
y
s
i
ą
c
e
l
a
t
.
W
ł
a
ś
n
i
e
w
y
b
u
c
h
a
.
POPO
Ł
U
D
N
I
O
W
Y
S
P
A
C
E
R
Leje j
a
k
z
c
e
b
r
a
…
a
l
e
t
y
l
ko
n
a
C
i
e
b
i
e
.
UL
EW
A
Skalec
zy
łeś się o wy
jątkowo os
try liś
ć.
PROS
TO Z LIŚC
IA
Wędru
je
s
z
p
o
w
u
l
k
a
n
i
e
,
k
t
ó
r
y
b
y
ł
u
ś
p
i
o
n
y
przez
t
y
s
i
ą
c
e
l
a
t
.
W
ł
a
ś
n
i
e
w
y
b
u
c
h
a
.
POPO
Ł
U
D
N
I
O
W
Y
S
P
A
C
E
R
Zde
p
t
a
ł
C
i
ę
w
i
e
l
g
a
c
h
n
y
d
i
n
o
z
a
u
r
,
a Two
j
e
s
t
a
d
o
o
d
c
h
o
d
z
i
z
a
k
ł
o
p
o
t
a
n
e
.
T
UP
,
T
UP
,
T
UP
Nie możes
z zasn
ąć, myś
ląc o ty
m,
jak wielkim rozc
zaro
waniem jes
teś.
SMUTNA PR
AWDA
Nie możesz zasnąć
, myśląc o tym,
jak wielkim rozczarowa
niem jesteś.
SMUTNA PRAWDA
TM
TM
TM
TM
DIN
O
Z
AU
R
STO
S
KA
RT
ODR
ZU
CO
NYCH
TAL
IA
GŁÓW
NA
TA
LI
A
K
ATA
S
T
R
O
F
AKT
Y
WNA
K
A
R
TA
K
ATA
S
T
R
O
F
Y
DROGA
UCIE
C
ZK
I
Mo
ż
esz
podejr
z
eć
2
wier
z
chnie
k
arty
z
t
alii.
Wybier
z
jedną
i
dobier
z
ją
na
r
ęk
ę,
a
drug
ą
odr
z
uć.
D
RZ
E
W
O
K
U
LA
RY
KA
TAST
ROFA
DRAPIEŻNA
K
A
TASTROF
A
EMO
C
JONALNA
KA
TAST
ROFA
NA
T
URAL
NA
Karty meteorytów są specjalnymi k
artami ka
tas
trof
, kt
óre zacho
wują się jak
dowolny rodz
aj karty kat
astrofy
. Możesz je sobie wyobr
azić jako k
ameleony kart
kat
astrof
. Oznacza t
o, że odp
adniesz z gr
y
, jeśli dost
aniesz kartę me
teorytu,
mając już inne 2 karty ka
tas
trof
.
Ale karty ka
tas
trof nie są zupełnie złe. Na k
oniec każdej rundy z
a każdą kartę
kat
astrofy w swoim obsz
arze ka
tas
trof
, przesuń swój dionazur
owy pionek
o 1
pole do przodu na drodze ucieczki. Co Cię nie z
abije, to Cię wzmocni!
4 dinoz
aurowe pionki
4 dinoz
aurowe plansze
talia
główna
talia
kat
astrof
Leje ja
k
z
c
e
b
r
a
…
a
l
e
t
y
l
ko
n
a
C
i
e
b
i
e
.
UL
EW
A
Skalec
z
y
ł
e
ś
s
i
ę
o
w
y
j
ą
t
ko
w
o
o
s
t
r
y
l
i
ś
ć
.
PR
O
S
T
O
Z
L
I
Ś
C
I
A
Ta
kar
ta je
st dowolnym ro
dzajem
karty katastrof
y.
ME
T
EO
RY
T!
Zde
p
t
a
ł
C
i
ę
w
i
e
l
g
a
c
h
n
y
d
i
n
o
z
a
u
r
,
a Two
j
e
s
t
a
d
o
o
d
c
h
o
d
z
i
z
a
k
ł
o
p
o
t
a
n
e
.
T
UP
,
T
UP
,
T
UP
Nie m
o
ż
e
s
z
z
a
s
n
ą
ć
,
m
y
ś
l
ą
c
o
t
y
m
,
jak w
i
e
l
k
i
m
r
o
z
c
z
a
r
o
w
a
n
i
e
m
j
e
s
t
e
ś
.
SM
U
T
N
A
P
R
A
W
DA
Ta
kar
ta je
st dowolnym ro
dzajem
karty katastrof
y.
ME
T
EO
RY
T!
ALB
O
U
Ś
M
I
E
C
H
N
I
J S
I
Ę
, T
O P
R
A
WI
E KO
N
I
E
C
.
