Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje ALBI
›
Instrukcja Gra towarzyska ALBI Gloomhaven Szczęki Lwa 26925
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(10)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska ALBI Gloomhaven Szczęki Lwa 26925
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
W
i
t
a
j
c
i
e w G
l
o
o
m
h
a
v
e
n
!
J
e
s
t to k
o
o
p
e
r
ac
y
j
n
a g
r
a
, w k
tó
r
e
j
g
r
ac
z
e w
s
p
ó
ł
p
r
ac
u
j
ą
c p
r
z
e
c
h
o
d
z
ą k
a
m
p
a
n
ię
, s
k
ł
a
d
a
j
ą
c
ą
s
i
ę z w
i
e
l
u s
ce
n
a
r
i
u
s
z
y
. N
i
e r
o
z
e
g
r
ac
i
e c
a
ł
o
ś
c
i z
a j
e
d
n
y
m
p
o
s
i
e
d
z
e
n
i
e
m
, a
l
e m
o
ż
e
c
i
e w p
r
o
s
t
y s
p
o
s
ó
b z
a
p
i
s
a
ć s
t
a
n
r
o
z
g
r
y
w
k
i n
a k
o
n
i
e
c k
a
ż
d
e
g
o z
e s
ce
n
a
r
i
u
s
z
y
. C
e
l
e
m t
e
j
i
n
s
t
r
u
kc
j
i j
e
s
t p
o
p
r
o
w
a
d
z
e
n
i
e w
a
s k
r
o
k p
o k
r
o
k
u p
r
z
e
z p
i
ę
ć
p
i
e
r
w
s
z
y
c
h
s
c
e
n
a
r
i
u
s
z
y k
a
m
pa
n
i
i i
n
a
u
c
z
e
n
i
e
w
a
s
z
a
s
a
d
,
k
tó
r
e p
o
z
w
o
l
ą w
a
m p
r
z
e
jś
ć p
o
z
o
s
t
a
ł
e p
r
z
y
g
o
d
y
. Z
ac
hę
c
a
m
y
d
o c
z
y
t
a
n
i
a t
e
j i
n
s
t
r
u
kc
j
i p
o
d
c
z
a
s r
o
z
g
r
y
w
k
i
. Z
a k
a
ż
d
y
m
r
a
z
e
m
gd
y
z
o
bac
z
y
c
i
e
z
b
o
k
u
i
k
o
nę
,
t
e
k
s
t
o
d
n
i
e
s
i
e
s
i
ę
d
o c
z
e
g
o
ś
, c
o r
o
b
i
c
i
e w g
r
z
e
.
Z
ac
z
n
i
j
m
y o
d w
y
c
i
ą
g
n
i
ę
c
i
a K
s
i
ę
g
i S
ce
n
a
r
i
u
s
z
y
. N
a
w
i
e
r
z
c
h
n
i
e
j o
k
ł
a
d
ce
z
n
a
j
d
u
j
e s
i
ę w
p
r
o
w
a
d
z
e
n
i
e d
o
k
a
m
pa
n
i
i
, p
o k
tó
r
y
m o
d
b
l
o
k
u
j
e
c
i
e S
ce
n
a
r
i
u
s
z 1
. K
a
ż
d
y
s
ce
n
a
r
i
u
s
z p
o
w
i
n
i
e
n b
y
ć r
o
z
g
r
y
w
a
n
y a
ż d
o j
e
g
o u
d
a
n
e
g
o
z
a
k
o
ńc
z
e
n
i
a
, p
o c
z
y
m n
a
s
t
ę
p
u
j
e p
r
z
e
jś
c
i
e d
o k
o
l
e
j
n
e
g
o
s
ce
n
a
r
i
u
s
z
a
. T
a
k w
i
ę
c p
o S
ce
n
a
r
i
u
s
z
u 1 o
d
b
l
o
k
u
j
e
c
i
e
S
ce
n
a
r
i
u
s
z 2 i t
a
k d
a
l
e
j
. T
e
r
a
z p
r
z
e
c
z
y
t
a
j
c
i
e h
i
s
to
r
i
ę
n
a w
i
e
r
z
c
h
n
i
e
j o
k
ł
a
d
ce K
s
i
ę
g
i S
ce
n
a
r
i
u
s
z
y
, a k
i
e
d
y
o
t
r
z
y
m
ac
i
e
s
to
s
o
w
n
e p
o
l
e
ce
n
i
e
w
r
ó
ć
c
i
e
t
u
t
a
j
,
d
o
„
Z
a
s
a
d S
ce
n
a
r
i
u
s
z
a 1
” n
a s
t
r
o
n
i
e 3
.
!
I
n
s
t
r
u
k
c
j
a
Wpr
ow
ad
za
j
ą
c
a
I
n
s
t
r
u
k
c
j
a
Wpr
ow
ad
za
j
ą
c
a
2
Spi
s
t
r
es
c
i
W
pro
wadzenie
......................................
1
Za
sady
Scenariusza
.................................
3
Pr
z
ygotow
a
nie obsz
a
r
u gr
y
............................
4
Z
awa
r
toś
ć K
się
gi S
cen
ar
iu
sz
y
.........................
5
Rozg
r
y
wk
a
............................................
6
Wybór k
a
r
t
........................................
6
Ust
a
le
n
ie
i
n
ic
jat
y
w
y
...............................
7
T
ur
y po
st
ac
i
.......................................
7
Ruc
h
..........................................
7
Ata
k
...........................................
8
W
a
l
k
a na dys
ta
n
s i w z
w
a
rc
iu. . . . . . . . . . . . . .
8
K
a
r
t
y mody
fi
k
atorów atak
u
...................
8
Kor
z
y
ś
ć or
a
z Nie
kor
z
y
ś
ć
.......................
8
Obra
ż
en
ia i z
abijanie pot
worów
................
9
Pole
w
id
z
e
n
i
a
..................................
9
Cel
.............................................
9
Otrzy
mywanie
ob
ra
żeń
........................
9
St
a
ny
..........................................
9
L
ec
z
e
n
ie
.....................................
10
Na siebie
.....................................
10
Ot
r
z
y
my
w
a
n
ie akc
ji
.........................
