Popularność
30 produktów
Typ: 11 rzędowy
Materiał: Stal
Taniej o 30
149 , 99
119 99
11,99 zł x 11 rat
U Ciebie
W sklepie jutro
lub zamów telefonicznie 756 756 756
Typ: 6 rzędowy, 7 rzędowy, 8 rzędowy
Materiał: Stal
Taniej o 30
89 , 99
59 99
Typ: 9 rzędowy
Materiał: Stal
69 82
Typ: 11 rzędowy
Materiał: Stal
Taniej o 15
119 , 99
104 99
Typ: 10 rzędowy
Materiał: Stal
79 99
Typ: 9 rzędowy
Materiał: Stal
89 99
Typ: 10 rzędowy
Materiał: Stal
Taniej o 7 , 91
107 , 90
99 99
U Ciebie
Odbierz
lub zamów telefonicznie 756 756 756
Typ: 10 rzędowy
Materiał: Stal
Taniej o 15
99 , 99
84 99
U Ciebie
Odbierz
lub zamów telefonicznie 756 756 756
Typ: 1 rzędowy
Materiał: Stal
29 99
U Ciebie
Odbierz
lub zamów telefonicznie 756 756 756

Poradniki eksperta

Rowery i skutery
Nie bez znaczenia jest też długość łańcucha. Nie jest ona taka sama we wszystkich rowerach. Wpływ na długość łańcucha ma z pewnością wielkość ramy, to, czy rower wyposażony jest w przerzutki, ale też wielkość zastosowany...
Rowery i skutery
Rowerowy łańcuch jest jedną z części, które z czasem się zużywają i podlegają wymianie. Nawet jeśli dbamy o niego, na bieżąco czyścimy i smarujemy, to przychodzi moment, kiedy jest na tyle rozciągnięty i zużyty, że biegi...
Rowery i skutery
Regulacja wysokości kierownicy w rowerze to, obok regulacji siodła, jedno z ustawień, które należy wykonać w celu personalizacji roweru. Prawidłowe ustawienie ma wpływ nie tylko na osiągnięcie wysokich wyników, w przypad...
Rowery i skutery
Budowa roweru wydaje się dość prosta. Wystarczy dokładnie zapoznać się, z czego składa się jednoślad. To jeden z najpopularniejszych środków transportu na świecie - około 800 milionów rowerów przewyższa liczbę samochodów...

Łańcuch rowerowy – kontroluj jego stan


Być może i Tobie przydarzyło się, że spadł Ci łańcuch podczas jazdy i musiałeś go szybko założyć. Jeśli robiłeś to po raz pierwszy, to prawdopodobnie czynność ta zajęła Ci dużo czasu. Gdy łańcuch spada regularnie, może to być szczególnie irytujące, dlatego podstawą w jednośladzie jest porządny łańcuch rowerowy. Najczęściej nie zwracamy na niego uwagi i jeździmy latami, korzystając z tego samego, tymczasem łańcuch do roweru jest jednym z najszybciej zużywających się elementów jednośladu. Z czasem staje się on coraz dłuższy, co wpływa na sprawność zębatek. Dbałość o łańcuch rzutuje na żywotność pozostałych części roweru. Posiadacze jednośladów, którzy regularnie robią przegląd roweru, wymieniają łańcuch wtedy, kiedy wydłuży się on o 1 proc. Ci, którzy rzadziej sprawdzają stan techniczny swojego jednośladu, z reguły jednocześnie montują nowy łańcuch i kasetę zębatek. Sprawdziłeś łańcuch i wiesz, że musisz zainwestować w nowy. Na co powinieneś zwrócić uwagę przy jego wyborze?


Jak wybrać łańcuch rowerowy?


Nawet, jeśli łańcuch w Twoim rowerze jest w dobrym stanie, to weź pod uwagę zakup zapasowego. Wtedy będziesz przygotowany na ewentualną konieczność wymiany. Wybierając łańcuch, upewnij się, ile zębatek jest w kasecie. Im jest ich więcej, tym węższy musi być łańcuch. Do rowerów bez przerzutek pasuje łańcuch rowerowy jednorzędowy. W przypadku rowerów z 7-rzędowym napędem sprawdzi się łańcuch rowerowy 5-, 6-, 7- i 8-rzędowy. Natomiast łańcuch rowerowy 9-, 10-,11-rzędowy będzie odpowiedni do jednośladów z 9-, 10- lub 11-rzędowym napędem. Dobrym rozwiązaniem jest zakup łańcucha tego samego producenta, od którego pochodzi kaseta, co nie oznacza, że rozwiązania różnych marek nie będą kompatybilne. Długość nowej części powinna być taka sama jak poprzedniej. Nie musisz jej mierzyć – wystarczy, że policzysz ogniwa w starym łańcuchu. Jeśli masz wątpliwości, który będzie odpowiedni do Twojego roweru, to skontaktuj się z naszymi doradcami.


Nie tylko łańcuch rowerowy – przygotuj się do jazdy


Łańcuch to bardzo ważna część jednośladu, ale inne elementy również mają wpływ na działanie roweru i Twoje bezpieczeństwo. Szczególnie przed sezonem warto wykonać przegląd pojazdu. Poza stanem łańcucha sprawdź również opony rowerowe oraz siodełko. Wystarczy, że wsiądziesz na swój jednoślad i pojeździsz nawet po podwórku, a zorientujesz się, co nie działa jak należy. Być może dętka rowerowa jest uszkodzona i uchodzi z niej powietrze? W czasie jazdy uwidocznić się mogą również inne problemy z jednośladem – wymiany może wymagać tarcza hamulcowa rowerowa czy suport rowerowy. Montaż nowych, sprawnych podzespołów zwiększy Twoje bezpieczeństwo podczas jazdy. Odpowiednie działanie napędu i hamulców jest kluczowe. Masz wątpliwości, jakich części rowerowych potrzebujesz? Skontaktuj się z nami – spróbujemy znaleźć dla Ciebie najlepsze rozwiązania.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756