Trwa ładowanie
SPD
Męska
Enduro, Teren
44
28
Czarny
Komfort w każdej jeździe
Stylowe buty dla aktywnych rowerzystów
Komfort w każdej jeździe
Stylowe buty dla aktywnych rowerzystów
Zobacz wszystkie warianty

391 00
39,10 zł x 10 rat 0%
Sprawdź

Zamów telefonicznie 756 756 756
Platformowe
Damska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
36
22.5
Czarny

329 00
SPD
Męska
MTB
43
27 - 27.5
Czarny

369 99
Sprawdź
SPD, SPD-SL
Damska
Do trenażera
41
25.5 - 26
Czarny

279 99
SPD-SL
Męska
Szosowe
42
26.5
Czarny

339 99
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
43
27 - 27.5
Czarny

329 00
SPD
Męska
Gravel
47
30
Czarny

589 99
Sprawdź
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
48
30.5
Czarny

329 00
SPD-SL
Męska
Szosowe
46
29 - 29.5
Granatowy

339 99
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
45
28.5 - 29
Niebieski

329 00
SPD-SL
Damska
Szosowe
39
24.5
Fioletowy

359 99
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
47
30
Czarny

329 00
SPD-SL
Męska
Szosowe
52
32.5 - 33
Czarny

387 00
Sprawdź
Platformowe
Damska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
37
23
Czarny

329 00
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
42
26.5
Niebieski

329 00
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
42
26.5
Czarny

329 00
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
45
28.5 - 29
Czarny

329 00
SPD
Męska
Enduro, Teren
45
28.5 - 29
Czarny

319 99
SPD
Męska
MTB
45
28.5 - 29
Czarny

365 00
SPD
Męska
Crossowy, Teren
47
30
Oliwkowy

369 99
Sprawdź
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
44
28
Czarny

329 00
SPD-SL
Męska
Szosowe
47
30
Biały

339 99
SPD-SL
Męska
Szosowe
43
27 - 27.5
Czarny

387 00
Sprawdź
SPD-SL
Męska
Szosowe
40
25 - 25.5
Czarny

387 00
Sprawdź
Platformowe
Damska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
40
25 - 25.5
Czarny

329 00
Platformowe
Męska
Miejskie, Teren, Trekkingowe
46
29 - 29.5
Niebieski

329 00
SPD-SL
Męska
Szosowe
46
29 - 29.5
Biały

349 00
SPD-SL
Męska
Szosowe
44
28
Biały

339 99
SPD-SL
Męska
Szosowe
48
30.5
Biały

339 99
SPD-SL
Męska
Szosowe
42
26.5
Biały

339 99

Poradniki eksperta

Buty rowerowe

 

Po co nam specjalne buty na rower, skoro mamy trampki czy inne obuwie sportowe? Otóż chodzi głównie o przeniesienie jak największej siły z nóg na pedały, które wprawiają rower w ruch. Uzyskamy to dzięki butom przeznaczonym na rower, które mają dużą sztywność podeszwy. Trampki czy buty sportowe do biegania lub innych sportów nie sprawdzą się aż tak dobrze, jak dedykowane buty rowerowe.


Zwykłe obuwie codzienne ma zbyt miękką, amortyzującą podeszwę. Lepsze przeniesienie siły to łatwiejsze, lżejsze pedałowanie, a zatem większa przyjemność z jazdy. Buty rowerowe posiadają w podeszwie zamontowane bloki, za pomocą których wczepiamy się w pedały – i jesteśmy niejako „połączeni” z rowerem. Daje to nam większą efektywność pedałowania, bo oprócz naciskania na pedał jedną nogą, możemy jednocześnie drugą nogą ciągnąć pedał do góry. Kolejna sprawa to lepsza kontrola nad rowerem. Na początku, każdy obawia się, że się przewróci, bo nie zdąży wypiąć się z pedałów i podeprzeć w ekstremalnej sytuacji. Jest to jednak kwestia treningu, czasu i przejechania kilku kilometrów. Potem czekają nas same korzyści: lepsza kontrola podczas uślizgu koła czy łatwiejsze pokonywanie przeszkód.

 

Na rynku funkcjonuje kilka systemów łączenia butów z rowerem. Warto się im dokładnie przyjrzeć i dopasować do swoich potrzeb. W skład sprawdzonego systemu wchodzą zwykle buty, bloki, które są przykręcane do butów oraz pedały pozwalające na wpięcie butów. Bloki są przeważnie kupowane w komplecie z pedałami, ponieważ stanowią jeden system. Buty możemy kupić od różnych producentów i przykręcić do nich blok wybranego przez nas systemu.


Rodzaje butów rowerowych


Ogólnie buty rowerowe możemy podzielić na turystyczne, szosowe i do jazdy w terenie (MTB). Buty rowerowe turystyczne przypominają wyglądem buty trekkingowe i da się w nich (poza jazdą na rowerze) dość wygodnie chodzić. Im bardziej wyczynowe buty, tym sztywniejsze i niestety przeważnie mniej wygodne. Buty na rowerowe szosowe i MTB są do siebie podobne. Te drugie wyróżniają się bardziej agresywnym bieżnikiem. Nadają się praktycznie tylko do jazy na rowerze; chodzenie w nich na dłuższych dystansach staje się praktycznie niemożliwe. Inne są buty na rower dla mężczyzn i kobiet (zobacz: buty rowerowe damskie). Damskie, oprócz innej kolorystyki, są przede wszystkim mniejsze i bardziej dopasowane do szczuplejszych kobiecych stóp. Oprócz podziału na płeć, buty możemy też podzielić ze względu na sposób zapięcia.


Najpopularniejszym systemem, poza coraz rzadziej spotykanym sznurowanym, są buty zapinane dwoma lub trzema paskami na rzep. Im więcej pasków, tym dokładniejsze dopasowanie i dociśnięcie buta do stopy. Niestety rzepy z czasem wyrabiają się i tracą swoją przyczepność, przez co coraz słabiej trzymają stopę. Dlatego w droższych butach górny pasek zastąpiony jest niskoprofilową sprzączką, którą możemy precyzyjnie dociągnąć but do stopy. Taką sprzączkę w przypadku uszkodzenia możemy wymienić.