10
Niszczenie
przeszkód
........................
10
T
ur
y pot
worów
..................................
10
Karty
sta
tys
tyk
po
tw
o
ró
w
...................
10
Sk
upie
n
ie po
t
worów
..........................
11
Ruc
h pot
worów
...............................
11
Ata
k
pot
worów
...............................
11
Obra
ż
en
ia i w
yc
ze
r
pa
nie pos
tac
i
.................
12
Z
a
końc
ze
nie r
u
ndy
..............................
12
K
rótk
i odpoczy
nek
..............................
12
Końc
z
en
ie się k
ar
t
...........................
12
Koni
ec Scenariusza 1
.............................
13
Ark
u
s
ze pos
t
aci
......................................
13
U
le
ps
z
e
n
i
a k
a
r
t
......................................
13
Z
api
s
y
w
a
n
ie g
r
y
......................................
13
Za
s
ady Sce
na
riu
sz
a 2
............................
14
Now
e eleme
nty s
cen
ar
iu
sz
a
.........................
14
Ż
e
tony pie
n
ię
d
z
y
................................
14
Ż
etony sk
arb
ów
.................................
14
Puła
p
ki
..........................................
14
Drzw
i
...........................................
14
Now
e mec
ha
ni
k
i a
kc
ji
................................
15
A
kc
je pod
st
awowe
................................
15
A
kc
je pow
ią
za
ne z utr
atą k
a
r
t
....................
15
Gra
bie
ż
...........................................
15
Efek
t
y obs
z
a
ro
we
.................................
15
P
r
z
yc
i
ą
ga
n
ie i o
dpyc
ha
nie
........................
16
Now
y st
a
n negaty
w
ny
: R
ozbrojenie
...............
16
Negowan
ie obra
ż
e
ń prz
e
z utratę k
a
r
t
.............
16
Pr
z
egr
a
na w sce
na
r
iu
sz
u
.............................
16
Nowe mech
a
ni
k
i p
ot
worów
..........................
17
T
a
l
ie z
dol
no
śc
i
pot
worów
.........................
17
Inte
ra
kc
ja po
t
wor
y-pu
ł
apk
i
......................
17
Ata
k
i dys
t
a
n
s
owe p
ot
worów
.....................
18
Koni
ec Scenariusza 2
.............................
18
Z
api
s
y
w
a
n
ie
z
dobyc
z
y
pie
n
ię
ż
nyc
h
..................
18
Intera
kc
ja w m
ieś
c
ie: P
r
ze
dm
iot
y
....................
19
Kupno, sprz
eda
ż ora
z w
y
m
ia
na pr
ze
dm
iotów
....
19
Uży
w
an
ie pr
zed
m
iotów
:
Zu
ż
y
w
a
n
ie
, Wykor
z
ys
t
a
n
ie
, a
lb
o Do
wolne
........
19
Za
s
ady Sce
na
riu
sz
a 3
............................
20
Now
e eleme
nty s
cen
ar
iu
sz
a
.........................
20
T
rudny
teren
....................................
20
Sepa
r
atory s
ekc
ji
................................
20
Now
e mec
ha
ni
k
i a
kc
ji
...............................
20
D
oświ
ad
cze
ni
e
..................................
20
A
k
t
y
w
ne pre
m
ie
................................
21
Ta
r
c
z
a
...........................................
21
Skok
.............................................
21
Now
e st
a
ny
: K
l
ąt
w
a
, Błogo
sław
ie
ń
s
t
wo,
Z
at
r
uc
ie
ora
z Z
r
a
n
ien
ie
..........................
22
Dł
ugi odpocz
y
nek
...................................
22
Wiele celów i skupien
ie pot
worów
...................
22
A
k
t
y
w
ne pre
m
ie pot
worów
.........................
23
Koni
ec Scenariusza 3
.............................
23
Z
api
s
y
w
a
n
ie
zdob
y
t
ego
doś
w
ia
dc
z
e
n
ia
..............
23
P
rofit
y
..............................................
24
Nowa intera
kc
ja w m
ieś
c
ie: Wyda
r
ze
nia
.............
24
Za
s
ady Sce
na
riu
sz
a 4
............................
25
Uzupeł
n
iając
a k
się
ga sce
na
r
ius
z
y
....................
25
Nowe przyg
otowa
n
ie
.................................
25
Peł
ne t
a
l
ie z
dolno
ś
c
i p
ot
woró
w
...................
25
Ro
z
s
taw
ia
n
ie p
ot
wor
ów
..........................
25
P
l
ans
za
ży
wi
oł
ów
................................
25
Ce
le bite
w
ne
......................................
25
Nowa mech
an
i
ka a
kc
ji
: Ży
w
ioł
y
.....................
26
Now
y element sce
na
r
iu
sz
a
: Obiek
t
y docelowe
.......
27
Koni
ec Scenariusza 4
.............................
27
Nagro
dy i
ndy
w
idu
a
l
ne
..............................
27
P
ula k
a
r
t i budow
an
ie rę
k
i
..........................
27
Za
s
ady Sce
na
riu
sz
a 5
............................
28
Mec
ha
n
ik
i b
oss
a
....................................
28
Odpor
no
ś
ć n
a s
t
a
n
..............................
28
Z
dolno
ś
c
i s
pe
c
ja
l
ne
..............................
28
Ska
lowanie statys
t
yk
............................
28
Koni
ec Scenariusza 5
.............................
28
Nowa intera
kc
ja w m
ieś
c
ie: Awan
s
owa
n
ie
...........
29
Ot
r
z
y
my
w
a
n
ie ka
r
t
y z
dolnośc
i w
y
ż
s
ze
go poziomu
29
Ot
r
z
y
my
w
a
n
ie pun
k
tów ż
ycia i profitów
........
29
Poz
iom s
ce
n
a
r
iu
s
z
a
.................................
29
Pe
ł
ne
z
a
s
a
dy
.......................................
