Aluminiowa, 19" | |
27 | |
27.5 | |
Shimano Altus | |
Shimano Deore | |
Zobacz więcej |
Aluminiowa, 19" | |
30 | |
27.5 | |
Shimano Deore | |
Shimano XT | |
Zobacz więcej |
Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym
Poradniki eksperta
Rower enduro
Nudzisz się już jazdą po leśnych ścieżkach i bezdrożach? Wybierz rower enduro do jazdy po górskich szlakach. Model dedykowany jest także na wyścigi czy do szaleństw w bike parkach. Od popularnego roweru MTB różni się nie tylko mocniejszą ramą, lecz przede wszystkim wielkością skoku amortyzatora, który z uwagi na używanie roweru w cięższym terenie, jest większy. W enduro skok amortyzatora zawiera się w przedziale 140 – 170 mm.
Jak pokonać przeszkodę to tylko z enduro!
Rower enduro powinien mieć odpowiedni zakres przełożeń: miękkie, aby móc podjechać pod każdą górkę, jak i twarde do szybkiego pokonywania zjazdów. Powinna być to kombinacja co najmniej 27 biegów, a najlepiej 30. Rama roweru enduro zbudowana jest przeważnie ze sztywnego aluminium, ale możemy też spotkać zawansowane ramy karbonowe. Koła 27,5 cala to idealne rozwiązanie w tym rowerze. Są zwrotne na zjazdach po górskich szlakach, ale również łatwo wtaczają się pod górę. Rower, na którym chcemy zjeżdżać po stromych ścieżkach, musi być wyposażony w mocne hamulce. Najodpowiedniejsze będą hamulce tarczowe mechaniczne, a jeszcze lepiej, jeśli będą to hamulce tarczowe hydrauliczne z dużymi tarczami.
Kontakt z nawierzchnią
Rower enduro to amortyzator o dużym skoku, który przyczyni się do dobrego wybierania nierówności nawierzchni, a przez to większej kontroli podczas zjazdów. Najlepiej jeżeli jest jednej z renomowanych firm. Dobry kontakt z nawierzchnią zapewnią nam opony rowerowe z agresywnym bieżnikiem na każdy teren – zarówno kamienisty i błotnisty. Nigdy do końca nie wiadomo co nas spotka na szlaku.