U
Ś
M
I
E
C
H
N
I
J S
I
Ę
, T
O P
R
A
WI
E KO
N
I
E
C
.
I
N
ST
R
U
K
C
JA
I
N
ST
R
U
K
C
JA
NERWOWY REX
NERWOWY REX
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
K
ART
Y NA
T
Y
CHM
IASTO
WE
Możesz użyć k
art natychmias
towych, aby pr
zechylić szalę zwycięs
twa na swoją
str
onę albo
ura
tow
ać swojego dinoz
aura. Na kartach na
tychmiast
owych znajdziesz
informację, kiedy moż
esz je zagr
ać.
Jeśli na karcie na
tychmiast
owej jest napisane „z
agraj tę k
artę podcz
as liczenia punkt
ów”
,
możesz ją z
agr
ać przy liczeniu punk
tów i po użyciu wszys
tkich efek
tów kart punk
tów
.
Jeśli na karcie na
tychmiast
owej jest napisane „z
agraj tę k
artę, jeśli w tej rundzie musisz
dodać kartę k
at
astrofy do sw
ojego obsz
aru kat
astrof
”
, możesz z
agrać t
ę kartę, jeśli
masz najniższy wynik po podliczeniu punk
tów
, aby uniknąć dodania karty ka
tas
trofy
do swojego obsz
aru kat
astrof (albo gdy inny gracz dorzuci Ci kart
ę katas
trofy).
Aby skont
aktow
ać się z nami lub dowiedzieć się więcej o naszych gr
ach,
dodatkach do gier i inny
ch ciekawych treściach, odwiedź s
tronę
Unstable
Games.com/Happ
yLittleDinosaurs
Tłumaczenie:
Nat
alia Laprus
Redak
cja:
zespół Rebel
J
A
K W
Y
G
R
A
Ć
?
Są 2 sposoby na wygr
anie gr
y:
•
Zos
tanie pierwszym dinozaurem, k
tór
y uzyska 50 punk
tów na swojej drodz
e
ucieczki.
•
Zos
tanie ost
atnim dinoz
aurem w grze.
Wygląda na to, ż
e udało Ci się opóźnić nieuchronne wyginięcie. Nies
tety wszyscy
T
woi przyjaciele nie ży
ją :( Ale przynajmniej jest
eś zwycięzcą!
ZA
S
A
DY D
LA 2 G
R
A
C
ZY
Jeśli gracie tylk
o we 2, wprowadźcie kilka modyk
acji st
andardowych z
asad.
Zanim z
aczniecie grę, odrz
ućcie wszys
tkie karty punk
tów o wart
ości „1”
, „2”
albo „3” z talii głó
wnej. Gracz odp
ada dopiero wtedy
, gdy w swoim obszar
ze
kat
astrof zbierze 4 karty kat
astr
of tego sameg
o rodzaju albo po 2 karty katas
trof
z każdeg
o z 3
rodz
ajów
.
Jeśli nie zas
tosujecie tych modykacji, gr
a prawdopodobnie będzie mniej
zrównow
ażona.
ROZWI
Ą
Z
Y
WA
NIE R
EMISÓW
W niekt
ór
ych rundach kilkor
o z Was będzie miało t
aki sam wynik po dodaniu wartości
kart punk
tów
, bonusów z kart ka
tas
trof
, przewag i utrudnień z cech dino
zaur
ów
i efek
tów kart na
tychmiast
owych.
Jeśli kilkor
o z Was zremisuje najwy
ższym wynikiem w rundzie, każ
da z tych osób
dost
aje liczbę punktów ró
wną swojemu wynikowi w rundzie i porusz
a swoim
dinoz
aurowym pionkiem do przodu na dr
odze ucieczki.
Jeśli kilkor
o z Was zremisuje najniższym wynikiem w rundzie, ma miejsc
e nagła
śmierć! Każda z tych osób musi z
agrać z ręki k
olejną zakrytą kart
ę punkt
ów
. Gdy
wszyscy jest
eście got
owi, w tej samej chwili odkrywacie karty
. Gracz z najniższ
ą
wartością punk
tów podczas nagłej śmier
ci dodaje odkr
ytą k
artę ka
tas
trofy do
swojeg
o obszaru ka
tas
trof
. Podcz
as nagłej śmierci cechy dinoz
aurów
, efekty k
art
punkt
ów i karty naty
chmiasto
we nie mają zas
tosow
ania. Żaden z gr
aczy biorących
udział w nagłej śmierci nie zdobyw
a punkt
ów za rundę, nawe
t jeśli nowa kart
a
punkt
ów przewy
ższa wynik gr
acza z największą liczb
ą punkt
ów w rundzie.