30
3
Moż
liwe, ż
e z
auwa
ż
yli
śc
ie poni
ż
sz
ą i
nform
ac
ję w K
sięd
z
e
Sc
enari
uszy:
Plan
sz
a z mapą m
ia
s
t
a poz
w
a
la sprawd
zić
, w ja
k
ie
scen
a
r
ius
ze moż
e
sz z
ag
rać
. Na pocz
ąt
k
u dostę
pny jes
t
t
ylko Sce
na
r
iu
sz 1
, ale w
r
a
z z pos
tę
pa
m
i w ka
mpa
ni
i
,
ot
worz
y się pr
ze
d tobą w
ięce
j moż
liwo
śc
i
. Na ra
zie
jedna
k o
dłó
ż mapę n
a bok
.
Z
a
ni
m zac
z
n
iemy Scen
a
r
ius
z 1 ka
ż
dy grac
z mu
si
zdec
ydowa
ć
, jak
ą p
ost
ac
ią b
ęd
z
ie grać
. Mac
ie do
dyspoz
yc
ji c
zte
r
y p
ost
ac
ie, co poz
w
a
la n
a ucz
e
st
n
icz
en
ie
w gr
ze c
z
te
rem osobom
.
Aby w
ybrać s
woją post
ać
,
o
dsz
ukaj
c
ie duże i małe pudełka
z ikonam
i cz
terech postac
i i wyciągnij
c
ie ich zawartość:
W ma
ł
ych pude
łk
ac
h zn
ajdz
iec
ie figu
rki p
ost
ac
i, z
a
ś
duż
e pude
ł
ka z
aw
ierają pla
n
sz
et
k
i z g
ra
fi
k
ą p
ost
ac
i po
jednej s
t
ronie ora
z jej opi
se
m po d
r
ug
iej. Po w
yb
orz
e
post
ac
i gr
ac
ze pow
in
n
i w
zi
ąć ic
h figu
rk
i ora
z pla
n
sz
et
k
i
,
prostok
ątny zn
ac
zn
i
k in
ic
jaty
w
y z worecz
ka s
t
r
u
nowego,
ta
rc
z
ę pun
k
tów ż
yci
a z pudeł
k
a z g
rą
, t
a
l
ię mn
iejs
z
ych
ka
r
t b
ez i
nfor
mac
ji ost
r
zegawcz
e
j ora
z pier
wsz
e siedem
ka
r
t z w
ię
k
sze
j t
a
li
i be
z in
form
ac
ji ostr
z
egawcze
j. T
a
lie te
znajdują się w w
ięk
sz
y
m pude
ł
k
u z ikoną p
ost
ac
i
.
Z siedm
iu w
ycią
g
n
ię
t
ych k
a
r
t jedn
a st
a
now
i
referenc
y
jną k
a
r
tę pomoc
y
, za
ś sz
e
ś
ć to ka
r
t
y zdolnoś
ci
z liter
ą „
A
” w koronie pod jej n
a
z
w
ą
. D
w
ie ta
lie
z ost
r
ze
ż
en
ia
m
i
, a ta
k
ż
e pozo
st
a
łe k
a
r
t
y z du
że
j t
a
li
i,
ark
u
sz p
ost
ac
i ora
z pa
s
ek z ok
rą
g
ł
y
m
i że
tona
m
i
pow
in
ny na ra
zie poz
ost
ać w pude
ł
k
u
.
Wybu
r
zyc
iel
:
Obraże
nia wręc
z
i ni
sz
c
ze
nie
prz
eszk
ód
To
p
ó
r
:
Obraże
nia dystans
owe
i plądro
wanie
Cz
e
r
wony St
r
a
żn
ik
:
Ochrona
i manipulacja
pot
worami
P
ust
kowicielka
:
Lec
z
e
nie
i wsparc
ie
Za
s
ady
S
c
e
n
ar
iu
s
za
1
Za
s
ady
S
c
e
n
ar
iu
s
za
1
−
Gra
s
z sol
o
?
−
U
w
ag
a
:
T
y
c
h e
l
e
m
e
n
t
ó
w n
i
e
b
ę
d
zi
e
m
y
j
e
s
zc
ze
u
ż
y
w
a
ć
!
Jeśli grasz solo, b
ędz
ies
z kont
rolować dwie osobne
postac
ie
, co stanowi z
dec
ydowanie bard
zie
j wymagające
dośw
iadcz
enie
. Jeśli w grz
e bier
ze ud
z
iał od dwó
ch do
cz
tere
ch gracz
y, to najlepie
j, aby każ
dy z nich kontrolował
tylko
jedną p
ostać
.
!
Karta p
omoc
y
Nakle
jki są p
e
r
mane
nt
ne
. Jeśl
i nie chce
sz d
okony
wać t
r
wał
ych z
mian
w sw
oim e
gze
mpla
rz
u gr
y
, moż
es
z je zi
gnor
ować i w inny s
p
osób
śled
z
ić, ja
kie sc
en
ar
iu
sz
e są dla c
ie
bie dos
tę
pne
.
Oznac
za to
, że
należy wziąć z arkusza pierws
zą naklejkę
o naz
wie „Zasadzka przy drodze” i nakleić ją w kwadr
acie
„B1” planszy z mapą miasta, tak aby dopaso
wać elementy
graficzne.
!
!
Nag
r
o
d
y
Nowa lokacja: Zasadzka prz
y drodze
1
(
B
1)
T
alia ma
ł
ych kar
t
Znac
zn
ik kole
jnoś
c
i
inic
jaty
wy
Kar
ta pomocy
ZAMROCZENIE - Niekorzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
UNIERUCHOMIENIE - Uniemożliwia
ruch. Usuń na koniec następnej tury.
OGŁUSZENIE - Nie można wykonyw
ać
akcji. Usuń na koniec następnej tury.
WZMOCNIENIE - Korzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
ROZBROJENIE - Uniemożliwia atako
-
wanie. Usuń na koniec następnej tury.
ODEPCHNIĘCIE - Zmuszasz cel do
oddalenia się.
PRZYCIĄGNIĘ
CIE - Zmuszasz cel do
zbliżenia się. move closer
.
Ta
r
c
z
a
N
i
e
o
t
w
i
e
r
a
j
t
e
g
o
p
a
ki
e
t
u
k
a
r
t
,
d
o
p
ó
ki
po
s
t
a
ć
n
i
e
o
s
i
ą
g
n
i
e
5
po
z
i
o
m
u
!
