Poradniki Eksperta

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?


Jeśli lubimy jeździć na rowerze, przebywać na świeżym powietrzu, a zmagamy się z nadwagą, to czemu mielibyśmy tego nie wykorzystać, aby spalić kalorie i nie schudnąć? Czy jazda na rowerze, to dobry trening, czy jednak jeśli chcemy zrzucić wagę powinniśmy wybrać inny rodzaj sportu? Jak najbardziej jest to dobry sposób, na zgubienie wagi. Niestety, skoro mamy problem z nadwagą, to nasza przemiana materii jest raczej w marnej kondycji. Musimy więc ją wspomóc, jeśli chcemy uzyskać zadawalające efekty. Tak więc co zrobić, jak jeździć na rowerze żeby schudnąć oraz ile jeździć na rowerze żeby schudnąć? 


Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć


Jeżeli lubimy wspomnianą jazdę na rowerze, a jest to sport typu kardio, to ma on wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej z całego ciała. Skoro mamy jednak problemy z przemianą materii, musimy spróbować ją przyspieszyć. Jazda na rowerze powinna odbywać się regularnie, trwać około godziny i być w miarę intensywna. Im dłużej nasz trening trwa i jest bardziej intensywny, tym ma większy wpływ na spalanie kalorii i efektywne pozbywanie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Jest tym samym odpowiedzią na pytanie „czy jeżdżąc na rowerze schudnę z brzucha?” Aby efekty były szybciej widoczne, powinniśmy zastosować też dietę, dzięki której będziemy w stanie je szybciej zauważyć.


Dieta to podstawa


Skoro głównym celem jest schudnięcie, to znaczy że jest nas „za dużo”. Główną tego przyczyną jest w większości przypadków siedzący tryb życia i objadanie się. Jeżeli źle się odżywiamy, to sama jazda nie przyniesienie szybko spodziewanych efektów, a jeśli ich nie zobaczymy w krótkim czasie, możemy się zniechęcić do jazdy. Jeżeli wiemy, że nam samym ciężko będzie uporać się z nadwagą albo dodatkowo jesteśmy obciążeni przewlekłą chorobą, warto zasięgnąć rady u dietetyka. Na pewno pomoże on dużo efektywniej, pozbyć się nadmiaru wagi.


 Jeżeli mamy dużo siły do walki i samozaparcia, możemy spróbować sami stworzyć optymalną dietę, poprzez wyeliminowanie z jadłospisu niektórych kalorycznych produktów. Wśród  pokarmów, których powinniśmy unikać, są produkty przetworzone, które przeważnie zawierają bardzo dużą ilość cukrów prostych, które niezależnie od dania (nie musi być na słodko) są dobrym konserwantem. Powinniśmy je odpuścić albo na początku starać się chociaż ograniczyć w jak największym stopniu picie słodkich napojów gazowanych oraz podjadanie słodkich przekąsek. Jeżeli nie korzystamy z tego typu żywności i nie mamy nawyku „podjadania” jej między głównymi posiłkami, może to oznaczać, że jemy po prostu za dużo lub zbyt kaloryczne pożywienie. Na tyle dużo, że nasz organizm nie potrzebuje tyle do prawidłowego codziennego funkcjonowania i nadmiar gromadzi w postaci między innymi „oponek” na brzuchu. Warto więc ograniczyć ilość spożywanego przez nas jedzenia o 20-25 proc. w stosunku do tego, co spożywaliśmy wcześniej. Nie dość, że zaczynamy się ruszać, to jeszcze mniej jeść – takie założenie musi przynieść efekty, a strzałka na wadze ruszyć w dół.


Odchudzanie to nie tylko ograniczenie jedzenia, ale też mądre jedzenie. Jeżeli zmienimy nasz tryb życia z siedzącego na bardziej aktywny, to normalnym będzie, że organizm na skutek wysiłku będzie chciał więcej energii. Dostarczać ją oczywiście musimy, ale powinny być to przede wszystkim węglowodany złożone, w porcji nie przekraczającej 55 procent jadłospisu. Spalimy je w ciągu pierwszych minut jazdy, a potem będziemy pobierać energię z zapasów tkanki tłuszczowej.


Rowery w naszej ofercie:



Systematyczność


Raczej nie spotkamy osób jeżdżących regularnie z nadwagą, więc sam ten fakt może posłużyć nam jako informacja, że jeżdżąc systematycznie na rowerze, możemy doprowadzić naszą sylwetkę do lepszej kondycji. Ile trzeba jeździć na rowerze żeby schudnąć? Minimum czasu jaki musimy spędzić na rowerze, to około godziny co najmniej 3 razy w tygodniu. Im dłużej jeździmy, tym więcej zapasów zmagazynowanych w „oponkach” spalimy. Dopiero po 30 minutach nasz organizm zaczyna spalać z nich tłuszcz, w związku z tym im dłużej będziemy pedałować, tym lepszy i szybszy efekt osiągniemy. Pamiętajmy jednak, że w ciągu godzinnej jazdy na rowerze, spalamy ok. 400 kalorii. A jak jeździć na rowerze żeby schudnąć? Technika, rower czy trasa, nie mają tu większego znaczenia. Ważnym jest, aby jechać w umiarkowanym tempie i być w ruchu, zgodnie z powiedzeniem „ruch to zdrowie”. Nieważne na jakim rowerze się poruszamy, czy jest to rower miejski, szosowy, czy górski. Nie ma też większego znaczenia, po jakiego typu drodze się poruszamy, czy jest to asfalt w mieście, czy ścieżka przez lasy i łąki. Możemy oczywiście wprowadzać coraz to dłuższe dystanse, zwiększać prędkość przejazdu danego odcinka, czy zwiększyć intensywność jazdy przez zastosowanie treningu interwałowego. Na pewno wszystko to będzie miało wpływ na osiągniecie sukcesu w szybszym okresie, ale najważniejszy jest czas poświęcony na jazdę.


Podsumowanie


Podsumowując, jak jeździć na rowerze żeby schudnąć? Trzeba to robić regularnie, pilnując przy tym tego, co mamy na talerzu. Zaplanować należy trening, który będziemy w stanie zrealizować oraz zadbać, aby do naszego brzucha wpadały tylko zdrowe produkty w odpowiednich proporcjach.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756