Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska REBEL Jednym słowem

Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Jednym słowem

Wróć
OPIS GRY
Jednym słowem
to kooperacyjna gra towarzyska.
Wszyscy staracie się osiągnąć jak najlepszy wynik!
Razem postarajcie się, aby osoba zgadująca odgadła
tajemnicze słowo dzięki wskazówkom, które zapiszecie
na tabliczkach, nie pokazując ich innym.
Wymyśl podpowiedź bez porozumienia z pozostałymi
i postaraj się, by była oryginalna nie powinna być taka
sama jak podpowiedzi innych graczy. Wszystkie iden-
tyczne podpowiedzi zostaną wyeliminowane, zanim
osoba zgadująca je zobaczy.
Na koniec rundy obliczcie swój wynik na podstawie liczby
odgadniętych słów.
ZAWARTOŚĆ:
- 110 kart,
- 7 tabliczek,
- 7 ścieralnych mazaków,
- instrukcja.
PRZYGOTOWANIE
1) Potasuj karty, wylosuj 13 i utwórz z nich zakryty stos
na środku stołu. Pozostałe karty odłóż do pudełka,
bo w tej rundzie nie będą już potrzebne.
2) Rozdaj każdemu po tabliczce i ścieralnym mazaku.
3) W dowolny sposób wybierzcie uczestnika, który jako
pierwszy będzie zgadywać.
Osoba zgadująca wyciąga pierwszą kartę ze stosu i, nie
patrząc na nią, umieszcza ją na swojej tabliczce w taki
sposób, aby wszyscy pozostali gracze widzieli słowa,
które się na niej znajdują (tabliczka po jednej stronie
ma podpórkę, na której można oprzeć kartę).
Następnie osoba zgadująca wybiera liczbę od 1 do 5
i wypowiada głośno, aby wskazać innym graczom, które
tajemnicze słowo mają jej pomóc odgadnąć.
Uwaga! Jeśli gracze nie znają wybranego słowa, mogą
poprosić osobę zgadującą o podanie innej liczby.
PRZEBIEG RUNDY
Uczestnicy pełnią kolejno rolę osoby zgadującej do wyczerpania kart.
Każda runda składa się z 4 etapów.
Bez porozumienia z innymi i tak, aby inni nie widzieli,
każdy z graczy zapisuje podpowiedź na swojej tabliczce.
Podpowiedź ta może się składać wyłącznie z 1 słowa.
Uwaga! Cyfra, skrótowiec, wyraz dźwiękonaśladowczy
albo znak specjalny traktowane są jako słowo.
Przykład. Podpowiedź „007” jest dozwolona dla hasła
„Bond”, podobnie jak „Drrrrrryń” albo „SMS” dla hasła
„Telefon” czy „$” dla hasła „Ameryka”.
Niedozwolone podpowiedzi:
Tajemnicze słowo zapisane z błędem ortograficznym.
Przykład. Słowo „koszóla” nie jest dozwolone jako
podpowiedź dla hasła „Koszula”.
Tajemnicze słowo zapisane w innym języku.
Przykład. Słowo „black” jest niedozwolone jako podpowiedź
dla hasła „Czarny”.
Słowo należące do tej samej rodziny wyrazów co tajem-
nicze słowo.
Przykład. Słowo „Księżna” jest niedozwolone jako podpowiedź
dla hasła „Książę”.
Wymyślone słowo.
Przykład. Słowo „cukropiek” jest niedozwolone jako
podpowiedź dla hasła „Ciasto”.
Identycznie brzmiące słowo, ale mające inne znaczenie.
Przykład. Słowo „jesz” jest niedozwolone jako podpowiedź
dla hasła „Jeż”.
1 2
WYBÓR TAJEMNICZEGO
SŁOWA WYBÓR PODPOWIEDZI
PRZEBIEG RUNDY
Uczestnicy pełnią kolejno rolę osoby zgadującej aż do wyczerpania kart.
Każda runda składa się z
4 etapów.
Gdy wszyscy gracze zapiszą swoje podpowiedzi, osoba
zgadująca zamyka oczy.
W tym czasie pozostali odwracają swoje tabliczki i porów-
nują podpowiedzi z podpowiedziami innych graczy.
Identyczne oraz niedozwolone podpowiedzi się nie
liczą i są eliminowane. Aby wyeliminować podpowiedź,
wystarczy przekręcić tabliczkę z podpowiedzią tak, aby
podpowiedź nie była widoczna.
Identyczne podpowiedzi:
Takie same słowa.
Przykład. „Mysz” i „mysz” to takie same słowa.
Warianty słów należących do tej samej rodziny wyrazów