K
i
e
d
y
t
o
n
a
s
t
ą
p
i
,
o
d
w
ró
ć
t
ę
k
a
r
t
ę
i
p
r
z
e
c
z
y
t
a
j
i
n
s
t
r
u
k
c
j
e
p
o
d
r
u
g
i
e
j
s
t
ro
n
i
e
.
10
0
Nie otwieraj tego pakietu
kart, dopók
i nie otrzymasz
stosownych wska
zówek!
Kart
y te dodawane są do
twojej talii mody
katorów
ataku wraz z roz
wojem
twojej postaci
, więc
nie potrzebujesz ich na
począ
tku kampanii.
130
Figur
ka
Plansz
e
tka p
osta
ci
1
2
3
4
5
6
7
8
9
8
9
11
12
14
15
17
18
20
Aktywne
Stany
Odrzucone
Utracone
Przedmioty
9
OG
Ł
U
SZ
E
N
I
E
C
e
l
:
j
e
d
e
n
s
ą
si
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
n
i
e
m
o
ż
e
w
y
k
o
n
y
w
a
ć
ż
a
d
n
y
c
h
a
k
c
j
i
d
o
k
o
ń
c
a
s
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
u
r
y
.
A
t
a
k
3
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
du
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
ni
k
o
t
r
z
y
m
u
j
e
3
o
b
r
a
ż
e
ni
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
)
.
2
2
42
A
U
d
e
r
z
e
n
i
e
T
ł
ok
ó
w
0
76
0
76
6 kar
t o
zna
cz
onyc
h “
A”
OG
Ł
U
SZ
E
N
I
E
C
e
l
:
j
e
d
e
n
s
ą
si
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
n
i
e
m
o
ż
e
w
y
k
o
n
y
w
a
ć
ż
a
d
n
y
c
h
a
k
c
j
i
d
o
k
o
ń
c
a
s
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
u
r
y
.
A
t
a
k
3
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
du
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
ni
k
o
t
r
z
y
m
u
j
e
3
o
b
r
a
ż
e
ni
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
)
.
2
2
42
A
U
d
e
r
z
e
n
i
e
T
ł
ok
ó
w
0
76
0
76
4
Korz
y
st
ając z t
ych m
ater
ia
łów ora
z p
ozos
t
a
ł
yc
h
komponentów przygot
ujemy tera
z Scen
a
riu
s
z 1
.
K
a
ż
dy gr
ac
z pow
i
nie
n um
ie
śc
ić pr
ze
d sobą pla
n
sz
et
kę
s
wojej post
ac
i
1
, ka
r
t
ę pomoc
y
2
, sze
ś
ć k
a
r
t
zdolnoś
ci p
oziomu „
A
”
3
, ta
lię mody
fi
katorów ata
k
u
(skł
adając
ą się z m
n
iejsz
yc
h ka
r
t)
4
ora
z t
arc
z
ę
pun
k
tów ż
yci
a
5
. C
ze
r
woną s
t
ronę ta
rc
z
y na
le
ż
y
u
st
aw
ić na w
ar
toś
ć
, któr
ą w
idać p
od bia
ł
y
m „
1
” u doł
u
plan
s
ze
t
k
i pos
t
aci
, Niebieską n
a 0.
Zn
ac
zn
i
k kolejnośc
i in
icjat
y
w
y p
ost
ac
i
6.
na
le
ż
y
um
ie
śc
ić w okolic
y ś
rodk
u s
to
ł
u
.
Ot
wór
zc
ie K
sięg
ę Scen
a
r
ius
z
y na Sce
na
r
iu
sz
u 1
7
i po
łóż
cie ją na ś
rod
k
u sto
ł
u
. K
s
ięga z
awie
ra map
ę
scen
a
r
ius
za
, sk
ład
ającą s
ię z hek
s
agona
l
nych pól, n
a
któr
ych bę
d
zie rozg
r
y
w
a
ny scen
ar
iu
sz
.
K
a
ż
dy gr
ac
z um
ie
sz
c
za te
ra
z fi
gu
rkę s
wojej post
ac
i na
dowolnym polu st
a
r
tow
y
m
8
w K
sięd
z
e Sce
na
r
ius
z
y
,
pam
ię
t
ając, ż
e n
a jedny
m polu nie moż
e st
ać w
ię
cej n
i
ż
jedna postać
.
Wycią
g
n
ijcie worecze
k z pot
worem o na
z
w
ie „
Sz
c
z
urok
Grabież
c
a” i w
y
jm
ijcie z niego k
a
r
tonowe figurk
i
, du
ż
ą
k
wad
ratow
ą k
ar
tę st
at
yst
yk ora
z zn
ac
zn
i
k kolejności
in
icjat
y
w
y
, któr
y moż
na u
mie
ś
cić obok poz
ost
a
ł
ych
6.
.
Wycią
g
n
ijcie worecze
k z pot
worem o na
z
w
ie „
Sz
c
z
urok
Grabież
c
a” i w
y
jm
ijcie z niego k
a
r
tonowe figurk
i
, du
ż
ą
k
wad
ratow
ą k
ar
tę st
at
yst
yk ora
z zn
ac
zn
i
k kolejności
in
icjat
y
w
y
, któr
y moż
na u
mie
ś
cić obok poz
ost
a
ł
ych
9.
,
a na
s
tę
pnie u
m
ieś
ćc
ie koper
tę obok K
s
ięg
i Scen
a
r
ius
z
y
.
T
era
z w
łóż
c
ie figu
rki p
ot
worów do biał
ych i ż
ół
t
ych
pla
st
i
kow
yc
h pod
s
tawek
, k
tóre zn
ajdz
iec
ie w pudeł
k
u
,
a na
s
tę
pnie po
st
awcie je na mapie w K
s
ięd
ze
Scen
a
riu
s
z
y
10
, zgod
nie z na
stę
pując
y
mi z
a
s
ada
m
i
:
1
) T
a ikona pok
a
z
uje jak
i ze
s
taw ora
z ra
ng
ę pot
worów
na
leż
y um
ie
śc
ić na d
a
ny
m polu. P
ier
wsz
y r
z
ąd
poka
z
uje us
t
awie
nie d
la dwóc
h post
ac
i gr
ac
z
y
,
śro
dko
w
y dla
t
rzech, a
dol
ny
dla czter
ech.