Jeśli remis zdarz
y się podczas nagłej śmierci, po
wtarz
ajcie proc
es do momentu
wyłonienia przegr
anego. Jeśli w k
tórymkolwiek momencie 1 z osób bior
ących udział
w nagłej śmierci nie ma karty punk
tów na ręce, musi dodać odkrytą k
artę ka
tas
trofy
do swojeg
o obszaru ka
tas
trof
. Jeśli więcej niż 1 z gr
aczy uczestnicz
ących w nagłej
śmierci sk
ończą się karty punk
tów na ręc
e, przenieście odkrytą kartę k
at
as
tr
ofy
n
a
spód talii k
at
astrof
, z
akończcie rundę i najlepiej o niej z
apomnijcie.
Jeśli wyniki w rundzie, w kt
órej kilkor
o z Was remisuje najwy
ższym albo
najniższym wynikiem, zos
tają odwr
ócone, wyniki wszys
tkich remisujących
należy odwrócić. Na przykład jeśli 2 gr
aczy remisuje najniższym wynikiem
w rundzie – 3 punkt
ami – a najwyższy wynik rundy to 9 punk
tów
, oboje gracz
e
począ
tkow
o remisujący najniższym wynikiem otrzymują 9 punk
tów za rundę,
a gracz, k
tór
y począ
tkowo z
dobył 9 punkt
ów
, dost
aje 3 punkty
.
Uwag
a! Odwrócenie wynik
ów nie ma z
astoso
wania podczas nagłej śmier
ci.
Pos
taraj się z
agrać kart
ę z wyższ
ą wartością od k
arty przeciwnika/-ów
, aby
uniknąć dodania karty katas
trofy do
swojego obsz
aru kat
astr
of
.
Jeśli wszyscy zremisujecie, przenieście odkrytą k
artę ka
tas
trofy na spód talii
kat
astrof i z
akończcie rundę. Ż
adne z Was nie z
dobywa punkt
ów z
a tę rundę.
Niekt
óre karty punk
tów mają tylk
o wartość punk
tową, podcz
as gdy inne mają
też swoje ef
ekty
. Efekty kart po
zwolą Ci dobrać albo odrz
ucić karty
, zamienić
kartę punk
tów z kart
ą innego gracz
a, a nawet zmienić sposób
liczenia punkt
ów
w danej rundzie. Jeśli nie napisano inaczej, moż
ecie użyć efek
tów swoich kart
punkt
ów po ich odkryciu, ale przed podliczeniem punk
tów w danej rundzie.
Jeśli kilkor
o z Was z
agra k
arty punktó
w z efekt
ami w tej samej rundzie, gracz z najniższ
ą
wartością k
arty może użyć ef
ektu swojej k
arty jako pierwszy*. Jeśli 2 z Was z
agra kartę
punkt
ów o tej samej w
artości, gr
acz z mniejszą całk
owit
ą liczbą punkt
ów na swojej
drodze ucieczki mo
że użyć efek
tu swojej karty jak
o pier
wszy
. Jeśli kilkor
o z Was ma
tak
ą samą
wartość karty punk
tów i tak
ą samą
całko
witą liczbę punktó
w
, najmłodsza
osoba moż
e użyć efek
tu swojej karty jako pierwsz
a. Efekt k
ażdej karty punk
tów moż
e
być użyty tylko raz na kart
ę i
na rundę.
*Jest kilk
a wyjątk
ów od tej k
olejności użycia efek
tów kart punk
tów
. T
e wyją
tki to efek
ty
kart, kt
óre określają, kiedy dany ef
ekt ma być wyk
orzys
tany poprz
ez stwierdz
enie
„podczas t
ej rundy” albo „podczas licz
enia punkt
ów w tej rundzie”
. Jeśli na kar
cie
jest napisane „podcz
as tej rundy”
, jej efekt należy wyk
orzys
tać przed ef
ekt
ami innych
kart punk
tów w rundzie – wart
ość punkt
owa kart jes
t nieważna. Jeśli na karcie jes
t
napisane „podczas licz
enia punkt
ów w tej rundzie”
, jej efek
t należy wykorzys
tać przy
liczeniu punk
tów i po użyciu wszys
tkich innych efekt
ów kart punkt
ów
.
Cechy st
anowią o przewadze albo utrudnieniach, k
tóre masz w s
tar
ciu z niekt
ó
-
rymi rodzajami kart k
at
astrof
. Przewagi i utrudnienia wynik
ające z T
woich cech
dinoz
aura są dodaw
ane do albo odejmowane od wart
ości zagr
anej przez Ciebie
karty punk
tów w każ
dej rundzie. Na przykład jeśli grasz Nerwowym Re
xem,
dodajesz 1 punkt do sw
ojego wynik
u w każdej rundzie, w k
tórej mierzysz się
z kart
ą kat
astr
ofy drapieżnej, i odejmujesz 1
punk
t od swojego wyniku w każdej
rundzie, w kt
órej masz do czynienia z kart
ą katas
trofy emocjonalnej.
