Aluminiowa, 23" | |
20 | |
29 | |
Shimano Deore | |
Shimano Deore | |
Zobacz więcej |
Karbonowa, 16" | |
22 | |
29 | |
Shimano Deore XT | |
Shimano Deore XT | |
Zobacz więcej |
Karbonowa, 18" | |
20 | |
29 | |
Shimano SLX | |
Shimano Deore XT | |
Zobacz więcej |
Aluminiowa, 19" | |
20 | |
27.5 | |
Shimano Deore | |
Shimano Deore | |
Zobacz więcej |
Karbonowa, 21" | |
22 | |
27.5 | |
Shimano Deore XT | |
Shimano Deore XT | |
Zobacz więcej |
Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym
Karbonowa, 19" | |
22 | |
27.5 | |
Shimano Deore XT | |
Shimano Deore XT | |
Zobacz więcej |
Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym
Poradniki eksperta
Rower XC
Najpopularniejszy rower górski to rower XC (cross country). To rower przeznaczony do szybkiej jazdy w terenie. Wytrzymały i zwinny, zbudowany na lekkich i wytrzymałych podzespołach. Wybierany dość często, ponieważ jest traktowany jako rower uniwersalny. Poza ramą praktycznie wszystkie elementy w rowerze możemy zmienić na lepsze lub dopasować do naszych wymagań. Zadbajmy więc o jej dobre dopasowanie do swojego wzrostu, aby wygodnie i bezpiecznie użytkować sprzęt. Rower XC zbudowany jest z ramy wykonanej z lekkiego aluminium, a coraz częściej – jeszcze lżejszego karbonu. Aby lepiej dopasować rower do naszych potrzeb, mamy do wyboru dwie wielkości kół: 27,5 oraz 29 cali.
Ważna amortyzacja
Rower XC służy do jazdy w terenie, więc koniecznie musi być wyposażony w amortyzator, który ułatwia pokonywanie kolejnych tras. Amortyzator ma za zadanie nie tylko poprawić komfort jazdy, ale przede wszystkim zadbać o dobrą przyczepność w trudnych warunkach. Praktycznie każdy rower MTB XC wyposażony jest w hamulce tarczowe, które są niezawodne w terenie. Dostępne są hamulce tarczowe mechaniczne oraz – z większą siłą hamowania – hydrauliczne.
Pomysłowe przerzutki
Rower XC to rower z przerzutkami, umożliwiającymi poruszanie się w każdych warunkach. Pozwalają one przejechać po grząskich, piaszczystych drogach i wjechać na najwyższe górki, ale umożliwiają też rozwinięcie dużych prędkości na utwardzonych nawierzchniach. Obecnie najczęściej występująca liczba przełożeń to 20 lub 22 biegi. Jest to kombinacja dwurzędowej korby z przodu oraz 10 lub 11 rzędowej kasety z tyłu.