Poradniki Eksperta

Wioślarz – efekty po miesiącu


Ostatnimi czasy bardzo popularnym urządzeniem do treningów cardio, jest wioślarz. Efekty po miesiącu mogą być zaskakujące, choć zdecydowanie zalecamy zachować cierpliwość. Systematyczne i wytrwałe ćwiczenia, pozwalają osiągnąć najlepsze rezultaty, które będą widoczne gołym okiem. W poniższym poradniku piszemy nieco, o możliwych efektach ćwiczeń na wioślarzu. Zachęcamy do lektury, która potrwa około 3 minuty!



wioślarz efekty


Czy wioślarz może zastąpić inne urządzenia fitness?


Zdecydowanie tak. Jeśli czujesz, że bieżnia nie jest stworzona dla Ciebie, być może odnajdziesz się na wioślarzu. Bieganie może wydawać się dla niektórych zbyt męczące, chociaż uprzedzamy – nie ma łatwych ćwiczeń cardio. Także trening na wioślarzu, jest bardzo angażujący i wymaga sporej dawki wytrwałości. Ergometr wioślarski, bo tak fachowo nazywa się opisywane urządzenie, imituje swoją pracą właśnie wiosłowanie. Kajakarstwo jest dyscypliną olimpijską i trzeba przyznać, że sportowcy zajmujący się tą dyscypliną, są bardzo wysportowani. Cechują się muskularnymi sylwetkami i wysoką wydolnością organizmu. Zawdzięczają to właśnie wioślarstwu, ale oczywiście wyczynowa aktywność, wymaga od nich także osobnego przygotowania siłowego i wytrzymałościowego.


Sprawdź również: 

Ćwiczenia na wioślarzu – jak wykonać trening?

Wioślarz – jakie mięśnie pracują?

Wioślarze w naszej ofercie:


Wioślarz – efekty po miesiącu. Czy to możliwe?


Wszystkie osoby rozpoczynające jakąś aktywność fizyczną zastanawiają się, jak szybko pojawią się pierwsze rezultaty. Jak bardzo na utratę kilogramów wpływa wioślarz? Efekty po miesiącu są często bardzo widoczne. W pierwszej kolejności, z organizmu odprowadzana jest nagromadzona woda, dlatego rezultaty wydają się błyskawiczne i cieszą oko. Rzeczywiście, można stracić kilka centymetrów w obwodzie pasa już po 30 dniach treningów. Dalsze postępy, wymagają więcej cierpliwości. Kolejne spadki wagi oraz utrata centymetrów w pasie zajmują więcej czasu, choć są równie zadowalające.


Jeśli masz określony cel i chcesz go spełnić możliwie jak najszybciej, warto zapisywać swoje miesięczne wyniki. Notuj spadki wagi, a także swoje wymiary po określonym czasie treningów. W Internecie znajdziesz sporo filmów, dotyczących ćwiczeń na wioślarzu. Wiele osób zdecydowało się prowadzić wyzwania miesięczne, które zakładały określony do przebycia dystans lub czas treningu. Warto zapoznać się z ich efektami, aby przekonać się ostatecznie, do zainwestowania we własny wioślarz. Domowy sprzęt fitness ma tę zaletę, że możesz z niego korzystać w dowolnej chwili i bez konieczności wychodzenia z domu. To może przekonać osoby, dotąd niechętnie decydujące się na aktywność fizyczną. W trakcie treningu na wioślarzu, możesz nadrobić na przykład zaległości z ulubionym serialem, a dzięki temu, czas upłynie o wiele szybciej. To ważne, aby nie traktować ćwiczeń jako przykrego obowiązku. Wtedy na pewno o wiele łatwiej będzie Ci pokonywać kolejne etapy do upragnionego celu.


Musisz także wiedzieć, że przesadzenie z ilością, a także intensywnością treningów, wcale nie zakończy się lepszymi wynikami. Zbyt duże zmęczenie organizmu, doprowadzi raczej do zniechęcenia lub kontuzji, które będą wymagały czasu, aby je wyleczyć. Do regularnego wysiłku, powinieneś przygotowywać się stopniowo. Falstart nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza w kontekście zdrowia. W przypadku trenowania, ważna jest również regeneracja. To właśnie wtedy rosną mięśnie. Staraj się trenować, z jednodniową przerwą. Treningi na początku powinny trwać do 20 minut. Dopiero po kilkunastu dniach, możesz stopniowo zwiększać ich długość, decydując się także na zmianę oporu pracy oraz przyspieszenie tempa.


Co robić, aby efekty były szybkie, a ćwiczenia dobre dla zdrowia?


Zdecydowanie potwierdzamy, że „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Sport pozwala zachować młodość na dłużej, ale do każdej aktywności fizycznej trzeba podejść z rozwagą. W przypadku wioślarzy, bardzo duże znaczenie odgrywa technika wykonywania ćwiczenia. Każda z czterech faz cyklu pojedynczego powtórzenia, jest istotna i nie możesz jej lekceważyć.


W trakcie trenowania na wioślarzu, najwięcej siły powinieneś wkładać w ruchy nóg. Oczywiście, ramiona ogrywają bardzo ważną rolę podczas ćwiczeń, lecz nie powinny być tak samo obciążane, jak kończyny dolne. Nogi są najmocniejszymi kończynami, co bierze się głównie z budowy mięśni ud. Musisz wykorzystać ich potencjał, aby zapanować nad techniką, a także wzmocnić tkankę mięśniową członów dolnych. Opieranie treningu na pracy ramion, doprowadza do zbyt szybkiego zmęczenia, gdyż słabsze mięśnie zastępują wtedy mocniejsze nogi.


Trenując na wioślarzu, zwróć również uwagę na kręgosłup. Odchylenia nie powinny być zbyt gwałtowne, a plecy zawsze powinny być wyprostowane. Kluczową kwestią jest także ustawienie nadgarstków i przedramion w jednej linii. Łokieć może być zgięty, dopiero w końcowej fazie ruchu, gdy nogi są już niemalże wyprostowane.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756