K
A
RT
Y
PUNK
TÓW
Karty punkt
ów przeds
tawiają br
onie, gadże
ty i talizmany
, których używasz,
aby zdobyć punkty i uniknąć kat
astr
of
.
Każda karta ma przypisaną wart
ość
punkt
ową pomiędzy „0” a „9”
, c
o wykorzys
tuje się przy liczeniu punk
tów
podczas rundy
.
WAR
TOŚĆ
PUNK
TOWA
EFEKT K
AR
T
Y
PUNK
TÓW
KI
J SAMOBIJ
WAR
TOŚĆ
PUNK
TOWA
Możesz odrzucić kartę punk
tów
z ręki i dodać jej wartość punkt
ową
do swojego wyniku w tej rundzie.
NA
JT
WARDSZY
PR
Z
Y
JA
CIEL
W SZCZĘKACH
PUŁAPKI
Podczas liczenia punk
tów w tej rundzie
zamień wynik gracz
a z największą
liczbą punktów z wynikiem gr
acza
z najmniejszą liczbą punkt
ów po
zliczeniu wyników
.
Zagraj tę kart
ę podczas liczenia punktów
.
Dodaj w tej rundzie 2 punkty do wyniku
dowolnego gracz
a.
WZMACNIACZ
PUNKT
ÓW
!
!
!
!
Zagraj tę kart
ę, jeśli musisz dodać kartę
katastr
ofy do swojego obszaru katastrof
w tej rundzie. Zamiast te
go przenieś
kartę kat
astrofy na spód talii kat
astrof.
UBE
Z
PIEC
ZE
NIE
OD KAT
ASTROF
!
!
Możesz odrzucić maksymalnie 3 karty
z ręki.
OGNI
ST
Y SPR
AY
Podczas liczenia punk
tów w tej rundzie
rozpatrz efek
t kart
Wzmacniacza punktów
i
Osłabiacza punktów
dwukro
tnie.
WYJ
Ą
TK
OWY
GWIEZDNY OWOC
Zagraj tę kart
ę podczas liczenia punktów
.
Odejmij w tej rundzie 2
punkty od
wyniku dowolnego gracz
a.
OSŁAB
IACZ PUNKT
ÓW
!
!
Zagraj tę kart
ę, jeśli musisz dodać
kartę katas
trofy do swojego obszaru
katastr
of w tej rundzie. Zamiast tego
dodaj tę kartę do obsz
aru katastrof
wybranego gracz
a.
PR
ZE
KIE
R
OW
AN
IE
K
AT
A
S
T
R
O
F
Y
!
!
Możesz podejrzeć 2 wierzchnie karty
z talii. Wybierz jedną i dobierz ją na
rękę, a drugą odrz
uć.
DRZE
WOKU
LARY
Podczas tej rundy ż
adne inne efekty
kart punktów nie mają z
astosowania.
PIŁ
A O
GNIO
WA
ZAMIAN
A PUNKTÓW
Zagraj tę kart
ę podczas liczenia punktów
.
Zamień wynik gracza z największ
ą
liczbą punktów z wynikiem gr
acza
z najmniejszą liczbą punkt
ów po
zliczeniu wyników
.
!
!
!
!
CECHY DINOZ
AURÓW
W lewym dolnym rogu każdej dino
zaur
owej planszy znajdziesz cechy dane
go
dinoz
aura.
•
Jeśli masz 5 kart naty
chmiasto
wych na ręc
e i żadnych kart punk
tów
,
odrzuć wszys
tkie karty i dobierz 5 nowych.
•
Jeśli wyniki w rundzie zos
tają odwróc
one, dotyczy to tylk
o gracz
y
z najwyższ
ym i najniższym wynikiem.
•
Rusz swoim dinoz
aurowym pionkiem o 1 pole na
drodze ucieczki z
a
każdą kartę ka
tas
trofy w swoim
obszar
ze kat
astrof
.
•
Aby policzyć wynik w rundzie, upewnij się,
że bierzesz pod uw
agę karty k
at
astrof w swoim
obszar
ze kat
astrof
, cechy swoje
go dinoz
aura,
efek
ty kart punkt
ów i kart na
tychmiast
owych.
•
Za k
ażdym raz
em, gdy dodasz kart
ę kat
astr
ofy do
swojeg
o obszaru kat
astr
of
,
możesz odrzucić kart
ę
z ręki. T
o przyda
tny sposób na pozbycie się kart,
kt
ór
ych nie chcesz!
Na koniec k
ażdej rundy dobierz karty t
ak, abyś miał
w sumie 5 kart na ręc
e.
PR
ZY
DA
TNE
PR
Z
Y
P
O
MI
N
A
J
K
I
CECHY
DIN
O
Z
AU
R
A
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników