Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska REBEL Skubane kurczaki

Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Skubane kurczaki

Wróć
Ekscytująca gra pamięciowa dla 2–4 graczy
w wiEku od 4 lat.
autor: klaus zoch
Ko, ko, ko! Dzisiaj w kurniku panuje niezły
chaos! W ramach przygotowań do olimpiady
kury biegają po wybiegu i kradną sobie
pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki
za ogon, jednocześnie pilnując swojego
kuperka. W nagrodę zdobywają kolorowe
pióro. Aby złapać kurę, trzeba wiedzieć, co
znajduje się na wybiegu. Kura, która jako
pierwsza oskubie pozostałe kury, wygrywa!
Kura z dziurawą pamięcią skończy z łysym
kuperkiem, a medale zostaną przyznane jej
rywalkom.
ELEMENTY:
OPIS GRY
kafElki jajEk,
ośmiokątnych kafElków wybiEgu dla kur,
figurki kur (2 kwoki i 2 koguty),
pióra z ogonów,
instrukcja.
24
12
4
4
Każdy z graczy wybiera kurę, wkłada pióro w pasującym kolorze do 1 z otworów
w jej kuperku i umieszcza ją na dowolnym kafelku jajka. Gracze powinni
rozmieścić swoje kury w równej odległości od siebie. Na przykład w grze
4-osobowej pomiędzy kurami powinno być po 5 pustych kafelków.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Następnie rozgrywka przebiega
zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Ruch
Na poctku swojej tury gracz patrzy na kafelek jajka, który znajduje s
przed jego kurą. Następnie odwraca 1 z kafelw wybiegu dla kur i pokazuje
go wszystkim graczom. Jeśli obrazek na wybranym kafelku wybiegu dla kur
jest taki sam jak obrazek na kafelku jajka przed kurą, gracz przesuwa ją
na ten kafelek jajka, po czym
odkłada zakryty kafelek wybiegu dla kur tam,
gdzie leżał wcześniej. Gracz powtarza te kroki tak długo, aż odkryje kafelek
wybiegu dla kur, który nie odpowiada następnemu kafelkowi jajka.
Jeśli gracz popełni błąd, jego tura dobiega kca, a kura zostaje na kafelku
jajka, na którym aktualnie się znajduje. Następnie rozpoczyna się tura gra-
cza po lewej. W ten sposób kury poruszają się po kolejnych kafelkach zgod-
nie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
2
ośmiokątne kafelki
wybiegu dla kur
kafelki jajek
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Należy potasować 12 ośmiokątnych kafelków wybiegu dla kur i umieścić zakryte
na środku stołu. Dookoła nich należy rozłożyć odkryte 24 kafelki jajek.
3
Przykład.
Gracz odkrywa
pierwszy kafelek wybiegu
dla kur. Na kafelku widnieje
gniazdo, więc przesuwa swoją
kurę na kafelek jajka
z gniazdem. Następnie odkry-
wa kafelek z piórem, a potem
ze ślimakiem i ponownie
przesuwa kurę. W sumie kura
poruszyła się o 3 kafelki do przodu. Następnie graczowi nie udaje się odkryć
kafelka jajka z jajkiem sadzonym. Kończy swoją turę na kafelku jajka ze ślimakiem.
WYPRZEDZANIE KURY
Jeśli kura gracza dogoni inną kurę, gracz może spróbować ją wyprzedzić.
Aby to zrobić, musi znaleźć kafelek wybiegu dla kur pasujący do kafelka
jajka przed kurą przeciwnika. Jeśli mu się uda, jego kura przeskakuje nad
kurą i kradnie jej wszystkie pióra z kuperka.
Przykład.
Tura gracza się nie skończyła, więc gracz dalej próbuje ruszać
się do przodu, szukając kafelka wybiegu dla kur, który pasuje do kafelka
jajka przed jego kurą. Gracz odkrywa kafelek wybiegu dla kur z jajkiem
sadzonym i przesuwa swoją kurę na kolejny kafelek jajka. Gdyby nie udało
mu się znaleźć kafelka pasującego do kafelka jajka, jego tura dobiegłaby
końca.
Przykład. Kura gracza znajduje się tuż za żółtą kurą. Gracz odkrywa
kafelek wybiegu dla kur ze ślimakiem, więc może wyprzedzić żółtą kurę.
Dodatkowo kradnie jej wszystkie pióra z kuperka.
Producent:
2022 Zoch Verlag
Simba Toys GmbH & Co. KG
Werkstr. 1
D-90765 Fürth, Niemcy
www.zoch-verlag.com
KONIEC GRY
Pierwszy gracz, który zdobędzie wszystkie pióra, wygrywa!
Przykład. gracz odkrywa kafElEk wybiEgu dla kur zE ślimakiEm, więc jEgo niEbiEska
kura możE wyprzEdzić 2 kury znajdującE się przEd nią. dodatkowo kradniE im wszystkiE
pióra z kupErków.
Art.Nr.: 60 112 1800 026
Autor: Klaus Zoch
Ilustracje: Doris Matthäus
Tłumaczenie: Alicja Skuba, Jakub
Maciejewski, Magda Gamrot
Redakcja: zespół Rebel
Kura może wyprzedzić kilka kur jednocześnie, jeśli wszystkie stoją jedna za
drugą w rzędzie.
WYPRZEDZANIE KILKU KUR
Importer/Dystrybucja w Polsce:
Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
www.wydawnictworebel.pl
wydawnictwo@rebel.pl
Już po rozgrywce?
Podziel się wrażeniami z innymi graczami
w grupie PLANSZOWA REBELIA
FB/groups/planszowarebelia

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756