2
) C
z
ar
na ikona o
znac
z
a
, ż
e w pr
z
y
pad
k
u ta
k
ie
j lic
zby
post
ac
i n
ie us
t
awi
amy ż
ad
nego pot
wora
, bia
ła oz
nac
z
a
z
w
yk
łego pot
wora (figu
rk
a z bia
łą p
od
st
awk
ą
), z
a
ś z
łota
ozn
ac
za pot
wora e
lita
r
nego p
ot
wora (figurk
a z ż
ół
tą
pod
s
tawk
ą
). K
a
ż
da fig
urk
a ma n
a sobie numer. P
ow
in
ny
być one w
ybra
ne losowo podc
za
s prz
ygotow
a
ni
a ich do
g
r
y.
P
r
z
y
g
o
t
ow
an
i
e
o
b
s
zar
u
g
r
y
P
r
z
y
g
o
t
ow
an
i
e
o
b
s
zar
u
g
r
y
!
K
a
r
t
a
po
m
oc
y
ZAMROCZENIE - Niekorzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
UNIERUCHOMIENIE - Uniemożliwia
ruch. Usuń na koniec następnej tury.
OGŁUSZENIE - Nie można wykonyw
ać
akcji. Usuń na koniec następnej tury.
WZMOCNIENIE - Korzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
R
O
ZBR
OJENI
E - Uniemożliwia atako
-
w
anie.
U
suń
na koniec następnej tury.
ODEPCHNIĘ
CIE - Zmuszasz cel do
oddalenia
się.
PRZY
CIĄ
GNIĘ
CIE
-
Zmuszasz
c
e
l
do
z
bliżenia
się.
mo
v
e
c
loser
.
N
ag
r
o
d
y
Z
a
s
a
d
y
s
p
e
cja
l
n
e
Z
a
k
o
ń
c
z
en
i
e
W
p
r
o
w
a
d
z
en
i
e
C
e
l:
2
Z
a
b
i
c
w
s
z
y
s
t
k
i
c
h
p
r
z
e
c
i
wn
i
k
ó
w
Z
a
s
a
d
z
k
a p
r
z
y d
r
o
d
z
e
(
B1
)
1
U
p
e
w
n
i
j
c
i
e
s
i
ę
,
ż
e
s
t
a
r
t
o
wa
r
ę
k
a
k
a
ż
d
e
j
p
o
s
t
ac
i
s
k
ł
a
d
a
s
i
ę
z
s
z
e
ś
c
i
u
k
a
r
t
z
d
o
l
no
ś
c
i
oz
n
ac
z
o
n
y
c
h
j
a
k
o
„
A
”
.
W
k
a
ż
d
e
j
r
u
nd
z
i
e
Sz
c
z
u
r
o
k
i
G
r
a
b
i
e
ż
c
y
b
ę
d
ą
d
z
i
a
ł
a
ć
w
i
n
i
c
j
a
t
y
w
i
e
5
0.
N
a
j
p
i
e
r
w
r
u
s
z
ą
s
i
ę
o
b
a
z
o
w
ą
wa
r
t
o
ś
ć
1
,
a
n
a
s
t
ę
p
n
i
e
,
j
e
ś
l
i
b
ę
d
ą
w
s
ą
s
i
e
d
z
t
w
i
e
p
o
s
t
ac
i
,
z
a
a
t
a
k
u
ją
b
a
z
o
w
ą
wa
r
t
o
ś
c
ią
a
t
a
k
u
w
y
no
s
z
ą
c
ą
2
.
N
o
wa
lo
k
ac
j
a
:
D
z
i
u
r
a
w
m
u
r
z
e
2
(
B
1
)
D
r
o
ga
p
o
w
r
o
t
n
a
d
o
G
l
o
o
m
h
a
v
e
n
b
y
ł
a
d
ł
u
g
a
.
P
r
a
g
n
ie
c
ie
jed
y
n
ie
c
ie
p
ł
e
g
o
p
o
s
i
ł
k
u
i
m
i
ę
k
k
i
e
g
o
p
o
s
ł
a
n
i
a
,
w
i
ę
c
g
d
y
z
o
s
t
a
j
e
c
i
e
z
a
a
t
a
k
o
wa
n
i
p
r
z
e
z
b
a
nd
ę
s
z
c
z
u
r
o
k
ó
w
,
o
ga
r
n
i
a
wa
s
w
ś
c
i
e
k
ł
o
ś
ć
.
I
t
o
t
a
k
w
i
e
lk
a
,
ż
e
p
o
s
t
a
n
a
w
i
ac
i
e
z
a
b
i
ć
t
e
p
a
r
s
z
y
w
e
s
t
w
o
r
y
,
z
a
n
i
m
p
a
d
n
i
e
c
i
e
z
w
y
c
z
e
r
p
a
n
i
a
.
O
c
z
y
w
i
ś
c
i
e
s
z
c
z
u
r
o
k
i
m
a
ją
i
n
n
e
p
l
a
n
y
.
S
k
o
w
y
c
z
ą
,
ż
e
c
h
c
ą
wa
s
z
y
c
h
p
i
e
n
i
ę
d
z
y
o
r
a
z
m
i
ę
s
a
z
wa
s
z
y
c
h
c
i
a
ł
.
Z
a
p
r
a
w
d
ę
,
o
h
y
d
n
e
s
t
w
o
r
z
e
n
i
a
.
N
a
j
le
p
i
e
j
n
i
e
z
wa
ż
a
ć
n
a
i
c
h
k
r
z
y
k
i
i
s
z
y
b
k
o
t
o
z
a
k
o
ń
c
z
y
ć
.
Ś
c
i
e
r
ac
i
e
z
t
wa
r
z
y
k
r
e
w
o
s
t
a
t
n
i
e
g
o
s
z
c
z
u
r
o
k
a
i
w
r
ac
ac
i
e
m
y
ś
l
a
m
i
d
o
k
a
r
c
z
m
y
P
o
d
Ś
p
ią
c
y
m
L
w
e
m
.
