Poradniki Eksperta

Wioślarz – jakie mięśnie pracują?


Bardzo popularnym urządzeniem fitness, wybieranym przez naszych Klientów jest wioślarz. Jakie mięśnie pracują podczas ćwiczeń? To jedna z ważniejszych kwestii, która powinna być jasna, przed zakupem własnego sprzętu. W serii naszych poradników dedykowanych konkretnym urządzeniom fitness, wyjaśniamy w czym są pomocne i jak powinieneś ich używać. Zachęcamy do lektury poniższego tekstu, z którego dowiesz się między innymi, na które partie mięśni najmocniej działa wioślarz.



wioślarz jakie mięsnie pracują


Czy zakup wioślarza do mieszkania to dobry pomysł?


Każdy pomysł związany z aktywnością fizyczną, jest dobry! Ruch pozwala dłużej cieszyć się młodością. Sport jest lekarstwem na wiele dolegliwości, również tych o podłożu psychologicznym. Jeśli brakuje Ci czasu na siłownię, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś ćwiczył w domu. Własny wioślarz, pozwala trenować we własnym zaciszu, kiedy tylko masz na to ochotę. Nie musisz wychodzić z domu i kupować karnetu. Własne urządzenia fitness to spory komfort, który pozwala trenować nawet podczas nadrabiania zaległości z ulubionymi serialami. Jeśli we własnym mieszkaniu jesteś rzadkim bywalcem, ze względu na obowiązki domowe, trening w domu jak najbardziej jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza, że sprzęt można kupić znacznie taniej, niż mogłoby się to wydawać.


Wioślarze w naszej ofercie:


Wioślarz – jakie mięśnie pracują?


Ćwiczenia na wioślarzu, pozwalają uzyskać smukłą sylwetkę, a także wzmocnić mięśnie poszczególnych partii. Wioślarz jest o tyle ciekawym sprzętem, że działa ogólnorozwojowo. Regularne treningi, pozwalają zadbać o ciało i wydolność. Jeśli szukasz sposobu na poprawę kondycji, a także utratę kilogramów, to zdecydowanie jest to sprzęt dla Ciebie.


Można długo wymieniać zalety dla organizmu, które niesie za sobą wioślarz. Jakie mięśnie pracują podczas ćwiczeń? To między innymi tkanki znajdujące się na brzuchu, grzbiecie, kończynach górnych i dolnych i klatce piersiowej. Oczywiście ważne jest stosowanie właściwej techniki, która jest warunkiem realizacji zamierzonych efektów. Ergometr wioślarski, imituje swoim ruchem wiosłowanie. Kajakarstwo jest dyscypliną, która pozwala bardzo mocno podnieść poziom wydolności swojego organizmu. Wymaga jednak dużego wysiłku, dlatego profesjonalni sportowcy są tak dobrze zbudowani.


Jak ćwiczyć prawidłowo?                             


Wiesz już, jakie mięśnie pracują na wioślarzu. Powinieneś także wiedzieć, jak wygląda prawidłowa technika treningowa. To bardzo ważna wiedza, gdyż nieodpowiednie przygotowanie może skutkować nie tylko słabszymi rezultatami, ale również kontuzjami, które są czasochłonne w leczeniu.


Ćwiczenia zaczyna się od zajęcia pozycji na siedzisku, które znajduje się blisko koła zamachowego urządzenia. Kolejnym krokiem, jest wykonanie ruchu do tyłu. Jeśli stopy pewnie leżą na podnóżkach, wyprostuj nogi, odchylając jednocześnie plecy do tyłu. Powinieneś również maksymalnie ściągnąć ręce do klatki piersiowej. Tylko w tym momencie, możesz wygiąć łokcie.


Ruch powrotny polega na wyprostowaniu rąk, a następnie pochyleniu tułowia do przodu. Zegnij nogi, wracając do pozycji startowej. Co ważne, ćwicząc na wioślarzu, większość siły powinna płynąć z nóg. Ręce i tułów powinien brać udział w treningu, ale ze znacznie mniejszym zaangażowaniem.


Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pracy z wioślarzem?


Wszyscy rozpoczynający swoją przygodę ze sportem, liczą raczej na szybkie efekty. To naturalne, ale nie można się dać temu pochłonąć. Rezultaty muszą przyjść z czasem i są zasługą tylko wytrwałych, regularnych treningów. Jeśli zaczniesz ćwiczyć z uwzględnieniem właściwego planu, pierwszych efektów można spodziewać się po kilku tygodniach. Pierwszy etap jest zawsze dość emocjonujący, bo organizm w pierwszej kolejności pozbywa się zgromadzonej wody. Dlatego utrata kilku centymetrów w obwodzie, jest jak najbardziej możliwa. Nawet po miesiącu, można stracić 2-3 kilogramy, o ile trenuje się systematycznie i intensywnie. Początki jednak nie powinny być zbyt obfite. Trening musi być raczej spokojny i wyważony. Zwłaszcza, jeśli do tej pory byłeś ze sportem raczej na bakier.


Z czasem wydłużaj treningi, ale na początku powinny one trwać nawet nie dłużej, niż 20 minut. W ten sposób, powinieneś trenować przez pierwsze dni, jednocześnie zapewniając dobową przerwę, która służy regeneracji. Mięśnie rosną w trakcie odpoczynku, a sama aktywność fizyczna jest tylko czynnikiem pobudzającym do wzrostu. Z czasem, zwiększaj intensywność ćwiczeń. Regulacja oporu pracy urządzenia, pozwala Ci dostosować się do rozwoju Twojej wydolności. Z czasem zbudujesz naprawdę silne nogi i potężne ramiona. Poprawie ulegnie również Twoja kondycja oraz samopoczucie. Regularny trening jest znakomitym lekarstwem, na wszelkie dolegliwości. Jeśli chcesz kupić wioślarza, sprawdź naszą ofertę. W razie pytań, skorzystaj z pomocy doradców.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756