Opis kategorii ROWERY

Rowery

Rowery damskie, rowery męskie, tanie rowery dziecięce, a także akcesoria rowerowe w atrakcyjnym wyborze oferuje sklep Media Expert. Rowery uniwersalne – na każdą okazję, szybkie rowery szosowe, wyczynowe rowery górskie, wygodne rowery miejskie do codziennego użytkowania, turystyczne, rowery elektryczne, sprzęt dla amatorów i sportowców – wszystko dostępne online i w sklepach stacjonarnych Media Expert. 

 

Wśród tych licznych propozycji łatwo znaleźć można zarówno pierwszy rower dla dziecka, jak i odpowiedni (na przykład elektrycznie wspomagany) jednoślad dla seniora o słabszej nieco kondycji fizycznej. Do wyboru są rowery przystosowane nie tylko do wieku, wzrostu czy umiejętności użytkownika, ale także do jego ulubionych aktywności: ostre, górskie zjazdy i podjazdy, długodystansowa turystyka rowerowa, wyścigi kolarskie, rekreacyjna jazda po plaży, wyczynowa jazda po śniegu czy w błocie, przejażdżka po lesie, no i oczywiście regularna jazda po mieście – do pracy, do szkoły, na uczelnię, po zakupy...

 

Jaki rower kupić?

 

Dla najmłodszych – dla tych, którzy dopiero uczą się jeździć, a nawet jeszcze dobrze nie potrafią chodzić, polecane są różnego rodzaju dziecięce jeździki (pojazdy wymagające asysty rodzica lub innego opiekuna), dające nieco więcej „swobody” małemu użytkownikowi rowerki trójkołowe i oczywiście – doskonałe niekiedy już nawet dla niespełna dwu- albo trzylatka – rowerki biegowe, które uczą malucha samodzielnego poruszania się, a przy okazji bardzo pozytywnie wpływają na rozwój ruchowy młodego organizmu.

 

Na kolejnym etapie rozwoju – dla przedszkolaków i dzieci w wieku wczesnoszkolnym, warto szukać właściwego pojazdu wśród rowerów dziecięcych o rozmiarze kół od kilkunastu cali (rower 14 cali na 3 – 5 lat, rower 16 cali odpowiedni jest na przykład standardowo dla dzieci w wieku 4 – 6 lat, dla starszych rower 20 cali, rower 24 cale to z kolei mniej więcej użytkownicy z grupy 8 – 12 lat). Pod uwagę bierze się oczywiście nie tylko rozmiar kół, ale także rozmiar ramy roweru. Obie te wielkości muszą bowiem być odpowiednio dopasowane do wzrostu rowerzysty.

 

Odrobinę starsza młodzież (nastolatki) jeździ najczęściej na rowerach z kołami o średnicy 24 ewentualnie 26 cali. Pojazdy te wyposażone są oczywiście w przerzutki oraz różne przydatne dodatki (oświetlenie, bagażnik i inne), a ich konstrukcja w pełni „naśladuje” już styl – zazwyczaj – rowerów miejskich, turystycznych albo tak zwanych górali – najbardziej lubianych przez dzieciaki.

 

Ci, którzy korzystają z roweru po prostu jak z wygodnego, taniego, ekologicznego środka transportu i przemieszczają się głownie po drogach rowerowych, powinni postawić na stylowy i praktyczny zarazem rower miejski – na przykład „holender” (rower z koszykiem, wygodnym siodełkiem, oświetleniem i innymi akcesoriami) lub designerski cruiser (z charakterystycznie wygiętą ramą i zwracającymi uwagę oponami).

  

Miłośnicy rowerowych sportów wyczynowych (lub po prostu „ostrej” jazdy na rowerze) mają spory wybór spośród mocnych, solidnych rowerów MTB – modeli, którymi z łatwością można pokonać prawie każdą stromiznę na szlaku, a także ostry zjazd górski, a kiedy trzeba – da się nimi również w miarę komfortowo pojechać w „normalnych” warunkach.

  

Fani kolarstwa szosowego powinni skupić się na lekkich i bardzo szybkich rowerach typu kolarki, które dzięki swojej niewielkiej wadze i niskooporowej konstrukcji rozwijają na utwardzonych nawierzchniach największe prędkości ze wszystkich typów rowerów dostępnych obecnie na rynku i – podobnie jak rowery górskie – nadają się do bicia rekordów.

  

Dla „najtwardszych zawodników” i wielbicieli totalnego off-roadu są z kolei „grubasy”, czyli fat bikes – ciężkie rowery terenowe (przypominające motory) przeznaczone do jazdy w najtrudniejszych warunkach – po śniegu, w błocie, przez pustynię, wymagające od użytkownika dobrej kondycji i przyzwyczajenia się do specyficznych właściwości tych pojazdów, a także do nieoczywistego sposobu ich prowadzenia.

  

Amatorzy turystyki rowerowej wybierają z kolei rowery trekkingowe, wyposażone we wszystko, co może być potrzebne podczas podróży i zbudowane w taki sposób, aby długotrwała jazda w różnych warunkach pogodowo-terenowych była możliwie komfortowa i odpowiednio bezpieczna. Trekkingi, obok rowerów crossowych, są jednymi z najpopularniejszych i najchętniej wybieranych jednośladów, ze względu na ich uniwersalny charakter i możliwości.

  

Osoby, które wykorzystują rower na różne sposoby – i do codziennej jazdy po mieście i rekreacyjnie w weekend, potrzebują czegoś na kształt „dwa w jednym”, czyli dobrze skonstruowanej hybrydy – na przykład modelu typu cross. Taki rower doskonale radzi sobie zarówno na gładkiej drodze asfaltowej, jak i tej nieutwardzonej – gdzieś za miastem, a poza tym łatwo go „przerobić” w razie potrzeby.

 

Dla najstarszych, słabszych fizycznie lub po prostu fanów podkręcania możliwości i osiągów świetną opcją są również rowery elektryczne. To rozwiązanie zresztą może przypaść do gustu każdemu – niezależnie od wieku czy kondycji albo stylu jazdy. Wspomagane akumulatorem są różne typy rowerów – do nabycia są więc zarówno miejskie rowery elektryczne, jak i na przykład górskie rowery elektryczne. Ten dodatkowy napęd nie zastępuje, ale wspomaga siłę mięśni nóg.

 

Warto pamiętać też o rowerach dla dziewczyn (dla kobiet). Funkcjonujące ciągle jeszcze określenie „rower damka” odnosi się do typu konstrukcji pojazdu i dziś nie dotyczy już tylko roweru miejskiego z ukośną górną rurą ramy, ale także crossów, górali, szosówek, trekkingów, w których także lekko zmieniona jest geometria ramy i których design dostosowany jest bardziej do kobiecych oczekiwań. Panie mogą więc rozglądać się (zgodnie ze swoimi upodobaniami i potrzebami) za rowerem górskim damskim, rowerem szosowym damskim, rowerem trekkingowym damskim etc.

Rozwiń »