N
a
p
e
w
no
m
a
ją
j
u
ż
g
o
t
o
w
y
g
u
l
a
s
z
.
T
a
k
i
c
i
e
p
ł
y
,
t
a
k
i
s
y
c
ą
c
y
.
I
j
e
s
t
t
u
ż
z
a
b
r
a
mą
—
t
a
k
b
l
i
s
k
o
,
ż
e
p
r
a
k
t
y
c
z
n
i
e
c
z
u
j
e
c
i
e
j
u
ż
j
e
g
o
s
m
a
k
.
.
.
A
le
w
t
e
d
y
p
r
z
y
c
h
o
d
z
i
k
o
le
j
n
a
m
y
ś
l
.
T
o
b
a
r
d
z
o
d
z
i
w
n
e
,
w
r
ę
c
z
n
i
e
z
w
y
k
ł
e
,
ż
e
b
y
b
a
nd
a
s
z
c
z
u
r
o
k
ó
w
z
n
a
j
d
o
wa
ł
a
s
i
ę
t
a
k
b
l
is
k
o
m
i
a
s
t
a
.
C
z
y
t
o
o
n
e
s
ą
o
d
p
o
w
i
e
d
z
i
a
l
n
e
z
a
s
e
r
i
ę
z
n
i
k
n
i
ę
ć
?
M
a
ł
o
p
r
a
w
d
o
p
o
d
o
b
n
e
,
a
le
wa
r
t
e
b
l
i
ż
s
z
e
g
o
z
b
a
d
a
n
i
a
,
s
z
c
z
e
g
ó
l
n
i
e
ż
e
m
i
e
j
s
c
e
z
a
s
a
d
z
k
i
n
i
e
w
y
g
l
ą
d
a
n
a
i
c
h
b
a
z
ę
o
p
e
r
ac
y
j
n
ą
.
G
d
z
i
e
ś
w
p
o
b
l
i
ż
u
j
e
s
t
p
e
w
n
i
e
g
n
i
a
z
d
o
,
a
t
a
m
—
o
i
le
s
z
c
z
ę
ś
c
i
e
d
o
p
is
z
e
—
z
n
a
j
d
z
i
e
c
i
e
j
a
k
i
e
ś
i
n
f
o
r
m
ac
j
e
o
z
a
g
i
n
i
o
n
y
m
k
o
wa
l
u
.
N
o
i
s
k
a
rb
y
.
S
k
a
rb
y
t
o
t
e
ż
d
o
b
r
a
r
z
e
c
z
.
W
S
K
A
Z
Ó
W
K
A
:
W
s
z
y
s
t
k
i
e
p
ol
a
z
z
i
e
l
on
ą
ob
w
ó
d
k
ą
t
o
p
r
z
e
s
zk
o
d
y
i
n
i
e
m
o
ż
n
a
n
a
n
i
e
w
e
j
ś
ć
.
W
y
b
u
r
z
y
-
c
i
e
l
m
o
ż
e
j
e
d
n
ak
z
n
i
s
z
c
z
yć
p
r
z
e
-
s
zk
o
d
y
.
N
a
p
ol
u
t
ak
i
m
u
m
i
e
s
z
c
z
a
s
i
ę
z
n
a
c
z
n
i
k
z
n
i
s
z
c
z
e
n
i
a
,
ab
y
p
ok
a
z
a
ć
,
ż
e
j
e
s
t
t
e
r
a
z
n
or
m
al
n
i
e
d
o
s
t
ę
p
n
e
.
W
SK
A
ZÓ
W
K
A:
P
os
t
a
w
c
i
e
k
a
ż
d
ą
g
u
r
k
ę
s
w
oi
c
h
p
o
s
t
a
c
i
n
a
j
e
d
n
y
m
z
z
a
z
n
a
c
z
on
y
c
h
p
ól
s
t
a
r
t
ow
y
c
h
.
W
S
K
A
Z
Ó
W
K
A
:
U
m
i
e
ś
ć
c
i
e
n
a
k
l
e
j
k
ę
S
c
e
n
a
r
i
u
s
z
a
2
n
a
p
l
a
n
s
z
y
z
m
a
p
ą
m
i
a
s
t
a
,
a
n
a
s
t
ę
p
n
i
e
w
r
ó
ć
c
i
e
n
a
s
t
r
o
-
n
ę
1
3
I
n
s
t
r
u
k
c
j
i
W
p
r
o
w
a
d
z
a
j
ą
c
e
j
p
o
k
o
l
e
j
n
e
i
nf
o
r
m
a
c
j
e
.
S
z
c
zu
r
o
k
G
r
a
b
i
ezc
a
3
2
K
l
uc
z
o
w
e
e
l
e
m
e
n
t
y
U
k
ła
d
m
a
p
y
3
W
S
K
A
Z
Ó
W
K
A
:
P
a
m
i
ę
t
a
j
c
i
e
o
i
k
o
-
n
a
c
h
p
r
z
y
u
s
t
a
w
i
a
n
i
u
p
o
t
wo
r
ó
w
.
K
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
d
w
i
e
p
o
s
t
a
c
i
e
,
n
a
t
y
m
p
o
l
u
n
i
e
u
s
t
a
w
i
a
s
i
ę
p
o
t
wo
r
a
.
K
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
t
r
z
y
,
u
s
t
a
w
i
a
s
i
ę
p
o
-
t
wo
r
a
n
o
r
m
a
l
n
e
go
,
z
a
ś
k
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
c
z
t
e
r
y
—
p
o
t
wo
r
a
e
l
i
t
a
r
n
e
go
.