Przykład: „książę” i „księżna” są uznawane za identyczne
podpowiedzi.
Różne warianty tego samego słowa – liczba mnoga, inny
rodzaj albo błędy ortograficzne nie liczą się jako różnice.
Przykład. „Książę” i „księciu”, „nauczyciel” i „nauczy-
cielka”, „porządek” i „pożądek” uznawane za iden-
tyczne podpowiedzi.
Uwaga! Jeśli wszystkie podpowiedzi zostaną wyelimi-
nowane, umieść kartę z tajemniczym słowem w pudełku
i przejdź od razu do etapu „Koniec rundy”.
Po wyeliminowaniu niedozwolonych i identycznych
podpowiedzi osoba zgadująca otwiera oczy i próbuje
odgadnąć tajemnicze słowo, korzystając z pozostałych
podpowiedzi. Może podjąć TYLKO 1 PRÓBĘ.
WYNIKI:
Sukces
Jeśli osoba zgadująca prawidłowo odgadnie tajem-
nicze słowo, umieść kartę rewersem do góry obok
stosu.
Błąd
Jeśli osoba zgadująca nie odgadnie prawidłowo
tajemniczego słowa, odłóż tę kartę ORAZ wierzchnią
kartę ze stosu do pudełka.
Pas
Jeśli osoba zgadująca zdecyduje się nie odpowiadać i spasuje,
odłóż kartę do pudełka.
Uwagi:
- Jeśli słowo odgadnięte przez osobę zgadującą wymawia
się tak samo jak tajemnicze słowo, odpowiedź należy uznać.
- Jeśli osoba zgadująca udzieli błędnej odpowiedzi pod-
czas ostatniej rundy, należy dodatkowo usunąć poprzednią
kartę, z której słowo udało się odgadnąć.
KONIEC RUNDY
Gracz po lewej stronie osoby zgadującej staje się kolejną
osobą zgadującą. Rozpoczyna się nowa runda.
Uwaga! Należy pamiętać o zmazaniu poprzedniej podpowie-
dzi z tabliczki.
3 4
PORÓWNYWANIE
PODPOWIEDZI ZGADYWANIE SŁOWA
WERSJA DLA 3 GRACZY
Gdy w grze bierze udział 3 graczy, runda przebiega zgodnie z wyżej wymienionymi zasadami z 1 zmianą.
W trakcie przygotowania do gry każdy z graczy bierze 2 tabliczki. Podczas wybierania podpowiedzi każdy z Was zapisuje
po 1 podpowiedzi na każdej ze swoich tabliczek. Tym samym każdy udziela 2 podpowiedzi zamiast 1.
Takie same podpowiedzi są również eliminowane na etapie porównywania.
KARTY, Z KTÓRYCH UDAŁO SIĘ
ODGADNĄĆ SŁOWO WYNIK
13 Doskonały wynik! Czy uda się Wam go powtórzyć?
12 Niesamowity wynik! Wszyscy muszą być pod wrażeniem!
11 Wspaniale! Taki wynik trzeba uczcić!
9-10 Wow, całkiem nieźle!
7-8 Średniawo. Myślicie, że jesteście w stanie się poprawić?
4-6 Niezły początek. Spróbujcie jeszcze raz!
0-3 Spróbujcie jeszcze raz. I jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz…
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy wszystkie karty ze stosu zostaną wykorzystane. Policz karty, z których udało się Wam odgadnąć
słowo, a następnie porównajcie uzyskaną sumę z poniższą tabelą, aby poznać Wasz wynik.
TWÓRCY
Autorzy: Ludovic Roudy & Bruno Sautter
Opracowanie: „Belgowie w sombrero”
czyli Cédrick Caumont & Thomas Provoost
Asystenci: Virginie Gilson & Pierre Berthelot
Prowadzenie projektu: Alexis Vanmeerbeeck
Grafika: Éric Azagury & Florian Poullet
Repos Team : Nicolas Boseret, Thomas Vermeir, Guillaume Pilon,
Cédric Chevalier, Géraldine Volders, Nicolas Pastor, Nastassja
Vandepeutte, Nicolas Koenig et Régis Van Cutsem.
Podziękowania: Cały zespół pragnie podziękować Philippeowi Gérar-
dowi i Charlotte Van Driessche za korektę.
A REPOS PRODUCTION game
Published by SOMBREROS PRODUCTION
© Sombreros Production (2018)
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Rue des comédiens, 22
1000 Bruxelles • BELGIQUE
+32 471 95 41 32 • www.rprod.com
Niniejsza gra może być wykorzystywana tylko
do prywatnych celów rozrywkowych.
PRODUCTION
REPOS

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756