Więc jak wyregulować przerzutki? Zaczniemy od tylnej, ponieważ jej regulacja uznawana jest za łatwiejszą. Na początku, należy rozpocząć od ustawienia wychylenia przerzutki. W tym celu najpierw ustawiamy łańcuch na najmniejszym trybie kasety lub wolnobiegu i największym na korbie. Sprawdzamy, czy kółka wózka przerzutki idą idealnie w linii z najmniejszą zębatką. Jeżeli nie, to odpowiednio kręcimy za pomocą krzyżaka śrubką, przy oznaczeniu literką H, którą regulujemy maksymalne wychylenie przerzutki na zewnątrz. Wkręcanie powoduje ograniczenie wychylenia, natomiast wykręcanie pozwala na większe odchylenie w prawo.
To samo robimy z najlżejszymi biegami. Ustawiamy łańcuch na największym trybie kasety lub wolnobiegu i najmniejszym korby. Śrubką z literą L, ustawiamy wychylenie maksymalne do wnętrza koła. Tutaj wózek przerzutki musi być również idealnie ustawiony w jednej linii, tym razem z największym ostatnim trybem kasety.
Ustawienie tych parametrów przerzutki, jest przeważnie wykonywane raz i raczej nie ulegną one zmianom, podczas użytkowania roweru. Ustawienie wózka poza zębatki kastety – na zewnątrz, może spowodować – w przypadku największej – spadnięcie łańcucha, a jeśli nie mamy osłony szprych – ich uszkodzenie, lub w przypadku zębatki najmniejszej – spadnięcie łańcucha pomiędzy zębatkę, a tylny trójkąt ramy. Może to spowodować jego porysowanie i zakleszczenie się łańcucha. Ustawienie łańcucha zbyt mocno do wewnątrz, będzie powodowało problemy z wrzuceniem skrajnych biegów.
Następnie bierzemy się za wyregulowanie linki tak, aby biegi odpowiednio wpadły na swoje zębatki. Wstępnie ustawiamy linkę w przerzutce i zaciskamy ją śrubą, przeważnie przy pomocy klucza imbusowego (ampulowego). Dokładną regulację wykonujemy śrubami baryłkowatymi przy manetkach (w przypadku rowerów górskich) oraz przy samej przerzutce (w przypadku rowerów szosowych oraz starszych modelach przerzutek rowerów górskich). Wcześniej, zanim przykręcimy linkę do przerzutki, ustawmy śruby baryłkowe tak, abyśmy mogli wykonać kilka obrotów wkręcających i kilka wykręcających śrubę baryłkową.
Do dalszej regulacji przerzutek w rowerze, najlepiej mieć rower zawieszony na wspomnianym wcześniej stojaku rowerowym. Kręcąc korbą, zmieniamy manetką biegi i obserwujemy, jak wskakują na odpowiednie tryby. Gdy podczas zmiany biegu na lżejszy (czyli większy tryb kasety), biegi wpadają z opóźnieniem – należy podciągnąć linkę, czyli wykręcić śrubę baryłkowatą i odwrotnie, jeżeli bieg zrzucamy na mniejszą zębatkę (bieg szybszy) i wpada on z opóźnieniem, wówczas należy linkę poluzować, czyli wkręcić śrubę baryłkową.
Na koniec została nam jeszcze jedna regulacja – śruba, która znajduje się przy haku przerzutki. Napinamy nią sprężynę, którą reguluje się opasanie kasety przez łańcuch, aby zbliżyć lub oddalić górne kółka wózka przerzutki do kasety. Ustawienia tego dokonujemy przy wcześniejszym ustawieniu przerzutki na największym trybie kasety. Kręcimy śrubą w taki sposób, aby wózek przerzutki swobodnie pod ten tryb wchodził (małe kółko wózka przerzutki nie może dotykać największej zębatki).