A
B
E
F
G
i
i
2
4
7
8
8
8
8
10
5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
8
9
11
12
14
15
17
18
20
Aktywne
S
t
a
ny
Odrzucone
Utracone
Przedmioty
9
1
Brak pot
wora
Zwykły p
ot
wór
Elitarny pot
wór
W
ska
źn
ik rangi:
2 Po
s
ta
c
ie
3 Po
s
ta
c
ie
4 Po
s
ta
c
ie
H
K
Zdr
ow
ie n
a po
zi
omi
e
1 (Czer
wony Str
ażnik)
N
um
e
r
fi
g
ur
k
i
J
5
W
e
ź
c
ie pla
st
i
kow
ą w
y
pra
skę
11
post
awcie ją obok K
się
gi
Scen
a
riu
s
z
y
. Z pud
ł
a w
yc
ią
g
n
ijcie ta
k
że d
r
ugą
, 20-k
a
r
tow
ą
ta
l
ię mody
fi
k
atorów a
ta
k
u
, oz
nac
zon
ą „
M
”
12
i u
m
ie
ś
ćc
ie
ją obok ka
r
t
y st
at
ys
t
yk pot
worów (nie um
ies
zc
z
ajcie
w nie
j ża
dnych k
a
r
t K
l
ąt
w a
ni B
łogos
ław
ień
st
w
13
)
.
Bę
d
zie to t
a
lia mo
dy
fi
katorów ata
k
u pot
worów
.
Pota
sujcie z
a
rów
no ją
, jak i t
a
lie mody
fik
atorów
ata
ku w
sz
y
st
k
ich p
ost
ac
i
.
K
s
ięga Sce
na
r
iu
sz
y z
awie
ra w
iele w
a
ż
nych
in
formac
ji
, na k
tóre na
leż
y z
w
róc
ić uw
agę
:
Numer sce
na
riu
sz
a
, t
y
tu
ł ora
z miejsc
e na
map
ie m
ia
st
a
, d
la ł
at
w
ie
jsz
eg
o o
dn
ie
s
ie
n
ia
.
Cel scenarius
za
. K
iedy zost
a
n
ie
osią
g
n
ię
t
y
, s
cena
r
iu
sz z
a
końc
z
y się
su
kce
sem
. W t
y
m w
y
pad
ku n
a
leż
y zabić
ws
z
y
st
k
ie p
ot
wor
y n
a m
apie
.
K
luczowe e
lementy
, gd
zie zn
ajdu
je się
li
s
ta pot
worów oraz w
yk
a
z zn
ac
zn
i
ków
i ka
fel
ków u
ż
y
wa
nych do prz
ygotow
a
ni
a
mapy
. W t
y
m w
y
pad
k
u potr
z
ebujemy
jedy
nie Sz
c
z
uroków Grabie
ż
ców.
Ukła
d m
a
py
. W ty
m s
cena
r
iu
sz
u
poka
z
uje on, ż
e w
yst
a
rc
z
ą dw
ie
wsk
a
z
ane s
t
rony z ks
ięg
i
. W prz
ys
z
ł
yc
h
scen
a
r
ius
zac
h moż
e pojawić s
ię ta
k
że
dodatkow
a s
trona z Uzupe
ł
n
iające
j K
sięg
i
Sc
enari
uszy
.
T
e
k
st
w
prow
ad
ze
ni
a
.
Pr
z
ec
z
ytajcie go te
ra
z
.
T
e
k
st z
a
sad sp
ec
jalnych
.
P
r
ze
c
z
ytajc
i
e
go po wprowadze
niu
. Dost
a
rcz
a dod
atkowe
in
formac
je
, które n
ie zos
ta
ł
y ujęte
w pod
s
tawow
yc
h za
sad
ach g
r
y.
T
ek
st podsumowan
ia
. Nie cz
y
t
ajcie go
do chw
il
i uda
nego z
a
końc
ze
n
ia sce
na
r
ius
z
a!
Nagr
ody
za ud
a
ne za
końc
ze
n
ie scen
a
riu
s
za
.
Pr
zec
zy
tajcie po
pods
umowan
iu.
W
ska
zówk
i ora
z pr
zy
p
omnie
nie za
s
ad
.
C
z
y
t
ajcie je w ra
zie pot
r
zeby po
dc
za
s
sc
e
na
r
iu
s
z
a
.
Ust
aw
ie
nie
pr
z
e
sz
kó
d
n
a m
apie
scen
a
r
ius
za
, oz
nac
z
one zieloną obwód
k
ą
.
Na pola z prze
sz
kod
am
i n
ie możn
a wejś
ć
.
Ust
aw
ie
nie
ś
ci
a
n
n
a mapie. Pola ka
żdego
scen
a
r
ius
za obw
ied
z
ione są gr
ubą
, c
za
r
n
ą
li
ni
ą
. L
in
ie te oz
nac
z
ają śc
ia
ny i nie moż
na
prz
ez n
ie pr
ze
jść
.
A
B
C
D
E
F
G
H
i
J
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
K
s
i
ę
g
i
S
c
e
n
a
r
i
u
s
z
y
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
K
s
i
ę
g
i
S
c
e
n
a
r
i
u
s
z
y
!
!
K
K
a
r
t
a
po
m
oc
y
ZAMROCZENIE - Niekorzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
UNIERUCHOMIENIE - Uniemożliwia
ruch. Usuń na koniec następnej tury.
OGŁUSZENIE - Nie można wykonyw
ać
akcji. Usuń na koniec następnej tury.
WZMOCNIENIE - Korzyść przy
wszystkich atakach. Usuń na koniec
następnej tury.
R
O
ZBR
OJEN
IE - Uniemożliwia atako
-
w
anie.
U
suń
na koniec następnej tury.
ODEPCHNIĘ
CIE - Zmuszasz cel do
oddalenia
się
.
PRZY
CIĄ
GNI
Ę
CIE - Zmuszasz cel do
z
bliżenia
się.
move closer
.
4
8
1
1
2
2
5
1
0
1
1
2
2
9
14
2
3
2
3
11
16
3
3
2
4
S
z
c
z
u
r
o
k
G
r
a
b
i
e
ż
c
a
S
z
c
z
u
r
o
k
G
r
a
b
i
e
ż
c
a
S
z
c
z
u
r
o
k
G
r
a
b
i
e
ż
c
a
S
z
c
z
u
r
o
k
G
r
a
b
i
e
ż
c
a
0
1
2
3
10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
14
16
18
20
22
24
26
Aktywne
S
t
a
ny
Przedmioty
Odrzucone
Utracone
At
a
k
2
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
du
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
ni
k
o
t
r
z
y
m
u
j
e
2
o
b
r
a
ż
e
ni
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
)
At
a
k
2
C
e
l
:
w
s
z
y
s
c
y
s
ą
si
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
ic
y
W
s
z
y
s
c
y
s
ą
s
i
a
du
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
ni
c
y
o
t
r
z
y
m
u
j
ą
2
o
b
r
a
ż
e
ni
a
(
p
l
u
s
o
d
d
z
i
e
l
-
n
y
m
o
d
y
k
a
t
o
r
dl
a
k
a
ż
d
e
g
o
)
.
