Zdaniem eksperta

Jak przewieźć pralkę?

 2023-07-20 

Nie będzie z tym problemu, gdy kupujemy urządzenie nowe sklepie z AGD. W takiej sytuacji, nie tylko specjalna ekipa przywiezie nam odpowiednio opakowaną pralkę do domu, ale również pomoże ją podłączyć, a także – na nasze życzenie – zabierze stare urządzenie bez względu na to, w jakim jest stanie. Zdarza się jednak, że zamierzamy swoją pralkę komuś podarować, a sobie kupić nową (np. o większej, albo mniejszej pojemności). Bywa i tak, że się po prostu przeprowadzamy, a pralkę już mamy, więc trzeba ją przewieźć do nowego lokum. Wtedy zastanawiamy się, jak to bezpiecznie zrobić dla urządzenia, żeby się nie zniszczyło, czyli jak przewieźć pralkę.

Odpowiedni transport ma znaczenie

Pralka ma m.in. przyłącza, mechanizm bębna, kable, wąż odprowadzający zanieczyszczoną wodę i doprowadzający czystą, szufladkę na kapsułki do prania, w związku z tym, nie jest obojętne dla jej dobrej kondycji, jak się ją transportuje. Nie wystarczy „wrzucić” urządzenie do samochodu jak pozostałe rzeczy. Zanim trafi ona do nowego właściciela albo mieszkania, trzeba się trochę nad tym zastanowić. Dlatego też pytanie, jak przewieźć pralkę, nie jest bezpodstawne.

Można zamówić transport

Zastanawiając się jak przewieźć pralkę, można do tego zamówić wyspecjalizowany transport. Ma to sens zwłaszcza dla kogoś, kto nie liczy się z kosztami. Owszem, urządzenie będzie odpowiednio zapakowane i dojedzie do odbiorcy w dobrej formie. Gorzej jest jednak, gdy transport będzie w takiej kwocie, co i sama pralka, a może się to zdarzyć. Przewóz pralki przez firmę transportową, zależy zarówno od odległości na jaką ją przewozimy oraz od jej ciężaru, a co się z tym wiąże, z gabarytami urządzenia. Dobrze jest bowiem wiedzieć, że najlepiej jest przewozić pralkę ustawioną w pozycji pionowej.

Pralki w naszej ofercie:

Transport własnym samochodem

Można do przewozu użyć własnego pojazdu, jeśli pralka zmieści się w naszym aucie. Na pewno trzeba będzie położyć tylne siedzenia. Trzeba też do tego dobrze urządzenie wymierzyć. Wiadomo, że szerokość standardowa w przypadku urządzeń ładowanych od przodu, wynosi 50-60 cm, głębokość 40-60 cm, a wysokość waha się w granicach 84-85 cm. Są oczywiście pralki typu slim, które mają głębokość ok 33 cm. Są też ładowane z góry i te są węższe, bo mają 40-50 cm, ale za to są wyższe – ok. 85 cm. Dlatego też transport pralki wymaga szczegółowych pomiarów, by móc urządzenie wpasować do auta. Jeśli jednak zmuszeni jesteśmy przewozić na leżąco, to warto pamiętać, że układamy pralkę nie na części tylnej (tzw. plecach), bo tam znajdują się wszelkiego rodzaju przyłącza i kable, które mogą ulec uszkodzeniu. Jeśli już musimy ją położyć, bo inaczej nie wejdzie, niech to będzie bok, przy którym znajduje się pojemnik na proszek. Co ważne, tak przewożone urządzenie, trzeba odpowiednio zabezpieczyć, żeby się nie przesuwało, gdy trafimy na wertepy. Wprawdzie w aucie osobowym to mało prawdopodobne, bo i miejsca nie jest dużo, jednak dobrze jest pralkę unieruchomić. Korzystnie na taki przewóz wpływa owinięcie urządzenia folią bąbelkową (można ją kupić), a nawet grubszą narzutą albo kocem, gdyż to zamortyzuje ewentualne wstrząsy.

Przygotowanie do przewozu

Każde urządzenie, a pralkę w szczególności, należy odpowiednio przygotować. Trzeba, zatem odłączyć pralkę od zasilania, opróżnić ją i osuszyć. Pusta musi być także szufladka na środki piorące. Jeśli to możliwe, można ją wyjąć, a jeśli nie – zakleić taśmą, podobnie jak drzwiczki bębna po uprzedni osuszeniu wnętrza. Dzięki zaklejeniu, drzwiczki się nie urwą. Należy również odłączyć (wykręcić) wąż odprowadzający i ewentualnie spuścić z niego resztki wody. Podobnie robimy z wężem odprowadzającym.


Jeśli mamy specjalne śruby transportowe blokujące bęben (ma ją niemal każda pralka), koniecznie je wkręćmy. Jeśli nie, musimy zablokować bęben aby nie kołysał się i nie ruszał na boki podczas transportu (np. starą poduszką, wałkiem, workami foliowymi, itp.). Teraz dopiero można pralkę znieść do auta. Warto pamiętać, żeby uważać również podczas jej znoszenia po schodach. Powinny to robić dwie osoby. Można użyć wózka, ale nie należy pralki kłaść bokiem czy ustawiać przodem do wózka.


Przed umieszczeniem urządzenia w samochodzie, trzeba je dobrze owinąć i najlepiej ustawić pionowo. Jeśli nie mamy takiej możliwości możemy ją położyć na boku, i koniecznie, dokładnie wszystko raz jeszcze sprawdzić i unieruchomić.

Sprawdzić działanie

Jeśli udało się nam dostarczyć pralkę pod właściwy adres, to postawmy ją tam, gdzie przewidziane jest dla niej miejsce. Zakładamy, że wcześniej przestrzeń została dobrze wymierzona, więc urządzenie się zmieści. Teraz zostawmy pralkę na kilka godzin, zwłaszcza gdy transport odbywał się przy niskich temperaturach powietrza, albowiem musi się „przyzwyczaić” do nowych warunków. Najlepiej, żeby postała tak do następnego dnia. Dopiero wtedy można przystąpić do ponownego montażu. To znaczy przykręcamy obydwa węże, odklejamy taśmę z drzwi bębna oraz szufladki na środki piorące (lub ją wkładamy). Zdejmujemy wszelkie zabezpieczenia i podłączamy pralkę do zasilania. Dobrze jest też, jeśli to możliwe, zrobić pranie, chociażby po to, by przekonać się, w jakim stanie dowieźliśmy urządzenie. A jeśli zastosujemy się ściśle do wszelkich poleceń i będziemy odpowiednio traktowali urządzenie, taka akcja może zakończyć się sukcesem. Przy obecnych cenach pralek, naprawa raczej nie jest opłacalna, zwłaszcza że im nowsza, tym bardziej „oszczędna”.

Pralki w naszej ofercie:

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756