2
2
3
8
A
O
b
r
o
t
o
w
e
P
c
h
n
i
ęc
i
a
2
1
8
2
1
8
R
u
c
h
4
R
u
c
h
na
o
d
l
e
g
ł
o
ś
ć
d
o
4
p
ól
.
At
a
k
2
Z
a
si
ę
g
2
U
NIE
R
U
C
H
O
M
IE
NIE
J
e
d
e
n
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
w
z
a
s
i
ę
g
u
2
p
ó
l
o
t
r
z
y
m
u
j
e
2
o
b
r
a
ż
e
n
i
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
-
N
i
e
k
o
r
z
y
ś
ć
w
p
r
z
y
p
a
d
k
u
s
ą
s
i
a
d
o
w
a
n
i
a
)
i
n
i
e
m
o
ż
e
s
i
ę
r
u
s
z
a
ć
d
o
k
o
ń
c
a
s
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
u
r
y
.
2
2
87
A
O
ś
l
e
p
i
a
j
ą
c
y
S
i
e
r
p
2
17
2
17
Atak
2
Jeden sąsia
dujący przeciwnik otr
zymuje
2 obrażenia (plus mo
dykator)
Atak
3
Zasięg
2
Jeden przeciwnik w z
asięgu 2 pól
otrzymuje 3 obraż
enia (plus modykator -
Niekorzyś
ć w przypadku sąsia
dowania).
2
2
63
A
P
ł
o
n
ą
c
y
S
i
e
r
p
2
16
2
16
1
2
3
4
5
S
z
c
zu
r
o
k
G
r
a
b
i
ezc
a
3
2
K
l
uc
z
o
w
e
e
l
e
m
e
n
t
y
U
k
ła
d
m
a
p
y
3
W
S
K
A
Z
Ó
W
K
A
:
P
a
m
i
ę
t
a
j
c
i
e
o
i
k
o
-
n
a
c
h
p
r
z
y
u
s
t
a
w
i
a
n
i
u
p
o
t
wo
r
ó
w
.
K
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
d
w
i
e
p
o
s
t
a
c
i
e
,
n
a
t
y
m
p
o
l
u
n
i
e
u
s
t
a
w
i
a
s
i
ę
p
o
t
wo
r
a
.
K
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
t
r
z
y
,
u
s
t
a
w
i
a
s
i
ę
p
o
-
t
wo
r
a
n
o
r
m
a
l
n
e
go
,
z
a
ś
k
i
e
d
y
g
r
a
j
ą
c
z
t
e
r
y
—
p
o
t
wo
r
a
e
l
i
t
a
r
n
e
go
.
C
D
i
OG
Ł
U
SZ
E
N
I
E
C
e
l
:
j
e
d
e
n
s
ą
si
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
n
i
e
m
o
ż
e
w
y
k
o
n
y
w
a
ć
ż
a
d
n
y
c
h
a
k
c
j
i
d
o
k
o
ń
c
a
s
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
u
r
y
.
A
t
a
k
3
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
du
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
ni
k
o
t
r
z
y
m
u
j
e
3
o
b
r
a
ż
e
ni
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
)
.
2
2
42
A
U
d
e
r
z
e
n
i
e
T
ł
ok
ó
w
0
76
0
76
R
uc
h
2
Z
n
is
z
c
z
j
e
d
n
ą
p
r
z
e
s
z
k
o
d
ę
w
Z
a
si
ę
g
u
3
.
R
u
s
z
s
i
ę
o
m
a
k
s
y
m
a
l
n
i
e
2
p
o
l
a
,
a
n
a
s
t
ę
p
n
i
e
u
m
i
e
ś
ć
z
n
a
c
z
n
i
k
z
n
i
s
z
c
z
e
n
i
a
n
a
j
e
d
n
e
j
p
r
z
e
s
z
k
o
d
z
i
e
w
z
a
s
i
ę
g
u
3
p
ó
l
.
O
d
t
e
j
p
o
r
y
t
r
a
k
t
o
w
a
n
a
j
e
s
t
j
a
k
o
n
o
r
m
a
l
n
e
p
o
l
e
.
A
t
a
k
3
Z
A
M
R
O
C
Z
E
NIE
J
e
d
e
n
s
ą
s
i
a
d
u
j
ą
c
y
p
r
z
e
c
i
w
n
i
k
o
t
r
z
y
m
u
j
e
3
o
b
r
a
ż
e
n
i
a
(
p
l
u
s
m
o
d
y
k
a
t
o
r
)
i
o
t
r
z
y
m
u
j
e
N
i
e
k
o
r
z
y
ś
ć
d
o
w
s
z
y
s
t
k
i
c
h
s
w
o
i
c
h
a
t
a
k
ó
w
d
o
k
o
ń
c
a
s
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
u
r
y
.
2
2
8
8
A
I
m
p
l
o
z
j
a
0
74
0
74
R
uc
h
2
Zniszcz jedną są
siadującą przeszkodę
.
J
e
ś
l
i
t
o
z
r
obis
z
,
w
y
k
ona
j
a
k
c
j
ę
WZMOCNIENIE
Na siebie
Atak
3
Jeden sąsia
dujący przeciwnik otr
zymuje
3 obrażenia (plus mo
dykator).
Zyskujesz Kor
z
y
ś
ć
dl
a
w
s
z
y
s
t
k
i
c
h
t
w
o
i
c
h
ataków do ko
ń
c
a
t
w
o
j
e
j
n
a
s
t
ę
p
n
e
j
t
ur
y
.
2
2
20
A
Od
c
i
ęc
i
e
W
s
p
a
r
c
i
a
0
75
0
75
3
6.
10
10
10
10
11
12
9.
K
K
J
J
J
13
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników